Moet het ff kwijt...

@ MJ

Mijn kinderen zijn 2x12, 10, 7 en 6. Ook naar jouw tip ga ik eens kijken of we er iets mee kunnen.
Pf heb vandaag de hele dag al buikpijn, weet niet hoe ik het de kids vertellen moet.
 
Hi MJ,

Tuurlijk kan niet iedereen er iets aandoen, maar in het geval van goldwing irriteer ik me gewoon aan het gemak waarmee iedereen het maar vooral vervelend en zielig vind voor haar.

Als ze zoveel problemen heeft, snap ik gewoon niet dat je aan een zesde kind begint. Wat doe je het kind aan! Ze kan ook met ons mee schrijven op het forum, dus een computer en internet etc heeft ze ook. Ze kan ook de keuze maken om dat geld uit te sparen. En zo zullen er in haar situatie echt meerdere verkeerde keuzes gemaakt zijn. Vast en zeker niet bewust.

Groetjes "zwanger van nummer 2"
 
@ zwanger van twee,

leuk dat je het vraagt, de laptop heb ik van mijn moeder gemaakt, en internet betaald mijn vader voor ons, dat is zo'n beetje de enige luxe die we hebben. Wat voor verkeerde keuze heb ik gemaakt at er kortsluiting is ontstaan? Wat voor verkeerde keuze heb ik gemaakt dat mijn ex op mijn naam allemaal dingen bestelen op mijn naam die hij met zijn nieuwe liefde ging gebruiken? Leg me dat eens uit dan?
 
@zwanger van nr. 2.
Zoals jij je ergert aan dat iedereen het zielig voor je vind verbaas ik me over de manier waarop jij dit wegzet als eigen schuld.
Jij oordeelt wel heel snel. Ik ben zelf ook iemand die denkt dat je in dit land niet zomaar op straat komt te staan en dat er vast wel iets te regelen is, maar heb geen ervaring met dit soort situaties dus weet dit ook helemaal niet zeker. Wel heb ik zeker de indruk dat het niet meer zo makkelijk is als vroeger en dat instanties vaker medogenloos zijn.

En ook al is het iemand zn eigen schuld, dan nog zou ik het enorm vervelend voor een gezin met kinderen vinden dat ze op straat komen te staan met al je spullen en alles! Moet er niet aan denken!

@goldwinggirl
Ik hoop dat er voor jullie een oplossing komt en dat je uit de schulden kunt komen. Wens je een gelukkige toekomst. Heb geen ervaring met dit soort situaties en kan je geen tips geven behalve
blijven praten en zoeken naar oplossingen (misschien kan de gemeente iets voor je doen?)
Sterkte meisje!!!!
 
@ zwanger van nr 2, ik hoop maar voor jou dat je nooit in zo'n situatie terecht komt en zo naief kan blijven.
Wij hebben 9jaar terug een situatie gehad waar mijn man 3maanden geen loon kreeg, jeetje je weet niet wat je meemaakt, tuurlijk dat geld kwam want daar hadden we recht op,maar wanneer dan, en rente betalen ze je niet! denk je echt dat de mensen aan wie je je vaste lasten moet betalen iets interesseerd? nee die gooien er direct een boete op als je een rekening te laat betaald.
En voor sommige is dit misschien een geweldig land, maar er leven ook hier mensen in armoede.
Gelukkig is alles goed gekomen, maar gemakkelijk is het niet geweest!
Als jou man vandaag op straat komt te staan en de ww of wat dan ook niet direct betaald denk ik dat jij ook een probleem hebt, zou ik dan zonder het hele verhaal te kennen zomaar moeten zeggen; eigen schuld meid, of zou jij het prettig vinden als mensen met je meeleven en proberen mee te denken?

Sorry hoor, maar ik kan vanaf hier niet zien dat goldwing verkeerde keuzes heeft gemaakt en hoe dan ook, zelfs al zou dat zo zijn, dan nog maakt iedereen fouten en heeft toch recht op wat compassie!

@goldwing, hoop dat je er iets mee kunt, en wens jou/jullie veel succes met alles

Liefs MJ
 
@ goldwinggirl

je hoeft je helemaal niet te verantwoorden tegen zo'n iemand als mama van nummer 2.
je kunt duidelijk merken dat zij zoiets nog nooit heeft mee gemaakt omdat zij zomaar oordeelt over een situatie die ze niet kent.
en dan zeggen dan snap ik niet dat je een zesde kind neemt.
ik zou dat eerlijk gezegd zelf ook niet doen maar goed ik kan niet oordelen over jullie situatie als het geplant was of niet.

heel jammer dat er zulke mensen zijn die geen begrip kunnen opbrengen voor een situatie omdat ze zelf lekker zitten. jammer genoeg ken ik ook dat soort kortzichtige mensen die de boel wel goed voor elkaar hebben. en maar commentaar geven
maar ik hoop voor die mensen dat ze zelf nooit zo komen te zitten door wat voor tegenslag dan ook.

maar goed mocht het dan zo zijn verwacht dan ook geen enkel medeleven want wat je zelf niet kunt geven moet je ook niet terug verwachten.

goldwinggirl ik wil je heel veel sterkte wensen en idd die tip om de vk erbij te halen vond ik wel heel verstandig volgens mij kunnen hun meer voor je betekenen in dit soort situaties.
en blijf gewoon aan de bel trekken en uitleggen dat jullie druk bezig zijn om de boel op orde te krijgen.

heel veel sterkte en ik leef met je mee.

groetjes
 
nee, dat heb ik geloof ik niet gezegd, al weet ik niet hoe ze zwanger is geraakt en of het gepland was!
Ook weet ik niet of ze in een rustiger vaar water zaten toen en hoe de vooruitzichten waren.
Ik ken niet de hele situatie en vind het daarom niet netjes om hierover te oordelen, maar met een vingertje wijzen help je in ieder geval iemand niet vooruit, dit kindje komt toch en maakt de situatie er niet makkelijker op, daarom zou ik denken probeer een positief iets bij te dragen ipv te zeggen, eigen schuld, zoek het maar uit!
Maar iemand die geen cent te makken heeft kan/mag dus niet aan kinderen beginnen? Dat zal ik ook niet zeggen, al klinkt deze situatie wel heel schrijnend op dit moment!
Er worden zoveel kinderen geboren in een verre van ideale situatie en het enige wat mij ergert is dat iedereen het voor een ander zo goed weet, je had dit moeten doen of dat, wat schieten we er mee op?
Loze woorden op een te laat tijdstip, dus probeer mee te denken, we hebben het wel over een gezin!
MJ
 
Terug
Bovenaan