meistoppers deel 3 !!!

Ik wil even reageren op de berichtjes van blometje. Je verhaal is voor mij heel herkenbaar. Bij mn zwangerschap van mn dochter heb ik dat nl  ook gehad. Steeds bij het afvegen bloed en verder niet. Bij mij was het met een week of 10 over.
Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen en heb een kerngezonde dochter. Ik begrijp dus je bezorgdheid, ik duim voor je dat het goed gaat komen.

Bloemetje, wat ontzetten klote, die onzekerheid lijkt me echt killing
Ik vind ook dat je verloskundige wel wat duidelijker mag reageren of een echo zou moeten doen... Bij mijn 1e zwangerschap werd gezegd dat ik niet in 1 keer had moeten stoppen met roken omdat stress nog slechter is voor een kind dan een sigaretje roken!
Als ze daarvan al zeggen dat het stress veroorzaakt dan zou dit toch zeker aanleiding moeten zijn voor stress en dus ook reden om even een (paar) extra onderzoekje te doen!
Ik hoop dat je echt snel uitsluitsel krijgt over hoe het gaat!!! Ik duim voor je dat alles gewoon goed is en dat je straks een heel gezond kindje in je armen mag houden!

Hier beginnen de tekenen van een aankomende ongesteldheid alweer op te komen, mijn borsten doen weer zeer  en meestal is dat het teken dat ik binnen 7 dagen ongesteld moet worden
Gisteren een hele drukke, vermoeiende, maar ook hele leuke dag gehad met mijn zoontje! Hij was helemaal hyper en is echt zwaar verwend! Vraag me af waar ik al dat nieuwe speelgoed nou weer kwijt moet.
Van ons heeft ie een nieuwe fiets gekregen en een hotwheels garage! Hij kan sinds kort zonder zijwielen  en  rijdt nu  heel trots rond  met zijn nieuwe 'grote' fiets!

Mijn vriend  en ik hebben besloten dat we volgend jaar gaan trouwen! We willen het liefst  begin september gaan trouwen, maar  we  durven de datum nog niet echt vast  te laten  leggen voor het geval  dat  er binnen 3 maanden een zwangerschap wordt aangekondigd!  Als ik een maand of 7 zwanger ben vind ik het  niet erg, maar ja als ik  die maand uitgerekend zou zijn zou het natuurlijk niet  gaan!  

Dag allemaal,

Even een kort bericht, tussen alle was en op te ruimen campingspullen door.

Hoe is het met iedereen????

Zijn er nog zwangeren bijgekomen???

Corsica was heerlijk, alleen met regen vertrokken dus moeten zo de tent nog een keer opzetten, gelukkig hier droog.

Ik ga binnenkort even alles lezen en weer persoonlijker reageren!

x

Hoi Dames

Dank jullie voor jullie berichtjes,

Mama 2006, ik hoop dat je gelijk hebt, en mn ukje goed zit. Ik duim er heel erg hard voor.

an en mama van marijn, het is inderdaad zo balen dat die vk zo onduidelijk antwoord geeft, zegt ze op einde, ja hoop dat ik je heb kunnen gerust stellen, nou niet echt :s.

Bloed is weer minder, nooit wat in broek.
Heb vandaag gevoel dat ik weer blaasonsteking heb, morgen maar plaspotje kopen, en weer eens urine laten controleren. Want dit is niet leuk, pijn bij plassen, en hele tijd erna, nu continu brandend en geïriteerd gevoel. niet leuk.

Ben vandaag zo misselijk, gistermiddag ook al. Pff, niet leuk, en ook erg moe. Heb nergens zin in, wil alleen maar slapen, maar moeten zo naar schoonouders, en vriend wil bij broer zn voetbalwedstrijd gaan kijken, maar heb daar echt geen zin in. is niet echt rustig aan doen, en heb vandaag graag vriend in me buurt, weet niet waarom.

Mooie dromen, fijn dat je leuke vakantie hebt gehad.

Liefs

21052007:

Hoe is het met de NOD?
Mama2006 en Wen:
Hoe voelen jullie je?

Ik zit nu al een week met steken links in mijn onderbuik en een soort van menstruatiekramp met lichte steken, spanning in mijn borsten.
Maar weer afwachten wat mijn lichaam voor me in petto heeft.

Duim, duim, duim....

hey meiden,

bloemetje, spreek die kleine inderdaad maar eens even streng toe. zijn / haar moeder nu al zo in de stress helpen! pubertijd duurt nog even hoor!
en nee, het is niet "gewoon" afwachten en "even" geduld! tuurlijk zit je in de stress. Tuurlijk wil je je vriend dan het liefst in de buurt hebben. en echt rustig aan doen hoor! gewoon thuisblijven desnoods. wel saai ook maar ja, wel naar jezelf luisteren!! hopelijk heeft an je een beetje gerust kunnen stellen, die kent tenminste echt de situatie. Kennelijk beter dan de VK deze keer...
en ook al is het ook echt niet prettig, een blaasontsteking is in dit geval nog de gunstigste verklaring! ach meid, je blijft zo ook wel bezig he, sneu hoor. het kaarsje brand weer!

an: fijn dus die ervaring van jou, dat je die deelt dan. wie weet krijgen er ook nog wel meerderen mee te maken en dan is dat toch fijn vooraf een keer gehoord te hebben.

mamavanmarijn: wat ben je toch lief voor ons met telkens weer een opbeurde en steunende reactie. hoe voel jij je nu zelf? al een spuugvrije dag gehad?

mama2006: ja, tuurlijk moet ronde 6 ook kunnen! hihihi, maar het klinkt me raar, stom he.
en...wanneer ga jij testen? of kan je nog heel goed heel netjes wachten (hahaha)

wen: nou, druk weekend zo zeg! tja, hahaha, veel te veel speelgoed. lijkt mij ook wel een "probleem". maar een fiets van jullie is natuurlijk erg leuk en handig.
en jou weekend kan nu dus helemaal niet meer stuk, trouwen...GEFELICITEERD! (weer) en ik snap heel goed dat je nog geen datum vast durft te leggen.
1 bruidskindje hebben jullie alvast! wij wachten nog even met trouwen, willen eerst ook onze eigen bruidskindjes hihihi.
drukke periode komt eraan dus voor jou!(/jullie). kan je tenminste wel makkelijk je gedachten even verzetten, hopelijk is het snel raak! (en test je deze week al positief)
ik blijf gewoon voor je duimen hoor meid!

mooiedromen, fijn dat je vakantie zo goed was. laat binnenkort maar snel weten hoe het allemaal was en hoe het nu met je gaat!

breezergirl: lekker vage klachtjes dus allemaal he....nou ik duim met je mee!

iemand zal deze maand toch wel zwanger zijn?! de zon heeft zelfs geschenen!!!

nou meiden, fijne zondag nog!

liefs leeuwtje

Hoi allemaal,
Christian is weer beter, maar bleh.... waar is mijn engeltje gebleven?? Jeetje, wat is hij dit weekend dwars en huilerig... Pfff, zo vermoeiend, ben vanochtend even weggelopen omdat ik er niet tegen kon. Zo lastig he, als ze niet kunnen zeggen wat er loos is? Ik hoop maar weer dat dit een kortdurende fase is, groeistuipje of zo. Het is geen gemakkelijke leeftijd... euh, nou ja, ik denk dat iedere leeftijd wel z'n ups en downs heeft, ha ha!

Ik had een goede dag gisteren en we hebben heerlijk kunnen vieren dat we elkaar 6 jaar kennen! Hapje gegeten, filmpje gezien... Was trouwens een echte vrouwenfilm, en blijkbaar ook een echte zwangere vrouwenfilm, want er zaten nog 5 (zichtbaar) zwangeren in de zaal, ha ha! En het was niet eens een grote zaal. Was in ieder geval erg leuk. Christian had zich prima gedragen bij oma ("Lastig en dwars? Echt, Karin, ik weet niet waar je het over hebt!" Dat doen die kids nu altijd... thuis uit hun plaat gaan, maar bij anderen oh, zo lief!) en heeft het ons zelfs gegund vanochtend uit te slapen. Ben nu wel de prijs aan het betalen, voel me aardig brak en misselijk, maar ja... Dat moet ik er maar voor over hebben.

Heb zo'n zin in morgen, de 20 wkn echo! Zo benieuwd en natuurlijk ook spannend of het allemaal goed eruit ziet. Dan wordt 'de baby' ook een stuk minder abstract, maar een echt mensje, lid van ons gezin...

@ Bloemetje: meid, ik voel erg met je mee! Ik heb ook (soms nog ) allerlei gevoelens van onzekerheid gehad, zelfs zonder enige aantoonbare reden, dus pffff, toch steeds een beetje bloed. Kan me goed voorstellen dat je daar aardig gestresst van raakt. Ik begrijp wel dat het oud bloed is, telkens? Dat is wel erg gunstig volgens mij, want echte miskraam is altijd rood bloed, dacht ik. Maar het blijft toch spannend, slopend dat wachten. En vervelend dat de VK je niet beter gerust kon stellen. Ik heb ook vaak (zeker in begin) regelmatig pijntjes, steekjes, druk en andere rare dingen in mijn buik gevoeld, vooral als ik moe en depri was, dus kan allemaal gewoon er bij horen. Maar ja, we kunnen helaas niet in de toekomst kijken he? Ik zou zo graag willen zeggen: meid, komt helemaal goed! Maar ja, alleen een kloppend hartje zien/horen kan de onzekerheid wegnemen he? Nog een paar dagen... heel veel sterkte. Ik duim voor je (heb er een goed gevoel bij trouwens).

@ Wen: gefeliciteerd! Trouwen? Wat leuk!!! En ook nog gefeliciteerd met je zoon, klinkt als een goede dag. Ik moest even lachen, want tja, waar laat je al dat speelgoed ha ha! Mijn zoontje heeft pas 1 verjaardag gevierd, maar dat probleem hadden wij ook al. En ook gefeliciteerd met je nieuwe huis, sleutel over een paar weken, heerlijk! Moet er nog veel aan gebeuren? Wat betreft je NOD, pijnlijke borsten hoort ook bij zwangerschap he, dus ik duim nog hard voor je.

@ Leeuwtje: vervelend dat je nu zoveel last hebt van je ongi! Bleh... eigenlijk een waardeloze uitvinding he, maandelijks bloeden ... Gelukkig nu wel minder lang voor jou. Soms is het idd wel lastig dat niemand het weet en je dus niet goed kan troosten/steunen, kan me voorstellen dat dit (onlogisch gezien) voelt als onbegrip. Maar ja, wat niet weet... Ik heb zelf het andere eind meegemaakt. Was een keer op bezoek bij schoonzusje, Christian toen 4 maanden oud, was toen erg stil die dag en wilde hem (haar petekindje!) niet op schoot. Ik vond het maar erg vreemd, maar een uurtje later begint ze plotseling te huilen (na uitgebreid babytalk van mij en mijn schoonmoeder). Bleek dat zij die dag weer ongesteld geworden was en al bezig was zwanger te raken sinds het begin van mijn zwangerschap, dus al bijna een jaar... Pfff, wat voelde ik me toen schuldig. Dat ik haar onbedoeld zo gekwetst had met al dat gepraat over baby's en zwanger zijn. Vond het echt heel erg voor haar. (even als opkikkertje: ze is inmiddels de trotse moeder van een zoontje, de maand na die huilbui was het raak!) Blijft moeilijk.
En gefeliciteerd al vast met je schoonbroer! Moet je niet te veel over nadenken hoor, je weet nu dat zwanger worden echt niet te plannen valt en dat zal hij ook wel weten, mocht het straks moeilijk uitpakken rond die dag! En het kan ook anders, he? Ik weet dat kennissen van mij ook zoiets hadden, een zus die echt niet kon komen vanwege gezondheid, toen zijn ze gewoon bij haar thuis op bezoek gekomen, in bruidskleding, foto's gemaakt... Hebben de dag dus wat aangepast om haar toch 'erbij' te hebben. Dus komt wel goed hoor!

Terug
Bovenaan