meistoppers deel 3 !!!

Hoi meiden!

Hier maar weer eens even een berichtje van mij.
Ik heb het zo ontzettend druk momenteel dat ik niet echt de tijd heb om te reageren! We hebben een huisje gekocht en zijn nu druk bezig om alles rond te krijgen, dan nog mijn zoontje die morgen  4 wordt  en waarvoor we ieder vrij uurtje nodig hebben gehad om een cadeau te vinden! Maar het is eindelijk gelukt gisteren!
31 Oktober krijgen we, als alles goed gaat, de sleutel van ons nieuwe huis dus wordt spannend!

Nog 6 daagjes voor mijn NOD, maar voel niets dus ik denk dat het gewoon komt en dat ik weer op mag naar de volgende ronde.
Droomde vannacht dat ik beviel van een dochter, heel mooi meisje en ze was begin augustus geboren, ik wist alleen niet dat ik zwanger was want alle testen waren negatief hahahaha. Nou duidelijk dus dat ik er overdag dan misschien wat minder mee bezig ben door alle drukte, maar 's nachts des te meer!

Iedereen heel veel succes met klussen en afwachten van de NOD's, en alle zwangeren hopelijk zijn de kwaaltjes snel verdwenen en kunnen jullie volop genieten van de zwangerschap!

Ik hoop dat ik snel weer tijd kan vinden om weer actief mee te kunnen schrijven!

Liefs Wendy

Hoi Dames,

Ben ik weer, het lijkt of ik minder actief word he dames. Sorry hiervoor. Soms erg moe en die dingen, dus dan minder zin om uitgebreid te lezen en te reageren, maar nu gaan we weer even hoor.

21052007,
fijn dat je die informatie hebt gevonden, je hebt dus besloten te wachten met testen? Misschien goed idee.
Ik hoop dat je niet ongi word.

jvm,
daar is ze weer. en zo te lezen erg gezellig gehad, alleen weer balen dat je weer ongi bent geworden. Hopelijk is oktober of november jou maand meid. Ik duim voor je, en wens je alvast veel klusplezier.

leeuwtje,
Balen dat ook jij weer ongesteld bent geworden, grrr, waarom moet het bij jullie zo lang duren.
Ook jou wens ik veel succes en plezier met klussen.

Wens voor drie,
ik snap goed dat je bang bent dat het nu weer lang gaat duren voor je weer zwanger word, ik hoop dat dat niet het geval is en dat het snel weer raak is en goed mag blijven gaan.

mama 2006,
het bruin bij het afvegen is er nog hoor, maar minder, enkel s ochtends, of s avonds na lange dag. Weet niet waar het van komt, ben nog steeds erg moe, en vandaag toch ook weer misselijk, geen trek om te eten, en vriend vind dat me buikje begint te groeien. Dat mn buikje wat dikker word, en dat merk ik in mn broek nu toch ook wel hoor. Ik kan nog steeds eten wat ik wil, ik kom geen gram bij. Dus ik gok er beetje op dat het nog wel goed zit.

karin,
Wat balen zo een week. Ik kan goed begrijpen dat als je al 16 weken zo misselijk bent, dat het je dan in het verkeerde keelgat schiet dat je man na paar dagen zegt, ik ben zo beroerd en misselijk. het zou bij mij ook in het verkeerde keelgat schieten hoor, en ik mezelf kennende er wel wat van gezegd.
En je tante, aaah, daar word je ook ff gek van. proberen niets van aan te trekken, al is dat erg moeilijk. zo kan je wel zien dat sommige mensen die kinderloos zijn dit echt niet begrijpen. Ja, je voelt je beroerd, maar je wil dit zo graag, dus waarom geen derde dan als je dit wil. Van zulk soort reacties word ik soms toch ook wel boos.
En je positiviteit. Ja meid, ik vind echt dat dat zo is hoor, je weet van elke klaagzang toch weer een positief einde te maken, en dat vind ik erg knap.

wen,
Gefeliciteerd met jullie huisje, spannend, verhuizen. En ja, het lijkt er op dat je er s nachts veel met bezig bent en overdag minder. hihi. Dat kan natuurlijk heel goed. Ik duim voor je. Dat het toch raak is.

Liefs.

Goedemorgen dames,

Hier ben ik weer even.
Hoe gaat het met jullie? Het is best stil hier.

Ik heb net verloskundige even gebeld, omdat ik zo onzeker en bang begin te worden van dat bloed elke keer.
Ze
kan geen garantie geven dat het goed zit. Maar ook geen garantie dat
het niet goed zit. Dus ja, veel wijzer word je van die woorden niet.
Wel zei ze dat dit bloedverlies twee kanten op kan gaan, en aan de hand
van mijn verhaal, dat het niet iets is wat acuut op een miskraam hoeft
te wijzen.

Ze gaf aan dat het kan komen door tillen (doe ik wel op me werk en gistermiddag ook weer, was wel vrij zwaar(boodschappen)).
Seksueel contact(kan niet, want daar heb ik al weken geen zin meer in .
Moeilijke stoelgang (heb ik ook niet meer).
Of doordat er druk op baarmoeder komt, omdat die nu groter word. En dus wondjes binnenin kan veroorzaken.

Ook
heb ik gevraagd dat als je echo hebt gehad met 7 weken met kloppend
hartje, of je dan minder kans op een miskraam hebt. Ze kon dit niet
uitsluiten. Ze zei dat de kans dat het goed gaat veel groter is dan bij
vrouwen die zorgwekkende echo hebben gehad, maar ja, dat lijkt me dan
ook wel weer logisch. Maar ze zei dat de kans dan inderdaad wel kleiner
is. We houden daar maar even op vast. Op het tillen en kloppend hartje
met 7 weken.

Het is moeilijk om nu te genieten, ik probeer het
wel, praat ook tegen mn kleintje, en hoop dat alles goed gaat, ik hoop
dat die dagen tot donderdag zo snel zullen gaan. En dat ik mooie echo
krijg. Ben zo bang. Vertellen het vanmiddag wel weer tegen familie van
vriend, zijn ook mensen die toch dicht bij ons liggen, en die het ook
te weten komen als het mis zou gaan. Dus ja, net zo eerlijk om het ze
zelf te melden, dan dat ze achteraf dit horen.

Zo, weer heel verhaal geworden.

Ga op aanraden van vk maar erg rustig doen dit weekend. Zo ff dweilen en verder niets meer vandaag.

hey meiden,

rustig hier zeg.
er komt weer aan spannende week aan voor een aantal NOD'ers!
er moet nog wel iemand deze ronde zwanger raken hoor!!

mijn vriend zei gisteren dus, dus je bent niet zwanger....nee zei ik, nog niet... hoezo nog niet? zegt ie, nou zeg ik, gewoon, nu nog niet, maar komt toch vast nog wel. is wel te hopen!
maar nu ben ik al zoveel bloed verloren zei ik, daar zit echt geen kindje meer in. ...
tja, dat was het eigenlijk. Hij toonde deze keer in ieder geval interesse, maar heeft kennelijk dus echt nog alle tijd.
is maar goed ook, anders wordt de druk wel erg groot.

ik ben wel mega beroerd geweest en moe. maar dat komt omdat ik dus nu voortaan erg veel bloed verlies de eerste paar dagen. Daar voel ik me niet lekker bij, dat is vrij heftig.
tja, niks aan te doen. Het voordeel is wel dat ik nu meestal geen ongi van 7 a 8 dagen meer heb! (sinds stoppen pil).

nu dus ronde 6: ik heb alleen nog nooit gehoord dat iemand in ronde 6 zwanger is geraakt. maar ja, zal vast ook wel gewoon kunnen toch?! we gaan er gewoon weer voor.
ow, als iemand hier kon pendelen had ik het wel gevraagd, ben toch wel onzeker.
net zoals ik al gezegd heb van de week. mijn ouders en schoonouders zijn telkens erg spontaan zwanger geraakt, die kennen dit gevoel helemaal niet. Niemand weet natuurlijk dat we bezig zijn. Voelt toch als onbegrip terwijl ze niet eens iets weten, stom he.

als het nog een paar rondes duurt dan is dat niet anders hoor, maar eind augustus (2009) gaat de tweelingbroer van mijn vriend trouwen. Als ik dan heel toevallig ongeveer uitgeteld ben is dat echt jammer hoor. Mijn leven gaat ook door en als dat zo moet zijn zal dat wel zo moeten zijn.
hoop alleen dan ook op begrip als ik eventueel niet bij de bruiloft zal zijn. Maar zover is het nog lang niet dus ik ga nog nergens vanuit. Ik bespreek dat ook niet met mijn vriend (stel dat hij er anders over denkt, geen slapende honden wakker maken..)

nou een heel ego verhaal, nu zal ik nog even op jullie reageren:

21052007: wat spannend allemaal. lijkt me moeilijk zo in jou situatie zeg......hopelijk weet je snel of de RD's er zijn of dat je (weer) zwanger bent!

mama2006: laten we hopen dat je gevoel zelfbescherming is. had ik ook wel een beetje, zeker laatste paar dagen naar NOD toe. bij mij was het dus waar, hopelijk bij jou niet! Ik duim gewoon voor je hoor!

breezergirl: hou je je zenuwen nog een beetje in bedwang? ik duim ook voor jou!

karin: wat een vreselijke week zeg! mannen zijn toch al ziek als er een scheet dwars zit toch? dus met buikgriep gaat ie toch al wel bijna dood he....ik denk inderdaad niet dat ik me in had kunnen houden (net als bloemetje), knap hoor! Maar voor je kleine ventje vind ik het wel heel sneu hoor.
en die tante, tja helaas zijn er meer van die mensen op de wereld die nergens iets van snappen. het is inderdaad jou leven en jou beslissing. en de werkgever, tja dat is bijzaak, maar die hoeft daar niet perse last van te hebben. gewoon goed verzekeren dus dat moet ie zelf doen.
maar in mijn schoonfamilie zitten ook verschillende bewust kinderlozen (broer en zus van vriend) en die zullen straks ook niet alles snappen. Had mijn vriend zelf eerst ook weleens hoor. (is thuis een beetje fout aangeleerd zeg maar...) Maar hij heeft ook nog een zus wel met kinderen en zijn andere broer (die gaat trouwen) wil ook nog wel kinderen. Dus wordt t toch nog wat familiairder (zeg je dat zo?)
en als klagen helpt, gewoon heel veel doen hoor! je hebt inderdaad niet echt een optie he....na deze 9 maanden zal het inderdaad vast wel beter gaan.
en herinner me er maar lekker vaak aan hoor, dat zwanger zijn ook niet altijd leuk is!

wen: gefeliciteerd met je zoon! en met het kopen van jullie nieuwe huis. en 's nachts ben je dus druk bezig?! nou laten we hopen dat ik je van de week weer mag feliciteren, dat maakt het natuurlijk wel even compleet!

bloemetje: lief dat je ondanks je vermoeidheid toch de moeite neemt te reageren. Je bent er inderdaad voortaan wat minder. en je weet wat de overtreffende trap is van moe he?! (moeder) dus wen er maar aan (geintje hoor)
lees net dat je weer gereageerd hebt. meid, wat vervelend zeg, die onzekerheid. Ik lees echt je emoties erin. hou je inderdaad maar rustig dit weekend! ik zal een kaarsje voor je branden hoor! bah! niet leuk zo!knuffel van mij

nou meiden, ga boodschappen doen!

liefs leeuwtje

Hoi,

Leeuwtje,
Dank je voor je reactie, zo lief van je. En het kaarsje, erg fijn dat je dat doet. Erg lief.
Het is zo moeilijk. Zwanger worden is soms stressy, maar zwanger zijn vind ik nog stresvoller.
Ik heb nu echt een druk op mn onderbuik, soms krampen, ik heb ergens diep in mij het gevoel dat het mis is, en vriend is er heilig van overtuigd dat alles goed is.
Tja, op welk gevoel moet je nu afgaan.

Heb mn kleintje wel al streng toegesproken, dat ie moet blijven zitten. Ik hoop dat ie dat doet.

Liefs

hee lief bloemetje,

wat een zorgen meissie.
Ik kan je alleen maar vertellen dat ik in het begin van deze zwangerschap ook een enorme bloeding heb gehad met stolsels op een week of 6. Ik was er echt van overtuigd dat het niet goed zo zijn. Heb daarom een echo gekregen op 7 weken en ik zag een boontje met een kloppend hartje. Nu ben ik 14 weken en heb vorige week een heel kindje op de echo gezien met alles d'rop en d'raan.
zo zie je maar, bloedverlies is soms onverklaarbaar. En soms inderdaad een teken van een dreigend miskraam. het enige wat je kan doen is afwachten en dat is nu juist zo moeilijk.
Hou vol Bloemetje, even doorbijten tot je echo en toch maar vertrouwen hebben in je lijf en in de natuur.
liefs mama van marijn

Hoi,

Mama van marijn,
Dank je voor je berichtje.

Meiden, dank jullie voor jullie lieve reacties.
Ik weet dat ik "gewoon" die echo moet afwachten zoals vele mensen dat zeggen.
En het is ook zo, maar "gewoon" afwachten is erg moeilijk.
Ook al is het nog "maar" vijf dagen.
Heb niet echt krampen, soms steken in schaamstreek. En beetje zeurend gevoel in mn zij en rond mn navel. Het is een onaangenaam gevoel. Maar niet echt pijnlijk.

Ik voel me zwanger, heb gevoel dat mn buik strak staat, ben licht misselijk, erg moe, weet met mezelf geen blijf.
Maar ben ook ergens beetje verdrietig, dat het niet goed zou zitten, en bang dat het niet goed zit. Het bloed is vandaag weer elke keer als ik afveeg. Niet in mn broek, ook niet in toilet. Wat al hele week zo is. Vind het alleen moeilijk om op de natuur te moeten vertrouwen nu. Ik zou zo graag weten wat er aan het spelen is. En baal er erg van dat vk me niet verder helpt. Zit echt in de stress, en ook dat kan niet goed zijn.

Liefs

Hoi meiden

@karin nou leuk hoor zo'n vraag "ga je bijna met verlof " dacht je bij jezelf niet PARDON!!
Ik ga zeker even op hyves kijken, vind het leuk om te zien hoe het met de zwangeren is.

@Wen gefeliciteerd met je zoontje, wat heb je gevonden voor kado?? Ik droom trouwens ook vaak over zwanger zijn en dan vooral dat ik het mijn familie vertel.

@bloemetje volgens mij zit jouw uk daar prima, Wel jammer dat je vk niet wat daad krachtiger is!! die vraag van wel/niet is eigelijk wel te veel stress!! En dat je je nog zwanger voelt is volgens mij een goed teken.

@leeuwtje nou het scheelt dat je vriend nu teminste een beetje meeleeft. Er zijn vast wel meiden die in ronde6 zwanger zijn geworden, zoniet dat wordt jij de eerste hihi!!!

@Mama van marijn bloeding met stolsels verloren, wat zal jij een schrik hebben gehad zeg, bah. Wat raar dat het daarna toch nog goed gaat. Het lichaam is een raar iets!!

@21052007 hoe is het?? ben je al ongi of niet, spannend!!!!!!!!!

Liefs Mama2006

Terug
Bovenaan