Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Zo, ben er ook weer.
Ik heb gisteren de curritage gehad, Ik moest me om half 10 melde en was pas om half 5 aan de beurt. Het is mij meegevallen, maar ben nu erg futloos en moe. Mijn buik is ook erg gevoelig. Maarja, ik heb het gelukkig achter de rug! Wat fijn Jannie dat het jou is meegevallen. En de humeurs verschillen heb ik ook wel. Ben zo ineens verdrietig. Ach, dat zullen de hormonen wel zijn. Miep, volgens mij ben je al vertrokken. Heb ik je helaas geen fijne vakantie kunnen toewensen. wie verder nog weg gaan, veel plezier!
Laura, wat vervelend van het bloedverlies!

Groetjes Sjenientje.
pfff, ga even slapen....

Mn berichtje van net was weg, helaas... Error.. vaag!

Sjenientje: gelukkig heb je het achter de rug. Ga maar lekker veel slapen, is het beste medicijn! Valt bij jou het bloedverlies ook zo mee? Hoop het voor je. Sterkte!

Laura: duurt bij jou wel erg lang of niet? Balen hoor dat je nog zo'n last hebt... heb even gegoogled maar als je miskaam hebt gehad mag je - net asl bij en curettage - niet badderen, zwemmen, vrijen of tampons gebruiken zolang je nog bloed verliest.

Superleuk, een salon aan huis. Vooral vriendinnen komen, ideaal. Tis echt een hobby van me en inderdaad ideaal voor later! Net gezichtbehandeling en manicure gedaan bij vriendin die gaat trouwen over 2 weken en heb het tegen haar kunnen vertellen zonder te huilen. Gaat de goede kant op! Maak trouwens ook geen big secret van mn miskraam. Merk dat erover praten helpt. Ze zei meteen `jij ook al... ´ Doe ook lichaamsmassages trouwens maar meeste komen toch voor een gezichtsbehandeling.

Mn stoelgang is ook weer wat beter gelukkig, heb ik sowieso last van dus bij zwangerschap ook. Bwlen maar gaat nu redelijk. Veel vezels en fruit!

Ik werk nu 40 uur en 1 of 2 avondjes in de salon (soms ook een weekje niet hoor kan ik zelf inplannen) en ik wil 24 uur gaan werken als ik een beebje krijg. Mijn man blijft fulltime werken, in zijn geval is dat 50/60uur per week. 2 dagen kinderdagverblijf en 1 dag naar mijn moeder. Mijn man last dan elke maand een papadag in en dan neemt hij het over van mn moeder. Was al beetje geregeld dus neem aan volgende keer weer zo.

Ga vanmiddag met beste vriendinnetje even de stad in en klein hapje eten. Manlief is vanavond weer thuis en denk dat ik dan gebroken ben, ben al vanaf 8uur op en ga tussendoor niet slapen.

Deurbel ging net en was iemand die pakje kwam afgeven van een vriendin van me uit Maastricht; een doosje Australian bonbons. Wat lief! Ontroerd me dan meteen, zooo attent!

Linda alles ok? Hopelijk heb je het gewoon even te druk met alles!

Groetjes en tot later weer!

Nou Janneke, dat wist ik dus  niet wat je allemaal niet mag als je net een miskraam hebt gehad. Klussen hadden we alweer gedaan  en ook heb ik donderdag voor het eerst weer een tampon gebruikt. Was zo klaar met het maandverband e.d.....
Donderdagmiddag kreeg ik die krampen, toen wel tp uitgedaan, maar misschien dat het daardoor komt??
Het gaat nu gelukkig wat beter met de krampen, niet meer zo'n last. En het bloeden is nu  minder en het is veel lichter van kleur. Hoop dat het einde nu eindelijk in zicht is!!
Drukke werkweek heb je, 40 uur en dan ook nog 2 avonden in de salon. Pff, doe het je niet na! Al is het natuurlijk ook wel een sociaal gebeuren, die salon. Echt heel leuk!!
En je man werkt ook heel wat uurtjes zeg!! Dan zullen jullie elkaar ook niet veel zien....

Sjenientje, fijn dat je er ook weer bent. En gelukkig is het nu achter de rug, lichamelijk dan (grotendeels). Emotionele gebeuren kunnen we nog wel tijdje last van hebben, helaas.

Linda, heb jou ook  gemist, druk??? Of ben je soms ook even weg? Hoop je snel weer te 'zien' hier!!

Hey dames!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hehehehehe........ daar ben ik weer. Wat heb ik een boel gemist!!! Wel aan jullie gedacht (speciaal Sjenientje en Miep ivm curettage), maar ook aan Laura, janneke en Marieke hoor!

Hier alles ok. Idd best een drukke weeke gehad en onze kleine is ietwat wisselvallig met inslapen mag dat mijn programma 's avonds in een kortere tijd moet worden uitgevoerd. En natuurlijk het voetballen zien. Allemaal excuses.....

Wat fijn om te lezen dat het met jullie goed gaat ondanks alle nare omstandigheden.

@Marieke: fijn weekend!!!
@ Miep: fijne vakantie!!

Mijn ongi is nog steeds niet over. Ik zag ergens een lijstje NOD's. De mijne ligt rond:  5 juli. Mijn laatste cycles duurde maar 26 dagen. Ik heb nog geen ovulatietesten gebruikt maar ga ze nu wel bestellen. Weten jullie waar dat het handigst is via internet. Ik denk dat we vooral rond volgend weekend allemaal druk aan het klussen zijn dus..... hahahahaha.........

Het lijkt alweer lang geleden mijn MK (23 maart). 3 Rondes gehad alweer!! Jullie MK's zijn nog zo vers. Ik ben alweer veel verder in mijn verwerking merk als ik jullie verhalen lees.
Alhoewel ik wel regelmatig denk, anders was ik nu 24 weken! Over de helft. Zekere als ik de buik van mijn schoonzusje zie (23 weken).

Maar verder gaat het goed. Straks voetbal kijken. Spannende wedstrijd!
Vandaag thuis geklust (zijn nog aan het verbouwen) en in de tuin gewerkt. Het ws heerlijk weer. Onze kleine kon lekker buiten spelen. Hij heeft van ons (alvast voor z'n verjaardag) een klimtoestel met glijbaan gekregen . Super leuk! lachen hoor.  

@ Janneke: hoe gaat ie?? Je zit een beetje over je skivakantie in las ik. Tja........... Ik heb afgelopen voorjaar met 8 weken zwangerschap nog wel geskied maar zou het na 12 weken niet meer doen. Mn. i.v.m. vallen. Aan de andere kant reed ik bij eerste zwangerschap nog t/m 5 maand paard. Het is maar net wat je gewend bent.

@ Laura: Hoe ist in Goningen???

@ Sjenientje: hoe voel jij je zo vlak na de curettage?? Slapjes??

Ik had voor de curettage een HB van 9,6 = erg hoog en tijdens mijn MK (voor de curettage 7,4. Behoorlijk gezakt maar niet zorgwekkend. In mijn 1e zwangerschap ook nooit problemen mee gehad.

Tot straks!!

Groetjes Linda

Nee is je dat niet verteld door de vk of ziekenhuis? Vreemd... Heb zo'n folder gekregen van de vk en heb het op Internet gelezen. Kan me niet voorstellen dat je die krampen daar van hebt hoor... Tis meer ter voorkoming van ontsteking. Maar zo'n drama zal t niet zijn denk ik hoor.

Ja we zijn allebei errug druk, maar we zijn t gewend en het is goed te doen. En de salon is idd geen must, ben er niet afhankelijk van en kan het zelf inplannen. Scheelt een hoop!

Heb lekker op terras 2 Caipirinhas op en lekker gegeten! Heerlijk! Ben namelijk van plan om tijdens t klussen ook midner te drinken (niet dat ik nu zoveel drink maar tijdens honeymoon enzo wel gedaan natuurlijk). Wie weet helpt het...

Oranje-gekte is hier al losgebarsten... Ben benieuwd vanavond!

Weten jullie trouwens dat als je nu meteen zwanger raakt, wanneer je dan begint met tellen? Is dat over 4 weken, als de ovulatie is of over 2 weken? Geen idee namelijk...

Groetjes!

Haa Linda je bent er weer! Fijn, maakte me al zorgen hihi. Nergens voor nodig dus.

Wat betreft vakantie: gaat me niet om het skien want dat zou ik dan sowieso  niet doen, maar vraag me af of je met 34-37 weken nog op vakantie mag / wil.... Gebied ligt niet hoger dan 2150 meter dus das het probleem niet maar meer voor jezelf. Is n familievakantie, gaan elk jaar dus zou jammer zijn als we niet mee kunnen. Maar zou mezelf voor mn kop slaan als we nu overslaan en als t straks niet zo makkelijk gaat als deze keer. (in 1 keer dus)
Maar nemen ze - als je meteen weer zwanger bent - de dag van curettage als startdatum? Lijkt me van niet ivm de ovulatie die later is, of wel? Of zijn sommigen na 4 weken alweer ongesteld, en hebben dus weer reguliere cyclus? jaja je kunt je maar ergens druk over maken...

Linda had jij ook al na een dag (na curettage) zo weinig bloedverlies? Ik hoef bijna niet eens meer inlegkruisjes te gebruiken...

Heb 12 zwangerschaptesten (voor 16 euries) gekocht op

www.sensitest.nl

en daar verkopen ze ook ovulatietesten.

Groetjes!

Hey Janneke,

Online??? Las dat je naast je werk een schoonheidssalon hebt. Lijkt me een prima combi wanneer straks een baby hebt! Kun je idd zelf plannen.

Ik werk als fysiotherapeute 27 uur p/week = 3x 9 uur. manlief werkt 32 uur. Zoonlief gaat 2 dagen naar de gastouders. Prima geregeld en het bevalt zeer goed. Het kabinet gaat straks wel weer vervelend doen ivm kinderopvangtoeslag. Bah. Nou ja we zien het wel.

Ook ik drink lekker roseetjes. Behalve zodra ik weet dat ik zwanger ben. Dan echt niet meer. Maar nu met het mooie weer..............

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan