Ben weer even niet zo actief geweest. Het lijkt erop dat mijn opleving de uitzondering was, want het is nu al bijna 2 weken weer pet. Erg moe, 24 uur per dag misselijk en de helft van de tijd weer diep ellendig op bed gelegen. Grote domper! En helaas vannacht slecht geslapen vanwege, voor het eerst deze zwangerschap, oh zo herkenbare bekken/rugpijn... Ik ben dus nog steeds depri en vind even erg moeilijk om de leuke kanten van zwanger zijn te zien. Het spijt me van al mijn negativiteit, ik zal proberen het een beetje binnen te houden.
Een piepklein lichtpuntje: ik voel de baby al bewegen sinds een week. Aanzienlijk vroeger dan de eerste keer, maar dat is normaal he. Wel weer apart gevoel. Jammer dat het nog niet elke dag is... (tja, en straks ga ik weer klagen dat-ie niet zo hard moet trappen, ik ben echt voorspelbaar hoor ) Daarbij is mijn schoonzusje ook zwanger (nu 7 weken) en word ik dus weer tante! Ook altijd leuk nieuws. Helaas voor haar is zij ook erg moe en 24 uur per dag misselijk, ze zag er idd ook beroerd uit. Ik hoop dat ze zich snel beter voelt... (en ik ook!)
@ Schmetterling: wat triest van je hond! Wat een akelige manier om dood te gaan. Hopelijk genieten jullie lekker van de nieuwe pup. En gefeliciteerd met je nichtjes!
@Julia: fijn je 1e echo met 9 weken! Ik heb de mijne bij 10 weken gehad, maar bleek toen dus 9 weken zwanger. En als ik niet zelf op vakantie was geweest, had ik de week ervoor dus al bij de VK mogen komen! Blijkbaar verschilt het nogal per VK. Maar de meeste mensen in mijn omgeving komen voor het eerst bij VK met 8-10 wkn. Spannend, dus straks voor jou! En die geurtjes, oh, dat is erg herkenbaar van mijn 1e zwangerschap, ha ha! Ik heb zelfs mijn man gesmeekt of hij alsjeblieft geen deodorant meer wilde gebruiken, omdat ik over mijn nek ging van die geur! (terwijl ik dat normaal gesproken natuurlijk lekker vind ruiken!)
@Mama v Marijn: ik hoop dat de verbetering in je klachten aanhoudt! En dat vooral het spugen wegblijft, dat vind ik zelf het meest slopende... Tja, zo gaan kilo's er makkelijk af, he? 4 kg merkt de baby echt niet hoor. Ik ben bij Christian 6 kg afgevallen en VK verzekerde mij dat baby parasiet is die alles pakt wat het nodig heeft! Fijn trouwens dat de echo er goed uitziet.
@Bloemetje: wat fijn dat iedereen positief reageerde. Dat is wel zo leuk! (ik weet hoe de andere kant voelt ). Ik begrijp dat je je redelijk kunt redden met je kwaaltjes, ik hoop dat het zo blijft en dat ze snel verdwijnen. Lukt het een beetje met je werk? En zoals al door anderen gezegd, dat helder slijm hoort er echt bij, ik 'lek' al maanden nu... Ben er al weer helemaal aan gewend. Ik had het al voor de test positief werd. Gaat het al beter met de pup?
@leeuwtje: tja helaas, nog steeds een onweerswolk in mijn hoofd, maar het belangrijkste is: ik krijg een kind. Dus ik kom er wel doorheen. Al is het vloekend, tierend en brakend... Ik kan me wel voorstellen dat je een beetje 'jaloers' bent, het zal niet leuk zijn om de volgende ronde in te moeten, terwijl je die hele lijst zwangeren ziet. Ik denk dat ik dat ook zou hebben. Maar ik moet zeggen dat erg verrast ben met hoe snel die lijst is gegroeid! Ik hoop trouwens dat ik niet beval voordat jullie allemaal zwanger zijn!!
@jmv: meid, wat balen, weer ongi! Ik wens je veel sterkte en heel veel succes in de volgende ronde. Duim voor je.
@Wen: leuke vakantie gehad? Jammer van piepende bedden! Dat lijkt me echt een domper, maar ja, ik zou het ook niet kunnen hoor, met (schoon)ouders in de kamer ernaast. Maar 1 keer kan genoeg zijn, je weet het maar nooit, toch? Spannend hoor! (Christian is ook met 1x seks in die maand verwekt...)