meistoppers deel 3 !!!

hoi dames ben ik weer ff tussen de drukte door
ik ben nu dus dinsdag 23 jaar geworden joehoe
zoals de meiden die op hyves zitten ook konden zien had ik een super mooi schilderij gerkegen van mijn dochtertje als een elfje hij is echt super mooi
en ik heb en mooie vaas gekregen,disney dvdtje,cd van anouk,en geld
en van mijn vendje heb ik in de avond wat gekregen haha je raad het al nu maar hopen dat het een mooi kadeau gaat woden.Ik hoop het zo

missdreamer en blondje wat rot voor jullie meiden
ik denk en voel met jullie mee

an spannend hoor ik hoop zo dat je zwanger mag zijn

bloemetje wat super gaaf om te lezen dat het zo mooi en leuk was je echo
en dat alles goed was en een kloppentje hartje.geniet er maar van meid

mama2006 ik ben nu in mijn 4de rond bezig en heb volgens berekening nu mijn ei gehad moeten hebben heb er zoals gewoonlijk niets van gemerkt
het enige wat mijn opviel was dat ik 1 sep sorry dames alvast
wat wit slijm was verloren was een heeeeeeel klein beetje en 2 sep had ik doorzigtig slijm en dat was best wel wat en 3 sep had ik weer het witte en weer een heeeeel klein beetje en het rook erg zoet sorry ik ruik gewoon erg goed heb er niet met mijn neus in gehangen hoor maar rook het gewoon.en vandaag weer een klein beetje witte slijm maar nog minder dan gister.Dus misschien was 2 sep mijn eisprong maar weet het gewoon niet zeker.we hebben wel geklust op 1en 2 sep nacht dus hopen maar weer.en hoe is het verder bij jou meid

nou dames hoop dat ik niemand vergeten ben want anders heb ik het niet express gedaan alvast sorry mocht het zo zijn zeg het dan ff want dan reageer ik wel maar zal er anders nu over heen gekeken hebben er is ook weer zoveel gekletst.

oja leeuwtje
dank je wel meid
ik heb gelukkig niets meer van mijn vader gehoord
het was gelukkig maar eenmalig en heb er niet op gerageerd en nog niets gehoord
ik heb het ondertussen wel weer een beetje een plekje kunnen geven
alleen zal ik het altijd blijven onthouden en met me meedragen waarom doet hij zo?
Maar daar zal ik nooit antwoord op krijgen
en daar moet ik maar mee leven
hoe gaat het verder bij jou weer aan het klussen?
en we duimen dat het snel lukt

een vriendin zij tegen mij dat ze het gevoel heeft dat ik snel zwanger ben
haha ik hoop dat ze gelijk heeft zou geweldig zijn
ze weet wel dat ik er mee bezig ben dat weet iedereen het is bij mij geen geheim.  

Ik wilde jullie in ieder heel hartelijk bedanken voor al jullie geduld, ik zit echt alleen maar te zeuren hier en jullie hebben toch altijd opbeurende / meelevende woorden voor me. Da's erg fijn. Ik ben normaal helemaal niet zo negatief en pessimistisch ingesteld, en ik baal er dus ook enorm van dat ik me nu zo belabberd voel, zowel geestelijk als lichamelijk. Af en toe probeer ik mezelf op te peppen, maar is erg moeilijk. Ik was naar verjaardag van mijn broer geweest (uurtje rijden) voor gezelligheid en afleiding en meteen de volgende dag de 'prijs' moeten betalen: ziek, ziek, ziek. En dag erna nog steeds zo ziek dat ik weer niet kon werken, en de dag erna weer... Tja, misschien dat het met 20 weken misschien een beetje beter wordt? Ik ben al bijna op de helft, moet ik mezelf maar voor houden nu 17+4 wkn...

Ben inmiddels weer op controle bij VK geweest, alles was in orde, beebje goed gegroeid en eindelijk (!) voor het eerst het hartje gehoord, spruitje heeft het prima naar het zin in mijn buik. Gelukkig maar. Ben nu weer een stukje rustiger. Ik besef nu ook dat het vooral wat angstgevoelens zijn. Het idee dat ik zo moet afzien en dan straks met 'lege' handen sta, omdat er iets mis is gegaan met de kleine, bezorgt me rillingen. Want soms is de gedachte aan een klein, pasgeboren frummeltje het enige dat me op de been houdt. Maar goed, er is geen enkele reden om aan te nemen dat er iets mis zou zijn.

Hebben het uitgebreid gehad over mijn aanhoudende misselijkheid. Tja, is niet veel aan te doen... Wel vond ze dat ik de emesafene te snel gestopt was en dat ik niet genoeg dronk. Dus ben nu weer aan het slikken (en doet nog steeds niets, maar zal nu netjes het doosje opmaken) en doe heel hard mijn best om meer te drinken. Vind ik erg moeilijk. Ik vind aan het eind van een dag 2-3 half leeggedronken glazen in huis die ik vergeten ben . Het smaakt me erg slecht en ik heb nauwelijks dorstgevoel. Maar ik doe mijn best.

@ Mama van Marijn: ja, idd, ik kan ook niet genieten. Ik ben aan het overleven, sleep me moeizaam door de dagen heen, en denk ook nauwelijks concreet aan de baby. Behalve een rompertje op vakantie, heb ik nog helemaal niets gekocht, nog helemaal geen plannen gemaakt. Nog geen enkel benul wat voor kinderkamer, wat voor duowagen we willen, etc. Misschien dat het iets tastbaarder wordt als ik over 2 weken mijn 20-wk-echo heb gehad en weet of het een jongetje of meisje wordt... Maar ik vind het fijn dat ik niet de enige ben die (uit zelfbescherming?) zulke gevoelens heeft. Ik hoop dat we er beide snel vanaf zijn.

@ Julia: fijn dat de echo goed was!! En ik hoop dat je presentatie gelukt is...
Je vroeg nog over de bijwerkingen die ik van de pil had, was geen thrombose. Ik heb leverontsteking (hepatitis) gehad en ben daar 3 maanden ernstig ziek en geel van geweest. Daarna nog 4-5 maanden nodig gehad om geheel te herstellen. Niemand kan garanderen dat het niet terug zou komen als ik weer een keer hormonen zou gaan slikken, dus dat is me streng ontraden. Ik zou zelf ook niet durven, hoor, was echt vreselijk, zou het niet nog een keer willen meemaken...

@Bloemetje: voor jou ook fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien! Hopelijk kun je nu een beetje geruster genieten. Hoe is het met je kwaaltjes? Schimmel e.d. nu helemaal over?

@ An1974: pfff, negatieve test en geen RD's... spannend hoor! Ik duim voor je! Wanneer ga je weer een keer testen??

@ Jmv: alsnog gefeliciteerd met je verjaardag, heb het weer een beetje gemist geloof ik! Fijn dat het een leuke dag was met leuke kadootjes! En wat fijn ook dat je niets meer van je vader hebt gehoord. Hopelijk blijft het nu rustig. Is je verkoudheid al over (of was jij niet diegene die aan het snotteren was?).

@ Missdreamer: jammer RD's, maar wel fijn dat het netjes een maand later kwam! Misschien nu toch ontpild? Zou wel zo makkelijk zijn met klussen! Veel succes komende ronde.

@ Blondje: wat jammer!! Toch RD's... Balen hoor. Ik duim voor de volgende ronde.

@ Leeuwtje: ik hoop dat het toch gezellig is geweest bij je schoonmoeder. Het blijft altijd raar, zo'n 'eerste keer' zonder iemand erbij. En fijn dat je wat ontspannener geworden bent met het zwanger-worden-gebeuren (en knap ook hoor, dat je een knopje toch een beetje om kunt zetten!), misschien is dat het laatste zetje dat je geluk nodig heeft . Succes!

hey meiden,

zo, ben ik ook weer eens....
nou woensdag viel eigenlijk wel mee, was niet te emotioneel, meer gewoon herdenken en met de (schoon)familie samen zijn. Dus wel fijn. Bedankt voor jullie medeleven.

julia: heerlijk zeg, die echo! nu kan je echt genieten! En om 22.00uur?! wat een tijd......maar ja, hoef je ook geen vrij te regelen...

blondje en missdreamer, balen dat jullie ongi zijn geworden zeg! Dat is altijd weer vreselijk vervelend!!! Ik duim met jullie mee voor de komende ronde!

Bloemetje: vervelend dat je soms zo misselijk bent. Wel fijn dat je je echo hebt gehad! En een duidelijkere datum, wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent! En 11 mm, hihi, een pindatje in je buik.
geniet er maar lekker van tussen het misselijk zijn door.

jmv: heb even gemist dat ie voor je verjaardag was. oooooooooeps.........sorry hoor. Nog gefeliciteerd en hopelijk heb je verder ook een heerlijke dag gehad! Je cadeautjes hadden zo voor mij kunnen zijn zeg!
je klusperiode is om toch? Dinsdag moest nog goed kunnen hoor! (je zit 2 dagen voor mij met je NOD dus ik tel met je mee) Hopelijk heb je dus nog een heerlijk cadeautje waar je pas later achter komt...laten we hopen dat die vriendin gelijk heeft!

(sorry voor de details, je mag scrollen....)
Bij mij vandaag als het goed is eisprong (anders gisteren). Had gisteren veel slijm (sorry) en vandaag een beetje en veel steekjes. Nu misschien vanavond voor de zekerheid nog eens mijn vriend warm maken?!
We hebben het om de   dag gedaan en dinsdag (bij mijn ouders thuis!) dus ook nog. Gisteren wel geprobeert maar we waren te moe om de klus af te maken Hopelijk lukt dat dus toch nog allemaal. moet eigenlijk wel kunnen als je goed telt maar toch. Wil ook geen kansen missen....

mama2006, je bent druk in je klusperiode toch?! en ja, ik zei dat van die strepen, zal straks wel kijken (als ik nog tijd heb)

Karin: wat een geruststelling zeg, die controle. Hartje gehoord en goed gegroeid! Hopelijk wordt inderdaad de 20 weken dan jou magische grens. En je loopt je al tegenover anderen groot te houden waarschijnlijk. Anders word je man/zoontje/collega's knettergek van je... dus gooi het er hier maar uit hoor meid. Je moet het toch kwijt he...en ik vind dat echt niet vervelend!!!
en goed blijven drinken is wel belangrijk hoor! Een glas naast de kraan helpt vaak ook. Dan pak je makkelijker even snel een slokje water als je er langs komt. Verder wens ik je vooral heel veel sterkte

an: spannend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (duimduimduimduimduim....)

nou, hier komt na vandaag de tijd van het wachten dus weer.........
Maar ondertussen duim ik dus voor alle anderen, ligt mijn gelukspoppetje onder mijn hoofdkussen en hoop ik dat misselijkheid uit het woordenboek verdwijnt....

liefs leeuwtje

September

leeftijd

ronde
hoeveelste
kindje

datum

Knorretje
27
4
1
5?

An1974
34
4
2
6

j_v_m_20
22
4
2
17

Leeuwtje
25
5
1
19

Mama2006
27
4
2
24

Breezergirl
23
4
1
24

Wen
24
4
2
25

Oktober

Missdreamer
34
3
2
6

Blondje 83
25        
4
1
11

Wachtenden

T.C.
29
3
2
5-7

Snoopy
35
4
1
28-8

Zwanger!!!!!
leeftijd
sinds
ronde
hoeveelste
kindje

uitgerekend
VK
Echo

Yasmine
24
1
2

Karin
29
1
2

9-2-2009
2/9
22/9 (20wk)

Vlinder
24
1
1

5-2-2009
2/7
1/7

Tijgetje
35
2
1

2-3-2009
4/7
4/7

Mooie dromen
31
1
1

5-3-2009
volgt
volgt

Rian
26
2
2

volgt
28/7
28/7

Schmetterling
23
2
3

8.3.2009
1/7
volgt

Jajo
29
1
2

10.3.2009
volgt
volgt

Willemijn
33
1
2

volgt
volgt
volgt

21052005
25
2
2

20.3.2009
13/8
volgt

mama van marijn        
35
2
3

29.3.2009
8/8  
13/8

wens voor drie
30        
3
3

05.04.2009
(ongeveer)
8/9
8/9

Ester
27
3
1

13-04-2009
volgt
volgt

Julia
31
2
1

volgt
volgt
volgt

Bloemetje
23
4
1

17.04.2007
08.09
04.09

Kakkie
24
3
1

24.04.2009
11.9
volgt

Joyce
25
3
1

volgt
volgt
volgt

knorretje, voor jou is het ook spannend zeg!!!!

Hallo hier weer even een kort berichtje van mij. Nog steeds geen rd's maar wel af en toe een zeurend gevoel in mn onderbuik, maar wat eigenlijk ook niet aanvoelt als ongi pijn. TOch hou ik er maar rekening mee dat het wel gewoon ongi gaat worden omdat een vroege test negatief was. Het is dus nog SPANNEND hier. Ik hou jullie op de hoogte. Zit vandaag op dag 32 van mn cyclus (varierend van 26 tot 32 dgn het afgelopen half jaar.

groetjes Annet

an: spannend zeg!!!!!!! ik duim voor je. ga je morgen testen?!
knorretje: al nieuws?

waar zijn alle andere meiden? allemaal lang weekend weg en op vakantie ofzo?! Van de kletskousen naar stille meisjes ineens geloof ik. Oke. kan me voorstellen dat sommige denken dat ze niks spannends te zeggen hebben omdat ze al zwanger zijn of aan het wachten op NOD, maar toch. Alle andere onderwerpen zijn ook leuk!

Bloemetje, hoe gaat het nu met je? en met buddy?
jmv, al enig idee? (tja, kan haast nog niet, maar toch, wie weet)
mama2006, einde klusperiode?

tja, ik hoop vooral heel hard dat ik goed geklust heb. mijn ventje vond dat ie nu onderhand wel zijn best had gedaan en dat het onderhand wel raak mocht zijn. Hij begint het al te vergelijken met een gokhal, hahaha. Is ook telkens de vraag of het raak is.
Ben net in de stad geweest, 2 broeken en een nieuwe winterjas....
jas wat ruimer gekocht, zodat als ik zwanger mocht raken deze toch blijf passen. Broeken moesten gewoon echt, heb maar 1 broek meer die ik nog pas.....en 1 van de 2 zal ik wel wat langer passen, zit voorop nog best wat rek...
Zelfs mijn vriend keek al van ja, doe die jas maar, dan pas je die straks ook nog, een maat kleiner niet...
(en ik moet er van hem niet teveel mee bezig zijn?!)

liefs leeuwtje

September

leeftijd

ronde
hoeveelste
kindje

datum

j_v_m_20
22
4
2
17

Leeuwtje
25
5
1
19

Mama2006
27
4
2
24

Breezergirl
23
4
1
24

Wen
24
4
2
25

Oktober

Missdreamer
34
3
2
6

Blondje 83
25        
4
1
11

Wachtenden

T.C.
29
3
2
5-7

Snoopy
35
4
1
28-8

Knorretje
27
4
1
5-9?

an1974
34
4
2
6-9

Zwanger!!!!!
leeftijd
sinds
ronde
hoeveelste
kindje

uitgerekend
VK
Echo

Yasmine
24
1
2

Karin
29
1
2

9-2-2009
2/9
22/9 (20wk)

Vlinder
24
1
1

5-2-2009
2/7
1/7

Tijgetje
35
2
1

2-3-2009
4/7
4/7

Mooie dromen
31
1
1

5-3-2009
volgt
volgt

Rian
26
2
2

volgt
28/7
28/7

Schmetterling
23
2
3

8.3.2009
1/7
volgt

Jajo
29
1
2

10.3.2009
volgt
volgt

Willemijn
33
1
2

volgt
volgt
volgt

21052005
25
2
2

20.3.2009
13/8
volgt

mama van marijn        
35
2
3

29.3.2009
8/8  
13/8

wens voor drie
30        
3
3

05.04.2009
(ongeveer)
8/9
8/9

Ester
27
3
1

13-04-2009
volgt
volgt

Julia
31
2
1

volgt
volgt
volgt

Bloemetje
23
4
1

17.04.2007
08.09
04.09

Kakkie
24
3
1

24.04.2009
11.9
volgt

Joyce
25
3
1

volgt
volgt
volgt
zo, even lijst weer aangepast.....
volgende (JMV) pas weer over 11 dagen.....tja, het lijstje niet-zwangeren wordt gelukkig ook steeds korter...
laten de wachtenden even weten  hoe het gaat?
Wij zijn natuurlijk erg benieuwd, duimen mee en hopelijk mogen jullie dan naar het onderste rijtje!

liefs leeuwtje

Terug
Bovenaan