mijn zoontje woog 4985 gram bij geboorte, wie heeft er ook een groot kind?

hoi allemaal,

Nooit geweten dat ik met mijn vraag zoveel reacties zou ontvangen. Erg fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, die af en toe teleurgesteld is in de reacties van de omgeving. Mijn zoontje is ondertussen 71/2 maand. Hij woog bij de laatste weging nog net geen 10 kilo en dat was met 6 maanden. (hij woog 4985 gram bij zijn geboorte).
Ik merk aan hem dat hij nu niet meer zo hard groeit en aangezien hij ook heel veel beweegt (hyper is ie momenteel) denk ik ook niet dat het vanaf nu nog heel hard gaat.
Hij wordt door mensen nog steeds overschat en nog steeds krijg ik opmerkingen wat is ie toch groot zeg. In de tussentijd heb ik er mee leren om te gaan. Ikzelf vind hem niet veel verschillen van andere kindjes, maar hun hebben nog steeds die grote baby voor ogen. Mijn vriendin heeft een kindje die 6 weken ouder is, en ja mijn zoontje is groter maar veel verschilt het niet meer.
Ik vind het nu alleen heel triest dat mensen hem nog steeds beoordelen op zijn grootte terwijl hij nu zoveel meer is. Hij kruipt, staat in de box, kan zelf zitten, rolt zich om, lacht naar iedereen, hij is een heerlijk en gezellig ventje.
Toch merkte ik dat toen ik mij er meer overheen probeerde te zetten en mij de opmerkingen minder aantrok ik ook meer kon genieten van buiten wandelen en contact met anderen.

Ook mijn man en ik hebben een wens voor een tweede. Ze zeggen inderdaad dat de 2e keer een nog groter kind kan opleveren. Ik persoonlijk zou dat niet erg vinden qua dat ik die moet dragen en daarvan moet bevallen, maar ik zou ook wel eens de andere kant van de medaille willen meemaken. Dus dat ze tegen je zeggen schattig joh, wat een lieverd etc.

Maar uiteindelijk is dit allemaal gewoon onzin die mensen je proberen aan te   praten. Mijn man en ik zijn ouders geworden na vele ziekenhuisbezoeken en jaren wachten dus hoe dan ook waren en zijn we dol op hem en is het ons grote wonder  . Jammer alleen dat andere mensen zo negatief moesten zijn.

Sterkte allemaal en laat je niet gek maken.
Bedankt voor alle reacties.
 
Toch wel jammer hoe mensen op grote baby's kunnen reageren. Zker als ik jullie verhalen lees. Mijn zoontje was een 6-ponder en 49 cm, dus niet groot en niet zwaar en 8 dagen eerder dan de uitgerekende datum.

Het gekke is dat hij natuurlijk we al die kleine kleertjes paste (nou ja, maatje 50 was soms nog te groot), maar hij leeft vanaf het begin al op grote voet. Die hele schattige superkleine sokjes hebben we om zijn handjes gedaan tegen het krabben, want om zijn voetjes konden die echt niet. Hij heeft sinds september maatje 21, dus hij lijkt wat te stabiliseren, gelukkig, was even bang een klein? ventje met supergrote voeten en handen te krijgen, hihi.

Hij was bij de laatste meting (11,5 maanden) 9500 gram, dus inderdaad, het gewicht wat jullie kindjes vaak met 6 maanden al hebben. Verder is hij 75 cm lang en leeft op de lijn direct onder de gemiddelde lijn.
Geeft natuurlijk wel andere zorgen: hij wilde niet goed eten, al vanaf het begin niet en heeft zo zijn fases dat ie wel goed eet en drinkt. Maar die zijn korter dan de fases van niet eten. Hij is niet de dikste, dus hang ik vaak na een week in de telefoon met het CB.

Tja, ieder kind geeft zo zijn zorgen en natuurlijk is het anders wanneer je een zwaar en groot kind op de wereld zet. Wat ik wel overal in de boeken lees en dat is misschien ook een geruststelling voor jullie, het stabiliseerd op een gegeven moment en ookal zal hij gemiddeld nog ietsjes groter zijn, je ziet vaak niet meer aan ze af dat ze groot waren bij de geboorte. Maar vooral, lekkeer blijven genieten van die knullen en meiden, hoor. Laat anderen maar denken wat ze willen, jullie hebben het al zwaar genoeg aan al dat tilwerk en mofgelijk ook nog eens de snelle ondernemertjes...

Genietse!!
Joke
 
Hallo,

ik kan me voorstellen dat je vreemde reacties krijgt en dat mensen kwetsende opmerkingen kunnen maken. Veel mensen denken in gemiddeldes en hokjes en alles wat daarbuiten valt is afwijkend en dus vreemd.

Ik had geen grote baby, maar juist een hele kleine. Die ook nog eens niet hard groeide, zodat ze met 6 maanden nog steeds maar 4930 gr. woog. En dit ondanks, dat ze een goede eetlust had. Wat heb ik aan mezelf getwijfeld, of ik het allemaal wel goed deed.
En toen in een winkel vroeg iemand hoe oud ze was. Ik antwoordde 6 maanden en die vrouw keek alsof ik ze geen eten gaf! Ik ben de winkel uitgelopen met tranen in mijn ogen.
Stom hè, want je moet je inderdaad niets aantrekken van anderen....

groetjes,
Tamara
 


mijn zoontje is nu 7,5 maand en 72 cm en 10,5 kilo en ook bijna overal waar ik kom krijg ik ook te horen wat geef je die te eten? wat een hamsterwangen etc
kan me niks schelen hij doet het goed en als hij straks kan kruipen of lopen dan gaat het er wel weer af.. tis alleen jammer dat ze ook naar mij kijken ben zelf ook niet de slankste dan zie je ze zo de connectie leggen.. ach ja ben gelukkig met mien ventie dus dat scheelt

 
He trotse mam,

Ik heb hetzelde als jou. Mijn zoontje ( bijna 7maanden) is 9.5 kilo en 74 cm lang en ik ben zelf ook niet een van de slanksten. Dan word er inderdaad snel van zoon naar moeder gekeken.
Ik vind het ook geen probleem dat ie wat groter en zwaarder uit valt. Als ze een keertje ziek worden of ze gaan lopen is het er gauw genoeg weer af.

Hij is een makkelijke en vrolijk ventje en dat is me al heel wat waard!!

Gr. Anne
 
Aloha,

Ik ben dus niet de enige die altijd maar te horen krijgt 'ze lijkt wel geen baby meer'........

Mijn dochter Jessey wordt 21 febrauri 2007 1 jaar oud! Bij haar geboorte was zij 50 cm en woog 3370 gram. Een normale baby dus, maar toch heeft zij 3 weken lang in premature pakjes maat 44 gelegen....

Nu een jaar later (12 maanden pas!!!!) is zij ruim 10500 gram en is ruim 80 centimeter lang! Ikzelf was een vrij lange baby en het jurkje wat ik op mijn 1ste verjaardag aan had en wat prima zat was voor mijn dochter toen zijn 11 maanden was veel te klein!

Ik geniet vol op van mijn 'kleine' maar mensen mogen wel eens wat leuker reageren in plaats van 'Jeetje, wat een peuter!'
 
Ik ben ook mama van een zware jonge.

Hij woog bij de geboorte 4850 gram en was 54 cm. (8 dagen te laat geboren)

Hij zat met 6 maanden op de 10 kilo grens en nu is hij 17 maanden en weegt 12,5 kilo en is zo''n 83 cm lang.
(nog steeds een stevig mannetje dus)


Ik baalde ook van de reacties. Toen hij 2 weken oud was en ik voor het eerst met hem in de winkels kwam kreeg ik reacties van , ach gossie..hoe oud is ie?? wat 2 weken!! ik dacht al 3 maanden!!!   (en das niet leuk als pas bevallen mama, met nog een enorme net bevallen PLOFbuik)


Nu krijg ik nog steeds vreemde reacties. Mensen denken dat hij al 2 jaar is en vinden het vreemd dat hij dan nog niet fatsoenlijk praat enzo.  
En Wat ik hem allemaal wel niet te eten geef!!!!!!!!! (hij krijgt gewoon normaal en verantwoord voedsel)

En dat mama stevig is (draag maat 42) is ook de oorzaak dat mijn kind zwaar is...


Ach ja, domme reacties probeer ik me maar in mijn hoofd te houden.
En uiteraard ben ik belachelijk TROTS op mijn kereltje!!

Fijn te lezen trouwens dat er nog veel meer GROTE babies zijn. Ik zou haast het idee krijgen dat het een uitzondering zou zijn.

 
Terug
Bovenaan