Nou, wat een sombere en natte dag... Dat was 2 jaar geleden wel anders, toen Christian geboren werd scheen de zon ha ha! We hebben vanochtend heel bescheiden met z'n drietjes zijn verjaardag gevierd. Ik had een klein gebakje, 2 kaarsjes, heel hard gezongen (dat vond hij wel leuk) en wat cadeautjes uitgepakt. Ik heb nog geprobeerd hem mee te laten blazen voor de kaarsjes, maar daar begreep hij niets van, ha ha! En het gebakje hoefde hij niet, hij wilde "Koh!" (= ontbijtkoek), ha ha! Nou ja, het is zijn dag he? Daarna heb ik hem naar het kinderdagverblijf gebracht, is papa meteen weer naar bed gegaan (want die was zo moe en duizelig dat hij stond te trillen op zijn benen). Ik ben benieuwd wat ze straks te vertellen hebben.
En ik? Ik ben naar VK geweest en alles was goed. Ze vond het positief dat ik de hele week al harde buiken in rust had en warempel, het kindje was een beetje ingedaald! Wauw, ook voor het eerst. Ook dat vond zij erg hoopgevend en aangezien Christian ook voor de 42 weken is gekomen, denkt ze wel dat het spontaan gaat komen deze week. Ze begreep dat ik me nu niet wilde laten strippen, maar als het beter gaat met manlief (en wij het zien zitten) mag ik morgen even terugkomen en dat wil ze het alsnog proberen. Dat moeten we morgen maar even zien dan. Maar goed, dit alles neemt niet weg dat de gewone procedures gevolgd moeten worden en dat betekent dat ik morgen naar gynaecoloog moet om conditie van kindje te laten controleren (CTG, echo) en een datum voor inleiding te plannen (met 42 weken). Tja. Ik ben er van overtuigd dat het 'voor niets' zal zijn, maar ik zal maar netjes gaan, ha ha!
@ Wens voor 3: wauw, meid, wat fijn!!! Dat moet een pak van je hart zijn, alles nog lekker op z'n plaats daarbinnen! Dus nu weer terug naar de orde van de dag, ha ha, succes met je mopperende mannetjes...
@ Mama van Marijn: hmm, die wellness dag klinkt echt heeeeeeeeeeerlijk! Fijn dat je er van hebt kunnen genieten!
Maar balen, joh, van die piekwaardes (wederom briljante communicatie naar jou toe, zucht... Het ene moment is het goed, het andere opeens toch even niet meer??). Dus aan een dieet (vreselijk!) en dan in de gaten houden, begrijp ik? 'Gelukkig' ben je al 35 weken, dan hoef je het in ieder geval niet heel lang vol te houden. En idd jammer om afscheid van je VK te moeten nemen, maar ja, het is nu eenmaal niet anders he? Veel succes ermee (ben trouwens wel nieuwsgierig precies wat het dieet inhoudt)!
@ Bloemetje: nog 3 weekjes en dan ook verlof, gelukkig maar! Wel jammer dat je baas staat op die 2 uurtjes per week, maar gelukkig heeft bedrijfsarts in ieder geval al gesuggereerd dat je het misschien niet volhoudt. Ik weet wel dat ze je eigenlijk zo lang mogelijk in het arbeidsproces moeten betrekken, ondanks ziekte, maar denk ik dan, wat voor nuttigs kun je doen in die 2 x 1 uurtje per week? Tja. Zolang het maar gezellig is met de collega's?
En lekkende borsten, tja, dat kan er bij horen he? Gebruik je al zoogcompressen? Dat zou ik tenminste meteen doen, als ik last kreeg van dat soort 'nattigheid', ha ha! (als je nog niet weet wat het zijn: een soort maandverband voor je tepels ;-) die je in je BH kunt doen, die je bij iedere drogist kunt kopen)
En voedingsBH's, volgens mij moet je die met 34-36 weken aanschaffen, omdat dan de grootste groei in je borsten wel geweest is. Maar waar je goede vindt... dat is niet makkelijk! Ik gok erop dat je net zo'n onhandige maat hebt als ik (E85-90) en dan wordt je wel beperkt. De Hema heeft bijvoorbeeld heerlijk katoenen, wat stevige voedingsBH's, maar die gaan maar tot E80... De H&M, hetzelfde verhaal, die hebben niet eens cup E dacht ik. Ik heb er 2 van de prenatal, maar die geven vrij weinig steun, ik heb er 1 van Hunckemoller die snijdt, ik heb er 1 van Anita maternity, die zit eigenlijk het beste (gekocht in speciaal zaak), maar die was weer 50 euro... Dus eigenlijk ben ik ook nog steeds zoekende! Als je wat vindt, laat me maar weten, ha ha!
@ Leeuwtje: leuk om ook weer van je te horen! En tja, die vermoeidheid... Ik herken je verhaal heel erg van zwangerschap van Christian, moet ik zeggen. Toen werkte ik ook nog fulltime (50 p/week) en door drukte en wilskracht hield ik de dag best redelijk vol, maar zodra ik naar huis kwam... pffff. Ik kon standaard na het eten (19:30 u) mijn ogen niet meer openhouden en viel zo wat in coma op de bank, iedere avond. Ik lag er dus ook om 20:00 uur in, iedere dag weer... En de volgende ochtend kwam ik echt bijna mijn bed niet uit, zoooo moe! Tegen de tijd dat ik 20-22 weken was kreeg ik dagelijks harde buiken, een teken dat ik echt teveel deed, en begon (door groeispurt van buik) mijn rug en bekken op te spelen. Gas terug nemen was echt de enige remedie, want het wordt voor je lijf alleen maar zwaarder. Ik heb toen nooit mijn energie teruggekregen, zoals sommige vrouwen in 2e trimester. Dus goed van je dat je al teruggaat naar 40 uur en blijf vooral goed naar je lijf luisteren! Het is niet niets, zo'n kind uitbroeden, ha ha ;-)...
Oh, en mag ik je vriend even een schop onder zijn kont geven? Hij klinkt eerlijk gezegd als een mokkend klein kind... (of ben ik dan heel hard?). Ik vind het heel jammer voor je dat hij zo zit te 'mopperen', hij heeft duidelijk nog geen idee van de kracht van hormonen en hoe wij (als zwangeren) er aan overgeleverd zijn! Ik zou, als het mijn vent was, idd eens heel duidelijk praten over hoe jij je voelt en wat de zwangerschap met je doet (en dat hij je moet steunen). En eerlijk is eerlijk, hij moet eigenlijk helemaal niet zeuren want hij krijgt straks een kind zonder er zelf echt iets voor te hebben gedaan!
En lekkende borsten is een normale kwaal, maar ik geloof dat meerderheid van vrouwen er geen last van heeft. Ik in ieder geval helemaal niet. Ik kijk nu wel eens naar mijn (wat slappe) borsten, twijfelend of daar straks uberhaupt wel melk uit gaat komen, ha ha. Maar goed, ik weet ook nog, 2-4 dagen na de bevalling komt de stuwing en dan worden het vanzelf stevige meloenen, dus het zal wel goed komen...