Hai,
Anakin, ik wilde graag en op jou reageren. Is dit niet een beetje de omgekeerde wereld? Dat je je als zwangere vrouw maar in je baas moet inleven? Ik wil je niet persoonlijk aanvallen, maar ik heb al vaak genoeg op het forum gelezen hoe werkgevers uit hun slof schoten toen een van de meiden hier vertelde dat ze zwanger was. Dat vind ik persoonlijk schandelijk. Een zwangere vrouw wegpesten, hoe laag kun je zinken. Wij vrouwen zetten mooi wel de werknemers van de toekomst op de wereld en dat lijken vooral de sexisten van een mannelijke werkgevers te vergeten!
Er zitten trouwens ook vrouwen tussen die dat doen als dat niet nog erger is...
Er is niet voor niets wetgeving die dergelijk gedrag van werkgevers verbiedt. Onze moeders, tenminste die van mij, heeft hard gevochten voor de rechten waar wij nu van genieten. Als we die niet hadden zou het aantal vrouwen dat ongewild werkloos is vele malen hoge zijn! Laten we dan alsjelieft geen rekening gaan houden met al die zogenaamd zielige werkgevers. Je bent er maar 3 maanden tussenuit met zwangerschapsverlof en als je baas het goed geregeld heeft is hij daar gewoon voor verzekerd.
Het is vaak al moeilijk zat om een baan te vinden. En zeker als je ontslagen wordt terwijl je zwanger bent. Als je met de vakbond belt over dit onderwerp krijg je altijd te horen dat je NIET moet vertellen dat je zwanger bent. Totdat je voldoende bewijs op papier hebt dat men je een goede kracht vindt. Dit kan je prima uitlokken via mail, door gewoon af en toe te vragen wat je werkever van je prestaties vind. Ook zogen dat evaluatiegesprekken worden genotuleerd en ondertekend.
Zo kan je als je baas je wilt ontslaan er via de rechtbank i iedergeval nog een mooie schadevergoeding uitslepen.
groetjes,
Wietske