Meistoppers 2008! Deel 2

ooh wat lees ik nu Bloemetje, Jana in het zh??
Waarom moest ze daar blijven dan? Ik lees dat je speciale technieken moet toepassen met boeren en drinken. Als je die dan doet, kan Jana dan niet meer terug naar huis?
Ik leef echt met je mee, ik zou het echt vreselijk vinden als Veerle naar het zh zou moeten en daar zou moeten blijven ( ik zou echter wel bij haar blijven ivm BV). Wat een klotesituatie meid. Ik hoop dat Jana morgen weer mee naar huis gaat. Anders zelf maar een beetje op aansturen bij de artsen.....

En Karin zo druk, ja   herkenbaar. Dat clusteren ken ik niet bij BV. maar je bent er heel relaxed onder lees ik, top! En over dat aankomen van Evelien zou ik me niet teveel zorgen maken. Marijn zat altijd onder de lijnen van het CB schema. En dat afbuigen is normaal bij BV, groeien is groeien en het ene kind groeit harder dan de ander.
Als ze tevreden is en het goed doet! don't you worry.

Ik heb geen idee wat Veerle nu weegt of aankomt per week. Ze is 2 weken geleden gewogen en toen was ze 3 ons aangekomen, dat was prima geloof ik.
Ik weeg haar verder nooit. Over 2 weken moet ik weer terug naar het CB, we zien dan wel weer.

Hier ook weer een mijlpaal gehaald. Veerle heeft vandaag breeduit naar me gelachen. Haar hele gezichtje straalde. Ik heb gehuild zo mooi zag ze eruit. En ze had zo'n lol!
Mmm, ik ben zo trots op mijn meisje! Mijn lekkere lieve moppie.
Wat een geluk zo'n lekker kindje zeg!

fijne avond allemaal

mama van marijn

Bloemetje, heftig zeg. Het beste voor je dochter, maar wel heel erg naar voor jullie. Hoop dat je de positiviteit kan houden dat je haar straks in goede gezondheid in de armen kan sluiten. Hebben ze geen camera systeem? Hier doen ze dat wel, zodat je thuis je kindje kan zien met een webcam. Heb je al enig idee hoelang ze moet blijven?

Klinkt raar maar ben wel benieuwd naar de methode om haar te laten boeren. Merijn kan nl niet boeren, en spuugt dan vaak na lange tijd terug, maar boeren ho maar, heb al vanalles geprobeerd. Heel veel sterkte zeg, hoop dat ze snel thuis is!!!!

Iedereen lekker druk zo te lezen, met zwanger zijn en opvoeden!

Leuk dat lachen van de kleine! Mijlpaal!

Merijn begint nu vanalles vast te houden, hij is zo zoet, gaat gewoon 's avonds slapen, vanavond geen traan gelaten! Wezen kennismaken op de creche.

En enorm gelachen vandaag, moest pasfotos van hem laten maken, handig jo met een baby.....

Hi,

Jana is sinds vanmiddag weer thuis, houdt alle voedingen nu binnen :) Wat goed boeren en techniek voor drinken al kunnen doen. Kinderarts vond het wel heel goed dat we zijn geweest, en dr uitgebreid naar is gekeken. Geeft me fijn gevoel, en niet gevoel dat ik overbezorgde moeder ben.

Karin,
Lekker druk zo te lezen. Het gewone leventje is nu weer echt bezig. Is denk ik wel wennen na al die maanden he?
Ben daar wel beetje 'bang' voor. Straks weer werken na al die tijd. Lijkt me toch weer erg heftig in het begin. En ik moet net weer in de vakantie periode gaan starten.

21052007,
Spannend hoor, ja, de laatste loodjes. Die zijn idd het zwaarst. En druk gehad zo te lezen. Maar alles krijgt nu eindelijk zn plekje. Heerlijk.

Mooie dromen,
We moeten dr met dr billetjes op ons been zetten. Dan proberen zo recht mogelijk te houden en met onze hand dr hoofdje en armpje fixeren. En dan met andere hand zachtjes op dr buik duwen. Zo dwing je de lucht weer naar boven te komen. En kan de lucht heel moeilijk zakken. Hoofdje mag iets achterover leunen, wel goed ondersteunend door je hand. Zo zorg je dat luchtpijp en slokdarm ook open en vrij zijn. Waardoor Jana dus stuk makkelijker boert. dan doet ze het eigenlijk vrijwel meteen. Als we dr tegen ons aan houden of gewoon rechtop houden komt het niet. Hoop dat je hier wat aan hebt.

Zo, ze slaapt nu lekker. Slaat zelfs dr huiluurtje over. Maar vanmiddag is ze erg lang wakker geweest. Ze moest volgens mij echt weer wennen aan dr bedje hier.
En toch best heftig geweest die dagen. Tja, ook al doet zo een kleintje niet veel. Ben dr van overtuigd dat ze het allemaal wel merken hoor. Dat papa en mama gestresst en bezorgd zijn. Dat er allemaal anderen dr verzorgen. En dat die stress er vanmiddag bij haar door huilen weer uitkwam.

Zometeen weer voeding, en hopelijk slaapt ze lekker door.

Liefs

hi Bloemetje

wat fijn dat jana weer thuis is. Wat een opluchting, alles goed en je weet nu hoe ze moet boeren. Ben ook blij te lezen hoe je dat doet, Veerle boert soms ook met alle melk mee erachteraan .... Ga ik ook eens proberen wat je schrijft.
En ook fijn om te weten dat ze helemaal is gecontroleerd en alles goed met haar is.
Nou weer lekker genieten. Ik geef je helemaal gelijk als je schrijft dat babies heel goed aanvoelen wat er speelt, stress, verdriet en spanning voelen ze haarfijn aan, en de enige uitlaatklep is huilen .....

Hier gaat het ook fijn, Marijn is naar school, Veerle ging lekker slapen in haar bedje vanmorgen om 9.00 uur en ik heb met Thomas een half uur in bad gezeten ....heerlijk zo genieten van je kinderen. Thomas was zo blij met de exclusieve aandacht ... hij straalde gewoon.

Nou nu nog even wat opruimen en dan Marijntje 1200uur ophalen van school, dan is het alweer weekend voor hem.

nou fijne dag lieve dames

Mama van marijn

Nou, het was gisteravond dus niet gelukt, dat mag duidelijk zijn, ha ha! Eveline heb ik 4 keer moeten aanleggen en mijn broer belde, om te vertellen dat de heupjes van mijn nichtje ook niet goed zijn. Dadelijk zitten hier dus waarschijnlijk 2 meiden in de spreidbroek...

@ Bloemetje: vervelend dat Jana zo spuugde dat ze zelfs naar het ziekenhuis moest, akelig hoor. Maar ze is gelukkig al weer thuis en het probleem is vrij simpel op te lossen geweest, begrijp ik? Die boertechniek ken ik, dat was ook de enige manier waarop Christian fatsoenlijk kon boeren, zeker de eerste 3 maanden (daarna werd het steeds makkelijker voor hem). Je moet het maar weten, he? Ik had 'm uit een zwangerschapsboek gehaald. Ik hoop dat er vanaf nu alleen nog maar makkelijk en snel geboerd wordt bij jullie, ha ha!
Nog even terugkomend op een vraag van, over laten huilen. Ik doe het bij Eveline eigenlijk nooit. Zelfs als het een 'ik-ben-moe-maar-kan-nog-niet-in-slaap-vallen' huiltje is, dan ga ik om de paar minuten kijken en sussen. Anders wordt ze alleen maar overstuur en dan zal ze al helemaal niet slapen! Ik til haar ook vaak op, maar dat is omdat ik gemerkt heb dat ze dan kalmeert en na 5 minuten weer weggelegd kan worden en dat ze dan wel zonder protest in slaap valt. En tja, ik heb de luxe (waar ik ook wel eens gebruik van maak) om als ze blijft huilen, haar gewoon even aan de borst te leggen. En dat werkt echt goed! Er wordt hier dus ook nauwelijks gehuild. Maar sommige kindjes hebben het nodig om dingen even van zich af te huilen, Eveline had dit de eerste 6 weken ook en nu nog als het een hele drukke dag was.
Het 'echte' leven is wel even wennen ja, maar zo heerlijk! Ik was er echt aan toe na zo lang zo brak thuiszitten. Ik merk echt dat ik ook energie krijg van het werken en ook veel geduldiger en intensiever met de kinderen (nou ja, vooral Christian dan) om kan gaan. Cliche maar waar, ik ben een leukere moeder als ik werk...
En ja, ik ben ook nog steeds onzeker, hoor ;-) en ik denk dat dit nooit meer weggaat, ha ha! (waarom denk je dat ik Eveline tussendoor heb laten wegen?? Niet omdat ik zo zeker van mezelf was, hi hi...)

@Mama v Marijn: Oh, smelt, smelt, dat eerste lachje... Wat wordt een mens daar gelukkig van, he? Ik heb weleens gelezen dat als je eigen kinderen naar je lachen er allemaal 'geluks'hormonen in je hersenen vrijkomen en je een beetje 'high' kunt worden, ha ha!
Maar jammer dat Marijn in zo'n lastige fase zit, lijkt me echt niet leuk om te moeten horen dat 'mama stom is', ookal meent hij het niet echt... Is het alweer wat opgeknapt nu de school weer begonnen is?

@ Mooie dromen: ha, ha pasfoto's bij zo'n kleintje, ik weet het... We hebben het bij Christian met 5 maanden gedaan, maar had idd heel wat voeten in aarde. Vooral omdat (officieel) dezelfde eisen worden gesteld als aan pasfoto's van volwassenen! Ogen open, recht in de camera, mond dicht... Dan vraag je nogal wat van zo'n uk. Christian vond de fotograaf eng dus we hebben echt enorme moeite moeten doen om hem er niet huilend op te krijgen, ha ha.
Wat doorslapen betreft, ik kan denk ik het beste vergelijken met Christian, omdat hij ook een flessenkindje was. Hij is al heel vroeg begonnen met slapen tussen 23:30-5:30 uur, zo rond de 3 weken. Maar wel met horten en stoten, een dagje wel, een paar dagen niet, twee dagen wel, een dagje niet etc. Hoe ouder hij werd, hoe minder vaak hij een nachtvoeding nodig had (speentje en aai over de bol was goed genoeg) en ik denk dat ik na 9-10 weken nooit meer tussen 22:00 en 5:00 voeding heb gegeven. Als hij dan wakker werd, dan was even sussen met een speentje ook goed. Dus vanaf 10 weken sliep hij echt structureel door zonder eten. (dit wil helaas niet veel zeggen over gebroken nachten, want die hadden we nog steeds een hele hoop dat eerste jaar... Sprongetjes, verkoudheden, koorts, ziek zijn, speenpaniek)
Met Eveline is het anders, omdat ze BV krijgt. Als zij zich dan meldt, dan krijgt ze gewoon eten, gebruik de fopspeen nooit in de nacht bij haar. Maar ja, dat komt omdat je niet weet wat ze binnen heeft gekregen gedurende de dag, he? Dus kan ze echt gewoon honger hebben. Maar ook zij verlegt langzaam haar grenzen, hoor. De afgelopen week bijvoorbeeld, tijdstip van 1e voeding (rekenend vanaf 0:00 uur): 5:15, 4:45, 7:30, 5:15, 4:15, 7:45 en vanochtend 6:00 uur. Niet slecht, he?

@ Missdreamer: gefeliciteerd! Je hebt er even op moeten wachten, maar nu ook heerlijk een positieve test! Ik wens je een hele voorspoedige zwangerschap!

@ 2105: leuk om weer eens iets van je te horen! Het schiet ook flink op, alweer bijna verlof... Jammer dat alles met verbouwing zo tegen zat. Het is geen fijn gevoel dat de babykamer nog niet af is als je al zo ver bent. De kamer van Eveline was pas met 37 weken (oops...) klaar om gebruikt te worden en eigenlijk zijn er nu nog steeds wat dingetjes die gedaan zouden moeten worden (plinten, dingen ophangen aan de muur...). Dus vooral rustig blijven ademen, dan komt het helemaal goed!
Veel succes met je laatste loodjes!

Hi Karin,

heel herkenbaar hoor dat BV verhaal. Veerle huilt altijd wel als ze naar bedje gaat, heel hard, maar heel kort. Zo'n 5 minuutjes ofzo. Soms heb ik mijn handen vol aan de jongens met het naar bed brengen en dan laat ik haar liggen. Ik kan niet op 2 plekken tegelijk zijn. Dan moet ze helaas even alleen in slaap vallen ... vaak slaapt ze al als ik Marijn en Thomas op bed heb liggen. Als mijn man thuis is en hij de boys op bed legt, ga ik naar haar toe voor nog een slokje of een boertje, sus haar en troost 'r en leg haar terug in bed. Dan huilt ze meestal niet meer en valt zo in slaap.
Tja, met 3 kindjes, is er altijd wel iemand die even moet wachten, zeker rond 1900 uur spitsuur ... hahahahahahahaha...

Veerle slaapt echt fantastisch lang, de jongens hebben dat nooit gedaan en zeker niet bij 7 weken. Ze slaapt vaak van 1900 tot middernacht en dan tot 500 of 600 uur 's ochtends. heerlijk gewoon.
En wat je schrijft over dat stofje wat vrij komt, ik denk dat dat inderdaad zo is, ik ben helemaal in de wolken en kan de hele wereld aan de laatste dagen. Voel me zo super en ben zo trots op mijn gezin.

Met Marijn gaat het alweer een stuk beter. Hij heeft zijn houvast in de week weer terug met zijn school en  vind mij inmiddels weer heel lief en plakt en knipt kadootjes voor me op school. Hij plaste ook weer in de broek vorige week en ook dat is weer over nu. Blijkt dat veel kinderen dat hebben bij een lange vakantie, uit het ritme, weg uit het vertrouwde leventje en dan weer gaan broekplassen. Maar we zijn er weer, heb genoeg te wassen zullen we maar zeggen.... hahahahaha....

nou fijne dag en fijn weekend

mama van marijn

goedemorgen allemaal,

Was even benieuwd Bloemetje, hoe is het met Jana?
Gaat het beter nu met de melk binnenhouden?

Nou hier heeft Veerle de hele nacht doorgeslapen ( van 2130 uur tot 600 uur)
Echt niet normaal zo trots ben ik op haar!!!
Heerlijk geslapen dus zelf ...

We zitten inmiddels midden in de verbouwing, dus het wordt vandaag weer aanpoten met rommel opruimen. maar ja, het wordt wel heel mooi boven.

Nou fijne zondag allemaal
mama van Marijn, Thomas en Veerle

Bloemetje, fijn dat Jana thuis is! Nu hopelijk rust!!! Mmm bedankt voor uitleg, maar wat bedoel je met armpje en hoofd fixeren? (voordat ik het verkeerd ga doen....).

Karin, ja is nogal een verschil he met borst en flesvoeding! Ik heb 3 drama nachten gehad maar het heeft wel vruchten afgeworpen, hij slaapt nu van 19:30-5:00 uur, en krijgt slapen de fles om half 11. Heerlijk 7 uur slapen voor mij! Kan me voorstellen dat lastig is met bv, vooral omdat je niet ziet wat erin gaat, aan de andere kant, je merkt zelf wat aan een kindje of hij gelukkig is!

Hier alles goed. Merijn doet het prima, pakt nu dingen vast, lacht zich rot en kan zijn hoofd gewoon zelf ophouden. Hij huilt zelden, althans hij  huilt wel maar niet zonder reden  en valt overal in slaap, ik laat hem na de voeding van  2 uur niet meer in bed slapen, kan hij beter 's nachts doen. Ik laat hem wel huilen op zijn tijd, maar goed, ik denk dat elk kind anders is!

We gaan in mei een weekje weg, vrijdag, in Nederland, ben benieuwd! Ben ook de zomervakantie aan het uitzoeken, wordt Frankrijk, verheug me er al op. Heb al een klein zwembadje gekocht met afdakje tegen de zon.

Groetjes en fijne zondag!

Terug
Bovenaan