Mei 2009: zwanger van de 2e, 3e of 4e

Hallo Dames,

Ik zat ook bij een andere topic, maar dat was niet meer bij te houden.
Dus hoop ik hier bij jullie te kunnen meekletsen.

Ik zal me even voorstellen: Ik ben Yvette en 31 jaar oud.
Ik heb een dochtertje van bijna 16 mnd. en we verwachten 6 mei onze tweede wondertje.
Afgelopen maandag een termijnecho gehad, omdat het niet helemaal duidelijk was hoever ik al was. We dachten rond de 10 weken, maar morgen ben ik al 12 weken zwanger, dus dat was wel een leuke verrassing.
Alles zat erop en eraan en het hartje klopte krachtig, dat gaf toch een opgelucht gevoel.
Ik ben met deze zwangerschap veel minder bezig (je hebt er al één rondlopen) dan bij die van mijn dochterje.
Soms voel ik me daar wel eens schuldig over, al ben ik wel iets minder onbezorgt dan bij mijn 1e zwangerschap.
Hebben daar nog meer meiden last van.
En we moeten ook snel beslissen of we een combinatietest doen of niet. Hebben we bij ons dochterje wel gedaan (1 op 7300), maar nu weet ik het eigenlijk niet.
We willen het sowieso houden, dus wat voegt het toe, meer zekerheid of juist meer onzekerheid, het is ook maar een kans berekening.
Maandag 27-10 heb ik mijn intake gesprek bij de verloskundige ( beetje laat, maar ja dat krijg je als je denkt dat je 3 weken korter zwanger bent)

Hopelijk gaat het met jullie ook allemaal goed!
groetjes Yvette

Hallo dames,

Hoe gaat het met jullie allemaal?? Hier gelukkig alles prima. Voel me een stuk minder moe als in het begin, en daar ben ik erg blij om, want met 3 dochters is het prettig om een beetje fit te zijn hè

Idd vervelend dat er nog steeds geen eigen forum voor ons meimamma's is, werkt toch een stuk prettiger als dit.

@Yvette: ja, zag idd dat jij ook de 4e verwacht, grappig! Wij hebben het nieuws vorige week aan de kinderen verteld, omdat we het na de 12weken echo ook aan de rest van de familie wilden vertellen. Ik zou het niet leuk vinden als de meiden het van een ander zouden horen.
Ze reageerden erg leuk, was heel grappig. Nadia (de oudste van 8) bedacht al dat zij dan wel voor Marin (de jongste van 2) zou zorgen, zodat mama tijd heeft voor de baby, zo lief!!
En Céline (de middelste van 5) was echt helemaal door het dolle heen, alleen heeft ze nog niet echt veel besef van tijd, dus ze verwachtte dat de baby binnenkort al komt. Wat dat betreft duurt het natuurlijk wel erg lang voor ze.
M'n man was ook vorige week jarig, en toen mochten de meiden het nieuws aan de familie die op visite kwam vertellen. Vonden ze helemaal geweldig!
De familie reageerde erg verrast, ze hadden allemaal verwacht dat we het bij 3 zouden laten, was wel grappig.
Hoop dat bij jou ook alles goed gaat!
Idd het blijft speciaal hè, ook al is het de 4e!

Liefssssssssss!

Oh, en nog even over de nekplooimeting: wij hebben er voor gekozen om dit niet te laten doen. Hebben we bij de andere 3 ook niet gedaan. Puur omdat we allebei al weten dat we de zwangerschap niet willen afbreken. (dat moet iedereen trouwens zelf weten hoor, niets ten nadele van anderen die er anders over denken)

he meiden,
het wordt hier al een gezellig clubje. Dit is toch niet echt het plekje voor mij, omdat ik gewoon nog geen bengel rond heb lopen, maar alleen een engel in mijn hart heb zitten!!
Dus kom inderdaad maar op met dat mei-forum, dan hoeven we ons niet zo in groepjes op te splitsen!

Vergeten jullie niet om vernieuwde of aangepaste data door te geven bij de lijst uitgerekende data? die is inmiddels ook zo lang dat ik me afvraag of alle mama's hier nog wel meeschrijven,

groetjes
Patricia mama van Bas*

wordt inderdaad tijd voor een mei forum want op deze manier krijg je ook allemaal groepjes dat is best jammer toch
hoe gaat het verder met iedereen hoe voelen jullie je?
hier gaat het wisselend ben niet meer zo erg beroerd maar verschrikkelijk veel last van zuurbranden
morgen de eerste echo ...vindt het wel erg spannend weer jullie horen het

he dames

leuk dat er zoveel mamma's hun ervaringen willen delen!
ik ben gister met 10 wken en 6 dagen naar de verloskundige geweest voor de echo. gelukkig klopte het hartje en zaten er benen en armen aan. TOch een fijn gevoel die bevestiging!

mijn moeheid word minder heb ik het idee, ben niet meer uitgeput om 19 uur. verder heb ik ook al zwangerschapskleding aan..... krijg mijn broeken echt niet meer dicht. is het idd zo dat je bij de 2e of 3e of 4e sneller positiekleding aan moet?

liefs

Hoi hoi..

Ik ben Jazzie.. Heb een zoontje van 19 maanden. Ben nu 9 weken zwanger van de 2de. ben op 27 mei uitgerekend
we hebben dinsdag een prachtige echo gehad. het bewoog al!
ben super blij mee.
Broek gaat nu ook wel strak zitten.. :(
Maar goed.. hoop hem toch nog heel even aan te kunnen.

Liefs Jazzie

hoi meiden
hoe gaat het hier met iedereen?
ik heb afgelopen donderdag de eerste echo gehad en alles was goed ik zag gelijk het hartje kloppen wat een opluchting is dat dan weer zeg!
ben wel een week minder ver als in eerste instantie gedacht ben 8 weken ipv 9 dus dat betekent ook dat de uitgerekende datum veranderd is van 30 mei naar 5 juni mar hoop dat ik gezellig met jullie mee mag blijven kletsen
fijn weekend   allemaal
groetjes mira

Terug
Bovenaan