meistoppers 2008 !!!!!

Sorry wens voor drie heb het even verandert, vond het zo raar staan met mijn   tekst van een tijdje geleden erboven.
Mama van Marijn gefeliciteerd met je dochter!!

Vlinder: uitgerekend op 05-02-2009
Vlinder zegt: 22-01-2009 en denkt zelf ook een jongetje...
Leeuwtje zegt: 26-01-2009, een jongen (met twijfel....)
Mama2006 zegt: 28-01-2009 en een meisje
Bloemetje zegt: 29-01-2009 en een jongen.
Mama van Marijn zegt: 1-02-2009 en een jongen!
Mooie dromen zegt: 1-2-2009 en zegt een jongen
Wens voor drie zegt: 12-02-2009 en een meisje

Daadwerkelijke datum en geslacht:

MIRTHE ALINDE GEBOREN OP 14 FEBRUARI 2009

Karin: uitgerekend op 09-02-2009
Vlinder zegt: 05-02-2009, een meisje
Mooie dromen zegt: 7-2-2009 en een meisje
Mama2006 zegt: 08-02-2009 en een meisje
Leeuwtje zegt: 13-02-2009, een meisje.
Wens voor drie zegt: 12-02-2009, een jongen
Bloemetje zegt: 14-02-2009, een meisje.
Mama van Marijn zegt: 16-02-2009, een meisje.

EVELINE GEBOREN OP 21 FEBRUARI 2009

Mooiedromen: uitgerekend op 05-03-2009
Vlinder zegt: 31-02-2009, een meisje
Mama2006 zegt: 22-02-2009 en een jongen
Wensvoordrie zegt: 27-02-2009, een meisje
Bloemetje zegt: 06-03-2009, een jongen
Mama van Marijn zegt: 7-03-2009, een meisje
Leeuwtje zegt: 12-03-2009, een jongen

MERIJN LUCAS GEBOREN OP 27 FEBRUARI 2009

Mama van marijn: uitgerekend op 27-03-2009
Mooiedromen zegt: 22-3-2009 en een meisje (hihi kan nu niet anders meer)
Vlinder zegt: 24-03-2009, MEISJE!!!
Mama2006 zegt 25-03-2009 en een meisje
Bloemetje zegt: 25-03-2009, ja, haha, een meisje
Mama van Marijn zegt: 28-03-2009 en dat wordt een zeker een meisje ;))
Wensvoordrie zegt: 01-04-2009 en dat is geen grapje! ;-) Meisje zeg ook ik!
Leeuwtje zegt: 02-04-2009, doe maar een meisje

VEERLE GEBOREN OP 23 MAART 2009

Julia: uitgerekend op 11-04-2009
Leeuwtje zegt: 17-04-2009 en een jongen
Bloemetje zegt: 14-04-2009 en een meisje
Wensvoordrie zegt: 01-04-2009 en een jongen
Mooiedromen zegt: 14 -4-2009 en een jongen
Mama van marijn zegt: 19-4-2009 en een jongen

Bloemetje: uitgerekend op 17-04-2009
Mama2006 zegt: 10-04-2009 en een jongen
Mooiedromen zegt: 12-4-2009 en zegt een meisje
Bloemetje zegt: 15-04-2009.
Leeuwtje zegt: 19-04-2009,ehm weet niet meer, doe maar meisje
Vlinder zegt: 20-04-2009, ik denk een meisje
Mama van Marijn zegt: 25-4-2009 en een jongen !!!!!!
Wensvoordrie zegt: 07-04-2009 en een meisje

Daadwerkelijke datum en geslacht":

21052007: uitgerekend op 27-06-2009
Leeuwtje zegt: 05-07-2009 en een meisje
Bloemetje zegt: 01-07-2009 en een meisje
Wensvoordrie zegt: 01-07-2009 en een jongetje
Mooiedromen zegt: 14 juni 2009 en een meisje
Mama2006 zegt: 04-07-2009 en een jongen
Mama van marijn zegt: 11-7-2009 en een jongen

Daadwerkelijke datum en geslacht":

J_M_V_20: uitgerekend op 04-07-2009
Leeuwtje zegt: 12-07-2009 (geslacht staat op onze hyves maar wil ze verder geheim houden)
Bloemetje zegt: 10-07-1009
Wensvoordrie zegt: 01-07-2009
Mooiedromen zegt: 6 juli 2009
Mama2006 zegt: 11-07-2009
Mama van marijn zegt: 12-7-2009

Leeuwtje: uitgerekend op 24-07-2009
Leeuwtje zegt: 28-07-2009 en een ........
Bloemetje zegt: 25-07-2009 en een jongen
Wensvoordrie zegt: 03-08-2009 en een meisje
Mooiedromen zegt: 27 juli 2009 en een jongen
Mama2006 zegt: 28-07-2009 en een jongen
mama van marijn zegt: 1 aug 2009 en een jongen

Mama2006: uitgerekend op 05-09-2009 ( En het is jongen)
Leeuwtje zegt: 14-09-2009 en een jongen
Bloemetje zegt: 15-09-2009 en een meisje
Wensvoordrie zegt: 01-09-2009 en een jongen
Mooiedromen zegt: 4 september 2009 en een jongen
Mama2006 zegt: 10-09-2009 en een jongen
Mama van marijn zegt: 18-9-2009 en een meisje

Wensvoordrie: uitgerekend op 16-09-2009
Leeuwtje zegt: 12-09-2009 en een meisje
Bloemetje zegt: 11-09-2009 en een miesje
Wensvoordrie zegt: 16-09-2009 en ik denk een derde zoon!
Mooiedromen zegt: 2 september 2009 en een meisje
Mama2006 zegt: 12-09-2009 en een meisje
Mama van marijn zegt: 25-9-2009 (mijn verjaardag) en een meisje

Daadwerkelijke datum en geslacht

Hoi,

Mama van Marijn,
Van harte gefeliciteerd met je dochter. Mooie naam :)
En toch spontaan, heerlijk, kleine meid had zin om naar buiten te komen.
De jongens zo verliefd, heerlijk om te zien denk ik, hihi.
Meid, geniet lekker van je gezinnetje.

Julia, nu is het aan ons he ;-) Wie eerst, hihi.

Liefs

Wauw, gefeliciteerd, ze is er!!!!! Mama v Marijn, wat heerlijk dat het spontaan begonnen is en vlot verlopen! Hopelijk ben je nog steeds lekker aan het genieten van je gezinnetje. Leuk dat je jongens meteen zo leuk reageerden.

En ik heb al vaker gezegd, we hebben in deze zwangerschap veel overeenkomsten gehad en, ongelooflijk, jouw meid heeft bijna precies hetzelfde gewicht/lengte als de mijne!! Wat een toeval, ha ha!

Ben benieuwd naar je verhaal.

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik heb wel deze week, na een slechte nacht, weer even dipdag gehad. Kinderen veel tegelijkertijd gehuild, daar kan ik maar niet aan wennen. Dan schiet ik in de stress omdat ik ze allebei happy wil krijgen, maar dat kan natuurlijk niet tegelijk... Tja. Vermoeidheid maakt het dan bepaald niet makkelijk. En ik wilde natuurlijk weer veel te veel doen aan huishouden en zo, voelde me gewoon gestresst.

Het heeft even geduurd, maar nu kan ik het weer even loslaten, ik hoef geen supervrouw te zijn, kan niet alles. Bovendien ben ik 5 weken geleden bevallen, moet nog herstellen van 9 maanden ziek zijn, ben ook met borstvoeding aardig wat energie kwijt en heb (zoals alle moeders met jonge kinderen) chronisch slaapgebrek... Heb nu besloten om de rest van mijn verlof zo veel mogelijk te relaxen, dwz in huis alleen het broodnodige te doen en verder gewoon rustig aan, af en toe ook wat voor me zelf doen als ze beide slapen. Ik heb straks nog tijd genoeg om druk, druk, druk te zijn!

Zo is de rust weer in mijn koppie en gaat het genieten weer een heel stuk makkelijker!

@Bloemetje: wat een verhaal van je teen, maar gelukkig toch in orde, wat fijn! Kun je je weer helemaal op bevalling en herstel daarna gaan richten. Ik hoop dat het nu niet lang meer gaat duren.

@Mooie dromen: ongelooflijk he, hoe je met korte, gebroken nachten toch redelijk kunt functioneren dankzij de hormonen... Gelukkig maar, want anders zouden alle jonge moeders binnen no time instorten, ha ha! Veel plezier/succes bij consultatiebureau!

Hier alles goed. Ik dacht ik ga even naar buiten vandaag: enorme regenbui, Merijn lag lekker te slapen in zijn afgedekte wagentje! Hij wordt echt al wijzer, en je ziet hem groeien.

Inderdaad Karin, ik ken het. Ik ren me soms rot de hele dag, wassen, opruimen, voeding geven, wandelen etc etc. Laatst dacht ik: ik ga maar eens op de bank een boek lezen! Kan me voorstellen me  2 kinderen dat het helemaal soms pittig is. Ik vind het lastig als ze klein zijn en ze huilen dat je niet met ze kan communiceren.

Ben benieuwd morgen bij het cb.

Het is inderdaad wel de hele dag plannen, ook omdat mijn vriend onregelmatig werkt. Ik denk de hele dag vooruit. We gaan wel vanaf volgende week weer op vaste dagen vaste dingen doen, zoals schoonmaken, wassen etc, want ik wil mijn basisstructuur wel terug.

Ik mag nog van geluk spreken dat Merijn maar 1 keer komt in de nacht. En ik moet zeggen tot 13:00 uur slaapt hij prima, en vanaf 19:00 uur hoor je hem ook niet meer. Dus in de avond even tijd voor mezelf! Ga wel rond half 10 slapen anders red ik het ook niet hoor.

Hoe is het verder bij iedereen?

We hebben vrijgenomen en gaan 25 mei een weekje weg, heerlijk.

volgende week gesprek op het werk over mijn toekomst, zitten met 2 op 1 plek, dus 1 moet wijken, ben benieuwd!

Fijne avond allemaal!!!!

Hoi dames,

Sorry dat ik hier wat minder aanwezig ben. Maar merk dat ik naarmate het einde
dichterbij komt steeds wat meer in mezelf gekeerd raak. Hihi. Tja, in mezelf gekeerd.
Minder behoefte heb om te komen schrijven. Kost me ook steeds meer moeite om alles
te lezen. Maar we proberen het wel af en toe te doen. Hihi, blijven we op de hoogte van
elkaar.

Karin,
Fijn dat het weer goed gaat. En ja, die mindere dagen, die zullen dr vast wel eens tussen
zitten. Zeker als je dan twee huilende kinderen hebt. Je kan ze inderdaad niet gelijktijdig
stil krijgen. Dat is erg moeilijk. En idd, je bent 5 weken geleden bevallen.
Rustig aan blijven doen hoor! Genieten van je twee kids. En niet alles willen. Kids zijn het
belangrijkste, de rest komt vanzelf wel!

Mooie dromen,
Lekker gewandeld. En je ziet hem groeien. Heerlijk om te zien lijkt me dat :)
Het gaat dus wat beter met hem. Gelukkig. :)
En lekker weekje weg. Heerlijk. Wil ik eigenlijk ook nog erg graag ergens in juni.
Maar manlief heeft niet zoveel vrije dagen meer.
Dus zal weekendje worden denk ik hihi.

Liefs

Hi allemaal,

Hier alles helemaal goed met mij en Veerle. Ze doet het prima en ik ben zo langzaamaan wat minder moe aan het worden.
De bevalling is echt heel goed gegaan. Het hele weekend rommelde het al een beetje met onregelmatige weeen, maar nog niet het echte werk zeg maar.
Maar de nacht van zondag op maandag wel. Maar iedere keer als ik opstond verdwenen de weeen weer, dus dat was wel raar.
De nacht maar even afgewacht en het zette niet echt door. Maandagochtend Marijn naar school gebracht en ik had tegen mijn man gezegd: ga maar niet werken, ik weet het niet helemaal   ..... En om 9.00 uur toch maar even gebeld en overlegd met de verloskamer van het ziekenhuis. Daar wilde de verloskundige mij toch even zien.
Dus mijn ouders gebeld om hier thuis op te passen op Thomas ( die kon niet naar de kinderopvang omdat daar waterpokken heerst) en Marijn op te halen van school om 15.30 uur ... voor het geval dat. We hebben nog getwijfeld om de ziekenhuistas wel of niet mee te nemen, maar toch maar gedaan.
Dus wij om 11.00 uur daar en ik merkte in de auto dat de weeen er toch wel waren, maar heel goed op te vangen.
In het ziekenhuis werd ik aan de CTG gelegd en gyn heeft inwendig onderzoek gedaan, ik had al 4 cm ontsluiting. Dus al dat gerommel had wel degelijk iets gedaan. Hij liet me niet meer naar huis gaan, deze baby wordt vandaag geboren zei hij nog heel enthousiast. Ik werd er ook wel echt heel blij van, want op dinsdag de 24e stond de afspraak gepland om een inleiding te bespreken en daar zag ik echt heel erg tegenop.

Nou zo rommelde het aan tot zeg 1600 uur en toen had ik volledige ontsluiting. Echter de baby was nog steeds niet ingedaald!! Er was zoveel vruchtwater dat de baby niet naar onder kon zakken in de baarmoeder. Dus de gyn wilde heel voorzichtig met een trompetnaald de vliezen breken zodat gecontroleerd het vruchtwater eruit kon. Want scheuren mocht het niet de vliezen, ze waren veel te bang dat de navelstreng door de hoeveelheid water erdoor zou schieten en zou afknellen. Dus heel voorzichtig vruchtwater laten wegsijpelen. Dat duurde best lang, maar uiteindelijk zakte de kleine naar beneden. En toen begon het echte werk!!!!!!!!!!!! Je vergeet dat weer, maar toen braken de ECHTE weeen door. Jesus mina wat heftig zeg, de baby moest dus nog helemaal indalen door dat bekken heen en ik moest blijven liggen, want ze waren bang dat als ik zou gaan staan de vliezen alsnog zouden scheuren. En dat mocht dus niet. Dus liggend die weeen opgevangen. Dat ging eigenlijk best snel, maar wat een rothouding om weeen op te vangen zeg. Ik vond staan of zitten altijd beter te doen, maar ja het was niet anders.

Na een uurtje ofzo was ze helemaal ingedaald en mocht ik gaan persen. Nou na 8 minuten was ze geboren onze mooi lieve prachtige Veerle. Helemaal gezond en gaaf. En omdat ze maar heel kort in dat baringskanaal gezeten heeft was ze helemaal mooi en niet zo ingedeukt zeg maar. Het persen was echt niets vergeleken met die indalingsweeen. Maar wat een ontlading toen ze eruit was!! En daarna kwam er echt een stortvloed aan vruchtwater naar buiten, met een boog spoot het eruit tegen de muur aan !! De gyn had een kletsnatte broek aan van al het vruchtwater. Ongelofelijk wat een hoeveelheid, ik snap nu ook waarom ik zo'n enorme buik had.

Geen hechtingen, geen rupturen, dus alles prima in orde! Ik herstel echt gelukkig heel goed.

Maar Veerle is echt prachtig, ruim 4500 gram. De BV is al helemaal op gang gekomen en de jongens zitten bovenop haar als het kan de hele dag.
Ik ben de dagen na de bevalling heel moe geweest, supermoe. Vandaag de eerste dag dat ik me beter voel.

Wat een geluk en wat een zegen om weer een gezond kind te krijgen.

We zijn allemaal in de zevende hemel,

ik lees binnenkort alles weer helemaal bij, ik zag alleen heel vlug dat Bloemetjes teen niet gebroken bleek te zijn, nou meid dat is in iedere geval een lekkere meevaller.
Succes hoor met de laatste weken.

een hele dikke knuffel van
mama van marijn

Terug
Bovenaan