meistoppers deel 3 !!!

schmetterling wat rot voor je dat je hond is overleden
Arm beesie en dat dan door zijn klein monster een wesp
Hoop dat je veel liefde en geluk van jullie pup krijgt
en gelukkig was de echo wel heel goed
mij lijkt het echt niet fijn een inwendig echo geef mij hem maar gewoon uitwendig
dan voel ik me toch meer op mijn gemak dan.
geniet er van

mama van marijn
wat rot voor je meis dat je je zo ziek voeld
en dat je er even doorheen bent ik kan het goed begrijpen als je zoveel moet spugen
Ben je al met de vk wezen praten er over
misschien kan je er wel wat voor krijgen
want weet dat mijn neef zijn vriendin ook zwanger was van een derde kindje (is 2 weken geleden bevallen van een meisje super lief)En die was bij de eerste helemaal niet ziek twee wel een beetje maar was mee te leven en de derde heeft ze ook heel veel gespuugt tot dat ze helemaal niets meer kon spugen en er alleen maar maagzuur en gal naar boven kwam en toen had ze daardoor ook nog heel peel pijn aan haar luchtpijp door het spugen.en die heeft toen medicijnen ervoor gekregen en dat hielp goed.Dus misschien ook wat voor jou.En je bent helemaal geen slechte moeder als je je zo ziek en beroerd voelt en je daardoor ff geen aandacht of tijd heb voor je kids.Ik begrijp wel dat je je zo voelt maar je bent het echt niet.Je kids houden daar later ook echt niets aan over.En het is niet voor altijd toch.Ik hoop dat je snel weer beter ben en dat je lekker kan en mag gaan genieten van je zwangerschap.

hier voel ik nog steeds niets dat op een zwangerschap kan duiden geen kwaaltjes of iets.Alleen mijn hart doet nog wel steeds erg vaag.Weet niet waarom en hoe dat kan.
ik hoop dat deze ronde ook voor mijn raak mag zijn.Zou zooooo leuk zijn  

Lieve mama van Marijn,

Ik wil even persoonlijk reageren op je verhaal, omdat het zo herkenbaar is... Zit nu ook weer jankend achter de PC, moe en misselijk (vandaag was weer k*t-dag helaas, bleh!).
Ik heb tijdens mijn 1e zwangerschap en nu ook weer regelmatig gedacht: een kind krijgen is geweldig, maar dat hele zwanger-gebeuren mag van mij afgeschaft worden!!

Ik heb mijn 1e zwangerschap als erg zwaar ervaren, vooral na de 20e week vond ik het bikkelen. Maagzuur, veel pijn in rug en bekken, slecht slapen, er leek geen einde te komen aan de 'normale' kwaaltjes. Ik heb ook brakend met buikpijn in het ziekenhuis gelegen i.v.m. lichamelijke uitputting. Met 28 weken zat ik volledig in ziektewet, met 38 weken kon ik nauwelijks meer lopen. Eindeloos leken de dagen waarop ik met mijn kwaaltjes wachtte op de bevalling. Toen de uitgerekende datum voorbij ging zonder dat er ook maar iets gebeurd was, toen knapte er iets in mijn. Ik heb geschreeuwd, gescholden, gesmeten met babyspullen, ik was zo boos op de baby in mijn buik. Ik heb het letterlijk k*t-kind, parasiet en nog veel erger genoemd. Na een enorme huilbui werd ik bijna verteerd door schuldgevoel... Hoe kon ik zulke dingen denken, laat staan hardop zeggen?? Als ik er nu weer aan denk, kan ik weer huilen... Maar ik begrijp ook wel dat ik er op dat moment gewoon doorheen zat, want zwanger zijn kan echt enorm belastend zijn. Ik was ook heel boos op andere mensen, die maar bleven zeggen dat ik 'moest genieten', want zwangerschap was zo bijzonder, etc, etc. Genieten!? Ze moesten eens 1 dag voelen wat ik voelde, dan piepte ze wel anders. Persoonlijk vond ik dat er echt een taboe rust op de negatieve kanten van zwanger zijn. Je wordt geacht te genieten, blij te zijn, te stralen en vooral niet zeuren want je bent gezegend met een kind. Want er zijn ook mensen die geen kinderen kunnen krijgen, zeiden ze dan tegen mij...

Ik heb tegen het opnieuw zwanger worden aangehikt, omdat het zo was tegengevallen allemaal. Uiteindelijk heb ik de keuze gemaakt, ik wilde zo graag nog een kind, daar had ik 9 maanden afzien voor over. Nu ik zwanger ben en nu weken zwaar ellendig ben geweest, in de periode waarin het bij Christian makkelijk was, ben ik bang voor wat nog komen gaat... Ik vraag me af hoe ik de komende 6 maanden door ga komen, vraag me af hoe ik het allemaal ga volhouden met Christian erbij. Ik probeer per dag te leven, maar het is heel moeilijk om niet depri te worden als je kotsmisselijk in bed ligt, te hopen dat het binnenblijft. En als ik dan zie hoe leuk oma met hem speelt en hij straalt, dan voel ik me nog veel slechter. Eigenlijk zou ik het moeten zijn die zo met hem speelt, die hem zo aan het lachen maakt, die van hem geniet, maar ik kan soms alleen maar denken: ik wou dat je de hele dag sliep, dan heb ik geen last van je! Pfff, en dan idd, schuldig, schuldig, schuldig...

Misschien dat het je helpt om te weten dat je niet de enige bent... En kop op meid, diep in je hart weet je dat het straks toch de moeite waard was... Ik hoop dat de echo er goed uitziet en je een hart onder de riem kan steken. Hou je taai. Denk aan je.

Liefs, Karin

Dag dames! Wat vervelend dat sommigen zich zo beroerd voelen zeg!
Ik hoop dat het snel over gaat en niet de hele zwangerschap zo blijft.
Ik heb de VK gebeld. 1/9 de 1e echo. Dat is dan met 9 weken, net aan. Ze vond het erg vroeg maar ik ga daarna 3 weken op vakantie. Vinden jullie dat ook vroeg? En na hoeveel weken gingen jullie voor de 1e echo?

Succes meiden!
Ik hoop op nog meer goede berichten.

Lieve Karin,

Wat fijn dat je dit verhaal met me deelt. Het sterkt me ergens wel dat ik niet de enige ben. Maar voor jou is het wellicht nog erger omdat je bij je 1e zwangerschap ook zo ziek was. Dus je wist wat voor én 9 maanden je te wachten stonden. Pffffff, sterk hoor om er dan toch aan te beginnen. En inderdaad als de baby er is, verdwijnt dat negatieve gevoel als sneeuw voor de zon.

Bij mij waren mijn 1e twee zwangerschap als een zonnetje. Niet misselijk, bijna niet moe ( wel de laatste maand), maar eigenlijk prima zwangerschappen. Dus ik ben er totaal mee overvallen dat ik me zo voel. Ik merk ook dat ik slecht mee overweg kan. De dag door akkeren wachtend totdat mijn man thuis komt van het werk om leuke dingen met de kids te doen. Vreselijk vreselijk.
Ik moet zeggen dat vanavond het redelijk gaat. Heb voor het eerst iets gegeten vandaag wat binnen blijft. Joghurt met wat muesli en pruimen erdoor gesneden. HAd heel enthousiast een hele bak gemaakt. Maar heb maar 1/3 op, maar goed het zit erin en het blijft erin volgens mij.

Morgen mijn echo. Ik hoop dat het zien van de echo mijn gevoel een beetje omdraait. Maar wat een verhaal Karin, ik hoop toch dat deze zwangerschap 'beter' verloopt voor je.

En over de echo, ik krijg morgen een echo en dan ben ik 8 weken. Dus 9 weken is volgens mij helemaal niet zo vroeg. Maar ik weet het ook niet precies. Het blijkt heel erg te liggen aan de VK wanneer en hoeveel echo's je krijgt.

fijne avond en hopelijk een goede nacht allemaal!

mama van marijn

Schmetterling wat erg voor de hond. Waarom had je een inwendige echo is daar een reden voor? Fijn dat alles goed gaat!!!!

Julia, ik had met 6 weken een echo, omdat ik dacht dat ik verder was. Je weet dan tenminste wel dat het hartje klopt en dat is een fijn idee!

Jeetje mama van marijn wat naar zeg. Echt en dan nog een gezin ook. Ja, ik kan niks voor je doen anders had ik graag een beetje van je overgenomen! Ik weet niet of het helpt maar gember schijnt te werken tegen misselijkheid, gemberthee. Ik hoop dat het heeeeel tijdelijk is!

Morgen komen ze van moeders voor moeders, ben benieuwd.

Daan, ik snap het wel, aan de andere kant we hebben toen bewust afgesproken met zijn allen te wachten totdat iedereen zwanger is en dan met zijn allen over te stappen. Je moet doen waar je je goed bijvoelt en ik hoop natuurlijk dat je snel zwanger bent!

Voor degenen die ik ben vergeten: sorry! Moe, en ga slapen, dus had niet tijd alles te lezen.

x

hallo lieve meiden allemaal,

ben net terug van mijn echo en het is helemaal GOED!!
hartje klopt stevig, het is 1,2 cm groot. ( niet te geloven he?)
En ik ben 30 maart uitgerekend. Dus nu 7 weken en 2 dagen.
Was zo blij dat het hartje klopte. Heb natuurlijk een fikse bloeding gehad 2 weken geleden en ik had er niet helemaal vertrouwen in.
Maar het is dus helemaal goed.
Nou dat wilde ik even laten weten,

veel liefs mama van marijn

Mama van Marijn: WAUW dat geeft moed! wat een mooi nieuws! En wat een mooie uitgerekende datum: Voorjaar!

Hoi,

Gefeliciteerd, wat geweldig. Vooral na dat bloedverlies heel goed nieuws!

Ik ben sinds vandaag misselijk, vanochtend na dat ik wakker werd en op stond en nu kom ik thuis en is mijn vriend aan t koken en komt het weer op....

Ik ruik ook vaker vieze geurtjes. Ik vind bijv de kussens op de bank nu stinken!!! En ze zijn echt niet vies hoor!

JMV jij bent de 1e op de lijst he, nog 6 daagjes toch?
Spannend.

Terug
Bovenaan