mexicaans bolletje

Dag dametjes,

Ik heb nog een vraagje :

Kennen jullie in Nederland ook zulke zwangerschapsbelletjes voor rond de hals, met zo'n zilveren bolletje die rinkelt? (zo'n Mexicaans spulletje) De foetus zou daar zogezegd rustig van worden en het goed herkennen. Ook als het later dan geboren is en dat geluidje hoort...
Iedere zwangere vrouw hier in Belgie loopt daarmee op de buik (ik ook) en nu was ik laatst in een winkel van zwangerschapskledij en die verkoopster maakte me doodsbang omdat ze zei dat het kindje daar gek van werd. Stel je voor, zei ze, dat jij de hele dag geklingel zou moeten aanhoren. Ik vond dat ze daarmee wel een punt had, maar mijn gynaecoloog zegt dat het absoluuuuuut geen kwaad kan. Wat vinden jullie, indien je het hebbedingetje kent en hebt??

Liefs Loes

PS wanneer zou het ukkie het dan kunnen horen? Ben nu 16 weken
 
Helemaal gek van worden, welnee. Hij/zij wordt er juist rustig van. Maar als hij/zij wat ouder is en het echt kan horen (vanaf een week of 20) en jij hem/haar ook kunt voelen, zul je dat zelf wel kunnen merken, of het rustgevend werkt of juist niet, toch?
 
Ik heb weer gehoord dat de baby dan met zijn koppie omhoog blijft liggen, dus in een stuit. Omdat ie dus richting het belletje gaat. Maar of dát waar is??!!!

Groetjes Nicole
 
Hey Loes,
ik heb gelezen dat je kindje pas met 6 maanden kan horen, dus rond de 30 weken.
Dat stuitligging verhaal klopt inderdaad, maar er zijn zo ontzettend veel vrouwen die zo'n belletje hebben en die hebben dat echt niet allemaal.
Dus het is 1 op de zoveel.
Na de bevalling is het in ieder geval voor de kleine wel heel rustgevend en een heel herkenbaar geluid.
Succes.
Lfs. M.
 
Hoi, ik loop ook met zo'n belletje om mijn nek, in de bijsluiter stond dat het pas nut zou hebben met de 5 maanden dan zou het langzaam aan beginnen te horen. Nu kreeg ik inderdaad een paar weken ook te horen dat het inderdaad kan bevorderen als het niet rondom je navel zou hangen dat je een stuitligging zou krijgen, ik ben nu ook op zoek naar en langer touwtje.
groetjes joyce bijna 18 weken
 
Nou maak je eigen maar niet druk hoor!
Ik ben een mama van 2 kindjes, jongste 8 maanden ( vind het leuk om hier iemand te kunnen helpen met vragen en hoop hier ooit zelf te komen als ik ooit nog een derde krijg) maar ik heb ze ook gedragen bij alle twee, ik heb nergens wat van gemerkt, toen ik de ketting omhad na mijn bevalling merkte ik er ook niks van en mijn kindjes lagen ook niet in de stuit, weet je ik denk dat we het dragen omdat het leuk is om te doen het is een leuk sieraad en iedereen ziet gelijk dat je zwanger bent hihi! Gewoon lekker blijven dragen als jij het leuk vind en je hebt er een goed gevoel van en de gyn. zei het ook toch dat het geen kwaad kan?! Zolang je gevoel er maar goed over is joh! Lekker genieten van je zwangerschap he!!! Groetjes
 
Terug
Bovenaan