@Mooie dromen: GEFELICITEERD!!! Een zoon, wat leuk! Zal een hele verrassing zijn geweest, als het zo snel gegaan is dat je het ziekenhuis (of kraamhotel toch?) niet eens gehaald hebt! Poeh, dan moet het wel heftig zijn geweest, maar zo'n eerste keer weet je sowieso niet wat je overkomt als die trein begint te denderen... Geniet van je mannetje, fijn dat hij gezond was. Doe rustig aan met je herstel!
Enne... papa rent zich rot, ha ha, dat deed mijn man ook die eerste week met Christian. Herkenbaar dus...
@ Mama van Marijn: weer een dag in ziekenhuis gezeten, bleh... Gelukkig was er niets aan de hand, maar ja, zo ben je zo weer een dag onder de pannen, he? Fijn ook dat je nu duidelijkheid hebt wat het plan gaat zijn de komende weken en dat je idd niet te lang hoeft te lopen.
Ik hoop dat je lekker hebt kunnen genieten van je weekend zonder de kinderen, wat een rust dan he...
@ Leeuwtje: een jongetje! Wat leuk! Ik neem maar aan dat het bevestigd wordt op de 20 wkn echo, ha ha!
Wat jammer dat je, ondanks een goed gesprek, nog steeds niet echt steun lijkt te krijgen van je vriend. Persoonlijk vind ik 9 uur slaap voor een zwangere vrouw helemaal niet veel! In zwangerschap van Christian had ik op het einde 14 uur per 24 uur nodig om een beetje te kunnen functioneren! En wat bloemetje ook zegt, slaap is zo individueel bepaald... Wat veel is voor de een, kan weinig zijn voor de ander, zonder dat dat je 'lui' maakt. Ik vind trouwens dat je nog behoorlijk veel doet, knap hoor, dat je het volhoudt!
@ Bloemetje: balen meid, dat je zo'n last hebt. Ik vind het echt heel sneu voor je! Het is ook vermoeiend om zo lang zo veel last te hebben van je zwangerschapskwaaltjes en zeker pijn kan je flink opbreken. Ik hoop idd dat je voor je datum al mag bevallen. Ik moet zeggen dat ik wel gehoord heb van vrouwen die voor 40 weken werden ingeleid ivm ernstige bekkeninstabiliteit, dus ik zou het idd zeker bespreken met je gyn!
@ Mama2006: veel sterkte met jouw bekken/rugpijn, ik hoop dat fysio gaat helpen en dat er van instabiliteit geen sprake is.
@ Wensvoor3: pfff, weer een bloeding, wat een stress... (en die had je blijkbaar sowieso al door gez**k op je werk, begrijp ik?) Gelukkig was alles nog steeds goed. Fijn dat VK zich zo duidelijk uitgesproken heeft over rust houden, minder werken, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Alles voor de baby, he? Maar lekker begripvol, die werkgever van je, bleh! "Wanneer gaat het in?" duh, wat een domme vraag! Vind dat echt vervelend voor je, want onbegrip op je werk kost veel energie. Hou je taai en dus vooral rustig, dan zal ik duimen dat er niet opnieuw een bloeding komt!
En ja, de kinderarts zei dat de grens bij 4500 gram lag, waarbij ook het percentiel meetelt (in ons geval boven de P97, dus 97% van geboren meisjes is kleiner dan mijn meid). Christian was ook P97, maar 4355 gram en bij hem was het idd ook niet nodig. Ik begrijp dat de 'regels' hierin ook per ziekenhuis kunnen verschillen, omdat niemand precies weet waar je de grens moet trekken. Nou ja, beter het zekere voor het onzekere, he?