meistoppers 2008 !!!!!

Nou, dan nu mijn verhaal...
Ik zag dat ik op de dag van bevalling (rond 11:30 uur) nog gereageerd had hier, met het gevoel dat er wel niets zou gebeuren, ha ha! Maar goed hoe ging het verder?

Ik had dus wat onregelmatige krampen, het rommelde, maar ging weer weg. Kwam weer terug en ging weer weg. Ben zoals altijd gaan slapen en werd rond 15:00 uur wakker gemaakt door huilen van Christian. Niet lang daarna toch weer een flinke kramp en ik voelde dat buik hard werd, dus toch wel een (voor?)wee. Een tijdje later weer een, en tijdje later weer 1, ik denk zo om de 15 minuten. Toch de neiging tot regelmaat, dacht ik verward en vanaf 16:00 uur ben ik echt gaan kijken op de klok. Pijn werd ook pittiger, moest toch wel zuchten, dus geen twijfel hoor, echte weeen! Ze kwamen om de 5 minuten en bleken toch ook al bijna 1 minuut te duren. Opa en oma gebeld om Christian op te halen en om 17:00 uur de VK gebeld. Het was nu dus toch begonnen!

Tja, en toen? Toen ging het allemaal erg snel. Vanaf 17:00 uur kwamen de weeen plotseling om de 2 minuten en toen VK rond 17:20 uur binnenkwam stond ik al heftig te puffen. In dat dikke uur bleek ik al 6 cm ontsluiting gemaakt te hebben! Dus VK bleef, ging alles klaarzetten en de weeen werden erg pittig (zoals ik me van Christian nog kon herinneren). Toch kon ik het nu beter verdragen omdat ik nu niet in paniek raakte (zoals bij Christian wel een beetje het geval was) en wist dat het dan ook snel voorbij zou zijn. Rond 18:10 had ik 9 cm ontsluiting, maar vliezen waren nog steeds intact en hoofdje moest eigenlijk nog indalen. Inmiddels had ik al wel persdrang (zo vreselijk als het nog niet mag, pfff) en ik was blij dat VK zei dat ik een beetje mocht meeduwen op het einde van een wee, in de hoop dat zo de vliezen zouden breken. En ja, om 18:23 uur, pats! Ik voelde de knap en enorme plens water ging alle kanten op. Ik voelde bijna letterlijk hoe het hoofdje plots zakte, opeens echt enorme druk van onderen en mijn bekkenbodem begon flink te branden (zoals bij de laatste paar persweeen bij Christian). Ik schreeuwde: "Ik moet poepen!". VK riep naar mij: "Karin, NU op de rug, pak je benen!"
Kon meteen beginnen met persen en 4 minuten later, om 18:27 uur kwam Eveline...
Wat een opluchting weer! En een snelle bevalling dus, van 2,5 uur... Ik was wel wat ingescheurd, maar VK gaf al aan dat het niet te voorkomen was geweest, gezien de snelheid. Een paar hechtingen was genoeg (ik heb er helemaal geen last van).

Ik lag dus helemaal trots en voldaan in mijn eigen bed, zo opgelucht dat alles achter de rug was en mijn meisje bij me lag. En toen werd het tijd om haar te wegen: 4520 gram (!) en 53 cm lang... Een heel stuk groter dus dan iedereen had gedacht! En daar zat 'm ook het probleem... Ze was zo groot dat ze in risicogroep viel van lage bloedsuikers na de bevalling (die kunnen leiden tot coma en hersenbeschadiging als je het niet behandeld) en volgens protocol moest ze 24 uur ter observatie worden opgenomen in het ziekenhuis om de bloedsuikers te kunnen controleren (en dus zo nodig in te grijpen). En het liefst zo snel mogelijk na de bevalling... pfff... Wat een ontzettende domper! Ik kon wel janken. Was alles zo voorspoedig gegaan, moesten we alsnog naar het ziekenhuis... Ik heb nog even kunnen douchen, moest me dus meteen aankleden, en koud 2 uur na mijn bevalling zat ik in de (eigen) auto op weg naar het ziekenhuis (niet leuk!).

In het ziekenhuis werd haar bloedsuiker gecontroleerd en die was idd krap, dus moest ze bij iedere voeding geprikt worden :-((. Na de 24 uur observatie was het nog steeds niet goed genoeg en moesten we helaas nog een nacht blijven. Het positieve was wel dat ze weliswaar krap zat, maar dat het nog net niet nodig was om in te grijpen met flesvoeding of infuus (gelukkig). Mede omdat borstvoeding goed op gang kwam, wilde de kinderarts het nog wel aanzien. En uiteindelijk in de loop van 2e dag kregen we groen licht om naar huis te gaan. Wat was ik blij, want verblijf op de kraamafdeling was echt waardeloos... En Eveline is een stuk rustiger en tevredener sinds we thuis zijn, dus ik denk dat zij het ook echt niets vond!

Nu proberen we (met kraamhulp) langzaam weer in ritme te komen en te wennen aan elkaar. Borstvoeding gaat redelijk, maar aanleggen is moeizaam, heb helaas al een paar tepelkloven te pakken. Christian houdt zich goed, begint met de dag meer interesse voor "bebe" te krijgen, maar is soms wel wat onrustig van al die nieuwe, vreemde dingen om hem heen. Ach, het heeft zijn tijd nodig, voor ons allemaal...

Ik heb even niet de tijd en energie om te reageren op iedereen, maar ik denk wel aan jullie hoor!
(en mooie dromen: nu jij!)

Hoi,

Karin,
Wat fijn om je verhaal te lezen. Klinkt erg heftig de eerste 48u. Maar gelukkig gaat het nu goed met Eveline.
Wel prettig dat ze Eveline goed in de gaten hebben gehouden. Het is alleen niet leuk om na een voorspoedige bevalling naar het ziekenhuis te moeten.
Gelukkig heb je geen last van het scheuren en hechtingen.
En is het nu lekker genieten van jullie gezinnetje.

Ben wel benieuwd of je nu nog misselijk,zo moe, en de bekkenklachten hebt? Is dat weer allemaal over?
Hoop dat je je niet meer zo voelt als net voor de bevalling.

Nou meid, genieten van jullie twee kids.

Liefs

He Karin, superleuk dat je zo snel na de bevalling een update geeft! Na je eerdere berichtje moet je dan toch elke keer aan je denken: hoe heeft ze het ervaren. Gelukkig had je dus een snelle bevalling, met wel als domper het ziekenhuis. Maar goed, jullie zijn thuis, gezond en wel. Een echte meid dus met het geboortegewicht, maar volgens mij lijken ze dan nog klein!

Tepelkoven...ja, wat doe je daar aan?

Haha, hier begint het ook spannend te worden. Was naar de winkels, de bloemist: hoelang nog: ik zei: 1 week: hij zegt: niet hier bevallen hoor. Nou ja, zei een ander: geef haar een bloemetje dan, ik zeg: ja kom je in de krant, leuke reclame!

Vriendlief belde net of hij mocht overwerken, ik zei ook: zolang er geen wee te bekennen is werk jij maar lekker door!

Heb ook bij de bieb een luisterboek gehaald, als ik straks niet kan slapen dan maar luisteren!

Bloemetje, balen van de pijn en dat je de week niet af kan maken, maar goed, weet je, je doet het voor de kleine, en daar gaat het om. Het is niet meer voor eeuwig moet je denken en werken kan je hele leven nog! Sterkte met de pijn, lijkt me een drama.

Leeuwtje, ja mannen.....als ze alleen al snotteren zijn ze ineens megaziek en kan niks meer. Daarom krijgen de vrouwen ook de kinderen, een man kan dat nooit! En gewoon op aan blijven spreken hoor, doe ik ook, maar wel concreet (anders snappen ze het weer niet).

Nou, fijne avond allemaal, ik ga even bankhangen!

Pff, weer een bloeding gehad aan het einde van de middag. Ik ga morgen   mooi de verloskundige bellen, wat een stress zeg. Ik schrijf het hier maar even van me af.

@Karin: wow, flinke dochter! Ligt de grens bij 9 pond ofzo? Zoonlief woog 4440 gram en ik hoefde toen niet.

@ de rest: binnenkort reageer ik weer uitgebreid, nu weer géén puf.

Liefs voor jullie allemaal!

hi allemaal,

vandaag gelukkig weer een heel goede dag gehad. Heb vannacht echt lekker geslapen en was zelfs uitgerust toen ik vanmorgen door Marijntje gewekt werd om 6.30 uur.
Ben echt blij, ik zat er gisteren helemaal doorheen emotioneel.
Maar vandaag lekker met de jongens leuke dingen gedaan, dus weer helemaal energie gekregen ervan!

@karin; wat een bijzonder bevallingsverhaal zeg. Vooral omdat je het zo snel na je bevalling op ons forum zet, maar ook de snelheid. Pffffff, ongelofelijk zeg. Maar wat een domper dat ziekenhuis. Ik weet nog goed bij Thomas, dat was ook zo. Ik was poliklinisch bevallen in het ziekenhuis, alles voorspoedig gegaan. Ik had mijn spullen al gepakt, maar toen kwam de kinderarts vertellen dat Thomas (5140 gr) ter observatie moest blijven. Ik janken janken janken, ik wilde zo graag naar huis toe.
Maar ja, ik dus ook een nacht blijven, dat arme kind iedere keer geprikt. Zijn waardes waren blijkbaar goed, dus na 1 nacht mocht ik weg.
Maar heel bijzonder, zo snel en thuis bevallen. Petje af!

@wensvoordrie, ooh weer een bloeding. Wat zul je onrust in je lijf voelen ze. Ongelofelijk. Maar goed, denk aan je echo die hartactie liet zien en toch een positief beeld gaf. Maar dat neemt niet weg dat ik ook de vk weer zou bellen morgen. Desnoods weer een echo. Misschien is het vruchtje wel dichtbij een adertje in je baarmoeder ingenesteld. En is het toch iets onschuldigs. Nou lieve wensvoor3, duimen zal ik voor je en hopelijk krijg je morgen een goed bericht van je vk. Hopelijk een echo, dat lost alle onrust op.

@mooiedromen, ooh wat spannend zeg, ongelofelijk. Koffertje klaar, manlief in totale alertheid!! hahaha. Het kan zomaar gebeuren, 1 maart zou wel mooi zijn toch?
NOu laat het een voorspoedige bevalling worden, we zijn allemaal heel benieuwd.

@bloemetje, wat vervelend die pijn. tja je wordt niet gespaard he? En je moet nog zo'n eind .... ik hoop dat je je dagen een beetje doorkomt.

nou hier vandaag de laatste prikdag gehad voor mijn glucose en de waardes zijn allemaal goed tot nu toe. Kan niet wachten tot vrijdag dat ik mijn meisje weer zie in de buik en de gyn spreek. Ben heel nieuwsgierig.
het is wel een ' meisjestijd'  he? Tot nu toe al 2, terwijl er altijd wel meer jongens geboren worden volgens mij. Nou spannend allemaal.
Ik ga nog even een gokje doen in de lijst.

fijne avond allemaal en wensvoor3, hou je haaks he?

liefs mama van marijn

Vlinder: uitgerekend op 05-02-2009

Vlinder zegt: 22-01-2009 en denkt zelf ook een jongetje...
Leeuwtje zegt: 26-01-2009, een jongen (met twijfel....)
Mama2006 zegt: 28-01-2009 en een meisje

Bloemetje zegt: 29-01-2009 en een jongen.
Mama van Marijn zegt: 1-02-2009 en een jongen!
Mooie dromen zegt: 1-2-2009 en zegt een jongen
Wens voor drie zegt: 12-02-2009 en een meisje

Daadwerkelijke datum en geslacht:

MIRTHE ALINDE GEBOREN OP 14 FEBRUARI 2009

Karin: uitgerekend op 09-02-2009

Vlinder zegt: 05-02-2009, een meisje
Mooie dromen zegt: 7-2-2009 en een meisje
Mama2006 zegt: 08-02-2009 en een meisje
Leeuwtje zegt: 13-02-2009, een meisje.
Wens voor drie zegt: 12-02-2009, een jongen
Bloemetje zegt: 14-02-2009, een meisje.
Mama van Marijn zegt: 16-02-2009, een meisje.

EVELINE GEBOREN OP 21 FEBRUARI 2009

Mooiedromen: uitgerekend op 05-03-2009
Vlinder zegt: 31-02-2009, een meisje
Mama2006 zegt: 22-02-2009 en een jongen
Wensvoordrie zegt: 27-02-2009, een meisje
Bloemetje zegt: 06-03-2009, een jongen
Mama van Marijn zegt: 7-03-2009, een meisje
Leeuwtje zegt: 12-03-2009, een jongen

Mama van marijn: uitgerekend op 27-03-2009
Mooiedromen zegt: 22-3-2009 en een meisje (hihi kan nu niet anders meer)
Vlinder zegt: 24-03-2009, MEISJE!!!
Mama2006 zegt 25-03-2009 en een meisje
Bloemetje zegt: 25-03-2009, ja, haha, een meisje
Mama van Marijn zegt: 28-03-2009 en dat wordt een zeker een meisje ;))
Wensvoordrie zegt: 01-04-2009 en dat is geen grapje! ;-) Meisje zeg ook ik!
Leeuwtje zegt: 02-04-2009, doe maar een meisje

Julia: uitgerekend op 11-04-2009
Leeuwtje zegt: 17-04-2009 en een jongen
Bloemetje zegt: 14-04-2009 en een meisje
Wensvoordrie zegt: 01-04-2009 en een jongen
Mooiedromen zegt: 14 -4-2009 en een jongen
Mama van marijn zegt: 19-4-2009 en een jongen

Bloemetje: uitgerekend op 17-04-2009
Mama2006 zegt: 10-04-2009 en een jongen
Mooiedromen zegt: 12-4-2009 en zegt een meisje
Bloemetje zegt: 15-04-2009.
Leeuwtje zegt: 19-04-2009,ehm weet niet meer, doe maar meisje
Vlinder zegt: 20-04-2009, ik denk een meisje
Mama van Marijn zegt: 25-4-2009 en een jongen !!!!!!
Wensvoordrie zegt: 07-04-2009 en een meisje

Daadwerkelijke datum en geslacht":

21052007: uitgerekend op 27-06-2009
Leeuwtje zegt: 05-07-2009 en een meisje
Bloemetje zegt: 01-07-2009 en een meisje
Wensvoordrie zegt: 01-07-2009 en een jongetje
Mooiedromen zegt: 14 juni 2009 en een meisje
Mama2006 zegt: 04-07-2009 en een jongen
Mama van marijn zegt: 11-7-2009 en een jongen

Daadwerkelijke datum en geslacht":

J_M_V_20: uitgerekend op 04-07-2009
Leeuwtje zegt: 12-07-2009 (geslacht staat op onze hyves maar wil ze verder geheim houden)
Bloemetje zegt: 10-07-1009
Wensvoordrie zegt: 01-07-2009
Mooiedromen zegt: 6 juli 2009
Mama2006 zegt: 11-07-2009
Mama van marijn zegt: 12-7-2009

Leeuwtje: uitgerekend op 24-07-2009
Leeuwtje zegt: 28-07-2009 en een ........
Bloemetje zegt: 25-07-2009 en een jongen
Wensvoordrie zegt: 03-08-2009 en een meisje
Mooiedromen zegt: 27 juli 2009 en een jongen
Mama2006 zegt: 28-07-2009 en een jongen
mama van marijn zegt: 1 aug 2009 en een jongen

Mama2006: uitgerekend op 08-09-2009
Leeuwtje zegt: 14-09-2009 en een jongen
Bloemetje zegt: 15-09-2009 en een meisje
Wensvoordrie zegt: 01-09-2009 en een jongen
Mooiedromen zegt: 4 september 2009 en een jongen
Mama2006 zegt: 10-09-2009 en een jongen
Mama van marijn zegt: 18-9-2009 en een meisje

Wensvoordrie: uitgerekend op 16-09-2009
Leeuwtje zegt: 12-09-2009 en een meisje
Bloemetje zegt: 11-09-2009 en een miesje
Wensvoordrie zegt: 16-09-2009 en ik denk een derde zoon!
Mooiedromen zegt: 2 september 2009 en een meisje
Mama2006 zegt: 12-09-2009 en een meisje
Mama van marijn zegt: 25-9-2009 (mijn verjaardag) en een meisje

Hoi,

Mooie dromen,
Fijn dat vriendlief zo alert is, hihi, en hij je belt of ie mag overwerken, schattig. Hihi.
En ja, voor jullie word het spannend. Wat leuk, geef mevrouw een bloemetje dan, hihi.
Wel leuke reclame inderdaad, hihi.
En inderdaad werken kan ik daarna nog lang genoeg, geeft me nu wel wat rust, en ben
blij dat ik heb gebeld, want gaat weer niet echt lekker, zolang ik rustig doe gaat het goed, dus dat gaan we doen he.

Mama van Marijn,
Fijn dat je je weer beter voelt. En vrijdag weer naar de gyn. Spannend hoor.
Leuk hoor. Weer ff spieken, ik mag volgende week woensdag weer. Spieken we
ook altijd ff :)
En ik moet nog zo een eind? Zit maar 3 weken verschil tussen ons in. Morgen ben ik alweer
33 weken, vind dat toch aardig snel gaan hoor. Hihi

Wens voor drie,
Grr, weer een bloeding, idd ff verloskundige bellen, steeds die onzerkerheid is ook niet leuk.
Hoop dat je even langs mag komen dan.

Zo,
Ga zo maar ff naar kapper, me haar is nu zo een lengte dat ik er niets mee kan,
en tegen bevalling aan wil ik wel een kapsel wat er beetje normaal uitziet, hihi.
Vanmiddag ff proberen over markt te strompelen, kijken voor pyama's. Eventueel lekkere
huispakken.
Verder doen we niets vandaag, moet nodig weer gedweild worden in huis, maar dat mag
manlief vanavond gaan doen. Waag ik me echt niet meer aan, af en toe probeerde ik het wel.
Maar de strikte instructies van de fysio zijn. Alles door een ander laten doen in huis.
Hehe, koken mag ik zelf :) Gelukkig, al is dat tegenwoordig ook al een dagtaak waarvoor
ik wel wat tijd uittrek. Maar, dan hebben we wat te doen he :)

Liefs

Wensvoor3, jeetje wat een spanning elke keer. Wanneer kan je terecht voor controle?

Mama van Marijn, heerlijk een goede nachtrust, geeft toch weer energie! Het schiet voor jou ook op qua tijd, je kan nog voor mij  bevallen!

Mama2006, ben benieuwd hoe het vrijdag gaat bij de fysio, Sterkte.

Bloemetje, inderdaad gewoon manlief laten dweilen en je rust nemen hoor!

Net bij de vk geweest, zelfde als vorige week geen bijzonderheden. Ze geven ook intern niet meer door als het bij iemand rommelt, want ze zegt het gebeurd zo vaak dat het niet doorzet. Ook met 3 cm ontsluiting laten ze je doorlopen zolang je geen stevige weeen hebt. Ze zei ook, je moet het zien als een voorwas voor de hoofdwas, de een heeft een lang programma en de ander start direct met de hoofdwas.

Ik moet volgende week donderdag weer.....ben benieuwd of het er van komt of niet!

Nou, ga even mijn broodje eten, tot later!

Terug
Bovenaan