Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

he meiden,
pff, wilde dat ik ook al weer naar mijn nod toe mocht leven, terwijl ik probeer die dag te negeren. (Net alsof dat ooit lukt, zodra ik ogni wordt, weet ik al wanneer hij de volgende maand moet komen)
Ach mijn bloedverlies wordt al bruin, dus we gaan de goede kant op. Al red ik het nog niet met inlegkruisjes hoor. Tenzij ik ieder uur naar de wc ga om ze te verschonen......

Wat ik wel heel gek vind is dat ik na Bas* totaal geen aandacht voor mijn uiterlijk had. Dat is normaal al niet zo overdreven, maar toen helemaal niet (zeker niks extra's). Nu heb ik wel enorm de behoefte om me mooi te maken. Dus ben gister naar de kapper geweest, heb een scrubcreme gekocht, alvast een nieuwe bodylotion, wat leuke ondergoedsetjes....
Vandaag mijn nagels gelakt, dit doe ik zo goed als nooit.....
Vind mijn lijf ook vervelend nu. Buik en heupen zijn te vol. Er zit 4,5 kilo aan sinds Bas* Dat moet nu maar weer strakker gaan worden. Maar ja dat mag dus nog niet. Zo'n twee weken rustig aan. En ik was al geen sporter, dus hoef ik heus niet eerder te beginnen....
haha wel een leuke sport gevonden, een soort kickboksles, maar dan
alleen op zo'n bokszak en niet tegen een ander. Kan ik lekker mijn
boosheid om al die verliezen eruit gaan rammen, over 2 weken.....

Ook wel zin om te klussen, maar ja dat mag de 1e week na de curretage ook niet. Straks mag het weer en heb ik natuurlijk weer niet meer zo'n zin..... Typisch iets voor mij.

Oh als ik die verhalen van jullie lees met voorbereidingen op vakanties, of weekendjes weg, wordt ik gewoon jaloers. Ik ben gewoon al vergeten dat ik pas vorige week zaterdag terug ben gekomen van een 3-weekse vakantie. Daarvoor was deze week echt te negatief. Bleh, ik wil gewoon echt alweer!! Even eruit, wel die totale ontspanning vinden die we deze vakantie gemist hebben door de spanning over de zwangerschap.

Nou ja vandaag gaan we ook lekker bbq'en, vanwege de 8e trouwdag van mijn moeder met mijn stiefvader. Wordt vast gezellig. (al hoop ik niet dat mijn zus teveel klaagt over haar kind, want dat kan ik niet zo goed hebben)
Vanmorgen ook al even lekker naar het strand geweest, tussen de wolken door schijnt het zonnetje en dat is fijn. Dat helpt toch wel om je vrolijker te voelen. Van dat donkere weer, blijven mijn buien dan ook zo negatief. (niet altijd, maar wel in zo'n periode)

nou ja ben erg benieuwd naar de 1e positieve testen. Zou wel snel zijn, maar wel fijn natuurlijk als het zo mag zijn! Hopenlijk zitten we snel op de april/mei/juni fora!!

liefs
Patricia mama van Bas*

Hoi ladies,

@ Miep: ja ik heb idd ovutesten gebruikt. Maar deze gaven nix aan bij mij. Ik heb een cyclus varierend tussen 26-28 dagen. Morgen zit ik op de 28ste dag. Dus..................Op de 18e dag van mijn cyclus had ik stekende pijn li onder in mijn buik. Innesteling?? Of ei. Dus ovu test en toen opeens 2 streepjes. Heel verwarrend. Dus of morgen/overmorgen NOD of vrijdag??? Ik moet het maar rustig afwachten.

@ Patricia: kan me goed voorstellen dat je nu graag op vakantie zou willen. Zeker nu iedereen gaat. Bovendien heb je dan toch meer tijd voor jezelf en ben je vaak ontspannender. Hoe gaat het verder?? je bloedingen nemen af zo te lezen.

Tot strax mssn.
Grtz Linda

Hoi ladies,

@ Miep: ja ik heb idd ovutesten gebruikt. Maar deze gaven nix aan bij mij. Ik heb een cyclus varierend tussen 26-28 dagen. Morgen zit ik op de 28ste dag. Dus..................Op de 18e dag van mijn cyclus had ik stekende pijn li onder in mijn buik. Innesteling?? Of ei. Dus ovu test en toen opeens 2 streepjes. Heel verwarrend. Dus of morgen/overmorgen NOD of vrijdag??? Ik moet het maar rustig afwachten.

@ Patricia: kan me goed voorstellen dat je nu graag op vakantie zou willen. Zeker nu iedereen gaat. Bovendien heb je dan toch meer tijd voor jezelf en ben je vaak ontspannender. Hoe gaat het verder?? je bloedingen nemen af zo te lezen.

Tot strax mssn.
Grtz Linda

@Patricia: Dat van die extra kilo's herken ik wel. Ik had tijdens de eerste weken van mijn zwangerschap (toen het nog wel goed zat, achteraf bekeken) echt enorm honger. Ik had er snel een paar kilo bij. En daarna op vakantie geweest. Daar hebben we ook nergens naar gekeken en ja hoor, weer een paar kilo erbij. Ik zou ze er nu eigenlijk echt af moeten werken, maar ik heb er totaal geen zin in.

@Linda: Fijn he, die lichamen van ons? Het doet zo vaak niet wat we denken dat het zou moeten doen. Heb je normaal gesproken een redelijk regelmatige cyclus, zit er ineens een tussen die langer is. Of niet, da's niet duidelijk.
Tegenwoordig als er iets mis is met een redelijk nieuwe auto, dan wordt die aan de computer gelegd en dan komen er allerlei foutmeldingen waar er iets mis is met de auto. Zou makkelijk zijn als wij onszelf ook regelmatig aan de computer konden leggen en dat we dan precies zouden kunnen aflezen hoe het ervoor staat, wanneer de eisprong is, of het eitje bevrucht is, hoe het met het vruchtje gaat en allerlei andere dingen die we zo graag zouden willen weten. In plaats daarvan zijn we er (bijna) allemaal druk mee bezig om elk tegen dat ons lichaam geeft te analyseren en te begrijpen. Steekje hier, druppeltje bloed daar, kramp weer ergens anders, zware borsten, last van de darmen, hoofdpijn en ga zo maar door. Om helemaal gek van te worden. Maar er is niets aan te doen. Want elke keer dat we ons net hebben voorgenomen om onszelf er niet meer druk om te maken en om gewoon af te wachten, dan voelen of zien we weer iets en ga we toch weer nadenken en internet op. Op zich is er niets mis mee, het geeft alleen maar aan hoe graag we een kindje zouden willen hebben. Alleen maken we onszelf (en onze omgeving???) er helemaal gek mee.

Ik merk aan mezelf dat ik er behoorlijk wat momenten elke dag mee bezig ben. Behalve dan natuurlijk als ik er mee bezig zou moeten zijn, rond de tijd dat ik de ovutest moet doen. Dan ben ik al naar de wc geweest zonder urine op te vangen omdat ik er geen ergen in heb. Of ik heb al een borreltje gedronken voordat ik de test heb gedaan. Of ik doe de test wel en vergeet vervolgens een uur lang om 'm af te lezen. Soms ben ik nogal een doos.

Hey Miep,

Tja iedereen is er erg mee bezig. Dat lees je in elk verhaal. En hoe dichter je bij je NOD komt hoe spannender. Sensitest heeft het er maar druk mee.
Ik ben normaal gesproken helemaal niet iemand die van alles opzoekt op het internet, maar sinds de miskraam............... De kinderwens is gewoon heel sterk. Dat hebben we allemaal.
Ik heb wat info over hcg gegoogled. De waardes van HCG stijgen niet bij iedereen in het begin heel snel. Dus wordt geadviseerd te testen 1 week na NOD. Maar bij zoonlief testte ik 1 dag overtijd en er was een vet : ZWANGER in beeld. Dat was wel een zw test van clear blue. Tot nu toe nog geen ongi en dat is in elk geval +.

Jij hebt ook bijna je NOD!! Spannend.

Grtz Linda

@Linda: Inderdaad, geen ongi is in ieder geval goed. Blijft afwachten, he?
Helaas heb ik nog niet bijna m'n NOD. Heb als het goed is wel bijna m'n eisprong. Maar da's de eerste na de curettage, dus wanneer die precies komt, dat is ook nog afwachten.
We wachten wat af, he? In afwachting van in verwachting. Hihi

Goeienavond allemaal,

Zondagavond alweer. Waarom gaat dat weekend altijd zo snel voorbij??!!
Vanmorgen wat voorbereidingen gedaan voor de vergadering van dinsdag in Heerenveen en vanmiddag bij vrienden op de koffie. En dan is het alweer zondagavond. Zit weer eens met de laptop voor de tv hihi.
Janneke zit nu nog lekker in Brussel te genieten maar ze moet morgen ook alweer naar huis....

Haha Marieke, dat nachtbraken is ook niet meer  aan mij besteed! Vannacht was het  rond 2 uur dat we in bed lagen. Viel trouwens nog mee hoe laat we er vandaag uit waren. Ben nu al wat moe, dus word zeker geen latertje vanavond. Morgen de wekker weer om 6 uur....
Jouw man moet er wel extreem vroeg uit zeg!! Pff ik vind 6 uur al vroeg!!

Heb nog geen dag in mijn hoofd dat ik ga testen. Waarschijnlijk als ik het niet meer uithoud haha!! Eigenlijk heb ik 15 augustus in gedachten als uiterste datum mocht ik niet ongi worden, maar dat duurt nog wel errug lang.... Weet nu al dat ik dat toch niet volhoud, zeker niet als ik die testen in huis heb.
Heb de neiging om de vk te bellen of het normaal is dat de ongi zo lang op zich laat wachten maar daar is het nog wel een beetje te vroeg voor. Mk  nu 33 dagen geleden en pas 13 dagen na het bezoekje aan de gyn. Uitgaande van mijn cyclus voor de miskraam (25 dagen) zou 25 juli mijn NOD moeten zijn als ik uitga van de datum gyn.
Hmmm, ik kan wel allerlei theorieën ophangen over mijn NOD maar er zit niks anders op dan te wachten.....

Linda, ben zo benieuwd of het deze ronde raak is geweest!! Jij zal natuurlijk minstens zo nieuwsgierig zijn..... En wat duurt wachten dan lang!!
Herken dat wel hoor, je zelfbeschermings gedachten. Het is iedere keer weer een teleurstelling als je ongi wordt. En het idee dat je weer bijna een maand geduld moet hebben is ook niet om blij van te worden.
Nou je houdt ons wel op de hoogte!!

Hee Pat, dat van je uiterlijk komt me bekend voor! Ik heb soms van die dagen, kan ik er als een slons bij lopen. Joggingbroek aan, geen make up. Als ik vrij heb dan, ga niet in joggingbroek naar werk hoor hihi. Ben vorige week al naar kapper geweest, maar wil deze week nog een keer voor een kleurtje.
Heb al in geen tijden gesport en de boel mag wel weer wat strakker. Maar momenteel allerlei excuses waarom het niet uitkomt....
En dat terwijl ik weet dat ik me een stuk beter voel als ik goed in mijn vel zit, leuke kleding aan heb en wat aandacht aan m'n uiterlijk heb besteed.
Klinkt goed jouw geshop!! Heerlijk wat aandacht aan jezelf besteden. Zorg goed voor jezelf!! En eerst maar even rustig aan doen, je lichaam moet toch herstellen.
Jammer dat je vakantie bedorven is door de onzekerheid en spanningen. Kunnen jullie er binnenkort nog een weekendje tussen uit?

Haha Miep, moest wel lachen om je verhaaltje over je vergelijking tussen ons lichaam en een auto. Ja was het maar zo gemakkelijk!!

Grtz Laura

Terug
Bovenaan