Heb lang getwijfeld om dit te vertellen maar toch denk ik dat het voor mezelf goed is en ook voor andere lotgenoten. Ik ben een moeder van 1 dochter van 4 jaar. Op haar heb ik relatief lang moeten wachten, bijna 2 jaar. Vervolgens heb ik de afgelopen 2,5 jaar 5 miskramen gehad, allemaal binnen de 12 weken. Op dit moment is de 5e miskraam aan de orde. Hoe lang het duurt voordat alles weg is is weer afwachten. Ben al in de medische molen beland en heb een chromosomen onderzoek gehad, waar niks raars uitkwam en een hysteroscopie; een baarmoederonderzoek waar nogal wat polieptueus weefsel is weggehaald. Na dit onderzoek in juni van dit jaar ben ik relatief snel zwanger geraakt; na 3 maanden. Helaas opnieuw niet voor lang. Ik vraag mij af of er meer vrouwen zijn die na zoveel miskramen toch nog een gezond kindje hebben gekregen. Want ik heb het gevoel dat mijn lichaam me nu toch aardig in de steek laat. Er zijn mensen in mijn omgeving die zeggen. Joh stop er toch mee je hebt een gezond kind. Maar ik kan het nog niet afsluiten. Ik ken het gevoel van geluk en dat wil ik zo graag nog een keer meemaken. Ik ben nu het traject van IUI ingeslagen en ben daar voor deze miskraam 1 keer zwanger van geraakt (ging dus ook mis). Als alles achet de rug is, kan nog wel 2 a 3 weken duren, zullen we onze pogingen toch weer oppakken. Kan iemand me haar ervaringen vertellen over deze ellende. En hoe verwerk je telkens deze teleurstelling?
Inez
Inez