meistoppers deel 3 !!!

hey meiden, zal ons even   weer bovenaan de lijst zetten. Zijn alle zwangeren zo moe dat het zo rustig is?
eigenlijk ook wel jammer hoor, maar snap het best. Is natuurlijk ook niet verplicht he, sommige hebben al (meer dan) genoeg aan zichzelf nu, sterkte!

mama 2006:zondag zeker testje! kan nu al niet wachten! Verwacht ook zeker de RD's niet eerder dus het testje zal wel gebeuren....
ik heb sinds vandaag zo iets gek. Ik kreeg vanmorgen mijn broek maar amper dicht. Nu heb ik een holle rug en een buikje van mezelf (bekken beter kantelen doet wonderen maar dat zit er helaas nog niet genoeg in gebrand...)
Maar ik heb zeg maar vooral boven (maag tot navel) normaal een rolletje en onder valt het wel mee, maar nu is dat "randje" zeg maar weg. het is iets boller onder mijn navel. Nu zijn mijn darmen wel paar dagen al aan het rommelen maar ik zit niet meer zo erg verstopt dan anders weleens (sorry dames) dus dat kan het bijna niet zijn
Mijn broek zit echt strak en toen straks sprong zelfs een knoopje tijdens het lopen spontaan open. Met deze broek toch anders echt nooit last van.
Ben benieuwd of dat dus aan de periode van de maand ligt of toch iets anders......vanaf mijn eisprong tot NOD ben ik namelijk wat dikker / voller overal als vanaf OD tot eisprong heb ik gemerkt.
Ook heb ik wat minder trek in tussendoortjes, eet gewoon in mijn ritme verder (anders ga ik vast veel te veel snoepen) dus dat is juist wel goed. Kan nog wel een paar kilo missen (zeg maar zo'n 12..) Spannend!
Als het deze maand niet raak is toch maar de 1e 2 weken even op een streng dieet voor een paar snelle kilo's kwijt.....

julia, hopelijk vind je nog snel ergens een restje energie
en ja, een treintje van NOD'ers. hahaha. moeten toch minimaal een paar zwangeren bij zijn. liefst allemaal natuurlijk maar dat zal wel niet

bloemetje, moeilijk geval hoor. als je het vol kan houden zou ik dan wachten tot eind oktober. Je moet het even nakijken in de cao of op internet, maar als ze je contract niet (willen) verlengen maar de functie vervalt niet, moeten ze dit dacht ik uiterlijk 2 maanden voor afloop van je contract bekendmaken. (sommige dingen staan niet in je cao maar zijn wettelijk nu eenmaal zo geregeld en krijg je  op internet vast wel teruggevonden)
En ik wil je zeker niet bang maken, want gelukkig gaat het bij heel veel bedrijven goed, maar je zei dat je dat gesprekje had (en schriftelijk bewijs) toen je er 2 maanden werkte. Ze krijgen als ze willen altijd wel iets gevonden waardoor ze je nu ineens niet meer geschikt vinden en helaas kan dat ook met een l*llige reden. Je bent nu toch al wat langer daar.
Mag inderdaad nooit wegens zwangerschap, maar dat zullen ze echt niet toegeven....
dat je bij de bond zit kan dus wel helpen als je er toch tegenaan loopt, want het lijkt me lastig het nog zo lang voor je te houden. Misschien is er een vergelijkbare situatie geweest op jou werk waardoor je wat te vergelijken hebt? Maak je niet te snel druk, want inderdaad, als je echt wil werken en niet te kieskeurig bent, is er altijd wel werk te vinden. Maar toch heel veel suc6

(en sorry dat ik zo direct ben, vind niet iedereen prettig, maar probeer zo eerlijk mogelijk te zijn...)
liefs leeuwtje

leeuwtje,
ben erg blij dat je zo eerlijk bent. hihi.
men vind inderdaad altijd wel een reden, dat is zo.
ik vrees dat ik het niet tot oktober kan verzwijgen, ben nu al vaak beroerd. dus vrees daarvoor.
langs andere kant hebben we nu net personeel genoeg. als er mensen weg vallen, hebben ze een tijdje een probleem.
het blijft spannend. weet niet goed wat ik ermee aanmoet. maar nog maar ff met vriend overleggen.

vanavond schoonouders vertellen als het goed is.

heb vanavond veel buikpijn, nou ja, erg vervelend gevoel, en af en toe steken in mn onderbuik, ook schaamstreek, en net toen ik moest plassen ook. het lijkt niet op ongi pijn, maar zijn echt vervelende steken. pfff, ook last van mn maag. ook steken.
voel me dus best beroerd vanavond.

liefs

hallo meiden,

even een kort berichtje van mij.
na een kleine opleving, zit ik momenteel weer flink in de dip.
Misselijk, misselijk, misselijk.
Ik weet gewoon geen raad met mezelf.
Ik zit mezelf zo in de weg.
Gelukkig heeft mijn man vanaf morgen vakantie. Kan hij lekker met de jongens iets leuks gaan doen.
Vandaag was zóóó erg. Had de luier van de kleine verschoond. Enorme drol gedraaid. en ik spuug zo door zijn hele kamertje. Kon het niet eens tegenhouden, het vloog er gewoon uit. Kon ik daarna ook nog mijn eigen spuug opruimen. Bluuuuuuuuh, je begrijpt dat is niet het ultieme beeld van de roze wolk... HAHAHAHAHA.
Maar goed,   het is niet anders. Nog even doorbijten, hopelijk wordt het snel minder.

Oh en Bloemetje, probeer het zo lang mogelijk uit te stellen op je werk. Ik kan uit ervaring vertellen, dat zwangerschap NOOIT als reden wordt opgevoerd, maar er zijn tientallen legitieme reden om een tijdelijk contract niet te verlengen. Dit eindigt altijd van rechtswege op de datum dat het eindigt, zonder dat opzegging verplicht is wederzijds. Het arbeidsrecht is flink aangescherpt de laatste tijd, en niet in het voordel van de werknemer, maar wel in de flexibiliteit van de werkgever. dus laat je goed informeren!!

veel liefs mama van marijn

Hoi Bloemetje, die steken zijn normaal, ik had ze zelfs vandaag nog.

Jeetje, Mama..dat je je zo rot voelt, kunnen ze niks voor je betekenen bij de huisarts??

Hier ook drama met mijn broertje, niet handig nu ik zwanger ben, maar goed, als ik mijn handen ervan af trek is er niemand over...dus dat werkt ook niet, gelukkig helpt mijn vriend goed mee als er gebeld moet worden of dingen geregeld.

Gisteren mijn werkgever ingelicht, ze waren superenthousiast. Ik mag 1 jaar lang 1 dag in de week ouderschapsverlof opnemen, prima dus. Maandag gaan we bij een gastoudergezin kijken.

Hoe is het met de wachtenden? Ik moet zeggen dat we toch al een lange zwangerenlijst hebben hoor, volgens mij duurt het bij anderen langer. Ik duim weer extra voor de wachtenden!!

Was vandaag op kraambezoek bij een collega, een manneke van 4500 gram, maar zelfs dat leek klein, leuk hoor zo'n hummeltje!

Meiden, de was moet gedaan...fijne avond!

En wat de aanstelling betreft: bij een beeindiging van rechtswege hoef je in principe geen reden op te geven. Als ze kunnen aantonen dat de continuteit van het werk in gevaar komt dan kan zelfs een zwanger iemand het niet redden. Een vriendin van me is er uitgezet, en heeft toen haar uitkering gekregen via uwv en is daarna gaan solliciteren. Ik hoop voor je op begrip, vaak gaat het wel goed. En ja, als je wilt werken is er werk, het moet dan zo zijn. Succes ermee!!!

dag dames!

hier ben ik dan weer eens!!
gefeliciteerd Dames die zwanger. Wij zitten nu hier in spanning moets het zaterdag worden maar er is nog niks. we hebben gister een test gedaan maar die was negatief. Ben nu nog steeds niet ongi! Is er een kans dat ik toch ZWANGER ben?? voel e wel knap beroerd. ben snel misselijk.

Liefs kakkie

hoi,

kakkie, kans dat je zwanger bent is er wel meis. zeker als je beroerd ben, misschien test je gewoon laat positief.

mama van marijn en mooie dromen,
het is inderdaad hopen op begrip. ga er ook maar eens naar informeren.
maar ben bang dat ik het echt niet lang kan verzwijgen, ben vaak ook best beroerd, sinds vandaag. hele avond me echt niet lekker gevoeld, niet spugen, maar hik er wel erg tegenaan.
dus hoop dat ik het tijdje kan zwijgen. maar ook broeken worden nu al te klein, lastig als je een werkpak aan moet. moet ook regelmatig zwaar tillen, en jullie begrijpen, dat wil ik niet nu ik zwanger ben.
me baas heeft zelf ook wel kinderen. misschien scheelt dat ook wel. en over algemeen zijn ze erg begaan. als je ziek bent of dergelijke.
en anders vind ik wel wat anders, wil dan graag thuiswerk ofzo gaan doen.

liefs

Hoi Meiden

Ik heb al 2 maanden het idee yes ik ben zwanger, maar zoals jullie kunnen zien niks is minder waar, helaas!!
Ik had mezelf deze maand voor genomen om mezelf niet gek te laten maken, en dat lukte aardig.
Maar toch weer een paar dagen voor NOD denk je, misschien toch???
Terwijl ik er van overtuigt was ongi te worden.
Ik heb nu zins gisteren een raar gevoel in mijn buik, een vol gevoel met af en toe wat steken!!
Mijn borsten zijn gevoelig, maar dat kan ook komen door een naderende ongi.
En zo nog een paar kwaaltjes die 2 kanten op kunnen, zucht!!
We wachten weer af, net zoals veel meiden hier op het moment.
Ik duim voor jullie!!

Liefs Mama2006

Terug
Bovenaan