Mei 2009: zwanger van de 2e, 3e of 4e

hoi hoi
leuk idee, dit onderwerp! het meiforum is zo druk, ik kan door de bomen het bos niet meer zien!
Ik ben daniella mama van twee zonen, een van 6 (gijs) en een van 1 en twee maanden (jakob). ik ben nu 12,5 week zwanger en helaas niet onbezorgd. Heb een half jaar terug een buitenbaarmoederlijke zwschap (bbz)gehad, en dit keer weer. Maar dit keer waren het er twee. een bbmoederlijk, en een netjes in de baarmoeder. heb dus een vrij vers litteken  aan mijn baarmoeder en dat veroorzaakt pijn. maar de baby doet het goed en ik heb elke 3-4 weken een echo.
ik ben erg moe, en baal wel dat ik zo de zwangerschap  in ga. nu al moe, wat over 4 maanden???? maar wel fijn dat gijs al op school zit. en jakob is best wel een makkelijk kind.
van de ene kant zou ik heel graag nog een zoon willen, heerlijk al die mannen! en van de andere kant is een meisje ook heel leuk, dan hoeft de oudste zich niet buitengesloten te voelen (anders eigenlijk ook niet, maar het is mijn gedachtegang), want jakob speelt met gijs de jongensdingen en jakob speelt met het meisje omdat het leeftijdsverschil kleiner is.
Hoe denken jullie daarover na?
hebben jullie het al de kinderen verteld? ik wel, al meteen. gijs is ook op de hoogte van de tweeling, die   eigenlijk is mijn buik zat, maar dat er eentje niet kan leven. ik vind dat ik daar met hem over moet kunnen praten. hij moet toch weten waarom ik verdrietig ben?

Hoi,

Mijn naam is Lies, ben 36 jaar  en heb al een zoontje van bijna 4, Stijn. Ik ben 13 weken zwanger en op 3 mei uitgerekend. Vandaag mijn tweede bezoek bij de VK gehad en ook een echo. Ik heb het hartje gehoord en de kleine weer gezien. Stijn was er ook bij en die vond het prachtig. Hij leeft heel erg mee met de baby die komen gaat en begrijpt het ook allemaal best wel goed.  

Behalve bekkeninstabiliteit zijn alle kwaaltjes eigenlijk wel verdwenen. Gelukkig ben ik bijna niet misselijk geweest, wel heel moe.
Ik voel de baby al bewegen vanaf week 11. Ik wist niet dat dat al zo vroeg kon. Nou heb ik volgens mij wel een erg beweeglijk kindje (net als de vorige keer overigens) dus kans dat je dan wat voelt is groter lijkt me. In het begin voelde ik het een paar keer per week, maar nu is het wel een paar keer per dag. Heerlijk!
Ik ben in kilo's nog niet aangekomen maar ik heb me toch een buik. Als ik zwangerschapskleding draag is het helemaal erg. Probeer me nog in mijn oude kleren te wurmen zolang het kan maar vrees dat het deze week voor het laatst is...
Ik ben er nog niet aan toe dat iedereen het ziet. Gek he. Ik heb het vorige week pas op mijn werk verteld en daar doet de tamtam nu zijn werk, maar er zijn nog genoeg mensen die het niet weten.

Op 17 november heb ik een vruchtwaterpunctie. Net na Sinterklaas de uitslag! En in diezelfde maand ook de 20 weken echo... Als we weten of het een jongen of meisje wordt gaan we eens namen bedenken.

Groet,
Lies

Heej,
Hier weer even een berichtje van mij. Weer veels te lang geleden. Maar we zakken wel erg naar beneden als we niet reageren!!
Hier gaat alles goed. ben nu 11 weken en in heb al een aardige buik!
Bij mijn vorige zwangerschap had ik nog niet eens zo'n buik toen ik op de helft was. Maar dankzij mijn lage heup-broeken hoef ik nog geen positiekleding aan.

Wat byzonder dat mama van Stijn de baby al kan voelen! Ik hoop dat het bij mij ook zo snel gaat. Nog iemand die al wat voelt en met hoeveel weken voor het eerst?
Ik heb wel zo'n baby-sound gekocht waar je het hartje mee kan beluisteren, maar ik hoor nog niks...Ik weet dat je dat pas vanaf 12 a 13 weken zelf kan horen, maar je wordt toch weer een beetje ongerust. Met 9 weken een echo gehad en wel het hartje gezien...

Dinsdag heb ik mijn eerste bezoek bij de gynaecoloog. Spannend weer!

Nou de groetjes weer!!

Miran

ook even een berichtje van mij!

Ooh al de baby voelen! dat is snel.. geniet er maar van.

hier nog niet echt een buik.. btje opgeblazen.. dat wel.
Maar kan (op een paar heel strakke dingen) mijn eigen kleding nog aan.
ben nu 10 weken.. over 2 weken de termijnecho..
En 5 jan de 20 weken echo! Yeah! kijk er nu al naar uit.

Liefs Jazzie

hoi hoi
ook ik voeg me bij jullie,
ik ben nu 13 weken zwanger van mijn derde kindje.
ik april dit jaar heb ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad dus voor mij was het erg spannend.
nu ik wat verder ben en het hartje heb zien kloppen voel ik me wat geruster, bah bah wat is die eerste periode toch een hel, dat blijft volgens mij, het maakt niet uit van de hoeveelste je ook zwanger bent..
ik heb al twee heerlijk jongens, weesel van bijna vier en brent van anderhalf.
ik wens iedereen een zorgeloze zwangerschap toe en laten we allemaal er heerlijk van genieten
groetjes milenne

hoi hoi

ik ben weer terug van vakantie.

het is ook even geleden dat ik hier   ben geweest.
ik heb mijn eerste echo gehad en gelukkig was alles goed.
ik   ben nog steeds 24 mei uit gerekend dus daar veranderd niets aan.
ik ben nu dus 11 en een halve week zwanger.
ben gelukkig ook de meeste kwaaltjes weer kwijt ben nu alleen wel bijna 7 kilo afgevallen.
dus als ik het net zo doe als mijn eerste zwangerschap waar ik maar 7 kilo was aangekomen heb ik niets te klagen haha

leuk om te lezen dat het tot dus ver bij iedereen goed gaat dat is toch altijd   het leukste om te lezen.

ik wou vragen of er iemand bekend is met een AUG scan/echo
ik krijg dez 8 januarie met 20 weken zwangerschap dit inverband met mijn hart afwijking
heb dit bij mijn eerste zwangerschap nooit gehad dus weet ook niet wat ik me er van voor moet stellen.

nou iedereeen nog veel geluk en zaligheid

groetjes patricia mama van quinty

Hallo hallo, ik kom me ook aanmelden hier hoor. Ik ben Cato, mama van twee zoontjes van 2 en 4 en zwanger van de derde. Ben 11 mei uitgerekend. De misselijkheid is nu gelukkig stukken minder, maar ben nog wel steeds heel moe. Maar ach, het idee van een derde wondertje is heerlijk, daarbij neem ik de "kwaaltjes"voor lief!

Groetjes Cato  

Terug
Bovenaan