moet ik nu al vertellen dat ik zwanger ben??

A

Anoniem

Guest
HOi   meiden,

IK   ben   nu bijna   7   weekjes   zwanger   en hebt gesolliciteerd bij een   winkel.
Wat   zouden jullie   doen..nu al   vertellen   dat   ik   zwanger   bent of   wachten hiermee da t de   3 maanden om   zijn   of   zoiets?

mijn   vriend   werkt     thuis dus   die   wil   straks   voor   de   baby   en   andere   kids   zorgen dus   kan   ik ""gewoon"" 3   dagen   werken.

Wat   vinden jullie?

liefs Maagd

Je hoeft het pas te vertellen een maand of wat voordat je met zwangerschapsverlof gaat. Dus er is echt geen haast bij. Maar goed het is soms wel prettig voor de verstandhouding om het eerder te vertellen. In ieder geval goed van je at je er tijdens je sollicitatie niet over bent begonnen! Veel dames maken daar de fout en worden dan om een of andere smoes niet aangenomen. Gewoo vertellen op het moment dat jij het beste acht!

succes en sterkte!

groetjes,
Wietske

Als ik   jou was zou ik het wel zo snel mogelijk vertellen....
Verplaats je in je toekomstige baas, wat zou jij ervan denken?
Tuurlijk, wettelijk gezien hoef je het echt niet te vertellen, maar ik ben bang dat als je je mond houdt, dat dan je nieuwe baan al snel niet meer zo leuk zal zijn.
Succes met je beslissing.
Anakin

Hallo,

Mijn advies is misschien niet helemaal eerlijk tegenover je baas maar ik zeg je dit omdat ik het zelf heb meegemaakt. Ik heb het eerlijk verteld toen ik het mijn familie ook had verteld. Ik zat nog in mijn proeftijd en werd gelijk de dag erna ontslagen.

Hij mocht mij wettelijk gezien daar niet voor ontslagen maar deed het toch. Er is een rechtzaak van geweest en ik heb dat kunnen bewijzen. Ik heb het daarom ook gewonnen.

Mijn zusje is nu ook zwanger (samen met mij) en heeft steeds hetzelfde probleem. Steeds als zij meld dat ze zwanger is wordt ze afgewezen.

Daarom is mijn advies als er niet naar gevraagd wordt meld het niet. Je bent niet ziek. Er is niks ernstigs met je aan de hand. Als je niet inkomen afhankelijk ben zou je het misschien kunnen vertellen. Dan zul je hoogstwaarschijnlijk wel een afwijzing krijgen.

Nou succes met  de beslissing.

Groeten Nova

hoi hoi

Ik zou het wel eerlijk zeggen. Dan heb je idd kans je baantje mis te lopen, maar ik zou er ook niet met plezier heen gaan, als je nieuwe baas direct al van je baalt omdat je zwanger bent en het te laat te horen heeft gekregen.

Maar goed, ik zit natuurlijk niet in die situatie

liefs janine

Ik zou het niet eerder vertellen dan dat jezelf ook zekerheid hebt. 7 weken is nog erg pril.
Stel dat je het verteld en de baas neemt je daardoor niet aan (wat hij natuurlijk niet zou vertellen) en het gaat alsnog mis.... Dan heb je beiden niet.
Gewoon afwachten of je de baan krijgt en als je wel word aangenomen zou ik zeker wachten tot na de 1e afspraak bij de VK en je zeker weet dat alles goed is met je kleintje.

Suc6 bij je besluit.

Groet Xanthe

herkenbare situatie...
Ik ben nog niet zwanger maar probeer wel een baan te vinden, ik vind het best wel moeilijk om te beslissen; als je het verteld wordt je niet aangenomen en als je er net drie maanden werkt, krijgt je baas ws het idee dat ie 'een kat in de zak heeft geocht' zeg maar.
Ik probeer ook een baan in een winkel te vinden maar ik ben met 23 al te oud, ze kunnen voor verkoopmedewerker ook iemand van 16 aannemen die geen opleiding heeft en dus stukken goedkoper is. Een MBO opleiding stelt helaas niks meer voor....
Heb jij deze ervaringen ook?

Suc6 met een baan vinden en met je zwangerschap natuurlijk!

Groetjes Roseliek

Hai,

Anakin, ik wilde graag en op jou reageren. Is dit niet een beetje de omgekeerde wereld? Dat je je als zwangere vrouw maar in je baas moet inleven? Ik wil je niet persoonlijk aanvallen, maar ik heb al vaak genoeg op het forum gelezen hoe werkgevers uit hun slof schoten toen een van de meiden hier vertelde dat ze zwanger was. Dat vind ik persoonlijk schandelijk. Een zwangere vrouw wegpesten, hoe laag kun je zinken. Wij vrouwen zetten mooi wel de werknemers van de toekomst op de wereld en dat lijken vooral de sexisten van een mannelijke werkgevers te vergeten!
Er zitten trouwens ook vrouwen tussen die dat doen als dat niet nog erger is...
Er is niet voor niets wetgeving die dergelijk gedrag van werkgevers verbiedt. Onze moeders, tenminste die van mij, heeft hard gevochten voor de rechten waar wij nu van genieten. Als we die niet hadden zou het aantal vrouwen dat ongewild werkloos is vele malen hoge zijn! Laten we dan alsjelieft geen rekening gaan houden met al die zogenaamd zielige werkgevers. Je bent er maar 3 maanden tussenuit met zwangerschapsverlof en als je baas het goed geregeld heeft is hij daar gewoon voor verzekerd.
Het is vaak al moeilijk zat om een baan te vinden. En zeker als je ontslagen wordt terwijl je zwanger bent. Als je met de vakbond belt over dit onderwerp krijg je altijd te horen dat je NIET moet vertellen dat je zwanger bent. Totdat je voldoende bewijs op papier hebt dat men je een goede kracht vindt. Dit kan je prima uitlokken via mail, door gewoon af en toe te vragen wat je werkever van je prestaties vind. Ook zogen dat evaluatiegesprekken worden genotuleerd en ondertekend.
Zo kan je als je baas je wilt ontslaan er via de rechtbank i iedergeval nog een mooie schadevergoeding uitslepen.

groetjes,
Wietske

Terug
Bovenaan