MEISTOPPERS deel 4!!!!

hallo allemaal,

even een klein berichtje van mij.
Spannend weer deze maand, weer een aantal wachtenden, dat wordt weer meeduimen.
Ik hoop dat het weer voor een aantal raak is deze maand, zou heel mooi zijn zo voor het einde van het jaar.
Hopelijk is het hele lijstje zwanger voor 1-1-2009 en mogen we allemaal een mooie gezonde baby krijgen volgend jaar toch? Lijkt me een goed voornemen.

We zijn hier bezig met de plannen voor de verbouwing boven. De architect is geweest en heeft tekeningen gemaakt voor de indeling van 4 slaapkamers en een badkamer boven.
Pfff, wat een gedoe weer. Gisteren enorme ruzie met mijn man gehad, dat ik mijn mening altijd doordruk als het gaat om de indeling van het huis. Tja, ben natuurlijk wel zwanger .... en de hormonen laten duidelijk van zich horen.... HHAHAHA.
Nee hoor, gisteren was het helemaal niet leuk. Heb er slecht van geslapen. Gisteren laat nog uit bed gekomen en het toch maar uitgepraat. Nu is het wel weer oke.
Mmmmmm, het is maar goed dat de verbouwing NA de bevalling is gepland. Heb ik daar geen stress van in ieder geval.

Verder gaat het prima. Ben zo gelukkig dat ik me weer wat gewoon voel. Zonder misselijk, moe en vreselijk te voelen. Dus ik mag echt niet klagen.
Dinsdag de 20 weken echo, ik neem de jongens mee omdat ik geen oppas heb, dus ik ben benieuwd of ze er iets van kunnen maken op het echoscherm.
Vind het heel leuk om de baby even te zien. Stelt je altijd weer gerust vind ik als je het hartje ziet kloppen en de benen ziet bewegen.
Ik voel de baby nog heel onregelmatig. De vk zegt dat dit nu nog helemaal niet uitmaakt. Maar ik merk dat ik toch wel wat onzeker ervan wordt. Iedere dag een teken van leven geeft een bevestiging van: het is allemaal goed daarbinnen.

Nou dat was het weer voor nu, we gaan nog maar eens in de bouwtekeningen neuzen of we nog wat aanpassingen erdoor krijgen...;))

liefs mama van marijn

mensen kinderen zeg volgens mij ben ik nog
nooit zo dom geweest WAT moet ik hier nou weer mee???????

Ik heb 19 okt een clear blue test gedaan gewoon 1tje waarvan ik dacht
dat die gewoon een streep moest geven !!!
Blijkt dat die een plus aan moet geven staat op de test namelijk,
MAAR ik heb die test vlak na de mk toen gedaan om te kijken of ik
nog hsg waarde in me bloed had toen gaf de test alleen maar in
de controle vakje een streep ddat de test goed was uit gevoerd
in het rondje dus    helemaal niks .....................

Nu kijk ik net naar die test gewoon zomaar dacht ik want ik wou morgen
de vk bellen en zie ik die test pas goed er staat op de test zelf
namelijk + is  zwanger - niet zwanger ik heb dus echt geen + erstaan
alleen maar een - (streep )
 heb verder ook geen testen in huis ik weet echt zeker dat ik
zwanger ben maar twijvel giga aan de test zelf ik heb alleen die test maar
gedaan verder geen testen meer dus heb nu geen flauw idee hoever ik nu dus
eventueel zo kunnen zijn zou volgens de telling 7 weken en 1 dag zijn

Mijn vraag is wie had er dus ook alleen maar een - streep  staan en was dus toch
zwanger want ik vind het vreemd dat ik vlak na de miskraam alleen een controle
streep zie staan in het vakje en het ronde vakje is leeg en een test uit het zelfde
pakje geeft vervolgens zowel in het controle vakje als in het   rondje een streep
was die nou al die tijd gewoon negatief ??????????

Ik ben nu helemaal over de zeik eerlijk gezegt want wie weet hoelang ik nu zwanger
ben ik heb geen idee ..
Ik weet het vanwege de kwaaltjes die ik heb
Zere borsten
S'avonds misselijk
en me broeken die al strakker zitten en een bol buikje dat begint te komen
MAAR IK WEET HET NIET HOOR
hoe kan ik nou zo stom zijn zeg !!!!!!
Ik ben in staat om nu ergens een test vandaan te vissen maar geen idee van waar

PFFF ik zie het even niet meer zitten

Kus van een mega onzeker 21052007

´hai hai

heb net effe snel me mannetje gebeld en verteld wat er is gebeurd
hij zei net tegen mij dat er toch echt een plusje stond wel is waar
niet giga duidelijk maar toch zichtbaar ik kan het me echt niet
herinneren ik weet t echt niet meer hoor ....
Maar een streepje verdwijnt toch niet zomaar van een test ik heb
nu dus geen plus meer alleen een hele duidelijke streep .........

21052007

Hoi,

21052007,
Meid, je klinkt beetje overdonderd nu? Erg onrustig? Kan dat?
Even mijn idee, ik zou die test van een tijd geleden niet meer vertrouwen nu.
Enkel als je zeker weet wat er toen stond, en morgen nieuwe halen?
Erg moeilijke situatie.
Maar je kwaaltjes klinken wel erg zwanger.
Hoop dat het echt zo is. Ik duim voor je meid.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

Mama van Marijn,
Balen joh die ruzie, niet fijn is dat. Je probeert er samen uit te komen, haha maar af en toe heb je verschillende ideeën, lastig is dat he. Gelukkig heb ik bij een aantal dingen het voor het zeggen. Maar vaak wil hij ook zijn mening doordrijven.
Gelukkig zijn jullie er samen uitgekomen.

Hier gaat het redelijk naar omstandigheden.
Liefs.x

He, he, voel me weer een beetje mens. Na een vreselijke dag met Christian (er kwam geen eind aan, hij was ook echt niet te genieten!) ben ik vroeg naar bed gegaan, ik voelde me echt uitgeput. Ik zei tegen manlief: Morgen is het jouw zoon! En ik ben gaan slapen, slapen, slapen... Ik heb 20 van de 24 uur geslapen en vandaag ook tot 14:00 uur. Dat had ik echt even nodig! De pijn is weg, de misselijkheid voor het moment ook even en ben nu alleen nog maar 'gewoon' moe. Nu ik weer een beetje kan nadenken, besef ik eigenlijk dat ik dit bij Christian's zwangerschap heb meegemaakt. Heb toen zelfs een nachtje in ziekenhuis gelegen ter observatie ivm dezelfde klachten, maar ze konden niets vinden. Waarschijnlijk was het toen (en dus ook nu) uitputting. Heb goed gesprek gehad met manlief (die zich uiteraard toch zorgen maakt) en er moet hier (helaas) een aantal dingen veranderen. Met pijn in mijn hart moet ik toegeven dat ik het moederen van mijn actieve dreumesje niet meer alleen aankan, de zwangerschap vergt zoveel van me... Mijn schoonmoeder komt nu een dag extra oppassen en ook mijn schoonzusje komt helpen, ook met wat huishoudelijke dingen enzo. En ik ga helemaal niet meer werken. En, op aandringen van manlief, zal ik aan huisarts vragen toch even wat bloed te controleren of dat allemaal wel goed is. Een heel plan dus... En ik kan er eigenlijk wel om janken, want ik had het zo graag anders gewild!! Ik vind het zo zwaar allemaal...

Er was trouwens een reden waarom Christian zo ontzettend huilerig en vervelend want, geloof het of niet, hij is WEER ZIEK! Vandaag allemaal blaasjes in zijn mond, op zijn handen, voeten en billen. Slecht eten en overduidelijk pijn, pffff, heel wat afgehuild. Blijkt hij hand- mond- voetziekte (of hoe het ook precies heet) te hebben, een virusinfectie die kleine kinderen vaker hebben. Bleh! Ik meteen weer googlen, maar is toch ongevaarlijk voor zwangeren. Gelukkig dan maar. Ik hoop dat hij snel weer beter is en dat we dan echt wat rust krijgen hier op dat vlak!!!

@ Bloemetje: gaat het al weer iets beter met de pijn? Ik heb er gelukkig (zeker in vergelijk met vorige zwangerschap) tot nu toe weinig last van, maar ja, ik doe ook erg weinig, he? Ik rust al heel erg veel om andere redenen, dus dat komt mijn rug/bekken wel ten goede. Toch voel ik dat het langzaam erger wordt. Het lopen naar winkel (5 minuten) kan niet zonder pijn meer en met koken moet ik eigenlijk telkens even gaan zitten. Tja. Ik hoop dat het bij jou snel iets beter is! Slaap je wel een beetje? En wanneer mag je naar fysio? Hou je taai! Ik las trouwens elders iets over werken, aangepast werk (je werkt toch in ziekenhuis?) kan altijd hoor, een paar uurtjes per dag enveloppen dichtmaken, formulieren verwerken e.d. Niet echt geweldig natuurlijk, maar ja, dat is wat de bedrijfsarts voor mij in petto had bij Christian. Gelukkig had ik vakantiedagen voor mijn verlof gepland en heb ik het nauwelijks hoeven doen...

@ Mama van Marijn: oei, ruzie om de verbouwing, het is echt maar goed dat jullie die pas na de bevalling hebben gepland, ha ha! Lijkt me, vol hormonen, niet echt handig. Arme man van je . Het klinkt allemaal groots, wat jullie allemaal willen doen, ik hoop dat jullie een mooi plan krijgen waar jullie het BEIDE over eens zijn, ha ha!
Wat betreft onzekerheid, ik had dat ook heel erg hoor! Ik voelde de baby al met 13 weken, maar echt heel onregelmatig, vaak maar 2-3 keer per week. En dat bleef maar zo, ik werd er erg onzeker van, moest ik baby niet iedere week een beetje meer voelen?? Maar opeens, vanaf 20 weken, voelde ik spruitje iedere dag en nu houdt het me alweer uit de slaap... Veel plezier met de echo komende week! Ik hoop dat je onzekerheid snel verdwijnt. Je hebt een gezonde meid in je buik, weet je nog!

@ Leeuwtje: jeetje, wat een verhaal! Brrrr, wat zit een ongeluk in een klein hoekje. Ik vind brandwonden altijd zo akelig, ik hoop dat je er niet te veel pijn aan hebt! Gaat het weer een beetje? Hoe voel je je verder?

@   Jmv: oh, volgende week alweer naar VK, schiet lekker op! Spannend hoor.   En echo op 17 nov, dan heb ik ook echo, toevallig! Ik kijk dus ook erg naar die datum uit, ha ha!   En wat betreft harde buiken /   oefenweeen, dat zat ik eerst ook te denken, maar mijn buik was echt soepel, ondanks de pijn en het gespannen gevoel. Daarbij was het ook echt continue. Ik denk dat het echt gewoon mijn buikwand is geweest. Maar fijn hoor, dat je met me mee denkt!

@ Blondje: wow, al weer 9 weken en binnenkort de echo! Spannend hoor. Lekker hoor, dat je weinig kwaaltjes hebt, maar toch her en der begint uit te dijen, ha ha! Bij Christian had ik dat ook hoor, met 8-9 weken al nieuwe BH's nodig... Nu zijn ze idd alleen maar voller, maar ze zijn ook nooit meer kleiner geworden na stoppen borstvoeding, alleen maar slapper (theezakjes syndroom, he, hi hi ).

@ 21052007: ik voel dat je heel erg onzeker bent, je verhaal is een beetje moeilijk te volgen. Bedoel je dat je de test die weken geleden deed, weer een keer bekeken hebt? Want er is een reden dat je die dingen binnen een bepaalde tijd moet aflezen, als je langer wacht, kan de test verstoord raken door reacties met de lucht enzo. Ik heb wel vaker gehoord dat de test niet meer goed te zien is, weken/maanden nadat je hem hebt uitgevoerd. Of bedoel je dat je een nieuwe test (van hetzelfde merk?) hebt gedaan en die opeens niet duidelijk was? Hoe dan ook, persoonlijk zou ik voor zekerheid een nieuwe test (van ander merk) doen. Maar als je je echt zwanger voelt, dan zal het wel goed zitten, hoor, meid! Heel veel succes! Maak jezelf niet gek, he?

@ Mooiedromen: wat fijn dat je wel kunt genieten en joh, wat fijn dat de jongensnaam er nu is! Scheelt toch weer, he? Tja, zomaar ineens kan het je invallen, he?

@ An: spannend!!! Heel veel sterkte, ik duim voor je!

Hoi,

Karin,
Fijn dat jij en je man een goed gesprek hebben gehad over de zaken hoe ze nu zijn.
En samen hebben besloten dat het nu even anders gaat dan dat je had gehoopt.
Moeilijke en moedige beslissing om hulp te vragen. En toe te moeten geven dat het opvoeden van je zoontje nu even niet alleen aan kan. Heel veel bewondering voor.
En Christiaan weer ziek. Meid toch, hoe hou je het vol, ja moeilijk. Maar erg vervelend dat ie alweer ziek is.
Krijgt hij nu medicijnen? En wanneer ga jij naar de dokter?

Hier gaat het nog hetzelfde. Nog steeds best pijn, als ik te lang loop, gisteravond leek het beter te gaan, maar vannacht niet zoveel geslapen. Door pijn, en onze lieve hond die bang was voor de harde wind. Hihi, zo zielig voor hem. hij was echt zo bang, dat ie zn bench niet schoon kon houden.

En ik heb vrijdag en zaterdag de baby gevoeld, net alsof er langs de binnenkant werd gekriebeld, dus denk dat het de baby was, wel een speciaal gevoel. En nu voel ik af en toe wel wat beweging lijkt het, buik word ook weer wat harder.
Ook zien mensen het nu wel, wel als ze het weten, haha, maar ze zeggen allemaal, ja meid, mooi buikje heb je al. Hihi, leuk om te horen.

Zo, ik ga weer.

Karin sterkte meid.

en leeuwtje, hoe gaat het met jou pijn? En met jou?

Liefs

karin he jeetje is je mannetje weer ziek echt zielig voor hem.en voor jou ook want je kan gewoon niets voor hem doen ja kroelen en kusjes geven en er voor hem zijn.maar de pijn krijg je niet weg dat is erg pijnlijk al s moeder om te zien hoe je kindje lijd.
gelukkig heb je wel zelf nu lekker kunnen slapen en toch het aparte is dan dat je misselijkheid toch weg is.misschien toch idd gewoon meer rusten en slapen weet natuurlijk niet wat je doet thuis en hoe je je dag indeeld maar zo te horen werkt het wel als je flink slaapt.succes meid en natuurlijk denk ik met je mee leef met iedere meid hier mee hihi.

21052007 ja ik herken je verhaal wel hoor meid toen ik zwanger was van mijn dochter had ik dus hetzelfde.ik had dus eerst een test gedaan die was positief dat was ongeeer toen ik 6 weken was toen pas kwam ik er archter.en twee dagen later weer een test gedaan ik had er twee in huis dus dacht nou voor de zekerheid die ook nog ff doen.ja negatief dus toen wist ik het niet meer had de verloskundige gebeld en van haar mocht ik 3 dagen later komen toen ik daar was had ze inwendig gevoeld of ik zwanger was dat kon ze aan mijn baarmoeder voelen en zij zij nou je voelt gewoon zwanger hoor meid ik natuurlijk helemaal blij maar aan de andere kant geloofde ik het nog steeds niet.En weer 2 dagen later kwamen ze van moeders voor moeders langs en doen ze natuurlijk ook een test ik helemaal bang dat hij dus weer negatief zou aangeven maar nee hoor gelijk heel duidelijk twee dikke strepen.ik zou dus gewoon nog een keer een test doen maar mijn verloskundige zij toen ook dat ik het dus niet had mogen doen het testen want als hij 1 kee rpostief test is het ook gewoon zo en ze zij ook als hij negatief geeft dat het kan duiden op een mk.Wil je echt niet bang maken maar het is helaas wel de werkelijkheid.Maar bij mij was het wel gewoon goed toen dus laen we hopen dat het bij jou ook gewoon goed is en gewoon nog een keer testen ik ben benieuwd meid hoe het verder nu met je gaat hou ons op de hoogte he.

hier gaat alles verder wel redelijk goed heb heel erg veel last met naar de wc gaan had ik bij mijn dochter ook heel veel pijn bij de grote boodschap zeg maar.heel veel pijn dat ik bijna gewoon zit te huilen.het is echt niet leuk.als ik dan ook meestal klaar ben dan komt er ook bloed want het lijkt gewoon of het scheurd daar zeg maar.ik ben dus steeds weer bang om naar de wc te gaan.gelukkig mag ik volgende week naar de vk kan ik het gelijk vragen en er over hebben want om zo mijn 9 maanden door te komen is niet leuk.en verder  ben ik in de ochtend wat misselijk maar dat vind ik echt nog steeds niet erg.daar kan ik mee leven het is niet zo erg dat ik sta te braken dus valt mee soms wel het gevoel dat het moet maar het komt niet.

Hoi,

Jvm,
Oh, lastig dat niet naar toilet kunnen gaan, zeker als je er bijna van huilen moet.
Vreselijk is dat. Ik heb het ook af en toe, soms zo een steken in mn buik. En niet kunnen, kan dan amper lopen van de pijn. En dat is niet leuk.
Ik heb van de huisarts een middeltje gekregen in poedervorm, wat helpt je darmen weer op orde te brengen. Werkt bij mij wel goed.

Kan je vk nu niet bellen en het voorleggen? Om zo nog week te moeten? Is vervelend.
Het lijkt er wel op dat de kwaaltjes er zijn he, in de ochtend misselijk, obstipatie, gaat goed

Zo, straks weer meer, moet rond 1u bij de fysio zijn.

x

Terug
Bovenaan