Miskraam of niet? (Let op foto!!!)

Jeetje Ik snap dat zulke reacties enorm pijn doen. Ik heb zelf bij mijn mk me ziekgemeld. Alle app groepen verwijdert en me met mijn man en directe familie 2weken helemaal afgezonderd van de wereld. Die rust hielp enorm. Dit zijn momenten in je leven dat je helemaal voor jezelf mag kiezen en schijt mag hebben aan de rest. 
 
Ja het is echt bizar! Nu ben ik 26 weken zwanger en kreeg ik op een verjaardag de vraag: blijft het deze keer wel zitten? Stom verbaast heb ik nog maar een drankje ingeschonken. 
gelukkig hoorden vrienden dat ook en die vingen me op. Zo bizar! Mijn leerschool: selecteer de mensen met wie je dit soort ervaringen deelt.
 
[quote quote=10137640]Mensen kunnen zo raar reageren. Bij mijn zeiden ze joh je kan nog genoeg kinderen krijgen.[/quote]
Inderdaad, ik herken dat ook heel erg! Heb ook al van alles gehoord waarvan ik dacht, het was misschien nog pril, maar wel echt al mijn kind! 
Opmerkingen die ik o.a. heb gehad zijn: 
"Je hebt nog kansen zat"
"Ach, je bent nog zo jong"
"Je hebt nog 20 jaar de tijd om zwanger te raken, in die tijd zal het heus wel een keer goed gaan"
"Waarom zo verdrietig? Er zit toch nog niks"
"Wees maar blij dat het nu gebeurd en niet als het 9 maanden is"
"Je bent niet de enige hoor, het komt zo vaak voor, maak je er niet druk om"
Misschien goed bedoeld, maar het doet zo verdomd zeer en het is écht niet wat je wil horen. Je wil gewoon begrip, geen goedbedoelde verkeerd overkomende adviezen en wijsheden...
 
Hoi,
Eerder dit jaar heb ik ook een miskraam gehad bij ongeveer 5,5 week, ik heb toen één stolsel verloren en dat zag er helaas wel ongeveer zo uit als op jouw foto. Ook bleef de zwangerschapstest daarna nog een paar weken positief, het duurt best lang voordat het hormoon uit je lichaam is nadat je een miskraam hebt gehad. Kan je niet vandaag terecht bij een verloskundige voor een echo? Het hoeft niet per se een miskraam te zijn namelijk en dan weet je het in ieder geval.
Sterkte!
 
Jammer, dat het miskraam is geweest. Sterkte.
 
Ik had bij mijn vorige zwangerschap, vanaf 6 weken, steeds een klein beetje roze/oranje veeg na het plassen. Met 6.6 weken verloor ik, plotseling, een grote bloedstolsel. Ik wist gelijk, dit is het einde van mijn zwangerschap. Maar vreemd genoeg hield het daarmee op, ik vloeide niet, het was enkel dat ene bloedstolsel en dat was het. Na 4 dagen begon ik te bloeden maar dat hield na paar minuten ook weer op. Na weer 3 dagen begon ik plots hevig te bloeden. Ik heb dat nooit zo hevig gehad. Het stroomde eruit en na een kwartier hield het op. Mijn zwangerzijn gevoel ging weg en de zwangerschapverschijselen hield ook op. Ik bleef testen met cb+indicator om te kijken of hcg hormoon aan zaken was maar ik bleef gedurende 3 weken, hangen op 3+ weken volgens cb. En omdat ik in de 4e week mij weer zwanger begon te voelen ging ik naar huisarts. Ik het ziekenhuis hebben ze een inwendige scan gedaan en wat bleek? Ik was nog gewoon zwanger!! 10 weken! Ik heb heel veel bloed verloren, ik had totaal niet verwacht nog zwanger te zijn. Zeer waarschijnlijk was ik zwanger van een tweeling en 1 heeft het niet gehaald.
Daarna tot 16 a 17 weken veel bruinverlies gehad, verder een goede zwangerschap gehad.
 
 
 
@Joorst, dankje voor je reactie ? wat naar dat je ook pasgeleden een miskraam hebt gehad... heel veel sterkte. Zo vervelend he dat de test nog knalpositief was, ik moest (net als jij) ook even blijven testen omdat het niet zou kloppen als mijn tests positief bleven. Maar in vd 1 op de andere dag was mijn test ineens negatief. Super snel gegaan ineens terwijl de week na de miskraam ik dus meerdere malen (knal) positief testte. Het gekke is dat ik nu super blij was om te zien dat de test negatief was. Gek hoe je van de 1 op de andere week ineens zoekt naar GEEN streep in plaats van een streep... 
Ook naar om te horen dat je herkent dat je vriend dacht dat het goed zou zitten... hoop dat jullie beiden je snel beter voelen en verder kunnen ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan en gaat iedereen er anders mee om. Ik blijf positief denken maar dit zal ik (net als jullie) nooit vergeten en doet me wel anders kijken naar een eventuele volgende zwangerschap.
Heb wat extra verlof genomen dus heb inderdaad ook wat extra ruimte voor mezelf vrijgemaakt, bedankt voor de tip denk zeker dat dat helpt i.p.v. hard doorgaan met werken. 

 
 
Terug
Bovenaan