meistoppers deel 3 !!!

hoi ester,

hier gaat het ook goed.
in huisje bijna alles klaar, alleen nog verlichting ophangen, en verder zijn we klaar. maar die verlichting komt nog wel, hoeft niet nu meteen, er hangen lampjes in. dus als we eens zin hebben om wat op te hangen, dan doen we dat.

ben blij te horen dat het goed met je gaat. en dat je je weer beter voelt.

liefs

JULI 2008
Leeftijd
Ronde
Kindje
Datum NOD

Mariska0808
21
2
1
12

Missdreamer
34
1
2
volgt

Wen        
24
2
2
27

Augustus

Daan      
26
3
1
02

Julia
31
2
1
2

Snoopy
35
3
1
2

Ester                                                    

an1974
27

34
3

3
1

2
4

3

Joyce
25
3
1
6

knorretje
27
3
1
6

Bloemetje
22
4
1
9

j_m_v_20
22
3
2
19

Mama2006        
27
3
2
23

Leeuwtje
25
4
1
24

Breezergirl
23
3
1
27

Blondje 83        
25
3
1
29

Wachtenden

Sunlover
33
1
1
4-7

T.C.
29
3
2
5-7

Joyce
24
2
1
26-7

Zwanger !!!!!

VK
Echo

Yasmine
24
1
2

Karin
29
1
2

9-2-2009
4/8
was ok!

Vlinder
24
1
1

5-2-2009
2/7
1/7

Tijgetje        
35
2
1

2-3-2009
4/7
4/7

Mooie dromen        
31
1
1

5-3-2007
volgt
volgt

Rian
26
2
2

volgt
28/7
28/7

Schmetterling
 23
2
3

8.3.2009  
1/7
volgt

Jajo
29
1
2

10.3.2009
volgt
volgt

Willemijn
33        
1
2

volgt
volgt
volgt

21052005
25
2
2

volgt
volgt
volgt

mama van marijn        
35
2
3

29.3.2009
8/8  
13/8

wens voor drie
30        
3
3

05.04.2009
(ongeveer)
?
?

Dat vage streepje van gisteren en dan zeker drie dagen wachten? Ik ken mezelf... Heb weer getest en het streepje was nu duidelijker. Zo duidelijk dat ook manlief het gezien heeft. We zijn zooooo blij! Dit hadden we echt niet zo snel verwacht!

Bergen glitters voor alle andere wachtenden!

Wens voor 3 van harte! Goed zo, de lijst loopt vol! Binnen 2 maanden zit iedereen er gewoon bij!

Hier wat minder nieuws, mijn schildklier werkt te snel, komen we achter via de VK, dus moet naar de internist. Afhankelijk van of ik wel of geen antistoffen aanmaak mag ik wel of niet bij de VK blijven anders moet ik naar de gynaecoloog. Ik krijg wel voorrang omdat het niet echt bevordelijk is als zwangere. Spannend dus.

Voor de rest net even bij de fysio geweest, heerlijk alles weer los!

Breezergirl, jammer hoor, op naar de volgende ronde.

Merk wel als je zo leest omdat we veel erover schrijven dat de rondes ineens langer lijken te duren dan dat het eigenlijk is. Gemiddeld worden de meesten mensen binnen 8 maanden zwanger volgens mij, dus we hebben al een mooie lijst, en de niet zwangeren volgen snel!! Ik duim elke dag hoor!

@Wensvoor3: GEFELICITEERD!!! (en snel, of niet vergeleken met vorige keren?)
Ik hoop dat jullie er lekker van kunnen genieten!!!

@Joyce: spannend zeg! Je bent nu overtijd, toch? Geef de moed niet te snel op, he, zolang de RD's wegblijven! Ik heb 10 dagen moeten wachten totdat ik (eindelijk!) een positieve test in handen had... Ik duim voor je! En ja, een ongi gevoel kan ook heel goed passen bij jonge zwangerschap, ik heb dat ook beide keren gehad...

@leeuwtje, blondje, breezergirl: jammer van RD's. Ik hoop voor jullie meer succes volgende ronde!

@Bloemetje: hebben jullie de pup al? Volgens mijn vriendin is een pup net als een baby, slapeloze nachten, poepjes opruimen, ha ha! Maar zo lief en knuffelbaar, toch?

Ik ben niet zoveel online geweest laatste tijd, weer behoorlijk ziek en moe. Pfff, ik hoop echt dat het over een paar weken over is! Heb de helft van de tijd niet kunnen werken en de dagen dat ik wel ging werken, eerder naar huis moeten gaan. Het helpt natuurlijk niet dat Christian verkouden is geworden en een paar nachten mega heeft liggen spoken, ieder uur eruit, vanaf 4:30 weigeren verder te slapen, etc. Slopend! Maar ja, ik las vandaag dat vrouwen met misselijkheid in het begin meestal een ongecompliceerde zwangerschap hebben, dus daar vertrouwen we dan op, ha ha

Verder eigenlijk weinig nieuws onder de zon. Heb bloed laten prikken en mag volgende week alweer naar VK (ik hoop zo op hartje luisteren!!!). Buikje groeit ook lekker door, wel lastig met dit warme weer. Ik heb aardig wat positiekleding, maar da's allemaal winterspul... En heb nu ook weer geen zin om veel geld uit te geven aan een hele nieuwe garderobe. Ik heb (in uitverkoop) een paar dingen gekocht, waaronder een korte broek. Ik hoop het hier mee uit te zingen tot het weer omslaat (mag van mij wel snel, hoor, pffff, het is zo benauwd en plakkerig!).

Verder alle wachtenden, veel succes!

@wens voor drie: PROFICIAT... ja het werd gisteren al geschreven ... een streepje is een streepje. Maar als je man het ook ziet, dan moet het wel echt zichtbaar zijn   (HAHAHA). nogmaals proficiat. geniet ervan.

@ breezergirl; door naar de volgende rond, maar je klinkt wel heel positief. dat is de beste houding voor een goed resultaat toch? hopelijk is het de volgende ronde raak.

@ester; ik bewonder je doorzettingsvermogen na zo'n klap. Echt knap hoor hoe je er over schrijft en vol goede moed verder gaat. Ik heb wel eens ergens gelezen dat je juist na een MK heel vruchtbaar bent. weet niet of het waar is, heeft de gyn daar nog iets over gezegd?

@mooiedromen; lijkt me wel even schrikken die schildkklier. wat betekent dat precies?

Hier verder alles rustig. ik probeer te genieten van het mooie weer en te wachten tot 13 aug. hopelijk is het snel zover.
Ik weet niet hoe het met de andere zwangere staat, maar ik kan geen bloesje meer dichtkrijgen met mijn nieuwe boobies. Ik denk morgen maar even een paar nieuwe setjes halen om er nog wat toonbaar uit te blijven zien ( HAHA)

veel liefs mama van marijn

JOEPIE!! GEWELDIG WENS VOOR DRIE!!!!   wow wat een voorspellende gave heb ik he...haha.....ik wist wel dat je hoogstens een dag kon wachten..........
helemaal super!!! ga er lekker van genieten

mooie dromen: wat naar nieuws om daar nu achter te komen...... ik ga heel hard voor je duimen dat het meevalt .... en mocht je wel naar de gynaecoloog moeten moet je maar zo denken.....dan krijg je heeeeeel veeeeel echo''s .............(dat heeft mijn vriend mij heel blij verteld  nu blijkt dat ik bij een volgende zwangerschap ook bij de gyn moet blijven........................goed he!? positief blijven'!!)

karin nog even volhouden....een vriendin van mij was ook zo vreselijk beroerd en duizelig ....kon wekenlang haast niet op haar benen staan en nu zit ze in de 14e week en is het helemaal omgeslagen............hoop voor jou dat dat ook heel gauw komt!!

wat betreft de gynaecoloog....die zei idd dat je een snelle kans hebt weer zwanger te worden, sowieso omdat het nu snel raak was en het schijnt dat je hcg in je bloed niet genoeg is om nog een test te doen maar dat het nog wel in lichte mate aanwezig is ... nu wordt dit hcg ook verzameld door moeders voor moeders want als je vrouwen hiermee inspuit die slecht zwanger kunnen worden wordt hierdoor hun vruchtbaarheid verhoogd dus ik geloof dat het daarmee te maken heeft................we zullen zien....
ik hoop heel voorzichtig en duim gewoon.

bloemetje hoe lang nog voor je pup komt??
kun je nog wachten??
ikzelf ben verzot op honden.....heb er zelf 4, verdien de kost met een hondenuitlaatservice en trimsalon en daarnaast werk ik in een dierenpension...
en in mijn vrije uurtjes geef ik les bij de plaatselijke hondenschool en loop ik  behendigheidswedstrijden met 1 van mijn honden.....dusseh.......mocht je ooit omhoog zitten of vragen hebben..............hier de hondenfreak tot uw dienst...haha

(weer wat geleerd over mij )

hoi,

wens voor drie,
van harte gefeliciteerd. ooh wat fijn, en ook best snel al. geniet ervan.
maar dat komt vast wel goed.

mooie dromen,
wat naar van je schildklier, wanneer moet je voor onderzoek gaan dan?
hoop dat het allemaal meevalt.
maar wat houdt het juist in? die problemen, en wat voor klachten krijg je er van?
succes meid, hoop dat het meevalt.

mama van marijn,
mja, lijkt me maar ff shoppen, haha, ook niet verkeerd toch?

ester,
ook ik vind het knap hoe je je hier doorheen slaat en zo positief blijft.
hoop dat het deze ronde alweer raak is.
haha, de hondenfreak.
in welke omgeving woon je? we krijgen onze pup aanstaande vrijdag.
nou, ik vuur gelijk maar wat op je af. als je pup de derde inenting nog niet heeft gehad, mag je dan al wel gewoon op straat komen met je hond? zolang je poep en urine van andere honden ontwijkt?

nou, ik ga weer ff naar mn werk toe. tot vanmiddag dames.

groetjes

haha....
nou komt ie... sorry voor alle niet honden liefhebbers...die moeten nu doorscrollen naar volgende reactie haha!!

het is juist superbelangrijk om je hondje voordat hij 12 weken oud is met alles in aanraking te laten komen. vanaf 12 weken zet nl de eerste angstfase in.
dat wil zeggen dat een pup onder 12 weken wel schrikt van dingen maar gelijk weer herstelt (mits je het goed negeert en er niet in meegaat door hem te troosten maar hem juist te belonen als hij herstelt)
na 12 weken zal de angst voor bepaalde voorwerpen of mensen (treinen, vrachtwagens, mensen met donkere huidstypes) soms aanblijven als ze daarmee nog niet bekend zijn geraakt in die eerste drie maanden.
dus sleep hem/haar overal mee naar toe (let wel op dat hij niet oververmoeid raakt dus korte stukjes) maar vermijd inderdaad de echte hondenvelden met veel poep en plas.....vanaf 10 weken werken de eerste 2 entingen al een eind heen en kun je dit soort dingen voorzichtig vaker opzoeken....
een goede manier om dit sowieso te doen is puppyclub....op een vereniging moeten nl alle honden verplicht geent zijn en dit wordt gecontroleerd. ook krijg je hier veel handvaten omtrent de opvoeding en hoor je het ook van anderen als ze hopeloos overhoop liggen met de kleine en dat werkt vaak motiverend.
je moet dit natuurlijk zelf wel leuk vinden, maar mijn ervaring met labradors is dat ze erg slim zijn en supersnel leren. ook hebben ze bergen energie en een goed oplettingsvermogen dat dus ook tegen je kan gaan werken aangezien ze perfect doorhebben hoe ze (ook stoute) dingen aan kunnen pakken en ze hebben over het algemeen een langere adem dan de baas....
als je dit in een vroeg stadium om weet te zetten naar het nadenken met en voor de baas blijven ze supermakkelijk....plus dat ze leren omgaan met leeftijdsgenootjes die je zelf niet altijd tegenkomt op de wandeling...
ikzelf ben nog met al mijn honden naar de puppyclub gegaan, niet voor mezelf want ben zelf instructeur maar vooral voor mijn hondjes om ze een goede basis te geven.

ik hoorde laatst trouwens dat voor jonge stellen met een hond de overgang naar het ouderschap vaak wat makkelijjker loopt........ dit omdat bij hun de regelmaat al min of meer is afgedwongen ( op tijd uitlaten, hond niet te lang alleen willen laten,vaste tijden voeren,  leren opvoeden en discipline bijbrengen)...
dusseh........goed proefkonijn hahaha

oh man wat een lang verhaal alweer....zeg niet dat ik jullie niet gewaarschuwd heb!!!

Terug
Bovenaan