mexicaans bolletje

Habituatie...laat me alsjeblieft niet lachen Loentje. Kun je niet aan je huiswerk gaan ofzo.
Getver...het was zo gezellig op dit forum...worden we ineens opgescheept met Dr.Loentje. Linke Loentje ook nog 's af en toe. Verschrikkelijk wat een juf!
 
Anoniem van 13:25, habituatie is een soort van gewenning als overlevingsstrategie. Een voorbeeld is als je naast een spoor gaat wonen en aanvankelijk 's nachts wakker wordt van de trein die voorbij rijdt. Na een tijdje word je er niet meer wakker van omdat je lichaam weet dat het niets te betekenen heeft en je anders helemaal geen slaap meer zou krijgen. Wat ik bedoelde was, ik weet niet of het zo is dat je kindje schrikt van zo'n belletje tegen je buik, maar als dat zo is zal het na heel korte tijd weten dat er geen gevaar in schuilt en er aan wennen, dus er niet meer van schrikken.
Dat alles terzijde, ik ga over een week of wat gewoon mijn belletje omdoen.
Trouwens, ik las laatst iets grappigs: Het schijnt dat als je partner iedere dag hetzelfde verhaaltje vertelt of liedje zingt voor je buik, je kindje na de geboorte nog gekalmeerd wordt bij het horen van dat verhaaltje of liedje. Het is aangetoond dat een nieuw verhaaltje of liedje niet hetzelfde effect heeft. Geen idee of het klopt, maar misschien leuk om zelf te proberen.
 
Huh, ik snap helemaal niks van het berichtje hierboven.
Bedankt voor de uitleg Loentje en ik denk dat je gelijk hebt. Over dat onderzoek had ik ook iets gehoord, zou wel leuk zijn als het zo is he? Mijn man leest al wekenlang iedere avond een verhaaltje voor aan mijn buik, maar niet altijd dezelfde. Misschien toch eens proberen!
Groetjes I.
 
hoi aardbeien loes

om even terug te komen op je vraag van dat belletje. hier in nederland zie ik het eigenlijk niet meer zo vaak, ten op zichte van 3 jaar terug. toen zag je het volgens mij vaker. ik heb ook eens gehoord dat je baby het irritant kan vinden, maar ik weet het echt niet zeker hoor. je hoort altijd van die rare dingen (bakerpraatjes).
als je denkt dat het goed is dan zou ik het gewoon omhouden hoor. als je kindje het verder goed doet is er toch niks aan de hand. je kunt altijd gewoon hetgeen doen wat je zelf het beste vindt, op je gevoel afgaan.
veel geluk nog tijdens je zwangerschap.

ps ik vindt die LOENTJE ook maar een eigewijze betweetster hoor!

groetjes------->
 
Dat vind ik wel heel lullig, Loentje gaf gewoon antwoord op een vraag die IK haar stelde, anders was ze er niet over doorgegaan. Kunnen jullie niet gewoon iedereen in zijn waarde laten? Ik vind dat hier echt gemene mensen zijn, waarom proberen jullie het voor 1 persoon te verpesten om het hier gezellig te hebben? Zij bedoelt het toch ook helemaal niet kwaad, waarom moet ze dan meteen voor betweter worden uitgemaakt? Ze zegt toch niet dat iedereen dom is en naar haar moet luisteren ofzo?

Groetjes I.
 
Voor degenen die het nog niet wisten: een forum is er om van gedachten te wisselen en te discussieren. Als je er niet tegen kunt als iemand er anders over denkt dan jij of op een andere manier praat dan jij heb je op een forum niks te zoeken maar kun je beter tegen je spiegelbeeld gaan praten.
Loentje, niks van aantrekken, gewoon schrijven waar je zin in hebt.
 
Zeg Nicole...ik weet heus wel dat het Linke Loetje is hoor. Ik noem haar gewoon Linke Loentje...nou goed?!
Ik word gewoon echt helemaal crazy van Dr.Loentje en haar LOI cursus Biologie.
Zij gaat sinds een week ons nu ineens vertellen hoe het allemaal moet en hoe het allemaal vooral niet moet. En tienduizend onderzoeken die aangetoond hebben dat zo'n dom belletje op je buik niet heel erg zinvol is voor je baby, worden door Dr. Loentje ineens om zeep geholpen omdat zij toevallig wel even Biologie studeert en wij heel goed moeten weten dat wat Loentje zegt waar is en wat andere zeggen volstrekte onzin is!
 
Terug
Bovenaan