moeizame ontlasting, zelfs bij speciale voeding

Hoi Mirella,
Mag ik vragen hoe lang je al de speciale voeding geeft? Bij mijn zoontje begon de omneo pas echt te werken na 3 werken. Hij poepte ook alleen als hij op het aankleedkussen lag zonder luier en ik zijn beentjes een beetje omhoog hield.
Wat bij onze zoon ook nog wel heeft geholpen is babymassage. Hier heb ik een aantal massagetechnieken geleerd waardoor de ontlasting wat gestimuleerd werd. En het hielp echt.
Maar ondanks de omneo en de massage blijft de ontlasting toch soms nog een probleem. Op advies van de huisarts gaan we nu wat lepeltjes verse jus-d'orange of roosvicee laxo proberen. Maar Coen is nu 4 maanden, dus dan kan je al weer wat makkelijker iets proberen.
Succes!!!
Groetjes Irene
ps. Wat kan je als mama blij zijn met een goede poepluier he?!  Nooit gedacht voordat ik een kindje kreeg...

Hoi Mirella,

Moeilijk idd! Kindicol wil wel ns helpen (dat zijn die druppeltjes van VSM). Onze zoon had het ook vreselijk om te zien, ze lopen haast paars aan, alles destijds geprobeerd. Van water erbij tot als het te lang duurde... de thermometer.
Aan het cb had ik helaas niets...

@Adama, prima dat je (volgens jou) advies geeft, maar wat een onbenullig, onwetend advies is het. Geen enkele moeder en daar ben ik van overtuigd, ook al schrijf jij anders, zal ten koste van haar kind voor het goedkope gaan!

Mirella heel veel succes!

Groetjes Kirsten

quote: MCJ8121 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-02-2009 17:45:24'));

Hoi Mirel,

wat apart, dat ze bij jouw  CB zeggen, dat je geen olie in de fles mag doen. Bij ons werd het juist aangeraden... Zo zie je maar, je zult het toch met je eigen gezonde verstand moeten zien uit te vinden. Bij ons was het ook een hele puzzel, maar we zijn er wel uitgekomen.

Groetjes, Marijon

Sterker nog: in alle merken kunstvoeding zijn de dierlijke vetten (koemelk: boter) verwijderd en vervangen door plantaardige olie! Meestal maisolie...

Hoi hoi,
@ Irene. Nou wat je zegt ja. Dat je zo blij kan zijn met een poepluier
Ik heb ook het idee dat ze de hele dag ligt te persen. Ik gebruik het nu ruim 1,5 week maar moest het eerst mengen dus zit pas 2 dagen op flessen met volledig die speciale voeding zeg maar. Ik denk ook dat het nog echt aan moet slaan hoor doe doe ook maar dorgaan met die druppeltjes van VSM. Baat het niet dan schaadt het niet. En zo duur zijn die niet  Grapje!!
Bedankt voor jullie advies.

Liefs Mirel

Hoi Mirella,

ik heb inmiddels van een andere moeder begrepen, dat je geen olijfolie in de fles mag doen, omdat een kindje zich kan verslikken en dan olie in de longetjes kan krijgen.
Wanneer een kindje aan vast voedsel is, kun je daar wat olijfolie doorheen doen.
Ik kook zelf dagelijks met olijfolie.
Hoe gaat het nu met je kindje? Wij hebben maandenlang met veel succes de Omneo gegeven.

Groetjes, Marijon

Hoi Marijon,
Mij is idd hetzelfde verteld over de olie.
Bij mijn 1e heb ik ook altijd Omneo gegeven vandaar dat ik ook al snel overgestapt ben.
Ik heb al wel begrepen dat het een tijdje kan duren voor het helemaal gaat werken maar ik merk al wel verbetering. Eerst was het 1e beetje echt heel hard, dat wordt al iets zachter en de rest is net mosterd. Zo hoorde het vroeger te zijn verteld mijn moeder laatst
Ik heb dus goede hoop.
Liefs Mirel

kik waar heb j ehet nou over?a ub goed door lezen   ik zeg nutrilon friso is nog de bestwe meeste mensen gebruiken die merken zeg ik en ik kijk aan de meest mensen ik schrijf mijn mening al sj eleuk vind pak je het als j eniet goed vind dan neem je het maar niet?

Terug
Bovenaan