Meiden die weer zwanger willen worden na een miskraam/buiten baarmoederlijke zwangerschap.

Hoi Marije,

Ik heb een korte cylcus van 25 dagen en menstrueer 4a5 dagen,maar dat is bij iedere vrouw anders.

Ja ik was zo stom om me overal op internet enz aan te melden dat ik zwanger was en nu krijg ik nog regelmatig reclame.En dan staan er dingen in van u bent nu zoveel weken en informatie hoever het kindje is en over de zwangerschap enz.Dat is wel steeds een klap in me gezicht eigenlijk.Hopelijk heb ik me nu overal voor afgemeld en als ik weer zwanger ben dan maak ik die dingen pas na de 12 weken aan.

Nee heb nog geen ovulatietesten gebruikt,misschien in de toekomst als het wat langer gaat duren.

Liefs Nathas.

Wat ik heb gelezen is dat je moet 'klussen' om de dag omdat idd de zwemmertjes dan krachtiger zijn.

Hoi Meiden,

Zo....ben ik weer. Ik was de laatste paar dagen een beetje geschrokken zeg, van de felle kritieken die in de andere topics werden geuit. Inderdaad Natasja....ook mij was het opgevallen. Ik wilde ook even niet meer mailen, maar ik zie dat de lucht weer is geklaard!

@Esther (opgelucht wijffie): Lekker dat je even je hart hebt gelucht aan je mannetje. Dat moeten we allemaal wel eens. Ik hoop echt van harte dat het zo zal zijn zeg. Wie weet. Maar ik lees toch ook wel veel dat je lichaam ook de gek met je kan steken....ook al heb ik dit nog niet ervaren hoor. Nou ja, ik ga voor je duimen!!!!

@Maud: Welkom hier! Gezellig: hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Schrijf maar lekker mee.

@nimfje: Fijn dat je weer ongesteld bent geworden, kun je er weer voor gaan! Dus flink klussen? hihi

@Marije: Ik ben altijd zo'n 5 a 6 dagen ongesteld. Ik slik eigenlijk al jaren geen pil meer. Ik was een soort van pilmoe, en kon er niet zo best tegen. Weet niet eens hoeveel dagen ik toen ongesteld was, weet wel dat ik toen heel onregelmatig was. Ben blij dat ik dat allang niet meer gebruik!
Je vroeg of we ook ovulatietesten gebruiken. Nee, nog niet. Ik laat het aan de natuur over....Ik weet ongeveer wel wanneer mn eisprong is....Ik heb dat best veel slijm , paar dagen lang. Dus we klussen dan maar extra veel, toch!?

Ik werd trouwens ook laatst gebeld door een instantie: Wij willen u feliciteren, want u bent pas bevallen, toch?! Toen ik vermeldde dat ik inderdaad bevallen was, maar dan van een doodkindje, was het wel even stil. Nu moet ik ook zeggen, dat ik niet al te vriendelijk klonk. Ik dacht dat ik nu wel alles had afgezegd....maar volgens mij worden alle gegevens naar allerlei buro's doorgestuurd...Nou ja, nu maar hopen dat het niet nog eens voor gaat komen. Ik denk ook niet dat ik me nog ergens ga aanmelden....die gratis babypakketten kunnen me gestolen worden eigenlijk!

Liefs, Kitty

Hoi dames,

Idd, hoe meer zielen hoe meer vreugd, dus kom erbij!

Ongi: ik ben normaal ongi, ene cyclus van ca 28 dagen en 4 a 5 dagen ongi (3 dagen veel, 2 dagen "uitdruppelen" hihi. Heb voordat we aan een kindje begonnen te klussen, de laatste 4,5 jaar een Mirenaspiraaltje gehad, dus geen ervaring met ontpillen en ongi in die periode.

Zwanger/uitgerekend: ja, denk er zelf behoorlijk vaak aan. Maar dat komt ook doordat 3 vriendinnen zwanger zijn geworden net rond de periode dat ik mijn 1e mk had. A.s. zaterdag zou ik uitgerekend zijn, dus dat valt momenteel ff behoorlijk zwaar. De uitgerekende data (28 juli, 16 dec en 28 maart) zullen wel altijd in mijn hoofd blijven spoken. Maar goed, daar komen we ook wel weer overheen.

Ik ga maar weer eens aan het werk. Moet morgen al eerder weg vanwege bezoek aan gyn voor echo (kijken of alles schoon is na mk vorige week).

Meiden die zitten te wachten: veel sterkte gewenst. Meiden net voor hun eisprong: klus ze!

Tot de volgende keer!

groetjes,
Dion

Hai Dion,

Je ziet een beetje op tegen de uitgerekende datum las ik! Ik had er ook enorm last van, vantevoren. En de dag zelf, ging eigenlijk voorbij voordat ik het wist. Mn man en ik hebben er wel even mooi bij stil gestaan, dat ons ventje toen geboren zou worden (8 april jl.), maar het viel mij reuze mee. Ik was eigenlijk "opgelucht" dat die dag voorbij is. Mn collega en ik waren tegelijkertijd uitgerekend (zelfde dag, hoe konden we het plannen!), zij is bevallen van een tweeling, 2 meisjes. Ook daar moest ik wel even bij slikken........Maar achteraf was ik wel blij dat niet 1 van de 2 een jongetje was. Dan had ik er veel meer moeite mee gehad denk ik. Gelukkig kunnen mn collega en ik nog steeds goed met elkaar overweg, en ik ga haar ook absoluut niet uit de weg hiervoor. Wel merk ik, dat zij er af en toe moeite mee heeft. Wat ze nou wel en niet kan zeggen......

Je gaat vandaag voor inwendig onderzoek, toch?
Heel veel sterkte!
En ik hoop dat alles schoon is...

Liefs, Kitty

Hey Kitty26,

Pfff dat is helemaal wat dat je gebeld was,dan begrijp ik dat je zoiets heb van dat kan mij allemaal gestolen worden!

Liefs Nathas.

Ben blij te horen dat ik niet de enige ben die er zo tegenop ziet. (Wist ik wel, maar toch is het fijn te horen dat andere mensen er idd ook mee zitten) Heb voor het weekend ook allemaal leuke dingen op het programma staan, dus dat moet eigenlijk wel goedkomen.

Ben vandaag inderdaad naar  het ziekenhuis geweest voor een inwendige echo. Die liet een mooie, lege baarmoeder zien. Gelukkig dit keer geen curettage nodig, maar dat had ik al verwacht want ik had het vruchtje in zijn geheel naar buiten zien komen vorige week. Toch fijn om te weten dat ook alles weg is. Ze hebben ook gekeken naar mijn baarmoeder en eierstokken en die zien er goed uit. Geen reden om aan te nemen dat daar de oorzaak van de 3 mk ligt.
Daarna nog bij de gyn geweest, die verbaasd was te horen dat het nu voor de 3e keer zo vroeg in de zwangerschap al misgegaan is, aangezien het bloed- en eiwitonderzoek niets heeft opgeleverd. Heb vandaag nog bloed moeten laten prikken voor bepaling van de HcG-waarde. Weet niet waarom dat nu nog interessant is, maar goed. Inmiddels kijk ik niet meer op tegen bloedprikken of wat dan ook.
Dinsdag belt hij over de uitslag ervan, en dan is het nog wachten tot 27 aug, als we de uitslag van het chromosoomonderzoek krijgen. We zijn erg benieuwd.
Denk er zelf over om (als er niets uitkomt) te overleggen met de gyn over deelname aan de ALIVE studie van het AMC, waarbij vrouwen aspirine toegediend krijgen. Wellicht dat dat kan helpen?? Het is in ieder geval niet schadelijk, dus dat wil ik dan nog wel proberen. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

Als ik jullie verhalen hoor, ben ik heel blij dat ik me nooit voor een cadeau-doos of zoiets heb aangemeld. Denk dat ik dat ook niet snel zal doen, gezien onze geschiedenis met mk. Eerst maar eens zorgen dat we er zelf weer vertrouwen in kunnen hebben, dan komt de rest daarna wel een keer. Lijkt me inderdaad erg pijnlijk als ze je gaan opbellen of dingen blijven toesturen. Helaas is er niets aan te doen. En het zou idd goed kunnen dat die adressen doorverkocht worden, dus dan kun je je bij de een wel "afmelden", maar de ander weet dat dan niet. Zo krijg je wel erg lullige situaties. Hoop dat jullie er geen last meer van gaan hebben.

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend/vakantie?
Wij gaan komend weekend het nieuwe huis van een vriendin bekijken en daarna lekker bij de familie op bezoek. Over 2 weken (5 aug) lekker een week met vakantie naar de Ardennen en het Saarland. Heerlijk wandelen in de natuurlijke omgeving (hopelijk is het weer dan ook goed, als het maar droog is zijn wij tevreden).

groetjes,
Dion

Hoi Dion,

Wat 'fijn' om te horen dat alles weg is, of niet (voor zover het goed nieuws is....)?
Hoe gaat het nu met je? Kun je je er een beetje over heen zetten? Echt super vervelend voor je, maar wel fijn dat je dit weekend leuke dingen te doen hebt en nog lekker op vakantie gaat.

Mijn vakantie zit er al weer 2 weken op. We zijn een weekje naar Turkije geweest, heerlijk warm!! Zo'n 36 graden in de schaduw, dus de hele vakantie onder de parasol gezeten. We zouden eigenlijk niet op vakantie gaan, maar na de gebeurtenissen hebben we toch maar besloten om ff er tussenuit te gaan!

Ga dit weekend lekker een weekendje naar mn ouders (wonen 160 km uit de buurt) en ga dan ook lekker bijkletsen met mn vriendinnetjes daar.

Groetjes Marije

Terug
Bovenaan