Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Als er veel geschreven is, open ik altijd 2 schermen. Bij de ene log ik in en reageer ik, op de ander heb ik dan berichtjes en dan lees ik van onder naar boven. Best handig. En ik kopieer altijd alle tekst even voordat ik het bericht plaats, tis al vaak geeindigd in n error en dan ben je tenminste je tekst niet helemaal kwijt.
Maar tis idd niet erg als je niet overal op reageert hoor!

Miep: zo'n verhaal heb ik nog noooooit gehoord, wat vreemd... Neem aan dat je moeder wel in 1 keer is bevallen van haar tweeling? Was dan de ene ook echt ouder? Wat zit een lichaam toch apart in elkaar zeg...

JannekeChris: hopelijk kan je ook even gaan liggen, vind ik altijd heerlijk even 's middag tukkie doen. Elke 2 uur, wow.
En die ovu-testen, das vaag ja... Ik had 11 dagen na mijn curettage een bloeding van een dag of 5, was vooral donkerbruin maar denk dat dat een nabloeding is geweest maar zeker weten doe je dat nooit.

Yosha: spannend maandag, logisch dat je er tegenop ziet! Slim dat je leuke dingen gaat doen as weekend. Hmmm misschien is 2 dagen in totaal wel wat weinig hoor, maar kijk maar hoe jij je straks voelt. Rust wel even goed uit! Ik had nauwelijks pijn en na 1 dag al weinig bloedverlies maar wel veel geslapen! Leek wel of de vermoeidheid van de weken ervoor (bij mij zaten 13 dagen tussen fatale echo en de curettage) er ineens uit kwam.

Ga weer even verder! Greets!

Het wordt tijd dat ik weer kom bijkletsen zie ik, zoveel alweer geschreven.... hahah gezellie, en zo vliegen we naar de 700!!

Mama 13 welkom hier!!!! De reden is verschrikkelijk, maar ik hoop dat je hier net zoveel plezier gaat beleven als wij en het lekker van je af kan schrijven!!!
En moeilijk dat je maar 5% kans hebt om zwanger te worden en nu dus ook nog moet wachten.....

Laura goed bezig he hardlopen!! heerlijk he als het dan zo'n goed gevoel geeft!! hihi ben trots op je...
Ja de opleiding is best pittig maar het is 10 mnd en dat is wel te overzien denk ik en ik heb er veel zin in!!
ja nou weet je wat mn grootste onzekerheid is, dat als ik binnen nu en 5 mnd zwanger wordt en het zou blijven zitten en goedgaan  wat ook weer niet geheel ondenkbaar is ik de opleiding waarschijnlijk later zou moeten afmaken, en dan dus ook later kan gaan werken waarschijnlijk....
Nou ja ik heb nu een voorstel gehdaan dat ik gewoon in dienst kan blijven aen als ik bv 1 junli 2011 nog geen baan heb ik dan de helft terug betaal.... en dan zijn we al weer verder, kijk mn baan houd toch op te bestaan hier, dus de zekerheid die ik nu heb is eidig. ik hoor wownsdag of ze hiermee akkooord gaan.... ik hoop het!! En dan zit ik met kleine 2 maanden in de schoolbanken, gek idee hoor!!!!
Goed iddee van die tijdschriften!! daarna weer lekker ruimte in je koffer!! Ik benook gek op tijdschriften..... heb net weer de nieuwe adrande at home gehad, heerlijk ga ik t weekend lekker mee in mn tuin zitten, we hadden met kwerst allemaal tijdschriften bonnengehad, dus nu soms op vrijdag valt er een hele zooi op de mat, had al de flair, die die komt lekker elke week...
Heerlijk tijdschriften!!
Ik heb je een mail gestuurd, dus heb je als het goed is....

Miep goed idee van dat mailen naar laura!!
Hoe gaat het verder met je, wordt je nog niet ongeduldig van het wachten....

janneke de nacht ervoor te veel geslapen?? niks aan he als je in je bed ligt te slapen en vel me dan de volgende ochtyend altijd zo brak...
Nou t is bijna weekend gelukkig!!
En dus spannend wat komt er zwanger of toch ongi??
Wij zochten elkaar op op naam en woonplaats, meestal lukt het dan wel....
En de meeste hebben hun site niet voor iedereen openbaar.
Dus daarom dacht ik he misschien een idee.... je wordt wel nieuwschierig naar elkaar!!

Yosha kan me voorstellen dat je er best tegenop ziet!! Is ook niet niks. Fijn dat je het goed geregeld had op vakantie en zo toch lekker samen weg kon!! Lekker en goed dat je van t weekend leuke dingen hebt kan je je gedachten even verzetten..

jannekechris dus ook al slecht geslapen..... vervelend, helemaal voor je zoontje, zielig he voor die kleintjes... Niet echt dus een dikke streep, misschien komt ie later nog, ivm met op gang komen van je cyclus.... je weet t nooit...
Gewoon doorklussen!!

Miep heb met verbazing je verhaal gelezen.Wat er allemaal niert kan!! haha

volgens mij niemand vergeten ga gauw verdeer met werken!!
O ja hier alles nog rustig!!

fijne dag tot laters!!

@ Marieke: Je vroeg of ik nog niet ongeduldig was van het wachten. Nee, eigenlijk niet. Ik ben er nu ook nog helemaal niet mee bezig. Ik zit meer te wachten op vrijdagmiddag omdat dan de vakantie begint. Waarschijnlijk gaat het na het weekend meer leven. Op dit moment ben ik juist echt enorm relaxed. Het houdt me wel bezig hoor, maar veel anders dan bijvoorbeeld vorige week nog.

@ Jannie: Ja, de tweeling is inderdaad tegelijk geboren. Overigens was het mijn oma die moest bevallen. Het waren mijn moeder en haar broer die werden geboren. Één kindje was inderdaad echt heel veel kleiner dan het andere. Ik geloof dat dat mijn moeder was, maar weet het niet meer helemaal zeker. Ze was geloof ik maar 1,5 pond! Het verhaal gaat dat de bevalling thuis was en dat mijn opa haar in een sigarenkistje naar het ziekenhuis heeft gebracht. Nog een wonder dat ze het heeft gehaald, zeker voor die tijd.
Ik moet zeggen dat ik lange tijd stiekem een beetje mijn twijfels bij dit verhaal heb gehad, tot ik die documentaire zag op tv waarin dat inderdaad werd bevestigd. Een hele tijd geleden (2 jaar of zo?) stond op ik geloof op nu.nl ook een dergelijk verhaal van een vrouw uit Italië.  
Ongelofelijk wat er allemaal kan.
Trouwens, dit verhaal heb ik natuurlijk al gehoord toen ik heel klein was. Ik heb altijd het beeld in mijn hoofd gehad dat mijn moeder als ieniemienieklein babietje in een sigarenkistjes achter op opa's fiets lag onder de snelbinders. Ik denk nu dat het  vast  anders moet zijn gegaan. Hihi.  
Toch eens aan mijn moeder vragen hoe het wel was. Dat doe ik dan wel als ik weer zwanger ben en we zover zijn dat we het thuis gaan vertellen.  

@ Laura: Ontzettend mooie foto's trouwens. Jullie stralen helemaal! Erg leuk om te zien.    

Miep wat een leuk verhaal, echt bijzonder, idd leuk om straks eens na te vragen.....

wat een heerlijk weer, heb net met mn collega ff leker op terras gezeten, ijs was wat minder, had after eight smaak, daar eb ik gek op maar dit was te, niet opgegeten dus, maar de bitterballen waren lekker!! hihi, erg he zomaar tussen de middag, maar was heerlijk!!!

Laura heb al gauw even een foto van je bekeken prachtig!!! janneke jouw site kijkt ik straks ff eerst moet ik ff het werk afmaken!!!

Greetzzz...

hoi hoi,
nou weer heel wat te lezen gehad. Dacht eerst, ik reageer nog niet, maar ja dan kom ik morgen helemaal niet meer bij!

Jannie, wij klussen nu niet om de 2 dagen, dat kwam niet zo uit. Heb zelf wel een planning in mijn hoofd hoor. zo-avond, wo-avond, zat-ochtend en weer opnieuw. Dan zit er ook niet heel veel tijd tussen. Als het zo uitkomt, verwissel ik de woensdag door di en do, maar ja dat ligt aan de energie van vriendlief.
Ik wil Les Mis ook graag zien. Maar eerst die zomer maar door. Ben in die zin ook wel wat huiverig geworden. Heb Ciske nog gezien met Bas* in mijn buik. Na zijn geboorte zat ik al snel bij Tarzan. Daar heb ik dus alleen maar zitten janken. Het begin is al zo fout met het apenkind dat vermoord wordt en de ouders van Tarzan. Tsja dat is niks als je net je kind verloren bent. Maar goed, ik zat heel de tijd, misschien valt het straks mee. Dus niet!
Ik heb ook onrustig geslapen vannacht. Gek, want overdag wordt ik toch weer steeds actiever, dus verwacht je dat je beter gaat slapen. Maar ik moest om 3 uur piesen en heb toen tot half 6 wakker gelegen ofzo...

Marieke, mijn leukste musical is Mama Mia. Maar ik heb er al zo ongelofelijk veel gezien, dat is niet normaal. Ben begonnen bij De Phantom of the opera, en heb daarna zo goed als alle grote musicals gezien. Zeker die in Scheveningen, maar daar woon ik dicht bij. Maar ook in Utrecht ben ik bij alles geweest. En dan ook nog wel eens in andere theaters.
Je houdt alles trouwens wel lekker spannend hier. Je test die je zaterdag pas gaat doen, je school waar je volgende week pas wat over weet (en wij dus ook, hihi)
Super he het weer zo, ik denk dat ik me volgende week nog niet beter ga melden als het zo blijft. Zou me een beetje gek zijn, haha. (kon het maar)

hoi mama13, ik ken je al een beetje van het verlies en verdrietforum. Balen zeg dat je in de MMM zit. Al is het super dat het bestaat. En 5% is niet echt veel natuurlijk, al heb je bewezen dat het kan en dat moet wel goed voelen!
Bij ons is gebleken dat het zaad van vriendlief minder goed is. Maar geloof dat dit toch wel redelijk een momentopname is. Maak me hier aan de ene kant zorgen om, maar als het een momentopname is, heeft dat ook geen zin.

Laura, nou ik ga er ook mee beginnen. Vanavond heb ik mijn 1e groepsles in de sportschool. Het is een proefles, dus zit ik nergens aan vast. Ben benieuwd hoe ik het vind.
Irritant he bij die maandfora dat iedereen zich in zijn eigen lijntje voor moet stellen enz. Net of je anders niet opvalt ofzo.
Ik ben ook echt een leesfan, twee boeken mee op vakantie is niks voor mij. Ik had er 6 bij me afgelopen vakantie (3w) en dan ook nog een tijdschrift of 8. En dan moet ik nog voorzichtig lezen ook. Want sommige boeken grijpen met zo, die kan ik in 1 stranddag uitlezen.
Qua leeftijd is 33 inderdaad niet oud voor een kind, gezien de inzichten van de gyn enz. Maar ik denk dan, tsja maar de wens is meer dan 1 kind. Wat als het lang duurt, dan wordt je wel steeds ouder....Maar ja, je hebt zeker nog 7 jaar...
Dank je voor je complimenten over de site van Bas* Dat is echt mijn ding, vriendlief bemoeid zich daar niet mee, maar ik kan zo lekker van me af schrijven.
Ik heb trouwens al naar je gemaild, kom maar op met die webpagina's:))

Miep, dat verhaal over die tweelingen heb ik nog nooit gehoord. Bijzonder zeg. Hopenlijk ben je snel zwanger en wil je met je moeder over dit verhaal praten. Ben nu wel benieuwd hoe het gegaan is. (haha achterop die fiets, en dan het kistje dicht en keihard rijden over keien, heerlijk die inzichten van een kind)

Yoshua, die narcose is mij erg meegevallen. Ik vond het wachten van tevoren erger. We moesten om half 9 in het ziekenhuis zijn en ik werd om 11.15 naar beneden gebracht ofzo. Toen had ik al 2 paracetamol gekregen en een soort slaappil. 'Beneden' was er geen rekening met mij gehouden om in een ruimte me de narcose te geven, dus dat deden ze meteen in de operatiekamer. In de ene hand ging het infuus, aan de andere gelijktijdig de bloeddrukmeter, er werden hartslagmeters op mijn borst geplakt, een zuurstofmeter om mijn vinger geklikt en toen kwam er al een kapje voor mijn mond. Ze zeiden dat het alleen zuurstof was, maar ik betwijfel het. Ik heb mezelf ook niet weg voelen zakken, ik was gewoon in 1 klap weg. Haha ze gingen de dokter nog halen, zodat ik die kon zien, maar die was mooi te laat...En dan wordt je alweer wakker gemaakt, zonder dat je iets gemerkt hebt. Ik lag zelfs alweer in een ander bed. Dat je dat niet kan merken, echt gek. Ik had ook een slang in mijn keel gehad, voor de beademing geloof ik. Dat merkte ik wel aan mijn keel. Maar als ik geen last van mijn keel had gehad, had ik dat niet geweten. Het was het 1e dat ik zei toen ik wakker moest worden, mijn keel doet pijn. (nou ja pijn)
Wij hadden trouwens ook vlak voor de vakantie een echo, waarop geen hartje/vruchtje te zien was. Dus ook het maandverband maar in de koffer gegooid, extra goed de verzekeringsgegevens opgezocht en die avond toch op vakantie gegaan (italie, oostenrijk). Meteen het ziekenhuis in de omgeving opgezocht. Maar ik had al een miskraam gehad en die was voor zover mogelijk positief verlopen. Dus daar ging ik nu ook vanuit. Maar buiten wat licht bloedverlies, kwam er niks. In de laatste week had ik ook zoiets, als er nu nog wat gebeurt, ga ik ook niet meer hier naar een ziekenhuis, tenzij het echt fout lijkt te gaan.
In ieder geval succes maandag. Ik hoop dat je bloedverlies snel afgelopen is. Ik zit nog steeds met de laatste druppels, maar die blijven toch steeds komen.

Janneke(Chris), zou het niet heel erg snel zijn als je bij die 1e ovutest al aan het eind van je eisprong zat? Of valt dat wel mee. Er zijn er hier meer met een korte cyclus, dus het kan wel.

liefs
Patricia mama van Bas*

Naam

MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage
Datum evt. controle
Leeftijd

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e
geen
30

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e
31 juli
29

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?
?

Miep
19 juni
20 juli
3 augustus
1e
al geweest
32

Janneke
7 juli
25 juli
8 augustus
1e
geen
28

Laura
10 juni
28 juli
11 augustus
2e
geen
33

Linda
23 maart
1 augustus
14 augustus
5e
al geweest
30

Marijke
17 juni
2 augustus
15 augustus
2e
31 juli
33

Joanna
1 juni
2 augustus
17 augustus
2e
al geweest
30

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus
30

Charlie

11 juli

8 augustus

22 augustus

1e

?

?

Yosha
28 juli
25 augustus
8 september
1e
?
32

Mama13
11 april
?
?
4e
?
?

He Janneke leuke site!!!!! prachtig gedaan!!!!

Patricia, ja mama mia was echt super vond ik ook, echt lekker vrolijk. Ik wil eigenlijk ook wel naar die film, we hebben nog bioscoopbonnen liggen...
En de drie musketiers vond ik erg mooi!! mn eerste musical was miss saigon, maar das al lang geleden...
ja we houdend het spanned haha, maar als ik wat weet zijn jullie na manlief de eerste die het weten!!

Nu ben ik het even kwijt, kom na het eten wel weer even terug!!

tot straks!!

Good evening!

Nog 30 berichtjes na deze.... Dit duurt geen week meer ladies! Voor mn gevoel betekend een nieuwe discussie ook goede berichten, maar misschien is dat "de wens is de vader van de gedachte"?

Heb eergisterennacht niet teveel geslapen (8uurtjes) maar weet t niet, was t mss volle maan? Dan slaap ik soms slecht...
Vanavond wel weer op tijd in bed, hopelijk slaap ik weer als n blok!
Kan ook best de spanning zijn hoor, wel of niet zwanger! Die koortsige borsten die doen me aan eind april denken maar goed, kan net zo goed een teken zijn dat de ongi eraan komt. Waarom hebben die 2 dingen toch dezelfde symptonen?

Idd superfoto's Laura! Gek om iedereen ineens te "zien"!

Patricia: beviel het lesje? Voel je je fit nu? En is dat net gebleken dat het zaad iets mindere kwaliteit heeft of wist je dat al?

Hallo dames, goedenavond,

Ik heb inmiddels al wat websites/hyves bekeken. Leuk hoor, om nu te weten hoe iedereen er uit ziet. Toch weer anders dan ik had verwacht. Gek dat je je daar dan een voorstelling van maakt en het blijkt anders te zijn!
Bedankt voor jullie complimenten over de foto's! We zijn erg zelf ook nog steeds erg blij mee. Ze zijn gemaakt door de nicht van mijn man. Dat maakte het ook wel lekker ontspannen. En de trouwambtenaar is de beste vriendin van mijn man's moeder. Vonden we zo leuk om bekenden daarvoor te vragen, en dat was het ook, maakt het gewoon een stuk persoonlijker!

Hoe is het nu met jouw borsten Janneke, jeuken ze nog steeds? En is je ongi al in zicht of denk je eerder zwanger?
Die stomme ongi van mij. Vandaag de hele dag bruin bloedverlies. Dat is toch oud bloed? Rara waar dat nu weer vandaan komt....
Maar we gaan vanavond mooi aan de klus, want het wordt weer tijd, over een paar dagen moet mijn ei er al weer zijn!!
Ben benieuwd naar het boek van Karin Slaughter. Grappig dat ik dan het 1e boek van de serie heb. Ooit bij ECI gekocht geloof ik. Lees niet zo snel, dus er staan wel meer boeken in de kast die ik nog niet gelezen heb.....

Ik zit nu heerlijk boven op het terras (als je de trouwfoto's bekijkt dan is dat aan de voorkant van het huis op de 1e etage met uitzicht over het water, zie mail). Af en toe komt er even een bootje de haven in varen, leuk. Verder erg rustig hier. Tis net zo'n vakantiepaleisje als het mooi weer is. We wonen hier dan ook met veel genoegen!!

Ik ben nog nooit naar een musical geweest. Het lijkt me erg leuk, maar manlief is helaas niet enthousiast. En het komt er daarom maar niet van. We gaan wel af en toe naar de schouwburg, bv. cabaret vinden we ook hartstikke leuk! Voor volgend jaar al kaarten besteld voor Javier Guzman en Theo Maassen.

Poe hee, ik ben vanmiddag in slaap gevallen toen ik thuis kwam en nu pas een uurtje weer wakker.... En ik wilde nog wel gaan zwemmen. Heb nu toch wel beetje spierpijn in mijn bovenbenen van het lopen gisteravond. Manlief is nog aan het werk, kan ieder moment thuis komen. Nou ja, morgen is er weer een dag om te sporten!

Hee Yosha, kan me voorstellen dat je opziet tegen maandag. Nee het is natuurlijk ook geen pretje. Ah je was gelukkig goed voorbereid op vakantie. Kraamverband mee was idd geen overbodige luxe als het was gekomen. Mijn collega en man (= mijn baas) hebben hun vakantie geannuleerd. Ze moet de 28e naar gyn.
Ondanks alles hebben jullie toch een lekkere vakantie gehad geloof ik zo te lezen. Gelukkig maar.
En neem wel even de tijd na maandag. Het is toch een operatie en je zou best eens behoorlijk moe kunnen zijn. Ik heb na mijn miskraam op de dinsdag de rest van de week nog vrij gehad en daarna een week halve dagen gewerkt. Was gewoon bekaf. Nu had ik last van bloedarmoede dus dat zal er ook wel mee te maken gehad hebben, maar toch. Heel veel sterkte maandag en neem je tijd!

Oef Janneke(Chris): om de 2 uren is je zoon wakker, dat is vaak, vermoeiend!! Zielig dat zo'n klein jochie dan zoveel last  heeft en je kunt er niks aan doen! Vreemd met je ovu-testen. Gebruik ze zelf niet, dus geen idee hoe het zit.

Miep, wat een wonderlijk verhaal van je oma dat die eisprongen bleef houden. En ik zie het idd helemaal voor me, het babytje in een sigarenkistje achter op de fiets....
Zou ook heel benieuwd zijn naar het ware verhaal erachter, gauw zwanger worden, des te eerder kun je het vragen en hier vertellen :-D!!
Echt raar idee dat dat ook kan zeg!! Wist wel dat dit bij katten kan, maar bij mensen dus ook, het lichaam kan dus allerlei verrassingen in petto hebben!!
Heb jij nog een keer vakantie, lekker zeg!! Ik moet na morgen nog 3 weken werken en ik ben al aan het aftellen. Die laatste weken duren best lang nu er veel mensen weg zijn. Ik wil ook!!

@Marieke, ja ik kan me je onzekerheid wel voorstellen. Goed voorstel wat je hebt gedaan, geef je jezelf ook wat langer de tijd en de helft terug betalen als je niet voor die tijd weg bent, lijkt me geen raar bod. Je laat ons idd wel in spanning. Dit hoor je pas volgende week en zaterdag testen!! Ik ben erg benieuwd!!
Lekker die bitterballen tussen de middag, moet kunnen toch!! En wat jammer van je ijsje. Klinkt wel lekker die smaak, maar too much is niet fijn.

Patricia, grappig dat jij ook een schema in je hoofd hebt om te klussen. Ik ook hoor, vanavond, zaterdag, misschien zondag, anders maandag :))
Ik heb de mails ook aan jou doorgestuurd, dus kijk maar even!
En ook weer sporten dus. Ik vond het heerlijk, de laatste weken was ik er erg goed in om op de bank te hangen en me vol te (vr)eten..... Niet echt goed voor de lijn.... Niet dat ik echt ben aangekomen, maar wel wat een blubberbuikje. Ik ga er weer wat aan doen!!
Dus het zaad van je vriend is van wat mindere kwaliteit?? Maar je bent toch al 3x spontaan zwanger geraakt, dan valt het toch wel mee?

Mama Mia lijkt mij ook een grappige film, maar manlief is er niet voor te porren (wat gek haha). Wij hebben ook nog bioscoopbonnen liggen, ik zal wel eens een vriendin vragen of die zin heeft om te gaan.

Nou tot gauw maar weer, nog 1 dagje werken en dan weekend, ben er weer aan toe!!
Groetjes Laura

Terug
Bovenaan