Mijn verhaal tot nu toe; onzekerheid en verdriet, eerste keer IUI

Hey Suus, 

Hoe is het ondertussen met je? 
En je traject??

Hier een bewogen week, meer bepaald vrijdag, gehad. We zijn na onze maand pauze terug bezig met IUI (poging 5). Waar tijdens de maand pauze mijn cyclus maar 18 dagen duurde, had ik deze ronde na dag 18 nog geen eisprong. Dit terwijl ik altijd heel regelmatig ben… Vreemd dus.. Dan denk ik er al meteen aan of dit een eerste teken is van mijn eitjes die op geraken.. Maar goed, dag 19 eindelijk eisprong dus klaar voor de inseminatie. Ik ben dan altijd zenuwachtig (ook al is het in totaal al de 9e keer en weet ik wat er komt). Die ochtend sneeuwde het hier in België en kom ik onderweg toch een ongevalletje tegen… Hierdoor laat op mijn afspraak. Ik had onderweg gebeld dus het was oke. Maar dus nog zenuwachtiger onderweg naar daar. Eenmaal daar hoorde ik dat het staal heel slecht was (1.5mlj). We zijn in december alle 3 goed ziek geweest (griep, virale infectie, sinusitis), dus we moeten al niet ver zoeken waar het aan ligt… Ik baalde hier wel van…
Ondertussen heb ik het wel al een plaats gegeven, maar het blijft balen. Waarschijnlijk weer een gemiste kans. De kans bestaat ook dat het staal volgende maand nog niet hersteld is dus ja. Maar we wachten af. 

Hi, ah wat balen dat je cyclus nu zo schommelt, terwijl het normaal altijd zo regelmatig is. Kan me ook goed voorstellen dat je extra zenuwachtig bent voor je afspraak, en dan ook nog eens geen optimaal zaad.. 
Ik ga voor jullie duimen dat het toch voldoende is.. je hebt nog altijd meer kans op deze manier dan op de natuurlijke manier waarschijnlijk, hopelijk geeft dat een beetje moed!
Wij hebben gisteren de terugplaatsing gehad, 1 embryo inderdaad. Het viel me alles mee hoe zenuwachtig we waren van te voren, maar ik merk wel dat ik, met name in de avonduren als ik geen afleiding heb van werk, er wel veel mee bezig ben. Zou het deze keer dan gelukt zijn? Ik voel nu wel al ruim 24uur lang krampjes, dat had ik na mijn IUIs niet. Dus ik hoop dan dat het een innesteling is (dat gebeurd na een terugplaatsing van een 5-daagse embryo binnen een paar dagen).
Het was in elk geval best tof om op de echo mee te kijken hoe ze de embryo in mijn baarmoederslijm plaatsten..nu heel erg hopen dat ie blijft plakken! Ik mag officieel pas volgende week zondag testen, maar denk dat ik dat niet volhoud. 
Spannende dagen voor ons beiden!

Hey Suus,
Ooooh heel spannend ! Ik duim enorm mee met je ! Is normaal dat je er inderdaad op zulke momenten meer mee bezig bent...  Moet ook een speciaal zicht zijn inderdaad om de embryo op de echo te zien ..
Ik mag officieel vrijdag 3/2 testen wat de verjaardag is van m'n dochter die dan 1 wordt. Dus zou zo mooi zijn... 
Mag ik je - indien nodig- in de toekomst wat meer info vragen over IVF en jullie traject ? Stel dat we ermee starten.
Blij te horen dat alles goed gaat...
Groetjes 

Ah dat zou een super cadeau zijn voor je dochters verjaardag.  Hele leuke leeftijd is dit denk ik ook die jullie dochter nu heeft?
En meer informatie vragen mag zeker! Ik deel graag alles wat je wilt weten :)
Fijne avond!
Ik zal in elk geval eind volgende week weer even op t forum kijken (doe het niet dagelijks zoals je wel gemerkt hebt), en ik zal in de tussentijd aan je denken!

Hi Kim! Hoe gaat het daar? Heb je al getest?
Ik had vorige week dinsdag een dag na de terugplaatsing best wat bloedverlies en krampjes, de dagen erna wat oud bloed. Ik had zondag test gedaan, die was spierwit... mijn menstruatie zal wel komen dacht ik (uitgerekend dat dat woensdag zou moeten zijn).. alleen die kwam niet, dus zojuist een tweede test gedaan
Ik kan het bijn niet geloven: de test van daarnet was overduidelijk positief!!!!  Zo onwerkelijk om na 2 jaar voor het eerst zwanger te zijn! We zijn zo blij. Wel heel spannend natuurlijk hoe het de komende weken gaat lopen. 
Heel veel liefs 
Ik hoop dat jullie ook heeel snel een positieve test in handen hebben! Xx

Hi meiden,
@Suus, wat een fantastisch nieuws!! Van harte gefeliciteerd! Misschien was het bloedverlies na de terugplaatsing een innestelings bloeding? Inderdaad heel spannend hoe het nu gaat lopen, maar ik ben blij voor jullie!
@Kim: heb jij al nieuws? en inderdaad gefeliciteerd met je dochter. 
Mijn test was helaas negatief vanochtend, derde terugplaatsing weer niet gelukt...

Hi PL, bedankt! Voelt nog heel onwerkelijk om het uit te spreken... zo kwetsbaar maar zo bijzonder! De eerste echo staat nu gepland op 23 februari, dat is weer de volgende mijlpaal om naartoe te leven. Maar voor nu zijn we heel blij! 
Ik denk inderdaad dat de krampjes en bloeding die ik had de dag na de terugplaatsing te maken hebben gehad met de innesteling. 
Wat ontzettend verdrietig voor jullie dat de derde terugplaatsing niet gelukt is. Hoe ziet komende maand er voor jullie uit? Hebben jullie nog cryos? Ik hoop heel hard dat jullie ook snel een positieve test in handen hebben. Ik gun dit iedereen zo erg. 
Dikke kus!

Terug
Bovenaan