Miskraam of niet? (Let op foto!!!)

Hoi,
Ik ben natuurlijk geen verloskundige maar misschien stelt mijn verhaal wat vrouwen hier geruster.
 
Wij hebben 3 weken geleden de eerste echo gehad, kloppend hartje dus helemaal blij. Afgelopen zaterdag voelde ik ineens iets langst mijn benen naar beneden lopen, ik schrok me natuurlijk een ongeluk. Gelijk de verloskundige gebeld maar zij konden op dat moment niets voor me betekenen, het was geen spoed en we moesten afwachten. Tot ik een uur later een stolsel zo groot als een mandarijn verloor, ik was er zeker van dat het klaar was en ik een miskraam had gehad. Na het verliezen van dit stolsel mochten wij wel gelijk langstkomen, tot onze grote verbazing klopte het hartje nog gewoon en hebben wij het kindje ook zien bewegen, ook was het goed gegroeid.
Afgelopen zondag weer hevig bloedverlies met meerdere stolsels, savonds weer een echo gehad waarop de verloskundige dacht te zien dat er nog een stolsel in mijn baarmoeder zat welke ik waarschijnlijk zondag op maandag nacht zou gaan verliezen. Weer een kloppend hartje.
Toch wilde de vk de echo nog even checken met de gyneacoloog, deze heeft gisteren ochtend nogmaals een echo gemaakt en zag niet meer wat ze zondag zagen. Het stolsel was er niet meer maar ik was het nog nier verloren, je raadt het al: gisteren de hele xag door bloedverlies inclusief weer een super groot stolsel, het bloed zat zelfs op mijn stoel. Daarna gisteren nog de gehele dag rood bloed verloren en het enige wat ze op de echo kunnen zien is een kindje wat het goed naar zijn/haar zin heeft in mijn buik.
Gelukkig is het bloeden nu gestopt, ik hoop dan ook dat het echt hierbij blijft want het put je psyscisch helemaal uit! 
Wonderen bestaan dus wel! Ik ben nu overigens ruim 9 weken zwanger.
 
@xstefanie, wow wat een verhaal! Wat een strijder jullie kleine ? je zou denken dat met al dat geweld hij/zij mee komt maar gelukkig niet bij jullie wat ontzettend fijn. Inderdaad echt een wondertje ?
Heb me natuurlijk rot gegoogled de afgelopen periode en het is echt 50/50. Voor de helft lees ik niet goed aflopende verhalen en de andere helft mooie verhalen.
Heel veel liefde en geluk toegewenste voor je zwangerschap! En het stelt inderdaad vast meiden gerust, liever met een gerust gevoel wachten tot het moment dat je het zeker weet dan de onzekerheid en rollercoaster waar ik de afgelopen 11 dagen in heb gezeten..
Helaas is het voor mij niet goed afgelopen ik vertel het hieronder verder. 
@MarritA, wat lief dat je eraan dacht! Ben enorm blij dat ik vandaag terecht kon, eindelijk uitsluitsel. Gisteravond laat verdwenen ineens mijn zwangerschapssymptomen en ook vandaag niets meer gevoeld, toen had ik echt voor het eerst een heel sterk slecht gevoel. Hiervoor voelde ik me nog zo zwanger zo gek. Maar per vandaag was dat ineens verdwenen. En dat werd dus bevestigd met de echo helaas... het positieve nieuws is dat alles er goed uit zag, mijn baarmoeder was helemaal leeg en de eierstokken zagen een ook goed uit.
Wel vond ze het gek dat vorige week de test opliep i.p.v. afliep (ná het krijgen vd mk) en ook dat ik gisteren nog positief heb getest (was een clearblue test met wekenindicator, geen streepjestest) moet morgen weer even zo’n streepjestest doen, als die of negatiefs is of sterk terugloopt vergeleken met mn vorige tests dan is het oke en anders moet ik naar de gynaecoloog voor een extra check (bbz). Ik bloed ook nog steeds helderrood bloed wel zonder stolsels die heb ik na maandag en dinsdag vorige week nooit meer gehad. Maar hoop dat dat ook gauw over is.. wel echt gek heb gewoon 0 pijn gehad bij de miskraam en ook niet zo heel veel bloed verloren. Kennelijk was t nog heel vroeg.
Erg vervelend dat mijn eerste zwangerschap zo moet lopen het heeft me enorm onzeker gemaakt ook in het vertrouwen op mijn gevoel. Maar hopelijk mag ik weer zwanger raken en gaat het dan wel goed. Was vanmiddag natuurlijk heel erg emotioneel maar gaat nu wat beter gelukkig.
Jij nog heel veel liefde en gelukkig toegewenst met je zwangerschap! Je geeft me in ieder geval hoop dat het erna nog goed kan gaan :)  
 
 
 
Het is ook niet niks dus neem zeker je tijd alles te verwerken. En het is fijn dat alles er wel goed uit zag eierstokken enzo. Dan wie weet ben je zo weer zwanger wanneer je hier weer voor Gaat. Ik was na mijn mk binnen een half jaar weer zwanger en deze is nu al 13weken ver. 
Heb je morgen nog wel een echo? Dat las ik een stukje terug? 
Zorg goed voor jezelf en je man. Sterkte x
 
@Euqinimod, dankjewel ? had het er net met mijn man over ik vroeg of hij dacht dat het goed zat en dat dacht hij. Ondanks dat ik vantevoren zei dat ik verwachtte dat het mis was. Voor hem is daardoor de klap nog wat harder aangekomen.. ik probeer wel heel erg te relativeren, we hadden nog geen hartje zien kloppen en het was een hele jonge zwangerschap. Maar het blijft natuurlijk verdrietig, merkte dat je al heel gauw begint te fantaseren ook over de uitgerekende datum etc. 
Wat fijn te horen dat je binnen een halfjaar weer zwanger was! Heel veel liefde en geluk met de zwangerschap ik hoop over een tijdje ook zo gezegend te mogen zijn ☺️ Voor nu dit inderdaad even laten bezinken... X
 
@Euqinimod, ben vergeten te reageren op je vraag over de echo, nee had hem in eerste instantie aankomende donderdag maar kon hem vervroegen naar vandaag. Die van donderdag gaat dus niet meer door alles zag er verder goed uit dus is niet meer nodig.
Hopelijk stopt het bloeden snel en ga morgenochtend even een test doen om te kijken of het hormoon al is afgezwakt/weg is.
 
Het is net of ik mijn eigen verhaal lees.. ik heb nu 2.5 week geleden een miskraam gehad. Daarvoor had ik al 1.5 week bloedverlies. Vorige week zondag heb ik een test gedaan om te kijken of hij al negatief was. Je raadt het al.. hij was juist knal positief. Ik ben vrijdag bij de gyn geweest voor een echo en alles zag er goed uit. Deze week heb ik heftig bloedverlies gehad wat nu eindelijk terugloopt (na 4 weken pff).. vrijdag moet ik opnieuw testen als hij dan nieg negatief of minder positief is moet ik terugkomen..nu merk ik alleen voor het eerst dat mijn symptomen teruglopen en hoop ik dat ik negatief test.
Ik herken ook erg dat je zelf al een negatief gevoel hebt, terwijl je vriend nog positief is. Hier kwam de klap eerst bij hem erg hard aan en was ik nuchterder. Alleen de aflopen week merk ik dat de klap bij mij komt. Ik heb volgende week een weekje vrij genomen op het werk. Vergis je niet in hoe heftig het lichamelijk en geestelijk is. Neem de tijd en zorg goed voor jezelf! Ik denk dat het bij mij zo lang duurt, omdat ik meteen volop aan het werk ben gegaan en voor mijn verdriet ben weggelopen. Klinkt gek, maar nu ik het toelaat lijkt het zichzelf op te lossen.
Veel sterkte!
 
Helaas zelf ook een aantal miskramen gehad en ook een keer zo'n stolsel verloren maar op de echo gelukkig toch een kloppend hartje te zien. Ik weet ook dat het hcg in je bloed nog een paar weken na een miskraam aanwezig kan zijn dus dat kan ook de positieve testen verklaren. Ik wens je heel veel sterkte x
 
Je verhaal heeft me gewoon niet los gelaten. Een miskraam is al vervelend maar al die onzekerheid maakt het nog lastiger. 
Zoals anderen ook al zeggen: neem even tijd voor jezelf en je man. Hoe pril het ook was je zult een periode van rouw in gaan. En die uit zich op veel manieren.
Ik heb mijn ouders en vrienden het verhaal verteld om steun te kunnen vinden. Dat lukte niet helemaal. Mijn vrienden begrepen ons niet. Toen een vriendin een paar weken na de tweede miskraam haar kitten moest laten inslapen en daardoor verdrietig was antwoordde een andere vriendin: ‘je mag best verdriet hebben. Die kitten was jouw baby zoals Marrit ook haar baby verloor’. Ik was woest. Maar ik kon niks... 
onze ouders hebben ons daar in tegen goed opgevangen. Dus als je met iemand wil praten dan zeg ik vooral doen! 
Veel sterkte de komende tijd. En als jullie er straks aan toe zijn wens ik je een hele mooie zwangerschap met een gezond kindje?.
 
Terug
Bovenaan