Meiden die weer zwanger willen worden na een miskraam/buiten baarmoederlijke zwangerschap.

hallo,lieve mensen,ikwou me even voorstellen,mijn naam is marjolein en ik ben 30 jaar en ga binnenkort trouwen met mijn   lieve man en hij is 38, we hebben samen twee lieve kinderen   een zoontje joey van 5 en een dochtertje   loann van twee jaar,niks te klagen zou je denken.maar ook ons overkwam het,ik kwam erachter dat ik zwanger was,zielsgelukkig waren we,we gingen naar de verloskundige,zag er goed uit allemaal,maar ik zei er klopt iets niets,maar niemand wou het horen,ik zag spoken.en ja hoor 8 weken zwanger   een echo,het bewoog niet meer,het hartje was gestopt.mijn hele leven stond stil,daarna heb ik veel bloedingen gehad en naar ziekenhuizen gebracht.maar gelukkig 7 maanden later ben ik erbovenop,en de drang naar een kindje is toch sterk,we proberen het nog  1 keer,vond deze site leuk om te lezen,ik heb niet zoveel mensen waaover ik over dit onderwerp kan praten,dus hoop ik dat ik erbij mag komen,ik wens jullie allemaal veel sterkte,groetjes marjolein

Hoi Marjolein en Mariette,

Welkom hier, tuurlijk mogen jullie komen meekletsen. Jammer dat ook jullie weten hoe het is om een mk gehad te hebben, maar hopelijk gaan we snel met zijn allen naar het "zwanger zijn" forum.

groetjes,
Dion

Hoi allemaal,

Heb een tijdje niks geschreven, want internet deed het niet ,maar nu gelukkig wel weer!!!! Ben gelukkig weer van mn ongi af en ben van de week begonnen met ovulatietesten, ik hoop dat ik mn ei deze keer wel kan vinden, de vorige keer niet namelijk. Maar dat kan ook komen omdat het natuurlijk eerder was dan normaal en ik dus misschien wel te laat ben begonnen.

@ Marjolein en Mariette: welkom en veel sterkte en succes de komende tijd!

Liefs Marije

Hoi allemaal,

Ik dacht laat ik maar weer eens wat schrijven. Het valt me op dat er nu op "zwanger worden na een miskraam" meer wordt geschreven dan hier.

Een update over m'n tante zijn.
Ik ben anderhalve week terug met m'n vriendin die 9 weken geleden bevallen is naar de stad geweest om een cadeautje te kopen voor die kleine van m'n schoonzusje en d'r man. Ik vond het echt veel te lief al die babykleertjes die ik allemaal in handen heb gehad. Ik ben helemaal gek van krabbetjes, dus ik kreeg van m;n vriendin een rammelaar in de vorm van een krab. Erg lief, dat geeft me hoop en moed voor de toekomst.
Uiteindelijk heb ik een zwembadje en een zwembroekje gekocht. CAdeautjes die je meestal niet eens krijgt van kraamvisite.
Maar goed. 's Avonds een uurtje langs geweest. Natuurlijk gelijk gehad over de bevalling, blijkt ze dezelfde gyn gehad te hebben als ik na m'n miskraam. Echt een hele aardige man, maar ja m'n schoonzusje vond het een engerd.
Het ergste is dat ze altijd en altijd moet opscheppen met wat ze allemaal heeft en wat wij niet hebben: kind, nieuwe trap, nieuwe meubels, nieuwe badkamer, nieuwe auto 1 en nieuwe auto 2. M'n zwager heeft nu eindelijk eens iets gevraagd over de miskramen. Maar m'n schoonzusje niet. Ze was zelfs zo hekserig om te zeggen dat het anders is dat zij een tweede auto hebben gekocht terwijl wij om de zelfde reden dat hebben gedaan, makkelijker als je een kindje krijgt.

Maar goed, we zijn geweest, het is een kindje zoals er 1000-en zijn voor mij. Het doet me alleen wel pijn om al die babydingen ook bij m'n schoonouders te zien.
Maar m'n vriend en ik hebben ons van onze beste kant laten zien.

Update over het trouwen.
Op school na de vakantie iedereen tegelijk verteld dat m'n vriend en ik gaa trouwen, om te voorkomen dat de een weet dat het over trouwen gaat en de ander denkt dat ik weer zwanger ben.
Gisteren fotograaf en restaurant geregeld.

Verder ben ik aan het wachten op de RD, ik weet gewoon dat ze er aankomen, voel het aan heel m'n lijf.

Shanaz

hoi hoi

ik kan na twee weken zeggen dat het echt voorbij is. het bloeden is gestopt, dat is toch weer en stukje verder afsluiten.

ik ben erg benieuwd wanneer de duiveltjes weer op visite komen.

@shanaz.. ik vind het ook moeilijk baby en kinderspullen bij iemand te zien staan. maar ik houd me vast aan de gedachte dat het over een tijdje ook voor ons kindje zal zijn!

leuk trouwens een trouwerij! alles plannen en regelen! veel plezier met de voorpret op die mooie dag!

groetjes CArina

Hoi allemaal,

Ik had gelijk, de RD zijn er, vannacht werd ik wakker van de pijn.
Ik heb nog nooit zo'n pijn gehad er van als na m'n miskramen. Echt, ik loop krom van de pijn en wordt er zelfs misselijk van.
Ik denk dat ik het nog een menstruatie afwacht en dat ik als het weer zo'n pijn doet bij de ha zit.

Shanaz

He dames,

Hier goed nieuws: het chromosoomonderzoek was goed en er zijn dus geen afwijkingen gevonden. We moeten dus "gewoon" een gezond kindje kunnen krijgen.

Aangezien het vertrouwen dat het een volgende keer zomaar goed gaat erg laag is, e we veel positieve verhalen gehoord hebben over het gebruik van een lage dosis aspirine tijdens de zwangerschap, hebben we ons aangemeld voor de wetenschappelijke studie waarin ze dit onderzoeken.

Ik ben vanochtend in Veldhoven in het ziekenhuis geweest en ben nu dus officieel deelnemer aan de Alife-studie. Ben ingeloot in groep 2 zonder de heparine-spuiten, dus alleen de ascal (of de placebo dat weten we dus niet). Dus nu is het maar weer afwachten hoe de volgende zwangerschap gaat verlopen. Gyn zei vanochtend wel: " Je gelooft me waarschijnlijk toch niet, maar ik denk dat je in de goede groep zit. Er zitten aardig wat zwangeren in groep 2". Hij heeft gelijk, ik geloof hem niet want dat zal hij tegen mensen in groep 3 ook wel zeggen. Hij zal toch niet tegen mensen gaan zeggen dat ze waarschijnlijk in de verkeere groep zitten omdat iedereen moeite blijft hebben met zwanger blijven, duh. En hij weet ook niet welke groep de ascal heeft en welke de placebo.

We hopen maar dat ik snel weer zwanger ben (hebben in ieder geval goed ons best gedaan afgelopen weekend ) en dat het dan idd wel goed blijft gaan.

Hoop dat met jullie ook nog alles goed gaat en dat we snel allemaal een forum mogen opschuiven naar het zwanger-zijn forum!

groetjes,
Dion

@dion: super nieuws!
moet je nu iedere dag een pilletje slikken?

@shanaz: was dit je eerste rd na de miskraam?
want ik ben gewaarschuwd dat de eerste keer  erger kan zijn dan je gewend bent.

ik denk dat ik tegen mijn eisprong aan zit. het cervixslijm is in ieder geval behoorlijk aanwezig sinds gisteren. dat zou betekenen dat ik een cyclus van rond de 32 dagen zou hebben ipv de 30 die ik normaal had. ik wacht het maar af.

gisteren was mijn verjaardag en mijn laatste jaar als 20er is ingegaan.
mijn vriend heeft me verrast met een etentje. erg gezellig!
zaterdag wordt het feest echt gevierd. ik heb er zin in!

groetjes Carina

Terug
Bovenaan