Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Een nieuw lijstje. Lijkt me een goed idee.
Eens kijken. Ik weet eigenlijk niet goed hoe lang mijn cyclus duurt. Was voordat ik aan de pil ging altijd errug onregelmatig en ben sinds ik van de pil af ben maar 1 keer ongesteld geweest. Dat was een cyclus van 32 dagen. Dus als we dat aanhouden, wordt het voor mij 21 juli (toch?)
De gynaecoloog had wel gezegd dat je de eerste keer meestal 5 a 6 weken na de miskraam weer je NOD hebt, maar dat negeren we dan maar even.
Dus;

Lijstje:
Laura: 8 juli
Jannie: 16 juli
Miep: 21 juli

@ Jannie: Ik had het inderdaad ook gelezen op het januariforum. Erg vreemd allemaal. Kan me ook niet voorstellen dat je zoiets verzint. Maar als dat wel zo is, dan wil ik dat liever gewoon niet weten. Heb al genoeg aan mijn hoofd.

Met 36 / 37 weken op vakantie? Ik weet niet of het mag. Ik weet wel dat ik het niet zou doen. Zeker niet op wintersport. Ik zie het al helemaal voor me, de bevalling begint, het gaat allemaal heel snel en vervolgens kun je niet van de berg af omdat het net 2 meter gesneeuwd heeft! Maar aan de andere kant kan het dan ook nog 6 weken duren voordat het zover is. Je kunt ook niet vanaf die tijd thuis af gaan zitten wachten met een tasje bij je voeten voor het geval het zover is.
Waarschijnlijk kun je dat het beste met je verloskundige overleggen. Ligt er vast ook aan hoe je zwangerschap verloopt. Hoe dan ook, ik hoop enorm dat je in februari voor dit 'probleem' staat. Lijkt me een superleuk probleem!

@ Laura. Geen last van hormonen? Weet ook niet. Het lijkt me op zich best normaal om verdrietig te zijn na zoiets, ook zonder hormonen. En aan de andere kant, hoe weet je eigenlijk of je last hebt van je hormonen? Uiteindelijk maakt het denk ik ook niet veel uit.
Voor mij was het juist wel heel fijn om ovulatietesten te gebruiken. Zeker omdat ik voorheen zo'n onregelmatige cyclus had. Dan moet je echt een enorm lange periode elke twee dagen gaan klussen, om er een beetje zeker van te zijn dat de timing goed zit. Met die ovulatietesten geldt dat maar voor 2 dagen. De rest van de tijd kun je gewoon lekker 'klussen' als je daar zin in hebt en hoef je verder nergens over na te denken. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat dat voor iedereen heel anders voelt. Een ding is duidelijk, je moet dat doen waar jij (en je partner natuurlijk) je het beste bij voelt, wat dat dan ook is.
In dit geval van wachten op de eerste NOD na de miskraam vind ik het bijkomende voordeel van ovulatietesten wel dat je in ieder geval weet wanneer je dan moet verwachten. Maar ook dat doet er uiteindelijk niet veel toe. Als je weer zwanger bent, ben je het toch wel, ook als je het nog niet in de gaten hebt. En als je nog niet zwanger bent, dan kom je daar uiteindelijk toch wel achter.

@ Marieke. Heerlijk, he, slapen? Ik ben normaal altijd een ontzettend talent op het gebied van slapen, maar vannacht wilde het niet zo lukken. Nu heb ik natuurlijk deze ochtend even geslapen tijdens de operatie. Ik moet zeggen dat ik me nu een stuk fitter voel dan ik had verwacht. Ben tijdens mijn hele zwangerschap dan ook wel erg moe geweest, dus misschien dat het contrast nu gewoon groot is.
Hoe dan ook, als je moe bent, moet je lekker gaan pitten. Gun jezelf maar lekker alle rust. Als er straks zo'n kruimeltje in de wieg ligt, zul je er misschien nog vaak genoeg 's nachts uitmoeten....

Ik geloof dat er nog een paar dingen waren waar ik op had willen reageren, maar ik weet het even niet meer. Ik plaats dit berichtje dus nu maar en ga dan nog een beschuitje halen of zo. Heb echt ontzettend honger!

Liefs, Miep

Werd net al gebeld, moet aan de staalpillen. Minimaal 2 weken en daarna nog weer nieuw recept zonder dat ik bloedgeprikt heb. Schijnt nl. niet zo snel weer omhoog te gaan....
Voor jullie dus ook nog een tip??!!

Ja ik had net al het berichtje  gelezen over Bernicee en haar slechte nieuws. Heb nu even de rest gelezen.  Ik moet zeggen dat ik ook al een berichtje achtergelaten had bij "ook echo gehad". Vond het toen  een raar verhaal. Ik weet nog dat ik vrij snel op het internet zat toen bleek dat ik zwanger was en toen was zij er ook al. We gingen dus gelijk op. En dat de echo dan 7 weken aangeeft ipv de 11 die ze toch minstens had moeten zijn??
Maar verder weet ik het niet, om nu gelijk te zeggen dat het aandacht trekken is, dat gaat wel ver!!

Hai,

Aan de staalpillen joh? Is dat meestal na een miskraam adt je ijzer te laag is? Anders ga ik het even checken... Weet wel dat mn ijzergehalte voor de curettage is gecheckt.

Ja is geen vervelend probleem om te kijken of we wel op vakantie kunnen (kan waarschijnlijk wel mee, alleen ben ik dan misschien tonnetjerond en is het voor mezelf niet erg handig), maar aangezien ik nu ook meteen zwanger was heb ik geen suuperhaast, bedoel meer dat het dan beter zou uitkomen als het een maandje langer duurt, snappie? We zien het allemaal wel. Ga er in ieder geval relaxed in, das denk ik het belangrijkste. Als het de volgende keer maar goed gaat!

Slapen is heerlijk! Ben er ook altijd goed in geweest (manlief nog beter trouwens) en nu helemaal! Maar gelukkig geven we er nu meer aan toe dan anders....

Hormonen, tja... De laatste weken was ik het ene moment boos, het andere vwerdrietig en t andere weer blij. Ik kon mezelf ook niet helemaal volgen. Heb wel het idee dat ik nu wat stabieler ben, maar misschien lijkt dat maar zo? Ach ik zie wel, heb nu toch even de tijd om rustig aan te doen.

Voor wat betreft die cyclussen; weet ook niet of ik over 3,4,5 of 6 weken ongesteld word. We zien het wel ladies! Wel leuk om hier alles bij te houden.

Ging er morgen iemand op vakantie? Alleen Miep toch? ben het even kwijt...

Groetjes

Nou, ik ben vanmorgen naar het ziekenhuis geweest. Moest eerst een echo laten maken, maar daar was geen afspraak genoteerd?! Dus toen maar door naar de gynaecoloog. Weer een andere! Zo, gaan we hier wel even de echo doen, zullen we even zien dat alles goed is?! Nou, het is niet goed zei ik. Zehad gewoon het dossier nog niet eens ingekeken!! Vond ik wel stom. Ze heeft toen de echo gedaan met een leerling erbij, ze werd er niet wijs uit dus kwam er nog een andere gynaecoloog met leerling bij! Het was niet goed. Had ik wel gedacht, het voelt ook niet goed. Morgen moet ik om half 10 mij melden in het ziekenhuis voor curretage. Pfff, zie er vreselijk tegenop. Ik ben al bij anesthesie geweest voor vooronderzoeken, en hij zei dat ik een tabletje voor de tijd krijg om wat rustiger te worden. Goed idee. Ben nu al nerveus. Ik heb niets gehoord over ijzergehalte, moet ik daar wat mee?? Ik heb wel gevraagd of ik na de curretage nog weer voor een echo moet om te kijken of alles schoon is, maar dat hoefde niet.
Miep, ik ben blij voor jou dat je het achter de rug hebt. Hoop dat alles verder goed met je gaat.

Groetjes Sjenientje.

Sjenientje wat vervelend! Wat kunnen ze toch slordig met hun patienten omgaan, en juist in deze periode is alles zo belangrijk en ligt alles gevoelig.... Laatste wat je wil is dat je niet serieus genomen wordt. En helaas voor jou heeft je gevoel je niet in de steek gelaten.... Sterkte morgen, zal aan je denken! De curettage is me erg meegevallen, was vooraf ook vreselijk zenuwachtig. Maar dan helpt zo'n tabletje valium wel.

Groetjes

Hoi hoi!!!

hahaha ben er even een paar uurtjes niet en heb me toch een boel gemist!!!
Maar leuk weer een boel gekletst...

Janneke, fijn dat het bloedverlies niet heel erg is, Ik heb ook alleen de dag voor de miskraam en de dag van de miskraam zelf veel heel veel gebloed, maar die andere dagen ook veel minder..... dus wie weet en blijft het zo, alleen maar fijn toch!!!.....
Ik hoop echt dat je je zo blijft voelen en dat het vanaf nu alleen maar beter gaat, je hebt al twee zulke heftige weken gehad!!!

Miep, fijn dat je al weer thuis bent en je ook naar omstandigheden dan redelijk goed voelt!
Klinkt inderdaad allemaal heel vlot gegaan of niet??
Die zuster zal wel vaker meiden hebben die echt geen maand gaan wachten haha
En je kunt lekker bij je zus eten heerlijk!! En dan ga je morgen op vakantie toch?? lekker waarheen??
(als je dat wilt zeggen hoor, wil niet te brutaal zijn...)

Laura meid aan de staalpillen, dan is het inderdaad te weing!!!
goed dat je dat hebt laten prikken!!!
en flink aan de spinazie!! haha
En meid die tranen dat geeft toch niets!!! laat ze er lekker uitkomen, lucht alleen maar op!!!
hihi herkenbaar hoor mn bed niet uit te krijgen 's morgens!!!!
en maar slapen!!!! normaal als ik s middags slaap of s ochtends veel te lang dan kan ik savonds slecht slapen, maar daar heb ik nu weing last van!!
Wat lief he van de vk dat ze nog even belt hoe het gaat!!!! voelt toch fijn dat ze ook in deze sitautie aan je denken!!

Goed idee een lijstje....
ik zal zo eens even gaan rekenen...

Jannie kan me voorstellen dat je het moeilijk vind.... Ik heb nog wel eens bij het januariforum gekekekn, maar heel erg leuk forum vond ik het niet... kan t niet zo goed uitleggen, hier voel ik me meer thuis, kom ik ook vaker en vind ik het leuk om mee te kletsen..Dus dat scheelt denk ik, ik had wel eens bij decembermoeder en andere maanden gekeken, daar leek het me gezelliger, leukere onderwerpen... Wat vond jij daarvan laura????
Geen idee of je dan zo laat nog op vakantie mag??
Zou je dat zelf wel zien zitten??? Waar gaan jullie heen dan???
En volgens mij las ik ook dat op hoogte zijn dan niet meer verstandig is, maar dat weet ik niet zeker hoor!!!!

Sjenietje: moeilijk meid!!!!! ik denk aan je!!!! vervelend hoor als het zo gaat in het ziekenhuis!!! Zo voel je je bijna een nummer en met zulk nieuws zit je daar niet op te wachten!!! sterkte morgen!!!!

Wij gebruiken ook nog even geen ovu testen, misschien als ik een keer ongi wordt wel, maar de vorige keer was het ook raak in een maand dat we er weing mee bezig waren en zo maar wat gedaan hebben zeg maar en toen weas het raak, dus dat gaan we deze maand ook maar proberen haha.....
Maar kan me ook goed voorstellen om ze wel te gebruiken, heb weleens in dubio gestaan omdat ik na het stoppen met de pil behoorlijk beroerd was van de ongi's...

Ik heb net ook even op het januariforum gekeken, heftig hoor wat daar gebeurd, weet niet wat ik er van moet zeggen.... ken haar ook niet....

En dat van Boulahrouz!! heftig hoor, denk dat ze al aardig ver heen was in haar zwangerschap!!! Zoeits likt menog erger dan een miskraam, ik weet niet hoor misschien is het even erg, maar pfff heftig als het dan nog mis gaat!!!

Welke dag neem je als eerste met tellen??..... maandags bloede ik voor t eerst echt toen?? Of donderdag de dag van de miskraam????
Ik ga eens   even tellen.....
Mijn cyclus was altijd 33 dagen dus daar ga ik maar vanuit....
als ik vanaf de maandag reken is het 11 juli en vanaf de donderdag is het 14 juli...
Enne testen denk dat ik lang wacht... zeker niet voor 6 weken...
maar ik zie wel, misschien ben ik dan wel ongeduldig....

nou weer een heel verhaal geworden, ben hoop ik niemand vergeten....

Groetjes, marieke

o ja even lijstje kopieeren...

Lijstje:
Laura: 8 juli
marieke: 14 juli
Jannie: 16 juli
Miep: 21 juli

O vergeten, wij gaa zaterdag weg en komen dan maandagavond weer thuis....
was een aanbieding van 3 dagen en vrijdag vrij krijgen is lastig voor manlief..... dus gaan we tot maandag maakt mij niets uit!!
hier vandaag nog redelijk weer, regenbuien maar ook zon, zo doe ik het er wel voor!!!!

Geen idee, of het normaal is dat je ijzer te laag is na een mk. Maar ik heb het laten testen omdat ik zoveel bloed ben verloren. Geen idee of je ook zoveel bloed verliest met een curettage?? Maar als je je moe en slapjes voelt, dan is het geen gek idee om te laten testen!!
Verschrikkelijk dat nieuws van Boulahrouz, ben aan het zoeken geweest, ze was 24 weken zwanger. Zag net op de tv dat hij er alweer bij is met het trainen. Als zij in Nederland is en hij daar in Basel, zou not amused zijn!!!
Dat januari-forum, och heb geen vergelijkingsmateriaal omdat ik niet bij december heb gelezen. Maar was me wel opgevallen dat sommige dames telkens nieuwe topics openen,  over dezelfde onderwerpen die er al staan. Beetje vreemd vond ik dat!!

Sjenientje, wat een irritant gedoe in het ziekenhuis. Zou trouwens ook niet op die leerlingen staan te wachten dan, het is toch een emotioneel gebeuren!!
Dat je morgen al terecht kunt, dat is snel. Maar gelukkig dat je niet tot na het weekend hoeft te wachten. Sterkte morgen!!

Janneke, ik weet het niet hoor, met je wintersportvakantie dan. Ik zou zelf niet meer met 36/37 weken gaan. Toch bang dat het eerder zal komen, en dan ben ik toch liever in de buurt van huis cq ziekenhuis hier in Nederland!!  En ik weet niet hoe je gaat, maar vliegen mag na 34 weken al niet meer. En de hoogte he, er is minder zuurstof daar!!

Terug
Bovenaan