meistoppers 2008 !!!!!

Dag allemaal,

Even kort bericht, ik ben bevallen!

Afgelopen vrijdag om 3:35 uur is onze zoon Merijn Lucas geboren, 3600 gram en 50 cm. De bevalling was heftig, en tijd voor het ziekenhuis was er niet, dus ben thuis bevallen. Alles gaat goed. Voeding zelf geven ben ik mee gestopt, deed meer pijn dan de weeen.
Vandaag begonnen met flesvoeding gaat prima.

De kleine is helemaal gezond, papa rent zich rot en we zijn dolblij.

Ik lees later jullie verhalen, door de snelheid is eea iets anders gegaan dus ik lig nog op bed, morgen schijnt er een dipdag te komen.

Sterkte en succes allemaal, denk aan jullie hoor en wordt vervolgd!

Mooie Dromen,

Van harte gefeliciteerd meid.
Erg mooie naam. :) Zo te lezen zeer heftige bevalling alweer. Maar dolgelukkig.
Meid, geniet van jullie kerngezonde zoon! Dat komt vast wel goed.

Nogmaals van harte.
En geniet van je kraamweek he!

Liefs Bloemetje

Vlinder: uitgerekend op 05-02-2009
Vlinder zegt: 22-01-2009 en denkt zelf ook een jongetje...
Leeuwtje zegt: 26-01-2009, een jongen (met twijfel....)
Mama2006 zegt: 28-01-2009 en een meisje
Bloemetje zegt: 29-01-2009 en een jongen.
Mama van Marijn zegt: 1-02-2009 en een jongen!
Mooie dromen zegt: 1-2-2009 en zegt een jongen
Wens voor drie zegt: 12-02-2009 en een meisje

Daadwerkelijke datum en geslacht:

MIRTHE ALINDE GEBOREN OP 14 FEBRUARI 2009

Karin: uitgerekend op 09-02-2009
Vlinder zegt: 05-02-2009, een meisje
Mooie dromen zegt: 7-2-2009 en een meisje
Mama2006 zegt: 08-02-2009 en een meisje
Leeuwtje zegt: 13-02-2009, een meisje.
Wens voor drie zegt: 12-02-2009, een jongen
Bloemetje zegt: 14-02-2009, een meisje.
Mama van Marijn zegt: 16-02-2009, een meisje.

EVELINE GEBOREN OP 21 FEBRUARI 2009

Mooiedromen: uitgerekend op 05-03-2009
Vlinder zegt: 31-02-2009, een meisje
Mama2006 zegt: 22-02-2009 en een jongen
Wensvoordrie zegt: 27-02-2009, een meisje
Bloemetje zegt: 06-03-2009, een jongen
Mama van Marijn zegt: 7-03-2009, een meisje
Leeuwtje zegt: 12-03-2009, een jongen

MERIJN LUCAS GEBOREN OP 27 FEBRUARI 2009

Mama van marijn: uitgerekend op 27-03-2009
Mooiedromen zegt: 22-3-2009 en een meisje (hihi kan nu niet anders meer)
Vlinder zegt: 24-03-2009, MEISJE!!!
Mama2006 zegt 25-03-2009 en een meisje
Bloemetje zegt: 25-03-2009, ja, haha, een meisje
Mama van Marijn zegt: 28-03-2009 en dat wordt een zeker een meisje ;))
Wensvoordrie zegt: 01-04-2009 en dat is geen grapje! ;-) Meisje zeg ook ik!
Leeuwtje zegt: 02-04-2009, doe maar een meisje

Julia: uitgerekend op 11-04-2009
Leeuwtje zegt: 17-04-2009 en een jongen
Bloemetje zegt: 14-04-2009 en een meisje
Wensvoordrie zegt: 01-04-2009 en een jongen
Mooiedromen zegt: 14 -4-2009 en een jongen
Mama van marijn zegt: 19-4-2009 en een jongen

Bloemetje: uitgerekend op 17-04-2009
Mama2006 zegt: 10-04-2009 en een jongen
Mooiedromen zegt: 12-4-2009 en zegt een meisje
Bloemetje zegt: 15-04-2009.
Leeuwtje zegt: 19-04-2009,ehm weet niet meer, doe maar meisje
Vlinder zegt: 20-04-2009, ik denk een meisje
Mama van Marijn zegt: 25-4-2009 en een jongen !!!!!!
Wensvoordrie zegt: 07-04-2009 en een meisje

Daadwerkelijke datum en geslacht":

21052007: uitgerekend op 27-06-2009
Leeuwtje zegt: 05-07-2009 en een meisje
Bloemetje zegt: 01-07-2009 en een meisje
Wensvoordrie zegt: 01-07-2009 en een jongetje
Mooiedromen zegt: 14 juni 2009 en een meisje
Mama2006 zegt: 04-07-2009 en een jongen
Mama van marijn zegt: 11-7-2009 en een jongen

Daadwerkelijke datum en geslacht":

J_M_V_20: uitgerekend op 04-07-2009
Leeuwtje zegt: 12-07-2009 (geslacht staat op onze hyves maar wil ze verder geheim houden)
Bloemetje zegt: 10-07-1009
Wensvoordrie zegt: 01-07-2009
Mooiedromen zegt: 6 juli 2009
Mama2006 zegt: 11-07-2009
Mama van marijn zegt: 12-7-2009

Leeuwtje: uitgerekend op 24-07-2009
Leeuwtje zegt: 28-07-2009 en een ........
Bloemetje zegt: 25-07-2009 en een jongen
Wensvoordrie zegt: 03-08-2009 en een meisje
Mooiedromen zegt: 27 juli 2009 en een jongen
Mama2006 zegt: 28-07-2009 en een jongen
mama van marijn zegt: 1 aug 2009 en een jongen

Mama2006: uitgerekend op 08-09-2009
Leeuwtje zegt: 14-09-2009 en een jongen
Bloemetje zegt: 15-09-2009 en een meisje
Wensvoordrie zegt: 01-09-2009 en een jongen
Mooiedromen zegt: 4 september 2009 en een jongen
Mama2006 zegt: 10-09-2009 en een jongen
Mama van marijn zegt: 18-9-2009 en een meisje

Wensvoordrie: uitgerekend op 16-09-2009
Leeuwtje zegt: 12-09-2009 en een meisje
Bloemetje zegt: 11-09-2009 en een miesje
Wensvoordrie zegt: 16-09-2009 en ik denk een derde zoon!
Mooiedromen zegt: 2 september 2009 en een meisje
Mama2006 zegt: 12-09-2009 en een meisje
Mama van marijn zegt: 25-9-2009 (mijn verjaardag) en een meisje

Mooie dromen, van harte!!!!! En weer een prachtige naam, iedereen heeft een goede smaak!!
Geniet er van en ik hoop dat je binnenkort tijd hebt voor een verslagje!!!
Ik kom opeens hoog op de lijst te staan...

Van harte gefeliciteerd mooiedromen! Merijn, leuke naam! En een datum om nooit te vergeten: mijn verjaardag ;-). Ik zie da ik alleen het geslacht niet goed gegokt had in het lijstje. Ik wens je een goede kraamtijd toe, bijkomen van de heftige bevalling en heel veel geluk saampjes!

@Mooie dromen: GEFELICITEERD!!! Een zoon, wat leuk! Zal een hele verrassing zijn geweest, als het zo snel gegaan is dat je het ziekenhuis (of kraamhotel toch?) niet eens gehaald hebt! Poeh, dan moet het wel heftig zijn geweest, maar zo'n eerste keer weet je sowieso niet wat je overkomt als die trein begint te denderen... Geniet van je mannetje, fijn dat hij gezond was. Doe rustig aan met je herstel!
Enne... papa rent zich rot, ha ha, dat deed mijn man ook die eerste week met Christian. Herkenbaar dus...

@ Mama van Marijn: weer een dag in ziekenhuis gezeten, bleh... Gelukkig was er niets aan de hand, maar ja, zo ben je zo weer een dag onder de pannen, he? Fijn ook dat je nu duidelijkheid hebt wat het plan gaat zijn de komende weken en dat je idd niet te lang hoeft te lopen.
Ik hoop dat je lekker hebt kunnen genieten van je weekend zonder de kinderen, wat een rust dan he...

@ Leeuwtje: een jongetje! Wat leuk! Ik neem maar aan dat het bevestigd wordt op de 20 wkn echo, ha ha!
Wat jammer dat je, ondanks een goed gesprek, nog steeds niet echt steun lijkt te krijgen van je vriend. Persoonlijk vind ik 9 uur slaap voor een zwangere vrouw helemaal niet veel! In zwangerschap van Christian had ik op het einde 14 uur per 24 uur nodig om een beetje te kunnen functioneren! En wat bloemetje ook zegt, slaap is zo individueel bepaald... Wat veel is voor de een, kan weinig zijn voor de ander, zonder dat dat je 'lui' maakt. Ik vind trouwens dat je nog behoorlijk veel doet, knap hoor, dat je het volhoudt!

@ Bloemetje: balen meid, dat je zo'n last hebt. Ik vind het echt heel sneu voor je! Het is ook vermoeiend om zo lang zo veel last te hebben van je zwangerschapskwaaltjes en zeker pijn kan je flink opbreken. Ik hoop idd dat je voor je datum al mag bevallen. Ik moet zeggen dat ik wel gehoord heb van vrouwen die voor 40 weken werden ingeleid ivm ernstige bekkeninstabiliteit, dus ik zou het idd zeker bespreken met je gyn!

@ Mama2006: veel sterkte met jouw bekken/rugpijn, ik hoop dat fysio gaat helpen en dat er van instabiliteit geen sprake is.

@ Wensvoor3: pfff, weer een bloeding, wat een stress... (en die had je blijkbaar sowieso al door gez**k op je werk, begrijp ik?) Gelukkig was alles nog steeds goed. Fijn dat VK zich zo duidelijk uitgesproken heeft over rust houden, minder werken, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Alles voor de baby, he? Maar lekker begripvol, die werkgever van je, bleh! "Wanneer gaat het in?" duh, wat een domme vraag! Vind dat echt vervelend voor je, want onbegrip op je werk kost veel energie. Hou je taai en dus vooral rustig, dan zal ik duimen dat er niet opnieuw een bloeding komt!
En ja, de kinderarts zei dat de grens bij 4500 gram lag, waarbij ook het percentiel meetelt (in ons geval boven de P97, dus 97% van geboren meisjes is kleiner dan mijn meid). Christian was ook P97, maar 4355 gram en bij hem was het idd ook niet nodig. Ik begrijp dat de 'regels' hierin ook per ziekenhuis kunnen verschillen, omdat niemand precies weet waar je de grens moet trekken. Nou ja, beter het zekere voor het onzekere, he?

Nou, en dan een update-je van mij. Eveline heeft net gegeten en ligt nu voldaan in de box, dus heb even wat tijd.

Mijn kraamweek is officieel al weer voorbij, kraamzorg is gisteren voor het laatst geweest. De dagen gaan erg snel! Tja, in het begin ben je veel tijd kwijt met voeden en verzorgen he? En ik wil Christian natuurlijk ook niet verwaarlozen. Toch kan ik me nu niet meer voorstellen dat ik vorige week nog met zo'n dikke buik liep!

Het gaat erg goed met mij. De meeste kwaaltjes zijn echt als sneeuw voor de zon verdwenen! Absoluut niet meer misselijk (braken dus ook zeker niet meer), geen maagzuur, nauwelijks nog bekken/rugpijn, geen verstopping, geen tintelende handen en niet onbelangrijk, ik slaap weer goed! Oke, ik slaap wel weinig natuurlijk, de nachten zijn gebroken door nachtvoeding, maar desondanks voel ik me (met echt de helft minder slaap) twee keer zo energiek als toen ik zwanger was. En ik voel me ook een stuk vrolijker! Ben ook eens op de weegschaal gaan staan en... op een halve kilo na, weeg ik net zoveel als voordat ik zwanger was! Er is dus weer niets blijven hangen, jippie! Het figuur is natuurlijk nog echt niets, blubberbuikje en forse borsten, maar ach, dat gaat ook wel wat bijtrekken. Buik is nog wat dik, pas nog niet in mijn oude broeken, dus loop nog lekker in trainingsbroeken. Ach ja...

Eveline doet het goed, we hebben zelfs al (een stuk eerder dan gemiddeld) de eerste regeldagen gehad, maar dat schijnt vaker voor te komen bij zware kindjes die laat geboren worden. Die 2 dagen waren wel vermoeiend, om de 2 uur voeden en ze was echt een stuk onrustiger, huilde meer, maar sinds vandaag is het weer 'normaal' (ha ha, voor zover je al zoiets hebt bij een kindje van pas 1 week oud). De borstvoeding gaat goed, tepelkloven zijn weg, maar tepels blijven toch erg gevoelig. Ga morgen toch even lactatiedeskundige bellen, om te horen of die nog ideeen heeft.

Ik begin nu trouwens pas te beseffen dat een heleboel 'zwangerregeltjes' niet meer gelden, ha ha! Heb lekker drop zitten eten, 3 boterhammen met leverkaas, weer lekker frisdrank met bubbeltjes, echt er gaat weer een hele wereld voor me open, hmmmm!!!

Hoi,

Karin,
Wat fijn van jou ook weer wat te lezen. En zo te zien gaat het echt goed met je. Erg fijn om te zien. Hehe, hoop dat het bij mij ook zo verdwijnt, maar daar hopen we maar niet te erg op. Zou het alleen wel erg fijn vinden.
Ja, de pijn breekt af en toe wel op hier. Manlief doet erg zn best, maar af en toe wil je het dan net weer ff anders zien, en dan komt de frustratie.
Woensdag moet ik weer naar gyn, en ga het dan ook aangeven hoor. Dat ik erg veel last heb van bekkeninstabiliteit. Dat ik nog amper kan lopen. En ik zie wel wat dr antwoord is.
Ook bloeddruk maak ik me wel zorgen om. Hebben zelf ook bloeddrukmeter en die geeft toch vaker hoog aan. Heb ook veel hoofdpijn laatste weken, en voeten zijn ook dikker. Urine was vorige week wel goed. Maar die hoofdpijn? Kan toch ook zijn van bloeddruk? Ben ook af en toe weer duizelig. Brr, bah. Ach, het word steeds korter. Nog 6en halve week tot uitgerekende datum. De weken blijven vliegen vind ik.

Julia,
Ja, we komen steeds hoger. Haha, en bij ons word het nog spannend wie eerst is he. Jij de 11e ik de 17e hehe, ben benieuwd.
En Mama van Marijn dr nog voor.
Leuk hoor, al die baby's. En al die leuke namen.

Wij dachten eruit te zijn met de naam. Maar ik kan me toch niet helemaal achter de naam zetten die we hebben. Een schrijfwijze is met beginletter van manlief zn voornaam. Andere schrijfwijze is een erg moeilijke eerste letter vind ik. Oh, moeilijk hoor. Andere namen die ik leuk vind, vind man niets. Dus hehe, nog eens ff praten hier. Want wil wel dat we er beiden achter staan.

Zo, dat was het weer. Duik me bedje weer in.

Liefs

Terug
Bovenaan