Meiden die weer zwanger willen worden na een miskraam/buiten baarmoederlijke zwangerschap.

Hai Dion,

Fijn dat je "schoon" bent, hoef je in ieder geval niet gecureteerd worden. Dat lijkt me zo naar en absoluut geen pretje. (geen ervaring mee, bij mij was alles schoon, ook de placenta liet zo los, vlak na de bevalling, gelukkig geen operatie daarvoor).  
Ik heb ook wel eens gehoord over paracetamol en tegengaan van  een miskraam en dat dat erg effectief is.  

Tevens had ik op mn vorige werk een collega, en die had zoveel miskramen gehad, en het ziekenhuis stond voor een raadsel. Uiteindelijk kwamen ze erachter dat haar lichaam  iets  niet aanmaakte in  een bepaalde week, wat juist een beginnend kindje nodig had, waardoor het niet  dus daarna niet meer leefde.  Dit kreeg ze toegediend, en toen bleef ze wel zwanger (uiteindelijk 2 gezonde kindjes). Maar hier zijn helaas wel heel veel miskramen aan vooraf gegaan.....Jouw bloed is  getest toch?  Ik weet niet waar ze het bij haar vandaan haalden hoor, maar misschien dat je toch nog even moet doorvragen, of je niet een bepaald stofje in je lichaam  mist?

Wij gaan het weekend  niet veel bijzonders  doen. Mn schoonzusje is vandaag jarig, dus die viert het as zondag.  En morgen gaan we in de tuin  aan het werk (hopelijk dat het weer het een beetje toelaat). We zijn de tuin aan het opknappen. We zijn afgelopen januari verhuisd, en nu is dus de tuin aan de beurt. De rest is aardig af.... (Ja ik weet het: in  december bevallen en in januari verhuisd, hoe konden we het zo plannen......maar met 2 huizen kun je ook zo moeilijk blijven zitten   ).

Nou meid, hopelijk kom je de zaterdag goed door. Probeer je gedachten te verzetten.....sterkte!

Liefs, Kitty

P.S. @de anderen: Fijn weekend!!!

Hoi meiden,
@Dion; veel plezier dit weekend, geniet vooral van de leuke dingen! Goed ook om te lezen dat je al vervolgplannen hebt, ik hoop dat er wat uitkomt. (Uiteindelijk letterlijk en figuurlijk ;-)
@ Iedereen; vanmorgen weer een pakketje met bladen ontvangen, WIJ en ZWANGER (nou ja... wij dus niet!). Ach, die bladen zijn inderdaad niet het ergste, die blijven wel leuk om te lezen, ookal is het wel confronterend. Maar aangezien de blije doos niet had opgehaald, kwamen ze die wel even thuis bezorgen... En al die mail dan; u bent nu zoveel weken zwanger, pampers aanbieding, enz enz...
Tja, af en toe even slikken, maar ik weet zeker dat het ooit van pas gaat komen. Bij jullie allemaal meiden!
Verder hier alles rustig. Zit nu midden in de klusperiode, dus daar doen we goed ons best mee. De spanningen van het wel/niet zwanger zijn  beginnen pas weer over anderhalve week.
Wij gaan volgende week nog lekker met z'n 2-tjes een weekje weg. In mei waren we al ver weg geweest, maar dat is allemaal een beetje overschaduwd door de mk en sowieso een hele drukke periode. Gelukkig kon ik het met mijn werk regelen!
Over werk gesproken... over een paar uurtjes mag ik weer beginnen, tot morgenmiddag. Ga nu dus maar weer even wat ander dingetjes doen.
Tot forums,
Liefs Maud

PS Dion; heb je gezien dat er een topic met jouw naam is geopend? Dit gaat volgens mij ook over asperine.
Liefs Maud

@Maud, ik heb het net gezien ja. Bedankt!
@Marije, ja, het is erg fijn te weten dat alles schoon is. En de komende maand mag dat zo blijven. Heb ff geen zin om dit nogmaals mee te maken voordat we de uitslag van het chromosoomonderzoek krijgen. Aangezien ik blijkbaar super snel zwanger raak, deze week ff "verplicht afblijven" voor mijn mannetje. Hoop dat ik snel mijn ei gehad heb, kunnen we daarna nog wel van elkaar genieten. haha
@Kitty, alle bloedonderzoke is gedaaan en zonder resultaat, maar we gaan inderdaad ff doorvragen bij de gyn. bedankt voor de tip!
@iedereen: fijn weekend en tot volgende week.

groetjes,
Dion

Hey meiden,
Ik ben Debby, 28 jaar en woon samen met Alex en onze 2 hondjes! Ik heb vorige week donderdag te horen gekregen dat er alleen nog maar een leeg vruchtzakje in mn baarmoeder zit.. dat was een flinke klap! Maar dat gevoel kennen jullie allemaal! Echt fijn dat jullie deze topic hebben gestart.. zo te zien was er veel behoefte aan!
Ik wacht nu met smart op het feit dat het vruchtzakje uit zichzelf en via de natuurlijke weg afkomt.. Maandag naar de VK voor een controle echo om te kijken hoe en wat.. Ik heb de 2-8 een afspraak met een gyneacoloog staan, voor het geval het niet op de natuurlijke manier afkomt.. Ben niet bang voor de curretage, maar ik heb natuurlijk liever dat het uit zichzelf komt..   Spannend!
Hoe gaat het nou? Ja dat wordt me dagelijks gevraagd.. Eigenlijk weer wel oke! Het zijn van die momenten dat het ff klote is.. Kan me goed richten op de toekomst en als alles achter de rug is helemaal! Dan kun je leven naar je menstruatie en vervolgens naar het opnieuw zwanger worden..
Ben blij dat jullie er allemaal (aardig) positief instaan.. Dat maakt het makkelijker om er over te praten..
Hoelang zou het duren voor je menstruatie weer op gang komt?? Ik was al zwanger in de eerste ronde na het stoppen met de pil en het valt me op dat veel van jullie dat ook hadden.. Ben benieuwd of het nu ook weer zo snel gaat! Ik hou zelf rekening met een maand of 6.. gewoon om mezelf een beetje te beschermen. Kan zo en zo geen kwaad denk ik!

pff... ik vind het echt niet makkelijk! Maar dat gaat wel weer over..

@ Dion: ik vind jou zo sterk he?! top meid!! hou m vast!
Ik vind jullie allemaal toppers... ongelofelijk dat er zoveel positiviteit is na zulke rotte gebeurtenissen!!

Veel liefs Debby

Hoi Debby,

Wat naar voor je meid, weet wat je voelt....

Ik heb tijdens mijn mk zo'n  4 weken last gehad van bloedverlies, ik heb niet gemerkt dat ik het vruchtzakje verloor. Ik ben 4 weken na mijn mk weer ongi geworden geloof ik. Het is zo kort geleden, maar ik weet het allemaal niet eens precies meer... Stom he?

Wij zitten nu in ronde 4 en volgende week is mn ei, hoop dat het deze keer lukt!

Hoop voor je dat het er vanzelf (en snel) uitkomt, dan kun je weer verder gaan kijken!

Liefs Marije

hoi marije,
tis eigenlijk een goed teken dat je het niet meer weet.. dat betekend dat je er niet meer zo mee bezig bent!!
Fijn dat je toch al weer zo snel ongi bent geworden.. Ik was in de eerste ronde al gelijk zwanger en dat liep dus nu zo'n 2 weken geleden anders als we gehoopt hadden..
maandag naar de Vk en donderdag naar de gyn.. dan zullen we meer weten en hopelijk gelijk een afspraak voor de curretage.. t duurt me lang genoeg nou! ik ga er niet nog langer mee rond lopen.. eigenlijk heel stom misschien, maar ik wil er echt vanaf! je kunt niet verder en elk krampje is verdacht... pfff...

ik hoop dat je snel zwanger bent en dat je dan mag genieten van een mooie en gezonde zwangerschap.. wij weten hier inmiddels allemaal dat zwanger worden echt iets bijzonders is...

leifs Debby

Hoi Debby,
Welkom hier! Je had natuurlijk liever een ander forum gehad (net als wij allemaal), maar hier ben je aan het goede adres om je hart te luchten, vragen te stellen en lekker te kletsen!
Ik heb wel een curretage gehad en ben vervolgens na 3 weken en 2 dagen weer ongi geworden, dus redelijk snel (vond ik zelf, heb alleen geen idee wat normaal is). Wanneer ik ongi ben/was, was dit altijd ongeveer 8 dagen, maar de 1e keer na de mk was dit 5.
Hoe wist je dat je een mk had? Ik had wat meer bloedverlies als eerst en na overleg met de verloskundige mocht ik met 9 weken de echo doen... toen bleek dat het vruchtzakje leeg was. Na heel veel bloed te zijn verloren (gelukkig zonder krampen) was ik (en de verloskundige) overtuigd dat alles eruit was. Voor de zekerheid een check bij de gyneacoloog; het vruchtzakje zat er nog helemaal in. Omdat we op de echo konden zien dat het met 5 weken al mis was gegaan en ik ondertussen bijna in week 11 zat, wilde ik toch een curretage.  
Het was  allemaal erg spannend, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Ook omdat er een erg drukke  periode aan zat te komen voor ons  en ik niet continue bang wilde zijn dat ik opnieuw zou gaan bloeden en het er allemaal wel uit zou komen.
Ik ben benieuwd hoe het bij jou verder gaat. Ik wens je in ieder geval veel sterkte!
Liefs Maud

Terug
Bovenaan