meistoppers 2008 !!!!!

Hallo allemaal,

Ben ik ook weer eens... sorry sorry!

Mama van Marijn: van harte gefeliciteerd met je dochter en wat een leuke naam! (een vakantievriendinnetje van vroeger heette ook zo!) erg leuk! alles goed verder?  Be benieuwd naar je doktersbezoek! hoop dat het niet al te ernstig is?!

Bloemetje: ook aan de laatste loodjes begonnen... zet hem op meid! wist je nou wat het wordt? en je mannetje een nachtje weg... bah, geen prettig idee dus voor je! maak je maar niet te druk om... is niet goed voor je bloeddruk!

Mooiedromen: oefenen met de voedingen... gedoe he? vind het wel knap van je... ik zit nog steeds op 7 voedingen: 6u, 9u, 12u, 15u, 19u, 23u, 3u.... Geef je bv? ik wel maar ik weet niet zo goed hoe ik de tijd moet "rekken", heb je tips?

Hier gaat alles lekker, heb het gevoel steeds meer een ritme te krijgen!
Vorige week brief gehad UWV, ik dacht dat ik op maandag 4 mei weer moest beginnen met werken,is het pas maandag 11 mei, omdat ik natuurlijk te laat bevallen ben. Ik dacht altijd dat als je 4 weken voor de bevalling stopt met werken, je er 12 na de uitgerekende datum hebt en dan niet recht hebt op meer als je te laat bevalt, omdat je recht hebt op 10 weken na de bevalling.... maar niet dus! heerlijk hoor, weekje erbij!

Nou mijn kleine meid wordt wakker, spreek jullie snel weer!
Liefs Sabina

Zo, had vanochtend ook al een stuk getypt, kreeg ik een foutmelding, grrrrr. Begin nu weer met goede moed.
GEFELICITEERD mama van marijn met jullie dochter.
Hier is het nog rustig...
Ben gister op pad geweest voor voedingsbh's. Wat een ellende. Niks bruikbaars gevonden, allemaal van die mismodellen. T leek me handig om voor de bevalling al wat in huis te hebben. Vandaag maar weer verder zoeken. Ben bij hunkemoller geweest: geen zwangersschapslingerie, V&D: mismodellen, Livera: ook niks, H&M: wat een zooi, en zat voor geen meter!!!! Sorry hoor, ben er zat van.
Verder nog goed nieuws, ben innmiddels bij gyn geweest, ik heb geen intrahepatische cholestase, Hoera!!!
Julia

Hoi,

Zo, was ik ook weer. Met dit weer kan ik wel genieten hoor van die laatste weekjes.
Rustig aan paar lichte werkjes in huis doen. En lekker genieten van de zon. Heerlijk.

Julia,
Ja, voor ons de laatste loodjes he. Ben benieuwd wie het eerst gaat bevallen. Hihi, het word
jij of ik. :) Spannend hoor.
En voedingsbh's ja, volgens mij een ramp.
Ik zou geen bv gaan geven, maar denk dat ik het toch ga proberen, krijg beetje gevoel, dat als ik het niet heb geprobeerd, ik me misschien beetje schuldig dr om ga voelen. Dat ik het
niet heb geprobeerd. Dus, we gaan ervoor.

Vlinder,
Fijn weer wat van je te lezen, en fijn dat je je ritme vind. Hihi, en weekje langer dan je dacht
dat is helemaal lekker :) 11 mei alweer. Dat zijn nog een grote 5 weken. Wat gaat
dat snel zeg. En jullie meisje doet het goed begrijp ik?

Mooie dromen,
Ja, kleine blijft vast wel zitten. Hihi. En anders moet man meteen terugkomen. Heb gezegd
dat ie niet eerder vertrekt dan dat ik nummer van de baas en het hotel heb :) Eerder mag
hij niet weg. hihi. Tja, maak me misschien druk om niets. Maar me man is altijd thuis s nachts.
Dus het zit me gewoon niet lekker, omdat ik het niet gewend ben. Maar we slaan ons er
wel doorheen. Ga gewoon wat leuks met me vader doen :) Laatste keer samen wat doen. Is ook alweer erg lang geleden.

Merk trouwens wel dat ik wat vaker harde buiken krijg, gister zelfs uurtje lang vrij regelmatig. Had ik er eentje, zakte hij weer weg en kwam meteen weer terug. En als ik ff door supermarkt loop dan krijg ik ook steeds vaker buikpijn. Wat steken in mn buik.

Ben trouwens wel erg benieuwd hoe het voelt als je vliezen breken. Hoe je dat merkt. Kan iemand me daarop antwoorden?

Liefs

Hallo Allemaal,

Ik dacht ik zal weer eens wat van me laten horen.
Allereerst natuurlijk iedereen gefeliciteerd met de geboorte van al aardig wat baby's inmiddels.
Ik weet nog dat er in het begin meiden bang waren, stel dat je nog niet zwanger bent als de eerste al bevallen is. Nou dat heb ik lang en breed gehaald. Vorige week woensdag heb ik mijn eerste iui behandeling gehad. En hoewel het een stuk "lichtere" behandeling is dan bijv. ivf kan ik jullie verklappen. Het is niet leuk! Ik heb hormonen gekregen om de eitjes goed te laten groeien en daarna hormonen (met grote dank aan moeders voor moeders!!!!!) om het ei te laten springen. En daar heb ik last van, veel last. Het komt er op neer dat ik alle kwaaltje van de eerste weken al heb zonder zwanger te zijn. (moe, heel moe, misselijk, koud, super gevoelige (.)(.) en ga zo maar door) Het is vandaag voor het eerst iets minder tot het weer weg is, en dan hoop ik natuurlijk dat ik de hormonen zelf aan het aanmaken ben. Nog een week spanning en dan weten we het. Maar ik moet realistisch blijven. De kans dat het lukt is niet zo groot. Ongeveer 10% per behandeling dus ongeveer net zo groot als op de natuurlijke weg. En we hadden maar net aan genoeg zaadjes om het door te laten gaan. Het waren er 5 miljoen en ja, dat klinkt heel veel, maar ik sprak via internet iemand die ook iui had laten doen en die hadden er 65 miljoen. Dat is dus 60 miljoen meer!!!! en dan weet je weer even waar je staat. Dus.... duimen duimen duimen.
Tot hier even een updat van mij, weet niet of jullie er op zitten te wachten met al jullie zwanger en baby geluk maar misschien is er iemand die het toch wil lezen.

veel liefs ..

Knorretje,
Wat fijn dat je weer eens van je laat horen. Meid, klinkt allemaal erg heftig zeg. Hoop dat het toch gelukt is. Ik duim heel erg voor jullie. Het zou ontzettend mooi zijn als het zou lukken.
En   meid, vind het erg dapper en lief van je dat je het hier komt neerzetten.
Het is allemaal geen rozengeur en manenschijn in het leven. Lijkt me voor jou erg moeilijk.
Heel veel succes komende week.

Liefs

Knorretje, tuurlijk willen we dit lezen. Je gunt iedereen tenslotte een zwangerschap toe en uiteindelijk een gezonde baby. Helaas is de weg voor iedereen ernaar toe niet even gelijk. Maar, gelukkig zijn er in deze tijd meer mogelijkheden. Ik wens je heel veel sterkte toe, en met name alle geluk voor goed succes!

Bloemetje: vliezen: vruchtwater is doorzichtig, als het dit niet is, dan de dokter bellen. Je kunt, als ie wit is, je slipje bewaren als je twijfelt. maar bij maar 10 procent van de vrouwen breken de vliezen, rest start met weeen. STERKTE! Gaat snel he de tijd!

Hier minder: weer migraine, morgen met dokter bellen ga denk ik preventief slikken tot mijn hormonen weg zijn!

Goedemorgen lieve meiden,

Weer eens een berichtje van mij.
Nou spannende weken voor Julia en Bloemetje zijn aangebroken ..... wie eerst??
En je zult echt zien Bloemetje dat je baby lekker blijft zitten hoor als je man weg is.
De psyche heeft nogal invloed op de weeen...... als het onrustig zetten ze vaak niet door ..... maar overleg met je gyn.Als alles nog potdicht zit, ben je wellicht wat meer gerustgesteld.

En mooiedromen op een tijdsschema overgestapt? Ik hoop voor je dat het werkt, mijn ervaring is dat het niet zo goed werkt. Een kindje  eet ( net als wij) als het honger heeft en dit kun je helaas niet forceren. Ook de nachten niet. Er is 1 troost ( haha), de nachtvoeding stopt echt een keertje .... ooit .....

Veerle doet het prima. Ze is een heel relaxed prachtig meisje. Ik geef BV op verzoek en ze drinkt als een bezetene. Niet normaal gewoon zoveel. Maar het is wel gezellig, zo'n lekkere kleine baby weer tegen je aan.... echt genieten....
Verder zijn we echt bedolven onder het ' roze' .. jurkjes, rokjes, vestjes en haarclipjes... HAHAHAHA... wat een grap zeg. De kamer hangt helemaal vol met roze kleding.... zooooo schattig ......

Nou lieve allemaal, Julia en Bloemetje, succes met de laatste loodjes. Ik weet dat deze niet altijd fantastisch zijn. op naar een fijne bevalling zeg ik !!!

fijne lentedag gewenst allemaal en tot snel weer

mama van marijn

Mama van Marijn,
Jij bent er lekker vroeg bij vandaag.
Wat fijn dat alles zo goed gaat met de kleine meid.:) En ja, twee jongens, nu meisje, hihi, had dat wel verwacht. Leuk hoor. Al die kleertjes. :)
En denk dat als gyn vandaag niet zelf inwendig voelt, ik het ook niet ga vragen, denk dat ik dan iets relaxter ben. Als ze zegt, ja dr is wat aan de gang. Dan ga ik het echt niet prettig vinden dat me man vertrekt.
Vannacht ook hele nacht bijna wakker gelegen van harde buiken, steken in buik. Kon niet op zijde liggen van pijn. Dus heel veel liggen woelen. Gelukkig toen man naar werk was nog wel ff uurtje.

En oh oh, onze hond heeft vandaag een rotdag volgens mij. Niets is goed. Hehe, wel ff vervelend als je zo moe bent en eigenlijk maar amper stapje kan verzetten.
Ach, we zetten hem straks ff in zn bench en ga ik nog ff lekker uurtje op bed denk ik voor ik naar gyn moet.

Liefs

Terug
Bovenaan