Mijn verhaal tot nu toe; onzekerheid en verdriet, eerste keer IUI

Hey Suus,

Wat een fijne update ! 
21?! Wauw ! Oh echt heel fijn!... Hoeveel zijn er nu uit gekomen? 
Ah is er een reden dat de terugplaatsing binnen 2m is? Zelf beslist of is dat standaard? 
En is het dan nu niets meer van onderzoeken of medicatie tot dan of? 
Ook goed dat de bijwerkingen wat meevielen... Behalve de terugplaatsing natuurlijk... Lijkt me inderdaad pijnlijk...
Hier hebben we net IUI 4 erop zitten... M'n man z'n zaad was weer goed (18milj) dus dat is fijn! Ons dochter is ook met de 4e poging gekomen, dus laat ons hopen ?
We hebben wel sowieso al 6/12 een gesprek met de arts om over IVF te praten. Ik weet dan nog niet of de poging gelukt/mislukt is maar de arts wilde al een afspraak voor m'n regels kwamen. Dit zodat -als we willen- we ineens zouden kunnen starten als ik m'n regels heb... Maar eerst deze poging een kans geven... En alle info laten bezinken dan..
Succes! ?

Hoi Kim!
Ik heb het de afgelopen weken wel zwaar gehad. Ik denk dat alle spanningen en onzekerheid even hun ruimte innamen.  Nu voel ik me weer wat beter. Uiteindelijk waren er maar 12 eicellen rijp genoeg, daarvan 7 bevrucht en de beste 3 zijn na 5 dagen ingevroren. Al met al tevreden hiermee, 3 goede kansjes in de vriezer dus!
We moeten een maandje wachten om mijn lichaam tot rust te laten komen (gebruikelijke procedure bij IVF stimulatie), maar vanaf januari kunnen we beginnen met terugplaatsingen in eigen cyclus.

Hoe is het met jou?
Ik hoop heeel hard dat IUI 4voor jullie deze keer ook het gewenste resultaat heeft opgeleverd. En het gesprek met de arts over IVF is nu geweest denk ik? Hoe was het? Ik hoor graag van je! Kus. 

Hey Suus, 

Is volledig te begrijpen. Er komt ook veel op je af he, emotioneel, praktisch, de hormonen etc. Het is ook goed om jezelf dan die ruimte te geven. Het is oké als deze gevoelens het even overnemen. Fijn te lezen dat het ondertussen wat beter gaat!

Wel nog een mooi resultaat he? 3 Prachtige kansen! Mag ik vragen waarom de 3 beste er uit worden genomen en niet bvb de 5 beste? Is dit standaard of is dit omdat het een opmerkelijk verschil was tussen die 3 en de andere 4? 
Hier was de 4e poging helaas ook negatief. Het gesprek met de arts was verhelderend. M'n man vond het nog steeds te ingrijpend. Dus was even een iets moeilijkere periode omdat we niet helemaal op dezelfde lijn zaten. Hij was er toen ook nog van overtuigd dat het deze poging raak zou zijn. Na hem wat tijd te geven (want wil hem echt niet pushen want dat komt je relatie toch niet ten goede) en samen in gesprek te gaan zijn we tot een "traject"gekomen waar we ons beiden in vinden; We nemen nu een maandje pauze. Nadien proberen we nog 2x met inseminatie. Indien het dan nog niet gelukt is, stappen we over op IVF. Wel heb ik vrijdag al een afspraak voor een hysteroscopie. Dit wilden ze al doen voor het IVF-traject. 
Jij start dan half januari ongeveer ook? Spannend wel!

Hi Kim,
Er komt zeker veel op je af. En het wisselt nu ook heel erg hoeveel het door mijn hoofd spookt. Ondertussen wel weer her en der een zwangerschapsaankondiging... dan is het wel even lastig. 
3 embryo's is zeker een goed resultaat. In ons geval hebben ze er 3 ingevroren, omdat ze overige 4 niet goed ontwikkelden, en naar alle verwachting het niet zouden overleven. Maar dat is dus per persoon en per poging verschillend; in principe als je dat wil, worden alle geschikte embryo's ingevroren. Dat zijn er bij ons dus 3. 
Wat ontzettend balen dat poging 4 dit keer niet gelukt is. Fijn om te horen dat je met je man nu een plan hebt! Hoe voel jij je hierbij? Mijn man en ik staan er nu heel erg hetzelfde in, maar op momenten dat dat minder was heb ik me echt rot en eenzaam gevoeld. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat het lastig is geweest voor je de afgelopen tijd.
Lekker een maandje rust voor jullie ook! Ik moet zeggen, bevalt me tot nu toe wel goed, en ik ga ook zeker genieten van een glaasje bubbels met de feestdagen.. heel even er niet mee bezig zijn. 
We gaan dan inderdaad ongeveer half januari weer beginnen, naar verwachting word ik begin januari ongesteld en dan kan ik contact opnemen met het ziekenhuis. Hoewel ik zin heb in de feestdagen, kan ik echt niet wachten tot het januari is en we weer van start kunnen. 
Heel veel succes vrijdag,  de hysteroscopie is een soort kijkoperatie toch? Die heb ik zelf nooit gehad. Wel een HSG/baarmoederfoto. Ik hoor straks graag hoe het gegaan is. 
Heb je leuke dingen gepland voor de feestdagen? Kus!

Hey Suus,

Ah dan is dat inderdaad een mooi resultaat 3 embryo's! 
Kan ik me voorstellen.. Je bent oprecht blij voor hen maar wenste eigenlijk dat jij het deze keer eens was...
Maar wie weet in januari met die ongelooflijke embryo's! 
Ja ik heb me inderdaad die periode echt wel rot gevoeld... Want je wilt je partner niet pushen, maar kan het er ook niet bij laten dat dat gewoon de beslissing is... Dus heeeeel blij dat we een traject hebben gevonden waar we ons allebei in kunnen vinden... En inderdaad voor mij is het ook wel fijn even een maandje pauze en een glaasje drinken.
Wij starten denk ik ook ongeveer dan ??

De hysteroscopie was goed. Was met een camera in de baarmoeder kijken om te zien of daar alles oke was. En dat was het geval. Het kwam enger over dan het was. Ik kwam eerst aan in een soort operatiekamer dus werd al zenuwachtig haha. Maar was eigenlijk iets van niks.

Hier was kerstavond bij mijn broer met beide broers en hun gezin. We hebben namelijk geen ouders meer. Kerstdag was gezellig met m'n man en alle geluk want ik ben stilaan ziek aan t worden. Maar het heerst enorm. 26dec was normaal bij m'n schoonouders maar dit is uitgesteld wegens ziekte naar vrijdag. 
En jullie ? Jullie wat leuke plannen? 
Prettige feesten nog ! 

Hoi Kim!
Allereerst wens ik jullie het beste voor 2023, een jaar waarin hopelijk jullie wensen mogen uitkomen!
Ik hoop dat je een fijne kerst hebt gehad met je broers. En wat verdietig dat jullie je ouders niet meer hebben. 
Wij hebben de feestdagen doorgebracht met veel familie, lekker eten en fijne vrienden. Echt even wat ik nodig had, en dan nu weer met nieuwe moed aan het jaar begonnen. We hebben volgende week donderdag de eerste echo van deze cyclus. Ergens rond 20 januari zal waarachtig de terugplaatsing zijn, heel spannend!
Wat fijn dat bij jou alles oké was met het onderzoek. Hoe ziet deze maand er verder uit voor jullie,  al begonnen met de eerte prikken? Ik ben heel benieuwd! Hoe dan ook heel veel succes!
Kus!

Hey Suus,

Oh wat lief dank je. Voor jou ook een fijn 2023. Dat het ons jaar mag zijn ;)
Hier waren de feestdagen ook gezellig. Wel even fijn zonder al die timings, afspraken etc. 
Oh spannend! Ik had een hele korte cyclus (18 dagen) omdat ik geen utrogestran nam. Ik heb dit normaal nodig na mijn eisprong om mijn tweede deel van de cyclus te verlengen. Hierdoor moet ik 14jan op eerste controle om mijn eisprong op te volgen. 
Met de inseminatie moet ik 1x otrivelle nemen en dat is vlak voor de eisprong. Verder geen inspuitingen of dergelijke. 
Tijdens jullie terugplaatsing is het dan 1 embryo dacht ik he? Of twee? Spannend wel... 

Terug
Bovenaan