Moet het ff kwijt...

@ MJ en ladylee,

Lief dat jullie zo met me meedenken en het voor me opneemt, maar ik heb geen zin in een discussie over mijn situatie en elkaar de zwarte piet toetespelen.
Mijn 6e kindje is net zo gewenst en gepland als alle andere, als je van gepland kan spreken want de natuur laat zich niet dwingen.
Na 7 jaar alleen voor 5 kids te hebben gezorgd leerde ik mijn huidige man kennen, was een jeugdliefde en toen we elkaar weer zagen sloeg de vonk over. We zijn afgelopen mei getrouwd en hem leek het leuk om een kindje van ons samen te krijgen. Niet verwacht dat ik door mijn leeftijd en voorgeschiedenis van niet zwanger kunnen raken zo snel zwanger zou zijn.
Ok, we hadden wat betalingsachterstanden, maar hadden goede betalingsafspraken gemaakt voor de aflossing. Maar een van de bedrijven gooide plots roet in het eten door beslag te gaan leggen op het loon van mijn man, we kregen nu per week de helft minder dan het normale loon, ja hou dan je hoofd maar boven water ...
Inmiddels hebben ze wel toegegeven dat ze een fout in het beslag leggen hebben gemaakt, dat het bedrag wat nu per week ingehouden word eigenlijk per maand ingehouden moest worden, maar dat terug draaien is helaas (nog) niet mogelijk.
Het uitzettingpreventieteam is er nu mee bezig, die vrouw zegt dat we ons geen zorgen hoeven te maken, dat we niet uit huis worden gezet omdat de woningbouw akkoord is gegaan met de regeling die hun aan het opzetten zijn. Maar ik heb nog niets zwart op wit, dus vind de mondelinge belofte een beetje eng.
 
Ik lees af en toe mee op dit forum, ik zit zelf op het forum als het langer duurt met het zwanger worden.

Als iemand zich ergert aan iemand anders waarom reageer je dan, als die persoon in kwestie dr verhaal kwijt wil dan mag dat, daar is dit forum voor bedoeld en ook oor advies in te winnen van anderen die misschien ook in zon situatie zitten of hebben gezeten, je kan elkaar helpen, maar als je al een oordeel hebt over iemand kun je beter niet reageren of liever gezegd het niet lezen.
We weten neit hoe het zit met goldwinggirl, zij heeft hier ook neit om gevraagd. Ik wens je het allerbeste toe voor 2011.

En weet je wat je kan doen misschien neit meer reageren op zon mensen die meteen een oordeel over je hebben, hoe moeilijk dat ook is, jij weet hoe het zit en niemand anders, jij staat daarboven.

Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden, ik kan jullie helaas geen advies geven, maar vond dat ik wel even moest reageren hoe er soms op dit forum gedaan wordt.

Succes.
 
@ ydnew,

het is presies als je zegt, ieder mag zijn mening geven, dus ook als het negatief is. Ik ben niet haatdragend, het enige wat ik vervelend vind is dat zwangervan2 niet rechtstreeks met mij praat maar over mij. Dat ze verdeer niet reageerd op wat ik schijft, ook niet op het forum van haar over zwangerschapssuiker.
 
Hoi goldwing,
Een mondelinge afspraak is rechtsgeldig, al kan ik me voorstellen dat je pas gerustgeteld bent als je alles schriftelijk bevestigd hebt!
Misschien kun je daar even om vragen, en er bij vermelden dat je nu je zo in je zwangerschap zit graag wat duidlijkheid wilt!
Ja bedrijven ed kunnen tegenwoordig beslag leggen op het loon, zoals bij jullie al blijkt is dat misschien geen goede ontwikkeling, dat hun een fout hebben gemaakt in de hoogte per maand/week ja daar ben je lekker klaar mee idd..
Maar goed het is gebeurd, ik ben blij voor jullie dat alle partijen zien dat hier gewoon een oplossing voor moet komen en dat ze jullie aan het helpen zijn, zoals je al schreef worden dus de vaste lasten betaald vanaf 1januari (misschien altijd verstandig om iig contact op te nemen met zeker de woningbouw om te kijken of de huur daadwerkelijk binnen komt!) en 125 euro per week is niet veel voor een gezin van 8personen maar het zou te doen moeten zijn, hoe vervelend ook, je kan tenminste warm wonen en eten!
Misschien kan je kijken of je man op zaterdag een paar centen extra kan verdienen of zelf af en toe oppassen oid, zodat je een klein beetje extra hebt!!
Heel veel succes en houd je ons op de hoogte.
Liefs MJ
 
Meid,

Ik zit een beetje met verbazing de reacties te lezen.... Ik ken iemand die zowat in het zelfde schuitje zat.. gelukkig word dat nu allemaal goed geregeld en kan zij met haar 2 kids in hun huis blijven wonen.....

Het is moeilijk om op deze manier positief te blijven. omdat je de ene ellende na de andere krijgt. maar voor jezelf moet je het wel proberen.

idd 125 euro per week is echt niet veel... maar wel te doen. Gewoon goed op de aanbiedingen letten en alleen kopen wat je nodig hebt. Je 2 oudsten kunnen misschien een krantenwijkje nemen, zodat ze zelf ook een zakcentje verdienen... Miss idd aankloppen bij de voedselbank. en je zou ook altijd nog naar het leger des heils kunnen om kleren... is wel 2e hands.... maar je hebt wel wat.

Ik wil je heel veel succes wensen, en hoop voor je dat alles goed komt en dat jullie een leuk en liefdevol 2011 krijgen. met jullie kleine beeb erbij...

Liefs Ann
 
@ MJ en Ann,

voedselbank word geregeld, kledingbank ook, vandaag contact gehad met de woningbouw, het komt allemaal in orde, maar vanwege de feestdagen duurt het wat langer, maar zowel van woningbouw, kredietbank en schuldeiser van de woningbouw bevestiging gekregen dat het goed komt. Gelukkig is hier een goedkope super in de buurt waar ik mijn boodschappen al doe, en mijn man heeft inderdaad al gedacht aan een bijbaantje op zaterdag. De kids mogen dat nog niet, zijn nog geen 15. Al zei mijn oudste wel, mam dan ga ik wel auto's wassen. Ben nog niet helemaal gerustgesteld, maar het komt wel goed.
 
Hey meid,
Wat fijn om te horen, tuurlijk de weg zal nog niet glad zijn, maar een huis en eten is het belangrijkste nu en die zekerheid heb je!
Geen zorgen voor de vaste lasten, die worden betaald, dus alleen kijken naar de week zelf!
De markt is heel goedkoop in groente ed, zeker als je op het einde van de ochtend/middag gaat, dan willen ze het kwijt!
Veel groente ed kun je zelf kweken (ik doe dat voor mn plezier) ik weet niet of je een tuin hebt? Maar groente als tomaat ed kunnen ook in een pot, kun je de hele zomer van plukken!
Wat lief van je zoon dat hij auto's wil wassen! al is het maar voor zijn spaarpotje (dat schiet er nu natuurlijk ook bij in)
Heb je altijd bv gegeven? Dat scheelt natuurlijk ook massa's geld!
Heb je geen leuk park/speeltuin in de buurt? Misschien kun je voor de verjaardagen van de kids een abbonnement kado vragen, kun je daar lekker met ze naartoe op vrije dagen!!
Nou meid ik gun jullie alle goeds voor 2011 en probeer niet teveel te piekeren!!
Liefs MJ
 
Terug
Bovenaan