Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Hoi Janneke,
Heb vorige week donderdag een test gedaan, toen was ie nog positief. Wilde maar gewoon afwachten tot in ieder geval 22 juli (6 weken na miskraam) als ik dan nog niet ongi ben, dan maar weer eens een test er tegen aan gooien!! Maar ja, misschien zegt het dan niks dat ie positief is, want kan nog na 9 weken  na mk positief aangeven.... Aan de andere kant, bij mk zou ik 10 weken zijn, maar vruchtje heeft nooit geleefd (ongeveer 5 weken), dus zou dat Hcg echt nog zo lang te zien zijn???
Jij hebt de wereld aan testen in huis, dus ga je gang hahaha!!!

Ik zal me zo eens even gaan douchen. Zit nog steeds in bed met de laptop nadat ik eerst een gat in de dag geslapen heb. Moet de staalpillen ook nog ophalen. Als het goed is liggen ze nu klaar bij apotheek.
Doeiiii

Hey,

Ja ik weet ook niet of je die positieve test nog kunt hebben tot 9 weken na de daadwerkelijke miskraam / curettage of vanaf het moment dat kindje / vruchtje niet meer leefde... Weet iemand dat? Ik denk optie 1 maar misschien weet iemand dat? Ik wil me niet suf gaan testen maar wil liever wel de test keertje negatief zien voordat we weer gaan klussen. Zou fijn zijn!

Vandaag ook weer heerlijk tot 10uur geslapen maar voel me nu best fit! Heb me gedoucht, aangekleed (en das dit keer geen joggingpak ;-)) en opgemaakt. Ga zo even rondje door de stad lopen denk ik. Tis mooi weer en ben sinds woensdag niet meer buiten geweest.

Greets

Net het grootste deel van m'n spullen klaargelegd voor de vakantie. Mijn mannetje had zijn spullen gisteren al gepakt, toen ik lag te slapen. Vanavond de rest inpakken en dan zijn we er klaar voor.

@ Laura: Hihi, zwanger als ik terug kom. Helaas, zo snel gaat dat niet geloof ik. We blijven namelijk 2 weken weg en ik heb gisteren de curettage gehad. Maar ik neem wel een paar ovulatiestrips mee voor de laatste dagen, zodat ik weet wanneer we weer kunnen klussen. Ik verwacht eigenlijk dat dat pas in de week na onze vakantie zal zijn (of i.v.m. de curretage pas de week daarna), maar het zou zonde zijn om de eerste kans te missen.
Ik heb ook al op meerder plaatsen gelezen dat je nog tot 9 weken na de miskraam / curretage positief kunt testen. Da's eigenlijk de voornaamste reden waarom ik meteen weer met die ovulatiestrips begin. Als ik weet wanneer ik m'n eisprong heb, weet ik ook wanneer ik weer ongesteld moet worden. Als ik een week of zo later dan verwacht nog geen NOD heb, dan bel ik denk ik de VK. Een test heeft dan toch geen zin, gezien het feit dat die 9 weken dan nog niet voorbij zijn.
Maar uh, ik loop geloof ik een beetje op de zaken vooruit. Eerst maar eens afwachten hoe het gaat lopen.

Ik heb trouwens sinds gisterenavond nog maar een paar druppels bloed verlopen. Het lijkt al wel voorbij te zijn. Zou dat kunnen? Als dat zo is, kom ik er wel heel gemakkelijk vanaf. Als ik hier zo lees dat sommige echt lang last blijven houden van bloedverlies en krampen, dat lijkt me wel echt supervervelend. Ik leef helemaal met jullie mee, meiden!

Ik weet even niet meer wie dat schreef over in april geboren worden, maar dat lijkt me inderdaad een prima maand. Dan is het vast ook al heel lekker weer en kunnen we lekker achter de kinderwagen buiten wandelen. Lijkt me heerlijk.

Ik zie ineens dat het al bijna 3 uur is ( heb Jewel Quest gespeeld op de computer. Kent iemand dat? De tijd vliegt dan voorbij! ). In ieder geval zou dat het rommelende gevoel in mijn buik ook wel eens kunnen verklaren. En ik maar denken dat dat misschien nog met de curretage te maken kon hebben.

Nou, ik weet niet of ik later vandaag nog tijd heb om even op het forum te kijken, maar anders in ieder geval na mijn vakantie. Hoewel ik vrees dat ik dan de eeste twee dagen nodig heb om te lezen wat er hier allemaal is gebeurd.... Hi hi. Is alleen maar goed, en gezellig!

Groetjes, Miep

Hey,

@ Miep: oh lekker; op vakantie! Jaloers, maar geniet er lekker van!!! Tis nog maar 2 maanden geleden dat we op Aruba zaten maar voelt alweer zo lang geleden.... daar is ons beebje verwekt dus we moeten maar terug daarheen, haha. Helaas pindakaas!
Ik had woensdag na de curettage wel wat meer bloedverlies dan nu, maar nu is het minimaal! Dus jij ook, goed om te horen! Inlegkruisje is meer dan voldoende... Das waarschijnlijk het voordeel van een curettage denk ik.

Op zich wel slim inderdaad van die ovulatietesten, maar ach we zien het wel. Ivm die ene vakantie eind februari (ik raak er niet over uitgekletst) vind ik een maandje later geen probleem. Maar t spookt steeds door mn hoofd: stel we grijpen nu onze kans niet en straks gaat het misschien niet vanzelf net als de eerste keer??! Ajks, kan er nu al buikpijn van krijgen..

Groetjes en Miep, tot na je vakantie! Geniet!

Hihi, nee inderdaad Miep, zwanger na je vakantie is wel erg snel. Maar mocht het raak zijn, telt dan de datum van curettage als zeg maar 1e dag van je laatste menstruatie??
Nou het wordt straks wat met ons!! Niet weten of we zwanger zijn en vervolgens geen idee hebben hoe ver we zijn hahaha!! Hebben die gyn, vk en ha toch gelijk en kunnen we maar beter eerst ongi worden  (liever niet dus!!!)
Geniet maar lekker van je vakantie en maar niet te druk maken om wel/niet zwanger worden. Als er geen druk op zit, lukt het vaak veel beter!!

Ik heb net ook even eindje gefietst, pfff wat is het warm zeg!! M'n staalpillen opgehaald. Moet eerst 3x daags 1 tablet gedurende 2 weken. Staat in bijsluiter dat ze pas werken na 4-6 weken en dat je ze daarna nog 6 weken moet slikken. Nou dat vind ik wel heel heftig. Ik vond 2 weken ook al heel wat!! En heb ook gezien dat in mijn vitapilletjes ook ijzer zit. Nou ja, eerst maar eens zien hoe ik me na 2 weken voel en dan zie ik wel verder......

Hey meiden,

Daar ben ik ook weer eventjes. Als ik met jullie meelees dan moet ik denken aan mn mk in januari. Ook wij hadden toen een clubje van meiden die nog steeds met elkaar kletsen bij de wonderwoman. Het was net alsof er een golf van miskramen aan de gang was op dat moment en eventjes erna niet meer. Vreemd eigenlijk. Ik las jullie berichten over het januari forum en tjonge daar is het idd iets minder vrolijk gesteld allemaal. Nah ja misschien kunnen jullie al heel snel weer een maand of wat doorschuiven naar het voorjaar van 2009 met n allen dat zou leuk zijn he

Veel succes met klussen straks. Kiezen jullie voor wachten op een menstruatie of niet? Ik heb het maar wel gedaan omdat het bij mij via de natuurlijke weg is afgekomen en ik wilde helemaal schoon zijn. De kans dat er nog een heel klein restje zit is aanwezig en dat kan dan weer een miskraam veroorzaken. Dat risico wilde ik niet nemen. Toen ik voor de echo op controle moest bleek dat ook idd het geval. Er zat nog wat weefsel. Het is er allemaal netjes uitgekomen met de volgende ongestelheid gelukkig. En de maand er na was ik weer zwanger. Dus het is nog vrij vlot gegaan.

Ik heb ook nooit ovulatietesten gedaan. Ik deed altijd maar wat. Ik weet niet hoe lang mijn cyclus is ofzo. Ik lette nooit ergens op. Voelde wel vaak mn eisprong aankomen maar we hebben daar nooit bewust op geklust.

Meiden veel sterkte nog met de verwerking allemaal he en dat jullie maar heel gauw weer zwanger mogen zijn.

Groetjes en liefs Petra

hoi hoi!!!!!

hihi maar weer twee schermen want het gaat weer hard!!!

Miep ik weet niet of je nog komt lezen, maar een hele fijne vakantie en ga er lekker van genieten!!! en hoop dat je weer helemaal uitgerust terug komt!!!! Wel lekker ja een dagje extra ertussen!! Fijn dat het bloeden niet meer zo hevig is, zeker met je vakantie inhet vooruitzicht!! Ik hoop dat dat zo blijft!!
en dat spelletje, nooit van gehoord hii mar ik speel nooit speletjes op de computer, dus een groentje daarin zeg maar!! Maar kan me voorstellen datde tijd dan vliegt dat vind ik ook als je even op internet zit te snuffelelen....

Ik vind het ook fijn hoor dat we elkaar er door hebbengesleept!!! Zo voelt het voor mij ook!!! en ook weer leuk om straks alle spanningen van wel/niet zwanger weer mee te maken!!!

laura meid wat vervelend dat je weer zo'n krampen hebt!! Slim van je om lekker thuis te blijven en een dagje wat lekker uit te rusten en uit te slapen!!!
dat het zo ang kan duren zeg!!! nee dat heb ik niet mijn bloedverlies is ok helemaal weg, dat heeft een dikke week geduurd, van zaterdag tot de maandag de week daarop zeg maar.....
Ik hoop echt dat het nou bij jou ook gauw weer normaal is....

Janneke  meid kan me wel voorstellen hor dat je over die vakantie inzit!!
zou ik ook last van kunnen hebben, omdat et met de familie zit dan wil je wel gaarg mee en is het gezellig....
wat vind je manlief ervan????
en daar zijn we hier voor toch?? Dus gooit het er lekker uit!!!
Wij luisteren wel hoor!!

Nou laura inderdad best hap pillen, als je er maar weer fit van wordt!!!!
Hoe is het nu met je darmen?? al beter?? vlgens mij zijn die staalpillen daar ook niet bevordelijk voor, of heb ik dat mis???

Nou ik ben even aan de peots geweest vanmiddag is alles weer opgeruimd.
En even wat muziek op cd gezet voor in de auto enzo, allemaal van die rommel dingen, maar wat kosten die een tijd,
zo nog even fototoestel opladen is die er ook helemaal klaar voor,
en ik ben ook wel ff lekker aan toe ff lekker uitwaaien en met een zo leeg mogelijk hoofd weer terug komen.....
en dan weer aan de klus!!
ga ik niet redden denk ik nog een hele maand wachten......
wat klinkt dat erg he haha!!!!

Nou kom vanaaf nog ff kijken voordat we morgen vroeg vertrekken.
zal ff wennen zijn vroeg opstaan de hele week ben ik niet voor 10 uur uit bed gekomen!! de planning morgenvroeg is 7 uur opstaan!!! gaaap wordt al moe als ik er aan denk!! haha nee is goed vor me, volgende week moet ik er ok weer vroeg uit!!

greetssss~!!
Marieke

Terug
Bovenaan