Miskraam of niet? (Let op foto!!!)

@Smurfjes, dankjewel voor je reactie en de sterkte wens ?
Ja het is zo gek de ene persoon heeft zo’n stolsel verloren en is het goed bij gegaan en bij de ander gaat het mis... een vriend van mijn man stelde mijn man (voordat ik de echo had gehad) helemaal gerust dat zijn vrouw het al meerdere malen had gehad tijdens beide zwangerschappen die goed zijn verlopen en we ons nergens zorgen over moesten maken. Toen zei ik al tegen mijn man hoop alsjeblieft niet te hard want het is gewoon 50/50 als ik alles zo hoor en lees.
 
@MarritA, waardeer echt je betrokkenheid dankjewel! ?
Wat een ontzettend nare opmerkingen heb je gehad! Dat is precies de reden dat ik het maar weinig mensen heb verteld, sommigen kunnen zo niet empathisch reageren... overigens vind ik het ook gek hoe sommigen op forums praten over een miskraam. Het is niet mijn intentie iemand te beledigen maar ik lees meerdere malen dat mensen het hebben over “helaas is hij deze keer ook niet blijven plakken” of “hopelijk blijft hij deze keer plakken”, ff serieus ‘het’ is toch geen sticker je praat over een levend wezen wat uitgegroeid zou zijn tot een baby en kind.. maargoed..
Dankjewel nogmaals en hoop ik ook ? gaat wel gelukkig goed met ons we hebben er vrede mee, al zien we wel ineens dat ALLES op tv met zwanger zijn en kinderen te maken heeft ? (valt ineens allemaal nog even sterker op haha) en dat kan soms weer ff zeer doen. X 
 
@Rosiee, geen probleem hoor! Klopt daar ben ik nu dus ook achter (mbt de hormonen) ik had alleen geleden dat het streepje dan wel steeds lichter zou worden en bij mij werd hij donkerder dat was het gekke.. maargoed nu is hij dus wel negatief ‘gelukkig’ 
 
@Mayi, bijzonder verhaal!! Inderdaad heb ik dat vaker gelezen dat het een vanishing twin bleek te zijn.. alsnog heftig trouwens wetende dat het er eigenlijk twee hadden geweest. Maar super fijn dat je zwangerschap goed is verlopen ?dankje voor de sterkte wens.
 
@Euqinimod, @MarritA, @Cvdpluijm, @SparklingSky
Inderdaad niet bepaald fijn zulke opmerkingen (understatement). Over niet fijne opmerking gesproken, dit is me nog een verhaal.
Wij kwamen dus voor de echo afgelopen dinsdag, mijn man en ik, en het begon al goed met een hele vrolijke vrouw (de echoscopiste) die blij zei “jullie komen voor jullie eerste echo! Zo leuk” dus ik zei “nou het is mogelijk een miskraam”, die vrouw kon er natuurlijk niets aandoen, doet ze niet expres dus kreeg er verder geen vervelend gevoel bij en nam haar niets kwalijk. Maar nu komt het:
Ik lig daar dus en ze maakt de inwendige echo en ik zie eigenlijk meteen al niets in mijn baarmoeder. Dus na een korte stilte zegt de echoscopiste dat ze geen zwangerschap ziet (waar we dus al bang voor waren) vervolgens begint ze te zoeken naar mijn eierstokken en geeft ze aan dat mijn darmen ervoor zitten dus die een beetje roet in t eten gooien. Vervolgens zegt ze “oke ik krijg al wat beter beeld” dus ze gaat verder met zoeken zegt ze ineens blij “kijk eens? Ik zie een hartje....” 
Ik voelde voor een split second een explosie van blijdschap maar dacht toen “heh nee dit kan niet wat bedoelt ze? Ze kan toch niet bedoelen dat ze een kloppend hartje ziet?” Waarop ze vervolgens zegt “kijk... je darm ligt in de vorm van een hartje”
Noooouuu ff serieus... een prijs voor de meest onhandige opmerking om te zeggen tegen een stel die net een paar seconden geleden heeft gehoord dat de zwangerschap er niet meer is.
Mijn man en ik zeiden op dat moment alleen maar “oja idd” en konden verder niet zoveel uitbrengen (waren nog te beduusd). Toen we naar huis reden vertelde mijn man dat hij toen ze zei dat ze een hartje zag hij zooooo blij werd van binnen. En toen zei ze dat over die darm..
Het voelde alsof we voor de tweede keer slecht nieuws kregen echt een heel naar moment.
Wilde later nog bellen om op een vriendelijke manier aan te geven dat dat niet zo handig was maar uiteindelijk zei mijn man laat maar zitten.. mochten we ooit haar nog een keer zien (die kans is er wel als ik in de toekomst zwanger raak) dan geven we het wel aan. 
Alleen mijn schoonzus en 2 vriendinnen van me weten ervan, verder weet niemand het en vertel ik het misschien wel achteraf wanneer ik (hopelijk) een wel goede zwangerschap doorsta.
 
 
Wauw wat een verhaal. Hoe haalt ze die opmerking in haar hoofd?!?
ik zou daar wel een melding van maken. Niet om maar ruzie te maken met de echoscopiste, maar zodat ze daar van kan leren. Ze doet mensen echt pijn op die manier...
zorg goed voor jezelf!
 
Mmmm had gehoopt dat mn gebruikersnaam was aangepast (vandaar het ‘test’ bericht) maar is dus nog niet gelukt maar anyway: ik ben degene die dit topic ben gestart en wilde even vertellen dat ik weer zwanger ben!!!Ik weet natuurlijk niet precies hoe ver ik ben, ongeveer 4 weken (als ik de miskraam als laatste menstruatie reken) dus het is nog heeeeeel pril maar had een lichte streep op mijn Kruidvat test vanochtend. Hoop dat alles nu goed gaat ☺️
 
Terug
Bovenaan