meistoppers deel 3 !!!

ik was eigenlijk nog niet helemaal klaar met mijn berichtje maar er kwam iemand binnen dus heb snel verzonden en weggeklikt. Vandaar de typfouten en dergelijke.
Ik bedoelde eigenlijk: Ook  van degene die denken niets echt te melden te hebben lees ik graag hoe het gaat. en je mag ons gerust overladen met zwangerschapsverhalen. wij (/ik) leven er ook al helemaal in hoor, en horen graag de praktijkverhalen. Er zullen er namelijk vast nog wel een paar zijn die regelmatig lezen maar niet vaak reageren. En als je dat echt wilt, prima natuurlijk, maar je kan hier ook alles kwijt!
en wen? hoe lang kan je je nog inhouden met testen denk je?
en julia: echo met 9 weken? heb ik iets gemist, ik kan dit niet terugvinden.
nou meiden fijne avond!

Augustus
leeftijd
ronde
kindje
NOD

Wen
Mama2006
Leeuwtje
Joyce
Breezegirl
Blondje83
Snoopy
24
27
25
24
23
25
35
3
3
4
3
3
3
4
2
2
1
1
1
1
1
22
23
24
26
27
29
28

September

MissDreamer
knorretje
an1974        
j_m_v_20
34
27
34
22
2
4
4
4
2
1
2
2
volgt?5
6
17

Wachtenden

T.C.
Joyce
29
25
3
3
2
1
5-8
6-8

Zwanger !!!!!
leeftijd
Sinds ronde
hoeveelste kindje

uitgerekend
VK
Echo      

Yasmine
24
1
2

Karin
29
1
2

9-2-2009
2/9
22/9 (20wk)

Vlinder
24
1
1

5-2-2009
2/7
1/7

Tijgetje
35
2
1

2-3-2009
4/7
4/7

Mooie dromen
31
1
1

5-3-2009
volgt
volgt

Rian
26
2
2

volgt
28/7
28/7

Schmetterling
23
2
3

8.3.2009
1/7
volgt

Jajo
29
1
2

10.3.2009
volgt
volgt

Willemijn
33
1
2

volgt
volgt
volgt

21052005
25
2
2

20.3.2009
13/8
volgt

mama van marijn        
35
2
3

29.3.2009
8/8  
13/8

wens voor drie
30        
3
3

05.04.2009
(ongeveer)
8/9
8/9

Ester
27
3
1

13-04-2009
volgt
volgt

Julia
31
2
1

volgt
volgt
volgt

Bloemetje
23
4
1

17.04.2009
8/9

volgt

en bloemetje, wat betreft het vertellen, dat kan je alleen zelf beslissen. Zou alleen een mening durven geven als ik je persoonlijk ken.
Zelf zeg ik het ook wel vrij snel tegen mijn ouders en schoonmoeder (en broers en zussen aan beide kanten)
Op mijn werk weet ik nog niet, maar als het nu zo blijkt te zijn, vertel ik het al met teamuitje 13 september. is al wel erg snel, maar een mooi moment en dan gaan ze toch echt wel iets aan me merken denk ik. We werken namelijk met een vast clubje van 10 mensen en ik ben hun leidinggevende dus spreek hun ook veel persoonlijk.
misschien is het ook meer je eigen idee hoor, dat anderen het zien, maar toch, mij zou het niet veel uit maken. Als het niet goed gaat zouden ze er namelijk ook wel acher komen aangezien ik namelijk nooit ziek ben. Tenminste, volgens mij had ik vorig jaar griep, maar werk eigenlijk altijd door (tja ook niet goed, weet ik....)
Maar als het mis zou gaan zou ik die dag niet meer kunnen werken en misschien wel iets langer niet, dat weet ik niet en als ik wel erg beroerd wordt zou ik voor mijn kindje wel minder gaan werken (dus eerst proberen gewoon 36 uur ipv 46= 10 overuren per week en anders nog iets minder). Ja, zou ik af en toe wat vaker moeten doen misschien, maar vind ik voor mezelf niet zo belangrijk, wel voor mijn kleintje (als het zover is).
Ik weet niet hoe jou team of afdeling is opgebouwd, werk je met veel dezelfde mensen? is dat een grote groep? ga je halvelings als vriendinnen of meer als collega's met elkaar om?dat zal je allemaal zelf eerst op een rij moeten zetten. Mijn beste vriendin is namelijk ook een collega...en die zal het waarschijnlijk METEEN doorhebben (dus voordat ik het mijn ouders verteld kan hebben)
hopelijk heb je er iets aan, je hebt in ieder geval wat denkstof

hoi,
leeuwtje, dank je voor je mening, waardeer het erg.
ik werk gewoon als collega's. maar we merken wel snel wat aan elkaar. hihi.
er gaan ook vaak de grapjes als je eens buikpijn hebt, wat ben je zwanger, ja kan je dan nee zeggen als het zo is, en maand erna, hey meiden ben 3 maanden zwanger, kan ook weer niet vind ik dan. hihi.
en zit ook beetje met vast contract in mn hoofd, heb nu nog tijdelijk en weet niet of ik dan blijven mag, al zijn ze erg tevreden over me.

liefs

hee bloemetje
tja, da's lastig, zelf krijg ik per 28-8 een vast contract (volgende week dus) en dan zou ik het zelf pas net weten, dus zeg ik zowiezo nog niets. maar het contract is ook al toegezegd en de directeur is zo tevreden over me dat ie me zelfs zwanger denk ik wel een vast contract zou geven. als ik al zwanger was had ik dat ook al wel durven zeggen. Werk namelijk op een KDV & BSO en de directeur gaat er dan eigenlijk al half vanuit dat de meesten een kinderwens hebben en is erg goed verzekerd hiervoor. Kost hem helemaal niks als ik vanaf dag 1 van zwangerschap  tot half jaar na bevalling thuis zou zitten. Noemen ze allemaal "zwangerschapsgerelateerd".
Dus hoe dat jou baas dat geregeld heeft zal ook wel meespelen en ook wat het werk precies is natuurlijk. want uiteindelijk is iedereen vervangbaar denk ik altijd, maar als ze echt over bepaalde kwaliteiten enorm tevreden zijn  helpt dat wel mee! wanneer loopt je contract dan af? want als dat pas einde van het jaar is, krijg je het volgens mij niet zo lang verborgen hoor.
Je bent trouwens pas verplicht dit uiterlijk 3 maanden voor uitgetelde datum door te geven en een werkgever mag er niet naar vragen voor contractverlenging (mag ook niet tijdens sollicitaties) hij kan het hooguit vermoeden. En als jij inzet blijft tonen komt dat hopelijk allemaal wel goed.
suc6

Leeuwtje het is inderdaad nagelbijten!!!
Het is 1 week voor NOD altijd een nietes welles spelletje, hoewel ik dit x meer aan nietes zit te denken.
Ach we zullen wel weer zien, misschien zondag een testje!!
Leuk dat we samen NOD hebben, we houden elkaar op de hoogte!!

Liefs Mama2006

Dag dames!

Hier een beetje stress... Ik moet echt onwijs veel doen voor mijn werk. Dingen voorbereiden enzo, maar ik ben hondsmoe!!!!!!
Zit ik achter de laptop een beetje te gapen enzo en dan beland ik weer op de bank voor een klein tukkie...
Zo schiet ik natuurlijk niet op.
Verder vlagen van misselijkheid, maar valt wel mee. Eetlust is prima. Heb heerlijk gegeten zojuist, maar op weg naar huis op de fiets erg misselijk. Over 10 dagen naar de VK. Dat zal wel niet veel voorstellen, maar ben meer benieuwd naar de echo. Die is een paar dagen later...
Binnenkort een treintje van NODers!!!!! Spannend!!!!!!!!!!!!!
Ga nog even wat doen en dan vroeg naar bed. Morgen gaat de wekker weer om half 7.
Julia

Hoi

leeuwtje, mn conract loopt in december af. dus kan het inderdaad niet zolang verbergen. baas is wel erg tevreden over me, en heeft ook aangegeven, en op papier geschreven dat ie op jarenlange samenwerking hoopt, dit schreef hij na twee maanden.
verder mogen ze je toch niet buiten zetten (contract niet verlengen) met reden zwangerschap?
ben ook bij de bond, dus denk dat ze me dit niet kunnen maken. mede doordat ik deze dingen op papier heb.
en ach ja, als ik eruit moet, dan vind ik vast wel wat anders. ik wil werken, dus dat moet wel goedkomen toch? al moet ik gaan schoonmaken. het maakt me niets uit.
hihi.

spannend voor het treintje noders. ik duim voor jullie.

liefs

Terug
Bovenaan