Meistoppers 2008! Deel 2

ja inderdaad, een jaar geleden zijn we allemaal gestopt met anticonceptie om in verwachting te raken... moet je nu zien... allemaal prachtige gezonde kinderen erbij....
wat gaat de tijd snel he?

Veerle heeft vannacht wederom doorgeslapen.; Ongelofelijk gewoon. Ik snap het gewoon niet hoor, ze is pas 8 weekjes. marijn en thomas sliepen echt pas met 5 maanden ofzo door.... Ik ben ongelofelijk trots op haar zoals jullie begrijpen ... 19.00 inslapen tot 4.00 's nachts... pffff wat een lekker kindje zeg ...
En ik heb zelf ook geen hekel aan 's nachts voeden. Ze lacht breeduit als ik naar haar bedje ga en ze me ziet. Dan smelt ik helemaal ... Dan neem ik haar in ons eigen bed en voedt ik haar liggend. Na de voeding gaat ze terug in haar bedje.

Marijn en Thomas hebben niet zo lang op onze kamer geslapen, ik denk zo'n 4 maanden ofzo. Daarna naar hun eigen kamer. Vond het fijn ze dichtbij te hebben 's nachts en ook met het voeden is het fijn.
Veerle zal zeker 6 maanden op onze kamer liggen omdat ze nog geen eigen kamertje heeft. We zijn aan het verbouwen nu boven en na de zomer gaan we boven slapen met z'n allen en dan heeft ze een eigen kamertje.

En qua sex, tja... ik ben er nog niet zo aan toe moet ik eerlijk zeggen. Maar ik vind het geen probleem dat Veerle dan bij ons op de kamer slaapt. We doen wel wat stiller ;)))))

Nou fijne dag allemaal
tot snel weer
mama van marijn

Hoi,

Vlinder,
Met Jana gaat het weer helemaal goed. Ze groeit als kool nu. Houdt alle voedingen binnen :) Heerlijk.
De eerste twee weken was ze maar 90 gram gegroeid. Nu heb ik dr vanmorgen ff gewogen(hebben medische weegschaal van iemand die we lenen) En sinds vorige week is ze bijna 200 g gegroeid. Ze doet het ongelofelijk goed dus.
Ze heeft zelfs vandaag voor het eerst shirtje maatje 62 aan. En die zit als gegoten.
En ze ziet er ook zo ongelofelijk knap uit in dat shirtje hihi :)

Mama van Marijn,
Er nog niet zo aan toe. Kan ik me wat bij voorstellen. Ergens heb ik dr wel weer zin in. Maar langs andere kant,ben vaak zo moe dat ik er de fut niet voor zou hebben, haha. En vloei nog, dus dan mag het ook nog niet he.

Moet trouwens maar weer eens gaan denken over de pil of dergelijke. Wat ik wil gaan slikken/gebruiken.

Dank jullie voor jullie antwoord op mn vraag.

Vandaag heb ik zelf mindere dag. Vandaag een dag dat ik best last heb van me bekken, al drie keer er bijna doorheen gegaan. Dus maar voorzichtig en rustig aan doen vandaag.

Liefs

Even illegaal, zit op mijn werk, maar het is even heel rustig (na een lange ochtend heel hard te hebben gewerkt! Ik kon niet eens kolven...), dus even een momentje rust. ;-)

Gaat hier verder zijn gangetje. Eveline (12 weken) slaapt nu vrij systematisch van 22:00-5:00 uur (jippie!), dus echte nachtvoedingen heb ik niet meer. Ze brabbelt veel, vindt de box niet echt veel aan (overal bij zijn...niets willen missen, ha ha) en begint ook dingen vast te pakken, en sabbelt veel op haar handjes (of truitje, doekje, het kwijlen is langzaam begonnen). Heerlijk kind. Het omrollen lijkt trouwens een beetje toevalstreffer te zijn geweest, want na die ene dag heeft ze het niet meer gedaan, tot gisteren plots weer eens. Het clusteren is ook weer afgelopen, heeft 2 weken geduurd, was wel intensief maar ik vond het eigenlijk niet erg.

Moet dadelijk wel eerder na KDV voor gesprek, want ik ben BOOS! Vorige week kwam ik haar halen (17:45 u) en toen hoorde ik haar op de gang al krijsen (niet huilen, maar krijsen!), ze was helemaal rood aangelopen, overstuur en nat van het zweet. Overduidelijk al een tijdje  aan het huilen, zo zie ik haar thuis echt nooit. Een vrouw die ik niet kende had haar onhandig vast en zat met moeilijk gezicht op de bank, alsof ze geen flauw benul had wat ze aan het doen was. Zegt ze met een zwak stemmetje, "misschien heeft ze honger ofzo?" en duwt me zichtbaar opgelucht mijn kind in de armen. Ik ben meteen gaan zitten voeden natuurlijk en het duurde echt 5 minuten voordat ze voldoende gekalmeerd was om goed te kunnen drinken! Wat bleek? Het laatste flesje was meer dan 4 (!!!) uur geleden, NATUURLIJK had ze honger!! En er was helemaal niemand bezig om een flesje te maken, er stond helemaal niets klaar, er waren geen vaste leidsters meer op de groep, behalve die onbekende vrouw (die een UITZENDKRACHT bleek te zijn) die me niets, niets zinnigs over Eveline kon vertellen. Bah, wat voelde dat naar! Ik kan er nu nog om huilen. Mijn vertrouwen in KDV heeft echt een deuk gekregen, hoor. Mijn meisje is zo lief, zo makkelijk, en moet echt al minstens 15 minuten hongersignalen hebben afgegeven voordat ze zo hartverscheurend ging huilen, want eigenlijk is ze daar supergeduldig in! Ben benieuwd wat ze straks te zeggen hebben...

En dan morgen naar de kinderorthopeed, spannend...

@ Bloemetje: he, wat fijn dat het nu zo lekker gaat, die Jana gaat nu als een speer! Nu al maatje 62, wauw! Eveline zit nu (pas?) in ruime 56 en kleine 62...
En schattige foto, heerlijk he, zo'n lekker moppie :)
Eveline slaapt trouwens vanaf dag 1 in haar eigen kamer, omdat ik anders geen oog dicht doe. Christian heb ik 2 weken op de kamer gehad, voordat ik er echt niet meer tegen kon, ik werd ook van iedere zuchtje en kuchje wakker en dan ben je gewoon gesloopt. Voor mij werkt dit het beste en ik heb er ook geen probleem mee dat ik haar pas hoor als ze gaat huilen. Binnen een minuut heb ik haar dan bij me in bed gepakt en kan ze drinken, dus ach...
Maar goed, seks is dus geen probleem, ha ha! Al moet ik zeggen dat ik er nu ook niet zo'n probleem mee heb om het in haar (slapende) bijzijn te doen (gebeurd ook wel in woonkamer, terwijl zij in box ligt), want anders komt het er nooit van. Bij Christian vond ik dat ook raar, maar ik kan het nu wel van me afzetten. Met kleine kinderen moet je (vind ik) toch wat moeite doen om je seksleven op gang te houden, want als je gaat wachten tot je niet meer moe bent, de kinderen op bed liggen en niet meer wakker worden etc, dan kun je wachten tot je een ons weegt ;-).
Wel jammer dat je bekken weer wat opspeelt, maar ook te verwachten he? Het zal ook wel even duren voordat het helemaal opgeknapt is. Sterkte daarmee!

@ Mama v Marijn: zo, wat een slaapkopje die Veerle, heerlijk hoor! Maar kunnen je borsten het wel aan, zo'n lange ruk, ha ha?

@ Vlinder: ook weer aan de slag, fijn dat het kolven goed lukt. Ik moet zelf moeite doen om 3 keer te kunnen kolven en op een dag als vandaag zit er in de planning echt geen ruimte om het vaker dan 2 keer te doen. Ik kolf gelukkig ook genoeg, dus nog geen kunstvoeding hoeven overwegen. En tja, dat spitsuur, ha ha... Genoeg tijd incalculeren, ook voor eventuele ongelukjes (spugen, spuitluier, dwarsliggende peuterpuber), dat is de kunst. Ik sta nu om 6:00-6:15 uur op om rond 7:30 te kunnen vertrekken (met 2 kinderen die hebben gegeten, aangekleed etc), zodat ik rond 8:00 uur op KDV ben en dan om 8:30 uur op mijn werk. En tja, soms is het haasten, maar eigenlijk gaat het al best goed zo! Ik doe wel wat 'voorwerk', pak 's avonds mijn eigen tas al in, brood al gesmeerd en ik kleed Eveline in de avond om, zodat ik haar in de ochtend alleen maar hoef eten te geven. Maar zeg ik wel tegen mijn man, dit moet je niet 5 dagen in de week moeten doen, want dan wordt je gek!
Druk met studeren, meid, ik hoop dat het allemaal gaat lukken en je dan je diploma hebt!

hi Karin,

ik MOET gewoon even reageren op je KDV verhaal. Dit ik  nou precies de reden waarom ik problemen heb met het KDV. Hoe gaat de bedoeling ook is op het KDV, ze komen armen en benen tekort met zoveel babies in een groep. En ach, die kleine Eveline, wat erg dat je haar al hoorde gillen op de gang. Gek wordt je daarvan, je kunt zo'n leidster ( een uitzendkracht) wel door de deur heen trekken. Ben heel benieuwd wat ze allemaal gaan zeggen aldaar. Ik leef direct me je mee als ik dit lees, wij hebben namelijk een slechte ervaring met het KDV.

Twee jaar geleden heeft een stagiair op het KDV THomas op bed gelegd in een hoogslaper en heeft vergeten het hekje te sluiten. Thomas is eruit gerold en heeft een schedelbasisfractuur opgelopen. Vreselijk, de wereld staat stil. Maar het KDV handelt ook zo amateuristisch, geen ambulance gebeld, geen huisarts, kind opgepakt na zo'n val. enz enz enz. Fout op fout zeg maar. Bovendien mag een stagiair geen kinderen op bed leggen en zij stond alleen ( ALLEEN) in die groep....En dan zie je dus dat hoe goed ze het ook bedoelen, in geval van nood de leidsters niet uitgerust zijn met kennis en ervaring om juist af te handelen.

Nu na 2 jaar kunnen we vaststellen dat Thomas gelukkig niets aan zijn val heeft overgehouden. God zij dank! Maar ik kan mijn gevoel en wanhoop van die middag nog zo oproepen, toen ze me belde op het werk. Ik hoop dat niemand dit ooit meemaakt. Maak daarom goede afspraken met het KDV en vraag hoe het protocol is bij een val, breuk of ongeluk. Vaak is dat niet op orde. Hier hebben ze nu alle noodprotocollen aangepast en ook alle bovenbedden eruit gedaan. Ieder kindje slaapt in een gewoon ledikant nu.

Tja de zorg van je kinderen is prioriteit 1 !! Er zijn vast ook heel goede KDV, maar check het goed.
Zo genoeg hierover, heb mijn hart weer gelucht... sorry hoor... maar het moest er even uit.

Verder houden mijn borsten het inderdaad niet 's nachts, ze lekken als ik langs haar ledikantje loop ... hahahaha... Maar goed nog een paar van deze nachten en ze zijn er weer op aangepast...
zul je zien dat ze dan weer een paar regeldagen krijgt .. hahahah

liefs mama vna marijn

Wat een verhalen over het kvd. Wat ben ik blij dat me meisje naar me schoonmoeder gaat. En ik weet dat kids het daar erg goed hebben. Ze is wel streng, maar ook lief. De perfecte oma :)

Karin,
Wat erg als je je meisje zo hoort huilen als je dr gaat ophalen, dat moet zo moeilijk zijn.
Wat hebben ze je gezegd? Vind dit echt niet kunnen. En zeker niet als je weet dat je meisje eerst tijdje signalen afgeeft dat ze honger heeft.

Mama van Marijn,
Van jou verhaal krijg ik helemaal kippenvel. Wat een grove fout. Hebben jullie daar nog wat mee gedaan?
Gelukkig heeft jullie mannetje er niets aan overgehouden. Wat moeilijk zeg.

Hier alles goed.

Liefs

Hi Bloemetje,
Ja dat was echt een rotperiode als ik eraan terugdenk staat alles me nog zo helder op het netvlies...
Maar goed, we hebben het wel echt afgesloten door veel te praten juist met het KDV. Op de eerste plaats wilde we dat dit niet meer kon gebeuren. Dus ze hebben heel veel aanpassingen gedaan zoals de bedden vervangen, betere noodprotocollen en EHBO cursus voor alle leidsters ( was dus nooit gebeurd!)
Daarnaast hebben we er ook een juridische zaak van gemaakt voor alle gedervde inkomsten. Ik kon niet werken in mijn eigen bedrijf omdat Thomas in het ziekenhuis lag en ik daar dus dagelijks was. Hij heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen, na 2 weken werd besloten hem niet te opereren aan zijn hoofd omdat ze konden zien dat de breuk ( die naar binnen was ingedeukt) zichzelf aan het herstellen was.  Bot  en hersenpan zijn nog ietwat soepel als je 1 jaar bent. Ook hebben we en schadevergoeding ontvangen door nalatigheid en onzorgvuldigheid van het kdv.
Maar dit alles neemt niet weg wat je ervaren hebt. Het is een rottijd, het is gebeurt op zijn 1e verjaardag en dat is ieder jaar weer een beetje beladen, zo van : 'weet je nog 2 jaar geleden?'
Ik ben ervan overtuigd dat het wel wegebt in de loop van de jaren.

Het is gewoon fantastisch te zien hoe goed hij het doet. Thomas heeft half jaarlijkse controles bij de neuroloog en hij ontwikkelt zich prima. Dat is het enige dat telt, al het andere is bijzaak.

hier ook alles goed. Veerle niet doorgeslapen, zelfs 2 keer gedronken vannacht... ach ja ik kon er op wachten... hahahahaha

het wordt een zonnige dag vandaag, dus ik ga zometeen het zwembad opzetten voor de jongens. marijn heeft vanmiddag vakantie van school tot maandag ivm hemelvaart dus dat is wel een lekkere start.

fijne dag
liefs mama van marijn

Hoi,

Mama van Marijn,
Kan me dr heel goed wat bij voorstellen hoe jij je voelt meid. Echt niet leuk is zulke situatie.

Net visite gehad. Wat kan je je ergeren soms. Zeker als je kind zowat uit je armen word gerukt vlak nadat het weer keertje heeft gespuugd. En je alleen maar commentaar krijgt op je hond, omdat ie druk is. Tja, Grrrr, :s Kan daar nu niet zo goed tegen.

Zo, ga jana maar ff troosten. Ze is alweer vanaf uurtje of 10 wakker. Ze kan de slaap maar niet vatten. Maar moet nog ff wachten voor dr fles. Ze is zo verdrietig nu. Wil graag gaan lopen. Maar dat gaat niet, want huisarts komt zo om kennis te maken met dr. Tja, dus dat word nog ff wachten.

Liefs

Terug
Bovenaan