Moet het ff kwijt...

Het heeft niets met zwanger zijn te maken, maar moet het toch even kwijt. Heb in een eerder topic geschreven dat de kans bestaat dat we door schulden op straat komen te staan. Vandaag kregen we de brief van het vonnis,. Binnen 14 dagen moeten we zorgen dat het huis ontruimd is. Pff hoe gaan we dat doen met 5 kids en 6e op komst? Waar moeten we heen? Hoe moet het met de spullen die we voor prulletje hebben? Weet het ff niet meer. Blij gemaakt met een dode mus, nee hoor ze zetten je niet zomaar op straat in deze kou met kinderen, wacht maar af het komt goed. Als je aan kan tonen dat we met schuldhulp bezig zijn komt het goed. Nou ik zie het jah... Zitten in budget beheer, krijgen vanaf 1 jan 125,00 in de week. vaste lasten worden betaald maar van die 125,00 moeten we dus verder alles doen.
 
pfff meid ik snap dat je dit kwijt wilt
ik weet er alles van.
niet nu ik op samen woon maar toen ik voor een jaar terug nog bij mijn moeder woonde,
wat een ellende was dat zeg.
toen was een huisuitzetting net voorkomen gelukkig door mijn moeders werkgever maar ze stonden wel met grote containers voor de deur. erg traumatisch. we moesten daarna 3 maanden bij mijn oma wonen omdat alles was afgesloten, en dat in je eigen land. terwijl er bakken met geld zomaar word verspilt door de overheid.
ik kan daar zo kwaad om worden.

probeer alles wat je kan. en alle hulpverleners op te bellen en uit te leggen waar je mee bezig bent.
miss dat zij nog wat voor je kunnen betekenen.
anders heel veel sterkte en ik leef met je mee.

groeten
 
he bah wat vreselijk dat dit soort dingen gebeuren!! ik vind echt dat ze dat niet kunnen maken hoor, je zet toch niet zomaar een gezin met 5 kinderen op straat!!!!
en dat terwijl je al zo hard bezig was met een oplossing.
echt onbegrijpelijk!!
sterkte en succes met alles

liefs, Karin
 
wat erg!
en heel nederland geeft 7,1 miljoen aan serious request en in ons eigen land gebeuren zulke dingen!
vreselijk. ik hoop dat het voor jou en je kindjes allemaal goed komt.
ik zal voor je duimen.
groetjes m
 
Hi,

Ik vind het echt heel vervelend voor je, maar ze zetten je echt niet zomaar op straat.
Toen er schulden etc. ontstonden was je er toch zelf bij. En dan weer beginnen aan een zesde kind snap ik eerlijk gezegd ook niet.

Je deelt hier vaak je verhaal. En dat mag natuurlijk, maar persoonlijk heb ik er wel moeite mee om het allemaal maar zielig voor je te vinden. Je was er toch zelf bij??

groetjes "zwanger van nummer 2"
 
Zwanger van nummer 2: Helaas heb je niet alles zelf in de hand! Al denken sommigen (waaronder jij???) van wel.
Tsja die kinderen daar ben je zelf bij, maar als ik het zo lees zijn deze allemaal hartstikke welkom. Maar schulden.... die maak je helaas niet altijd helemaal zelf. Wij hebben bijvoorbeeld twee huizen, al drie jaar, waarvoor wij opdraaien voor alle kosten en de expartner van mijn man weigert mee te betalen. Wij kunnen het bijna niet meer dragen en proberen uit man en macht dat het huis niet geexecuteerd hoeft te worden waardoor wij achterblijven met een schuld van een ton. En dat terwijl wij al een halve ton voor haar hebben voorgeschoten! Die extra schuld kunnen wij niet dragen. En helaas hoeft miep ook niet mee te betalen van de rechter, omdat zij tot begin vorig jaar minder verdiende. Helaas zit ook manlief nu in de ww en levert dat dus grote problemen op. Maar zowel de hypotheekverstrekker als de rechtstaat kunnen niets voor ons betekenen, en dat terwijl ze wel moest meetekenen om het huis te kunnen kopen.Dus Zwanger van 2: Het is het land waarin wij leven: een land waarin iemand anders ervoor kan zorgen dat je failliet gaat en in de problemen komt!

Goldwinggirl: Heel veel sterkte!
 
Beste Bettie,

Toch geloof ik sterk in je eigen kunnen en ben ervan overtuigt dat je zelf erg veel in de hand hebt en echt niet zomaar zwaar in de problemen komt. Juist in dit land!

Mensen maken alleen helaas vaak de verkeerde keuzes en die hebben nou eenmaal consequenties.

Uiteraard hoop ik voor jou en goldwing dat jullie snel uit de problemen komen. Sterkte!

Groetjes "zwanger van nummer 2"
 
Terug
Bovenaan