meistoppers 2008 !!!!!

Hallo allemaal,

Gelukkig mocht ik vanmorgen meteen voor een controle echo komen en wederom was alles goed. Pfff. Wat een stress toch weer. Wel heeft de verloskundige dringend geadviseerd om voorlopig halve dagen te gaan werken omdat het zo niet goed gaat. En straks doe ik echt te veel en gaat het echt fout. Dus ik heb mijn werk gebeld. Zag er tegenop, want er is daar zoveel gedoe dat dit er "ook nog wel bij kan". In plaats van dat er gezegd werd "wat vervelend voor je, maar maak je niet druk om je werk, dat is ons pakkie aan" werd er flink doorgevraagd  over het  waarom en hoelang dan en welke uren wel en niet (terwijl ik dat al meteen heel duidelijk zei). Zucht. Nou denk ik nog makkelijker "zoek het maar lekker uit". O ja, ze wilde ook nog weten vanaf wanneer het in zou gaan. Nou, per direct natuurlijk. Duh.   Ach ja.....

wensvoor3, wat een opluchting zeg, ik ben heel blij voor je. Maar wat een domper dat werk zeg .... en die botte reactie. Tja, kan er nog wel bij zoals je schrijft. Maar hoe dan ook, je baby is belangrijker dan welk werk dan ook. Heel goed dat de vk je dit voorschrijft. Heeft ze nog een reden kunnen aangeven voor de bloedingen? Of is het gewoon pech?
Nou fijn dat je zo snel terecht kon en dat alles weer goed is. Pffff, maar weer achter je laten ...

Vandaag hier de hele dag harde buiken, zelfs met een ritme ..... haha ... ik wordt bijna hoopvol dat de baby eerder gaat komen. Maar mooiedromen zei het zo mooi: zie het als een voorwas ... hahahaha.... nou die duurt bij mij vaak heel lang ....... goede verwoording!
De baby voel ik vandaag ook weer supergoed en veel, dus dat wisselt ook nogal.
Ben toch wel blij dat ik morgen even binnen kan kijken met de groeiecho, ik laat het wel weten hoe het allemaal is morgen.

Ook gaan de boys morgen logeren bij opa en oma. Dus dat wordt een avond en ochtend in volledige rust ( is lang geleden)... ben heel benieuwd hoe ik het vind. Ze zijn wel eens apart gaan logeren, maar nog niet samen tegelijkertijd. Zal wel heel stil zijn. Mijn ouders hebben een boerderij met vooral kleine dieren ( ganzen, eenden, konijnen, cavia's en kippen)... dus het is wel een paradijsje voor ze. Het wordt ook prachtig weer hoorde ik gisteren ( 11-12 graden... beetje lente in de lucht??)

nou lieve meiden, tot snel schrijfs weer
mama van marijn

Hoi,

Wens voor drie,
Dus verplicht rustig aan doen, hou je daar ook aan he meid.
En je werk, grr, wat een botte bazen bestaan er, mag ik blij zijn met mijn baas. Die zegt, eerst jij en je kindje, dan werk. Wil me wel graag op het werk zien, maar kindje gaat toch voor.
Tja, je proberen er niets van aan te trekken is niet makkelijk, maar wel proberen? Probeer je er niet te druk om te maken meis, jij en je kindje zijn het belangrijkste nu!!!
Kon ze nog een reden aangeven voor de bloedingen?

Mooie dromen,
Alles weer goed, fijn te horen :) En ja, verwoording van vk is wel goed. Hihi.
Hoop dat die voorwas bij mij niet lang duurt hihi. Spannend hoor, ben benieuwd of je volgende week weer terug moet.
Dan ben je 40 weken toch?

Mama van Marijn,
Morgen zonder kids, ooh, word dagje relaxen dus. Doe je dat ook?
Wel spannend hoor, dat je niet weet hoe dat zal zijn, als ze nog nooit beiden weg zijn geweest. Ben benieuwd hoe je dat ervaart.

Zo, ben dr achter gekomen dat het extra gewicht toch ook op mn benen zit hoor. Haha, ben driftig op zoek naar makkelijke joggingbroeken. Heb er nu gevonden, al zitten ze nog aan de strakke kant, nou ja, strak, ze rekken wel nog wat mee met aan te hebben. Hihi. Dus heb er twee voor nu al aan te trekken, en eentje voor in mn ziekenhuiskoffertje. Hihi.

Liefs

Hey meiden,

mooiedromen: nog lekker uit eten geweest bij de griek dus. en koffertje mee, hahahaha. volgens mij zou ik dat ook wel doen ja. Want die kleine vind binnen een paar weken vanzelf echt wel de uitgang hoor, hihihi. Tot die tijd dus maar blijven duimen dat ie je ribben niet alsnog kneust....
en idd, als mannen kinderen moesten krijgen zou het al heel wat zijn als ieder huishouden er 1 had, hahaha. (onder het motto van dat nooit weer) en idd, concreet want anders is het nog neit duidelijk, maar gelukkig is dat niet zo'n probleem voor mij. ik ben zelf tussen de jongens opgegroeid. heb 3 broers en voornamelijk vrienden gehad en een enkele vriendin. Ben dus niet zo'n meisjemeisje (al heb ik wel heel lang op kunstzwemmen gezeten, had ik op jazzballet gewild en natuurlijk dansles gehad. maar ook op scouting veel gesurvivalt)

en ik actief, ach, valt eigenlijk wel mee, ik vind gewoon zelf dat dat moet.....Werken moet (en doe ik graag), sporten moet en dan zwem ik het liefst, en poetsen, tja ik houd niet van rommel enzo, dus dan krijg je dat al snel. (mijn vriend vind me eerder lui, want ik lig 's avonds en op zondag het liefst voor de tv languit in de bank, hahaha)
net nog wees te zwemmen. hele lieve vrouw bij de kassa. Ik was pas weer voor het eerst geweest sinds ik verbrand ben. dus ik vroeg hoe lang is de pas eigenlijk nog geldig? want ik ben door brandwonden al lang niet meer geweest. Zegt ze tot 5 maart (en ik had nog 19, nu 18x!!!) Maar als je dat meteen gemeld had had ik het meteen verlengd. Nu heeft ze het toch nog verlengd tot ergens in november.
Tja, wist ik veel dat ze dat wel zouden verlengen, ze zijn echt niet overal schappelijk hoor. Maar scheelt dus weer! nu kan ik de komende weken nog volop zwemmen. (Zal wel voor einde zwangerschap op zijn dus, ik ben nu 19 weken.)
Ik had nog wel gezegd dat ze de plekken mocht zien als ze wou (want iedereen kan vanalles verzinnen) maar dat hoefde niet. Tja, is allemaal al lang ver genezen hoor, maar op mijn linkerborst was 3e graads en diep dus dat gaat gewoon langzaam, zijn zoveel huidlagen. maar ik zie telkens nog wel verschil hoor en met heeeel veel geduld komt dat wel goed.

bloemetje: goed dat je nu met gerust hart thuis kan blijven. zal toch wel meer rust geven denk ik zo. Natuurlijk vervelend aan de andere kant, maar je hoeft er niet meer mee bezig te zijn nu. En het was idd wel duidelijk dat het eigenlijk helemaal niet ging.....dus doe idd rustigaan, probeer nog te genieten van het gewoel in je buik en de kleine maar ook belangrijke dingetjes die je wel kan en laat je man dan de zwaardere dingen zoals dweilen maar mooi doen!

en of gesprek geholpen heeft? geen idee. hij zegt s avonds als ik naar bed ga wel "dan zal je het wel nodig hebben" en ziet dan ook wel dat ik erg moe ben, maar s ochtends zegt ie dan vervolgens "zo je hebt 9uur geslapen dus dat moet toch wel genoeg zijn" :( dus heel veel begrip, daar reken ik niet op, maar daar ging ik eigenlijk al nooit vanuit hoor. zoals ik al zei, sommige dingen kunnen ze beter bij de opvoeding meegeven!
en dan zegt ie dat het bv een rommeltje is (ja, er moet gestofzuigd worden maar da kan ik na het werk echt nie meer hoor) en dan zeg ik dus ga je gang. zegt ie zoiets als ja ik heb al zoveel gedaan! ik doe al ongeveer het hele huishouden. tja, toevallig deze week wel ja, want ik was afgelopen weekend niet thuis en toen heeft hij alles gedaan zo'n beetje wat ik ieder weekend doe en hij werkt van 8tot 16.30 uur dus is altijd later weg en eerder thuis. En ook niet zwanger, dus ik mag hopen dat ie meer energie heeft dan ik!! dus dat wrijf ik er telkens wel weer in (ik werk 9,5 uur per dag, wisseld of ik om 6.45 uur, 7.30uur of 8.00 uur begin en heb meer reistijd dus vandaar dat ik altijd eerder weg en later thuis ben, behalve vrijdags en soms woensdags werk ik van 6.45uur tot 12.30uur)
En dan kook ik ook nog iedere dag en dat is snel ook alweer een uurtje (of halfuurtje) dus kan hij best iets anders doen. Ach, op sommige dingen reageer ik niet eens meer en weet ie best dat ie dat niet "wint". Maar hij werkt ook veel over hoor, daar niet van, en dan is het soms voor beide wel erg veel. maar als we dat niet doen wordt het financieel erg krap. (zijn alvast beetje op aan het bouwen want mijn overuren vallen straks al weg)
en zag op hyves nieuwe foto van je, is dat je nieuwe kapsel geworden? ziet er leuk uit hoor!

Karin: wouw, heel verhaal zeg! waar haal je de energie nu vandaan! maar klinkt allemaal positief vanuit jou! met de domper dat je dus toch nog naar het ziekenhuis moest, maar je klinkt vrolijk. En christian nog wat onrustig, tja, is ook wel logisch. en kloven, auw! hopelijk gaat dat snel beter! en tuurlijk kan je nu niet op ons meteen weer reageren, dat komt wel. ik vind dat je er al snel weer was hoor! Geniet nog lekker van je kraamtijd. En leuk dat je nu al foto's op hyves hebt gezet, echt zo lief!! Ik wil ook! hahaha (maar laat eerst maar groeien hoor)

wensvoordrie: wat een stress zeg!!! gelukkig mocht je snel langs komen! en fijn dat je het nu rustigeraan kan gaan doen! want dat stelt je toch in de gelegenheid wat tot rust te komen en zal jou lichaam dus ook nodig hebben! en op je werk.....pffffffffff ik ben zelf leidinggevend en soms kan iets verkeerd overkomen en die dingen moeten ze ook wel vragen maar de manier waarop zegt al wel genoeg! ik vraag veel van die dingen ook, maar vooral om de ander zijn/haar verhaal te laten doen en idd een situatie te schtesen aan 2 kanten, maar deze toon klinkt duidelijk anders. Nou, nog beter dat je er minder zal komen want die stress kan je nu niet gebruiken.

mamavanmarijn: je meisje weer gezien vandaag? hoe groot schatten ze haar nu? en laatste prikdag gehad, hoe gaat dat nu verder? zoals het nu ging of mag je dan weer wat meer?
En je kids logeren bij opa en oma op de "kinderboerderij" hahaha. wat een rust, maar idd vast even vreemd. nouja, probeer maar goed te genieten van die rust samen met je man!

meiden, later meer, maar moet nu echt gaan koken, moet dadelijk nl nog weg....
maar zal jullie alvast laten weten, ik krijg een JONGETJE! (maar wil graag nog even bevestiging 12 maart op 20 wkecho, hahahaha)

Fijn weekend alvast!
liefs leeuwtje, vandaag 19wk

Hoi,

Leeuwtje,
Een jongetje, oooh wat leuk :D:D:D
Nu lekker stoere kleding kopen, hehe.
Wat leuk.

En ja, soms kunnen die mannen dan 'lui' zijn en denken, ik doe het niet. Ik werk al genoeg. Erg vervelend. Ze zouden echt keer moeten voelen wat zwanger zijn is. Het is niet altijd rozengeur en maneschijn. Het is ook wel vermoeiend, het doet zoveel met je. En soms erg jammer dat mannen dat niet begrijpen. Maar ja, wat doe je dr aan he?
Proberen te praten en het duidelijk te maken.
Maar vind het eerlijk gezegd wel wat jammer dat je vriend zegt na 9 u slapen, dat is wel genoeg voor je, is voor iedereen persoonlijk. En dat ie zegt, na een dag werken, dat kan ik niet meer na een lange dag werken. Dat moet jij toch ook? En je bent dan nog zwanger ook. Vind het beetje jammer dat hij dat niet begrijpt Vind je dat niet vervelend?

Mooie dromen,
Ben je aan het bevallen? Je bent zo stil?

Liefs

hee lieve meiden,

nou ik heb weer een enerverend ziekenhuisdagje achter de rug.
Vanmorgen geweest voor echo en gesprek met gyn, dit was om 9.00 uur.
Vanmiddag om 15.00 uur stond ik pas weer buiten, ik werd direct door de gyn opgenomen in het ziekenhuis door een te hoge bloedruk ( onderdruk 110).
De echo was goed, het was heerlijk om mijn meiske weer te zien. Wel veel vruchtwater, dat is wel normaal met zwangerschapsdiabetes. Maar de groei was toch weer fors ( rond 3 weken vooruit lopend).

Maar het gesprek met de gyn was heel goed. Ik blijf nu officieel onder behandeling van de gyn tot de bevalling. De vk doet de kraamtijd weer. Diabetes is prima onder controle, hoef geen insuline of andere medicijnen. En hij heeft afgesproken met me dat de baby voor de uitgerekende datum wordt geboren. Ik zei dat ik opzag tegen een inleiding met medicijnen. Maar hij vertelde me dat als de baby is ingedaald ( dat is nog niet zo) dat hij bij voorkeur de vliezen breekt zodat de bevalling gewoon begint. Ik wist helemaal niet dat dit kon.
Maar toen ging hij de bloeddruk meten en die was ineens superhoog ( onderdruk 110, daarna 105).
Hij zei toen dat hij me zo niet naar huis kon laten gaan. Dus ik moest worden opgenomen met CTG, bloedonderzoek, urineonderzoek en bloeddrukonderzoek.
Gossie zeg, wat een dag weer. Mijn bloeddruk zakte weer direct eigenlijk ( naar onderdruk 70), dus nu denken ze dat de bloeddruk gewoonweg niet goed is gemeten.
Wat een gedoe he?

ongelofelijk gewoon, hele dag weer onder de panne geweest.
Goede nieuws is, dat er nu duidelijkheid is, ik blijf onder controle van de gyn en we gaan bij indaling direct een plan maken hoe de baby gehaald kan worden. Nou, we zullen zien.
Jongetjes zijn weg naar opa en oma, en ik ga lekker uitrusten vanavond.

En Leeuwtje, wat ONGELOFELIJK leuk zeg, een zoon op komst. Ik weet waar ik over praat, een zoon is geweldig!!!! Proficiat, lekker stoere kleren kopen.....

nou weer even bijgepraat,, fijne avond allemaal

mama van marijn

Goedemorgen meiden,

Wat is het hier rustig dit weekend .... iedereen van het lenteweer aan het genieten?
Hoe gaat het met jou Bloemetje? Hou je het nog een beetje vol?
Gisteren de jongens weer opgehaald bij opa en oma. Ze hebben het superleuk gehad logeren bij opa en oma. Heel fijn, hebben we een een goed logeeradresje voor ze!
Was de eerste keer dat ze allebei gingen logeren, dus best even stil thuis. Maar ook heerlijk dat je de hele dag gewoon een beetje je eigen ding kan doen zonder kinderen om je heen.
Vandaag wordt het lekker weer volgens de nieuwsberichten, dus we gaan maar eens veel de tuin in.
Nou meiden fijne zondag allemaal

liefs mama van marijn

Hoi,

Mama van Marijn,

Lange ziekenhuisdag achter de rug gehad, bah, niet erg leuk. Zeker niet de dag dat je jongens eens een dagje weg zijn naar opa en oma. Maar gelukkig houden ze je wel goed in de gaten meis.
Erg fijn.
En genoten van het dagje alleen, heerlijk.
Vandaag word het inderdaad mooi weer. Een uitstekende dag voor Mooie dromen om te bevallen? Vind je niet? Als ze al niet bevallen is, hihi :) Ben benieuwd hoor, ze is zo stil.

Hoe het hier gaat, veel pijn, en moet nu echt alles aan een ander vragen. Kan niet veel zelf meer. en daar baal ik ontzettend van. Heb nu steeds pijn. Onderrug,rechterkant van bekken. Liezen, schaambot(voelt helemaal beurs, net of trap heb gehad) S ochtends valt het allemaal nog mee, maar s avonds is het echt heel erg pijnlijk, slapen gaat erg moeilijk. Gelukkig afgelopen nachten wel weer betere nachten gehad.
Stilaan ga ik toch wel aftellen hoor. Mag van mij erg snel gaan.
Ga woensdag bij de gyn ook aangeven dat ik erg veel pijn heb, en het steeds erger word, hoop echt dat ik niet langer dan 40 weken moet.

Hoe gaat het met de rest van de dames?

x

Terug
Bovenaan