mijn zoontje woog 4985 gram bij geboorte, wie heeft er ook een groot kind?

Hoi,

Mano woog bij zijn genoorte 4310 gram en was 57,5 cm lang. Dus ook een flinke vent. Hij lag ded 1e week op de zieke zuigelingen op dekamer bij een meisje die ruim 6 weken te vroeg geboren was..........toen zag je pas echt hoe groot Mano was. Mij heeft het nooit iets uitgemaakt hoor. Ik denk altijd maar zo, dan kunnen ze ook beter tegen een "stootje". Mano is nu 5 maanden en weegt 8,5 kilo en is 70 cm lang. Mensen schatten hem altijd ouder in als ze hem zien liggen in de wandelwagen. Bij het cb krijgt hij altijd weer een pluim omdat hij het zo goed doet ook al zit hij met alles helemaal boven in de groeicurve.

Gewoon van je kindje genieten dat is het allerbelangrijkste. Laat de mensen om je heen maar kletsen en wat maakt het nou uit dat de een iets groter is dan de andere!!!

groet,
Tamara
 
hoi,
onze zoon woog bij de geboorte 4020 gram en was 54 cm lang (11 dagen overtijd) bij 3 1/2 maan (nee geen typefout) is deze beer 8120 gram en 67 cm lang (ook geen typefout).
Nu is hij 4 maanden en een week en heeft met gemak maat 74 aan.
Het is een heerlijk mannetje wat het gewoon erg goed doet op de voeding die hij krijgt.
Hij lacht en hij beweegt heerlijk!
Laat iedereen maar lekker zeuren, ik geniet van hem en hij loopt het er vanzelf ooit wel weer af.

groetjes,
Stanneke
 
Hallo, fijn om al die verhalen te lezen! Mijn meissie woog bij geboorte 4740 gram (ze is niet opgemeten) iedereen reageert hier best heftig op van sowehee die is groot en als ze haar zien dan valt het wel weer mee. Merk wel dat onbekende haar standaard 2 maanden ouder schattten. Merk dat ik me best wel zorgen maak over hoe ze moet groeien (ze zit boven de curve) moet ze nu minder aankomen/groeien als haar leeftijdsgenootjes of juist hetzelfde?? Maar aan iedereens reactie te lezen kan ik beter gewoon genieten van haar en komt het allemaal wel goed. Nou ja als je kind te klein is dan maak je je als moeder ook zorgen en mij   meid kan goed tegen een stootje.
 
Hey daar allemaal!

Mijn zoontje Roan was bij zijn geboorte 4120 gram en 55,5 cm. Hij was ook 12 dagen te laat geboren.
Nu weegt hij met 4 maanden 8 kilo en is 67 cm! Grote kerel dus! Maar omdat hij zo lang is, zie je dat niet aan hem af.

Groetjes
 
Hoi, hoi

Heel herkenbaar al jullie verhalen. Onze dochter woog bij de geboorte 4020 gr bij een zwangerschap van 38 weken, onze tweede woog 4420 gr bij 41 weken en nu de derde is maar 3660 gr. Ik kan me nog goed herinneren dat onze oudste geen pakjes met voeten paste, haar voetjes waren gewoon te groot en nog. Nu bij de derde past dat allemaal wel.  Onze 'grotere babies blijven baby's hóór en soms hebben de hele zware baby's juist extra zorg nodig, Dat zien de mensen vaak niet. Voordeel van een iets zwaardere baby is wel dat ze niet zo 'breekbaar' zijn en dat vondt manlief wel heel erg prettig! Ik wil maar zeggen een zware baby wil niet zeggen dat je dan altijd zware baby's krijgen zal, al heb ik dat wel gedacht! Ik was nu erg verrast door dit kleine meisje, al is ze gewoon maar gemiddeld voor ons heel klein!

Veel geluk met jullie kindjes!
 
Hoi Geertje,

Je kunt het ook van de andere kant bekijken: je hebt een stoere grote zoon die over een tijdje zeker zijn mannetje kan staan. Vooral voor mannen is het natuurlijk leuker om groter te zijn ipv kleiner.

Wij hebben een zoontje die vergelijkbaar is qua lengte en gewicht en ervaren dat mensen soms wel eens andere verwachtingen hebben. Kun je verder niets aan doen. Wij zijn in ieder geval erg trots op hem. Fysiek is hij zijn leeftijd vooruit maar ook mentaal.

groet van een trotse vader
 
Hier 2 grote kids.

De oudste(6 weken te vroeg) woog 4800 gram bij 56 cm lang.
en de 2de 1,5 week te vroeg woog maar 3800 gram bij 53 cm.

De jongste is nu net 5 maandjes oud weegt nu 9650 gram bij 73 cm lang.

Ook erg groot dus,ondaks hij bijna 8 pond woog.

groetjes van Bianca mv Nicky en Mika Dani 16/08/2007
 
Terug
Bovenaan