Meiden die weer zwanger willen worden na een miskraam/buiten baarmoederlijke zwangerschap.

hoi hoi

het was een goed maar druk en vermoeid weekend. moest werken en had drukke diensten met de koters.( ben gr leidster)
nu heb ik zowiezo last van vermoeidheid al weken.
denk dat dat ook komt van alle indrukken na de miskraam en oppakken van het gewone leventje. daarnaast de warmte en nu het slechte weer..

heb vanmorgen iets gedaan wat me enorm opgelucht heeft.
ik heb mijn kerel verteld dat ik de afgelopen week kleine lichamelijke veranderingen onderga waarvan ik niet kan en durf te zeggen wat het is..
heb hem wel gezegd dat ik ergens denk dat ik weleens weer zwanger zou kunnen zijn..
direct erna enorme huilbui..hihi
ik houd al een week mijn emoties met moeite in bedwang en heb soms beetje opvliegers, mijn borsten lijken wat gevoeliger en wat gegroeid.
ik heb al 2 weken een weeig gevoel onder in mijn buik welke met vlagen voorbijkomt.
keer op keer dacht ik nu wordt ik ongesteld..
maar nu na 6 weken nog steeds niets..
heb hem gezegd geen hoop te willen geven maar open te gooien wat ik voel.
hij was erg blij hiermee en samen besloten om simpelweg de controle af te wachten bij de gyn volgende week.
testen heeft toch geen zin want heb niet helder of de hcg al uit mijn lichaam is geweest vandaar..

voel me erg opgelucht nu dat ik het kwijt ben.
natuurlijk heb ik hoop maar niet meer zo obsessief als de maanden hiervoor.
ben wel voorzichtig ermee
dit alles kan natuurlijk ook gewoon de NOD zijn..

ook wij waren van plan ( 1 dag voor de vervelende echo) om ideetjes op te doen voor meubeltjes etc.is denk ik heel natuurlijk en blijft ook erbij horen. zo ervaar en voel je het op dat moment.
doe het bij een volgende keer zo weer!

succes dames

een moe maar opgelucht wijvie

Hoi Meiden,

idd ik gun het ook echt de stellen die in mijn omgeving zwanger zijn maar toch kan ik wel jaloers op hun zijn,omdat het gelijk de eerste keer zo goed gaat!
En 2 vriendinnen zijn van me zwanger(1 heb er geen werk en schulden en de ander woont nog thuis heb dus geen woning en schulden.)En dan kan ik best boos/jaloers zijn dan denk ik hun hebben hun leven nog niet eens op orde en een gezonde zwangerschap.Maarja hopelijk duurt het niet al te lang voor mij en mijn vriend en hebben we dan ook een gezonde zwangerschap en krijgen een gezond kindje.Ik heb mijn NOD 27 Juli maar denk zelf niet dat ik zwanger ben,ben er eigenlijk ook niet zo mee bezig als voor mijn zwangerschap.Ik heb zoiets ik zie het wel!Wij gingen nog niet na Prenatal enz maar waren wel al erg bezig met dromen over de zwangerschap/kindje.Ik hoop dat ik wel kan genieten de volgende zwangerschap en niet met angst wordt vervuld want daar ben ik wel een beetje bang voor...

Liefs Nathas.

JIPPIE!!!!  ik ben weer ongi!!

klinkt misschien gek dat ik er zo blij om ben maar nu kunnen we weer verder.
nu maar hopen dat het net als de vorige keer weer snel raak is.
liefs nimfje

Hoi meiden,
Vorige week las ik deze topic al, maar had geen tijd om me ook aan te melden. Vandaag zie ik dat er al veel gereageerd is en dat het allemaal meiden zijn die hun gevoelens/ervaringen delen met elkaar; het leest erg 'fijn' als je het zo mag zeggen. Tijd dus om me ook bij jullie te voegen!
Mijn naam is Maud, ik ben 26 jaar en woon samen met mijn vriend. Na de 1e echte keer ervoor gaan bleek in maart dat het al raak was; joepie! Ik voelde me geweldig, had op het moe zijn na geen last van echte zwangerschapskwaaltjes, beste vriendin ook zwanger, veel bekenden zwanger... alles top!
Maar helaas... ook bij ons een miskraam. Ik had wat last van bloedverlies (hele periode wel, maar was heel weinig in de afscheiding, dit was meer een propje) en toch maar even contact opgenomen met de verloskundige. Mocht met 9 weken voor de echo gaan. Ik dacht nog; 'mooi, anders moesten we nog 2 weken wachten'. Jammer genoeg bleek op de echo dat het vruchtzakje leeg was.
Het weekend heel veel bloed verloren en overtuigd (net als de verloskundige) dat het eruit was. Gelukkig voor de zekerheid die maandag naar de gyneacoloog om te zien of alles wel weg zag... dus niet! Uiteindelijk dus ook gecurretteerd.
Heel herkenbaar al jullie verhalen. En inderdaad de jaloezie die nu telkens opspeelt bij het zien van bekenden die zwanger zijn, zelfs onbekenden met een kinderwagen doen je wat.
Mijn volgende NOD is rond de 12e. Weet het niet helemaal zeker, 1e cyclus na de mk was 26 dagen. Bij de 2e cuclys had ik bij 28 dagen al bloed ver weg, inwendig zeg maar en dit kwam de 30e door (eh sorry...). Iemand dit ook wel eens gehad? Hoeveel dagen tel je dan?
Nou meiden, laten we hier lekker van ons af blijven schrijven en onze emoties delen. Erg fijn een topic met meiden die hetzelfde mee hebben gemaakt/ mee maken!
Liefs Maud

Hoi Maud,

Welkom op dit topic!Erg leuk dat je je aangemeld heb en mee kletst!
Zo zie je maar hoeveel meiden/vrouwen ongeveer hetzelfde hebben mee gemaakt.
Ik voelde mij niet echt meer 'thuis' in de andere topics van zwanger worden en op het forum zwanger worden na een miskraam wordt er weinig geschreven.Dus had zoiets ik open hier gewoon een topic.Wij zijn toch met andere dingen/gevoelens bezig als je al eens zwanger bent geweest en dat niet verlopen is zoals het moet!

Ik ben wel blij dat ik wat nuchterder ben geworden en er niet zoveel mee bezig ben en mocht ik weer zwanger worden denk ik dat ik het nog mooier vind!

Liefs Nathas.

Hoi Natasja (en alle anderen),
Heb jij dat ja, dat je er nu nuchterder over denkt en er minder mee bezig bent? Pfff, zou willen dat ik dat kon zeggen, dat gevoel heb ik dus absoluut niet. Het is wel minder als vorige maand, toen had ik sowieso een dipmaand zeg maar; miskraam half april gehad en toen t/m 10 juni ene feest/vakantie/weekend weg na het andere gehad, geen dag rust. Heerlijk alle emoties en gedachten weggestopt, maar dat kwam er in juni toch wel even uit (duh...).
Nu heb ik wel het gevoel dat ik er weer wat 'beter' in sta, maar ik ben er wel veel mee bezig hoor! En ook dat het de 1e keer direct raak was, tja... zo snel lukt natuurlijk nooit meer.
Verstand en gevoel praten elkaar vaak genoeg tegen in mijn koppie, maar het voelt wel weer wat 'natuurlijker' als afgelopen maand.
Meiden, ik ga zo werken, en niet eerder als morgenavond weer hier actief.
Liefs Maud

Hoi Maud,

Mijn kinderwens is na de miskraam nog groter en tuurlijk ben ik liever vandaag als morgen zwanger.Maar heb wel dat ik niet zo meer na me NOD toe leef en er de hele dag mee bezig ben.Dat had ik wel voordat ik zwanger werd.Ik ben wel blij dat ik er niet zo super erg meer mee bezig ben,want ik werd toen echt knetter van me zelf!
Ik denk dat dat dan het enigste positiefe is geworden van de miskraam.Dat ik nu zoiets heb onze tijd komt nog wel!

Ik lees ook in andere topics mee en zien jullie ook dat het er overal steeds ongezelliger/ruzie achtiger...wordt...Wat zal dat toch zijn...Viel me op,beetje vreemd?!

Liefs Nathas.

Hoi meiden,

Ik heb ff een vraagje, zijn jullie ook zo enorm lang ongesteld? Mijn cyclus is heel netjes 27/28 dagen elke keer, maar mijn ongi duurt zo'n 8 à 9 dagen...... Voor ik aan de pil begon was dit volgens mij niet zo lang. Baal ervan, maar goed, het is voor een goed doel denk ik dan maar!!!!!

Ik ben wel heel erg bezig met zwanger worden, leef ongeveer van NOD naar NOD, het beïnvloed mn werk en dat soort dingen niet, maar denk er wel veel aan....

Hebben jullie trouwens ook dat jullie er nog aan denken: nu zou ik ongeveer zo lang zwanger zijn, vooral als ik dan meiden op straat zie met een klein buikje, dan denk ik: zo had ik er nu ook bij moeten lopen. Maar helaas mocht het niet zo zijn.

Dan heb ik nog een vraagje, heeft iemand al gebruik gemaakt van ovulatietesten? Ik heb ze gekocht, want mijn cyclus is dan wel regelmatig, ik weet niet precies wanneer ik mn ei heb, dus ik wou ze eens proberen. Heeft iemand hier al ervaring mee? Er staat dat als het streepje donker is dat je dan binnen 24 - 48 uur moet 'klussen', maar is dat dan 1 x of is het beter om het vaker te doen, maar als je het vaker doet dan wordt de kwaliteit van de zwemmertjes volgens mij ook niet beter. Wat een vragen he?

Nou fijne avond allemaal!

Liefs Marije

Terug
Bovenaan