Mei 2009: zwanger van de 2e, 3e of 4e

hallo,
ik was benieuwd hoe het met iedereen ging, het is zo rustig.
met mij gaat het redelijk. erg vermoeiend zwanger zijn van de derde. je hebt veel minder rust en alles gaat gewoon door, ik kan niet alles de boel laten. van de week een keer extra naar de vk geweest om naar het hartje te luisteren, het blijft een mooi iets. volgende week mn volgende controle.
hoplijk gaat alles goed met jullie en schrijven jullie weer eens over hoe het met jullie gaat.

Zal ik dan maar weer ff updaten?! hihihi
de kleine  doet het super! Heb echt een GEWELDIGE echo gehad..
zo mooi.. Kleine was goed wakker.. en maar trappelen.. En kontje omhoog. echt geweldig. Morgen 13 weken! Alleen houden we woensdag aan.
Ik zei al dat je veel meer ziet als toen met dan toen met de 12 weken echo met mijn zoontje.. Nu hebben ze dus andere echo apperatuur.. veel beter.. Echt mooi.
Heb een foto en heb al van 1 voet teentjes kunnen tellen.. en ja.. daar zitten er 5 aan!  
Ik vroeg of ze het hartje nu ook kon horen.. Dus ze zei.. kiele kiele.. zal even luisteren. Heeeel vaag konden we hem horen.. maar ukkepuk lag nog iets te laag.
En ineens.. Voelde ik wat! ik zei dat voelde ik.. Kan dat al zo vroeg?! Dat kan dus wel.. zal wel niet heel vaak voorkomen al.. maar misschien dat ik het nu dus wel al heel gauw ga voelen.. Super!

Deze uk lijkt trouwens nu al wat actiever dan mijn zoontje.. vind ik wel leuk.. want hij was vrij rustig in de buik.. (en nog soms wel) Iedere keer als ik toen zoiets had van... o nu laat ik het voelen aan iemand.. was hij weer stil pestkopje.

Nou wel genoeg even voor nu! maar meiden.. Ik ben helemaal in de wolken vandaag!

Veel liefs Jazzie

Hallo allemaal

ook hier even een update-tje over hoe het gaat.
4 nov bij de gyneacoloog geweest voor de nt-meting. Helemaal in orde. Volgens de combinatietest maar een kans van 1:3700 voor afwijkingen (op dit moment).
natuurlijk nog even een echo en hartje geluisterd. Dat was echt wel heel fijn.
vorige week wat minder, door een veel te lage bloeddruk meerdere keren flauwgevallen op het werk en de laatste keer nogal hard tegen een kast. Gevolg; een hersenschudding en dus een paar weken niet werken en rust houden. Probeer dat eens met nog 2 kleine kinderen thuis en een enorme verbouwing die echt over 15 weken klaar MOET zijn.

Maar goed vandaag dus weer langs de huisarts, ook deze week nog rust en hij wil eigenlijk liever niet dat ik auto rij. Ik woon anders wel 80 km van mijn werk, dus als ik met het ov moet ben ik "maar " 3 uur onderweg. pfffff. nou ja kort gezegd moet ik nu dus op gesprek komen bij de arboarts. baal er enorm van, want ik zie dit niet zitten. Wat moet ik straks gaan doen, ik hoorde al dat ze je kunnen verplichten een andere werkgever te zoeken als er geen mogelijkheden zijn om je eigen werk op te pakken en er geen ander werk is.

Nou lekker dan. belt de arbo unie net op, woensdag middag om 15.00 uur. ach het is maar een uurtje rijden en dat de kids dan thuis zijn, is toch niet hun probleem. ja ik regel wel weer vervoer. weer een hele middag naar de maan en nu ook nog ruzie met mijn man omdat hij weer een halve vakantiedag moet opnemen om mij te brengen. Fijne zwangerschap zo...........

kus wen

Klinkt niet lekker Wen!
Wel fijn dat de combinatie test een mooie uitslag gaf.
De arboarts kan dit alleen verplichten als je permanent je werk niet kan doen volgens mij. Niet als je tijdelijk dmv zw-schap je werk niet kan doen.
Dus.. niet te druk maken.. Misschien valt het allemaal mee.. Lekker aandikken allemaal. en probeer eventueel een brief van je HA of VK mee te krijgen. Met hun advies.
Tja.. balen dat je vent een halve vakantie dag op moet nemen.. maar daar kan jij toch niks aan doen?!

Ik wil je iig veel sterkte wensen!

Liefs Jazzie

He, hier moet ik zijn, want zwanger van de 2e (mama van een dametje van 3). Ik ben  nu in de 18e week en 4 mei uitgerekend.
Heb hem/haar vorige week al gevoeld en mijn vriend ook al. Erg bijzonder.

In de 20e week gaan we op voor een echo, ik ben zooooo benieuwd wat het is... Nog meer dan bij de eerste. Hebben jullie dat ook?

groetjes

Hallo, Ik zou mij allereerst eens even voorstellen. Ik ben Miriam en op dit moment ruim 14 weken van de derde. Ik heb al 2 jongens van 4 en 6 jaar. Ben bij de zwangerschap van beiude jongens heel erg misselijk geweest en groeide al vrij snel.
Voel nu eigenlijk niks en groei ook nog niet. Des te beter natuurlijk maar ook een raar gevoel. De 12 weken echo was goed. Had nog een stukje voorliggende placenta, wat nog niks te betekenen had en de baarmoeder was naar achteren gekanteld, zodat de verloskundige het hartje niet kon vinden. Maar heb op de echo alles in details gezien en het hartje gehoord, dus maak mij daar geen zorgen om. De volgende keer zal het allemaal wel te horen zijn, ga ik van uit.

Kan bijna niet wachten op de 20 weken echo, die op 8 juanuari gepland is. Ben namelijk erg nieuwsgierig wat het wordt. Mensen beginnen te gokken en ben eigenlijk wel benieuwd wie het goed heeft. Ik heb zelf natuurlijk ook een gevoel erbij, maar ja kun je 100% op je moedergevoel vertrouwen?

Groetjes Miriam

Terug
Bovenaan