Muizeke/Espritxx




Hoi Elise

Nou ons weekendje weg was erg geslaagd, Daantje sliep gewoon net als thuis in het bungalowpark (we waren erg bang dat ze in het campingbedje van mn ouders niet goed zou slapen, gelukkig waren we bang voor niks). Als je met zo'n kleintje weg gaat moet je je natuurlijk nog wel gewoon aan alle vaste voed- en slaaptijden houden, maar het was al lekker om een keertje uit ons eigen huis weg te zijn. Het was wel een hele volksverhuizing: bedje mee, kinderwagen mee, een hele grote tas met eten en kleertjes voor mevrouw, een tas met speelgoed enz enz. Al miijn eigen spulletjes konden bijna in een enveloppe haha. Heb jij nu ook vakantie? Jammer van dit rotweer he? Of is het bij jullie wel lekker? We zijn inmiddels ook al twee keer een dagje met zn tweetjes op pad geweest, dat was ook wel fijn hoor, een dagje Amsterdam en een dagje Den Haag/Scheveningen. Maar hoe de oma's dan ook zeggen doe maar rustig aan, jullie mogen zo laat terugkomen als jullie willen.... we waren toch telkens rond 6 uur weer thuis, en dan ben je zo blij dat er zo'n lief klein hummeltje van alweer 5 maanden op je zit te wachten met een lieve glimlach. Daantje kletst nu trouwens weer wel gelukkig... waar je je toch allemaal druk om kunt maken met zo'n kleintje he? Dr haartje groeien ook ineens heel hard en ze worden net zo donker als die van mij en mijn man (donkerbruin), en volgens mij zijn ze net zo stijl als die van mij. Vinden jullie het ook zo grappig als je telkens iets van jezelf terugziet in je kindje? Daantje is ook al een beetje verlegen af en toe, daar hebben mijn man en ik ook altijd "last" van gehad, gek om te zien dat je dat dus ook doorgeeft aan je kindje.

Ik geef haar nu trouwens verse fruithapjes, banaan of banaan met peer, met de staafmixer krijg ik net het zo fijn als olvarit en Daantje vindt het veel lekkerder, met Olvarit begon ze toch altijd wel een beetje te protesteren en belandde de helft op haar slabber, vanmorgen met de banaan met peer (en een lepel rijstebloem voor de dikte) had ze niet een druppel op dr slabber geknoeit, alles ging op. Het groentehapje vindt ze alleen nog steeds niet echt lekker helaas, maar dat zal vanzelf wel komen, we blijven gewoon proberen. Hoe doet Anne-Sophie het met de hapjes? Vindt ze alles lekker?  

Wij hebben trouwens al een kinderstoel, van Ikea een witte is het, hij is echt spotgoedkoop. Een collega van mij had dus een triptrapstoel en de stoel van Ikea en ze vond die van Ikea veel fijner, daarom hebben wij die gekocht, maar ze heeft er nog niet in gezeten, zitten kan ze echt nog niet zelf. Bij de ikea stoel zit er namelijk geen voetenplankje waar ze zich op af kunnen zetten, en dat schijnt soms wel een uitkomst te zijn om ze zittend te houden....   ben benieuwd, hij staat nog ongebruikt op de logeerkamer.

Gaan jullie ook nog weg deze zomer (nou ja zomer... t lijkt wel herfst hier)?

Hebben jullie het ook wel eens over "de tweede"? Wij wel, we hebben al namen!!! Erg he? Voorlopig wachten we nog even hoor, het je-weet-wel gaat gelukkig wel weer, ik had amper pijn. T voelde wel anders als eerst, net alsof de hele boel van binnen verschoven was ofzo... maar goed dat zal er wel bijhoren.

Is Anne-sophie trouwens ook zo gek op de afstandsbediening? Als Daantje al die knopjes ziet wordt ze helemaal wild! Ze zit nu bij me op schoot, mee te kijken naar mn laptop, ze was de box even beu.

Liefs Femke
 
Hoi Femke!

Wat lekker dat jullie weekendje weg zo geslaagd was! Volendam is ook erg leuk om een keer heen te gaan! Toch niet te veel vis gegeten he?
Dat van die volgepropte auto herken ik wel. Wij hebben als we weggaan ook altijd een hele auto vol met spullen van Anne-Sophie (ik neem alleen de meubeltjes niet mee, maar verder zit alles er dan in...je weet maar nooit haha!

Het weer is hier ook dramatisch! Vanmorgen regende het hard, maar nu is het gelukkig droog. Kunnen we straks mooi even naar de stad.
Hier is de vakantie bijna begonnen. De kinderen hebben vandaag de laatste schooldag! Wij moeten morgen nog even schoonmaken en dan maandag het lokaal weer in orde maken voor volgend jaar (schilderen op het raam enzo) en dan is het eindelijk vakantie!!! Mijn man heeft al vakantie dus hij kan mooi bij Anne-Sophie blijven. Heerlijk!

We hebben de tuin ook eindelijk af! Aan de ene kant hebben we gras (lekker voor Anne-Sophie en ons konijn) en aan de andere kant een zitje en planten en twee boompjes. Ik heb niets met de tuin dus mijn man leeft zich er helemaal in uit. Hij is nu naar de Intratuin om nog meer plantjes te halen..hij heeft de smaak helemaal te pakken.

Lekker dat Daantje vers fruit krijgt. Hoe doe je dat precies? Hoeveel heb je dan van alles nodig? Doe jij er ook liga in? Ik wil het ook gaan doen maar ik weet niet goed hoeveel je er dan in moet doen.
Anne-Sophie vindt alles lekker! Maar de bruine bonen met appeltjes zijn toch wel favoriet!

Wat gaat de tijd snel he?
Anne-Sophie was gisteren alweer 20 weken! Elke dinsdagavond zeggen we...weet je nog? 20 weken geleden waren we aan het puffen!
Wij kunnen ons een leven zonder Anne-Sophie niet meer voorstellen! Het is zooooo leuk! Ze is dan ook een heel makkelijk meisje. Bijna altijd vrolijk en gezellig!
Ze kan nu ook echt al een tijdje in de box spelen. Ze is dan reuzedruk met haar speelgoed en het trekken aan de mobile! Ze hebben al best veel kracht he?

Gisteren hebben we foto's laten maken bij Dirk vd Broek (supermarkt) Ik kreeg een uitnodiging! 1 foto is gratis en de rest is vrijblijvend! Volgens mij zijn ze erg leuk geworden. Ze had een witte brokante jurk aan en een witte legging en blote voetjes. Wij willen graag een sepia foto voor aan de muur. Daar hing eerst onze trouwfoto, maar daar heb ik nu wel genoeg naar gekeken haha!
Ze moest in een mandje liggen en in een teil zitten. Ze hebben ook een foto gemaakt van Anne-Sophie gemaakt in zo'n stoel die Daantje voor het dopen heeft gekregen. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. We kunnen ze 30 juli ophalen. Dan zet ik ze gelijk hier even op oke?

Wat grappig dat Daantje ook zo gek is op de afstandsbediening! Anne-Sophie heeft precies hetzelfde! Ze stopt ze het liefste allemaal in haar mond. Maar dan zit alles onder het kwijl! Als ze op schoot zit en ze ziet zo'n ding dan wordt ze helemaal wild. Ze reageert trouwens ook op haar naam. Doet Daantje dat ook?

Wij hebben het ook al over een tweede gehad! Mijn man wil er nog wel even mee wachten (tot Anne-Sophie 1,5 jr is ofzo) Maar ik weet niet of ik het zo lang vol ga houden. Het lijkt me zo leuk om twee kindjes te hebben. Een zusje of broertje voor Anne-Sophie. Nog een meisje lijkt me wel erg leuk! Hoef ik in ieder geval geen nieuwe kleertjes aan te schaffen...we hebben dozen vol haha!
De jongensnaam hebben we natuurlijk nog van de vorige keer. En ook al bijna een meisjesnaam. Ik hoop wel dat we wat naamvaster blijven dan de vorige keer....toen hebben we zo vaak van naam gewisseld! Maar goed...voorlopig nog maar eventjes wachten.

Anne-Sophie is ook best een beetje verlegen bij hele vreemde mensen. Ze lacht wel naar iedereen maar wil niet bij iedereen op schoot. Maandag was mijn man met haar naar een verjaardag van zijn nichtje. Daar komt ze eigenlijk nooit dus ze wilde ook echt alleen maar bij papa op schoot (mijn man vond het wel schattig)
Mijn man heeft niet echt last van verlegenheid maar hij is wel heel streng opgevoed (ook met het geloof enzo) het heeft heel lang geduurd voordat hij daar een beetje los van was. Ze mochten bijvoorbeeld op zondag alleen binnen het hek spelen. en alles moest op bepaalde tijden (10.00 uur koffie enzo) Hij vindt het dus best wel lastig om niet in schema's en tijden te denken. Ik heb dat totaal niet. Bij ons thuis was altijd iedereen welkom en wij waren veel makkelijker. Anne-Sophie heeft wel het temperament van mijn man maar het vrolijke weer van mij (ik klets ook de hele dag..haha)

Anne-Sophie kan trouwens nog steeds niet uit speen 3 drinken. Ze verslikt zich steeds en de helft van haar melk verdwijnt niet in haar mond maar op haar slab. Dus nu zitten we nog steeds op speen 2 en dat gaat prima! Gek he? Zou dit erg zijn?
Ze piept de laatste tijd ook een beetje als ze ademt. Mijn man heeft astma dus ik maak me best wel een beetje zorgen. Een tijdje geleden zei de huisarts dat er niets aan de hand was maar je weet maar nooit. Die bultjes zijn ook nog niet weg. Ze heeft er nu aan allebei de kanten 1. Het kan geen kwaad maar ik vind het niet echt prettig. Gelukkig heeft ze er geen last van!

Ik hoop dat de zomer nog wel gaat komen. Laat de zon maar komen!! Wij gaan nog een aantal dagen naar mijn ouders in Limburg (zij zitten op de camping)  Ben benieuwd hoe Anne-Sophie het daar doet. En of we alles in 1 auto kunnen houden of dat ik er met mijn auto achteraan moet rijden haha!

Ohh er komt geluid uit de babyfoon...tijd voor het fruithapje!

Liefs Elise
 

Ha Elise

Daantje ligt even te spelen in de box dus heb ik nog mooi even tijd om op t forum te zitten :) Ik kan alles tegenwoordig heel snel als ze stil is hahaah, vroeger was ik veel trager met alles maar nu pak ik mijn kansen wel hoor

Dat fruithapje van Daantje is heeeel simpel, ik pureer gewoon een halve banaan met de staafmixer, of bijv 1/3 banaan en 1/3 peer (dan doe ik er wel wat rijstebloem bij omdat het door het perensap erg nat wordt). Met liga heb ik nog niet geprobeert, maar dat zal ze vast wel lusten. Het ruikt gewoon al veel lekkerder dan een potje vind ik zelf. Ik had ook worteltjes gekookt en gepureerd met de staafmixer maar die kreeg ik toch niet helemaal zacht, misschien wat langer koken de volgende keer. Ik denk dat we voor de groentehapjes maar even de potjes aanhouden aangezien ze er toch maar heel weinig van eet nog.

Wij denken ook elke donderdagmorgen nog even terug, nu was ze net geboren haha, herkenbaar dus. Ik zat vanmorgen toevallig het verslag van de kraamhulp door te lezen, toen er stond 'Femke heeft nog veel last van haar onderkantje' voelde ik accuut die snijdende pijn weer, brrrrrr.... ik hoop dat ik nu zover 'opgerekt' ben dat het broertje of zusje van Daantje er zo uitfloept (zal wel lekker naief zijn van mij hahah). We gaan trouwens de jongensnaam die we hadden bij Daantje niet gebruiken, gelukkig maar dat Daantje een meisje is anders had hij nu een naam gehad die we niet meer leuk vonden... erg he? We hebben nu wel een andere jongensnaam bij Daantje die we ook stoer vinden, en meisjesnamen hebben we in overvloed, net alsof die er meer zijn ofzo? Ik kan zo 5 namen noemen die allemaal in aanmerking komen, maar voor jongens vind ik het veel moeilijker. Nog een meisje zou ook wel leuk zijn en inderdaad handig met de spulletjes, als ik zie wat voor bult kleren Daantje nu al niet meer past, het is nog zonde als dat allemaal maar 1x gebruikt wordt.

Daantje is ook echt heel erg sterk, ze staat het liefste de hele tijd als je haar vast hebt, en ze kan al hard knijpen, laatst had ze mijn wang beet, nou ik dacht dat ze hem blauw kneep. Ik had van een collega van mij gehoord dat als ze straks tandjes krijgen ze die ook wel eens in je nek zetten. Dat gaat nog wat worden! Daantje bestudeerd ook iedereen heel goed die ze niet zo echt kent. Als ze goed wakker is maken vreemde mensen haar niet zoveel uit maar als ze moe is of net uit haar bedje dan kan ze t nog wel eens op een huilen zetten. Daantje reageert ook op haar naam, lief is dat he? Dan draait ze dr koppie altijd naar ons toe, moest jij na de geboorte trouwens ook even omschakelen dat je baby nu ineens een naam had? Onze kraamhulp noemde haar vanaf de eerste seconde al bij dr naam terwijl ze voor mij nog echt 'de baby' was, heel raar vond ik dat. Maar nu  is het al heel gewoon gelukkig, mijn man zei laatst nog: hoe vaak zeggen wij Daantje op een dag??? Erg vaak volgens mij. Hij is ook erg trots dat ze best wel op hem lijkt qua uiterlijk, laatst zei iemand: goh ze lijkt wel op dr vader, toen zei   ik: nee hoor ze lijkt ook best wel op mijn babyfoto's, hahah mijn moeder zei toen tegen me dat ik het niet kon hebben dat ze zeggen dat het een knap kindje is en dan vervolgens dat ze op mijn man lijkt... hahahaha misschien wel een klein beetje waar dus.

Ik denk dat het niet erg is dat ze uit speentje 2 drinkt hoor, verslikken enzo lijkt me erger dan dat ze rustig drinkt. Daantje heeft trouwens ook opgezwollen tepels, die kliertjes die erachter zitten voelen een beetje dik, dat had ze laatst ook in haar hals, vlakbij haar oren. Volgens het cb was het heel normaal bij baby's, die schijnen daar nog wel eens last van te kunnen hebben.

Lijkt me trouwens wel heftig zo'n strenge opvoeding die je man gehad heeft, ik merk nu dat ik veel dingen doe ik vroeger door mijn ouders aangeleerd heb. Het lijkt me dan ook wel heel lastig om daar van los te komen zoals je schrijft. Ik moet zeggen dat het bij mijn ouders thuis ook altijd gezelliger is dan bij mijn schoonouders, mijn schoonvader heeft een beetje een negatieve kijk op het leven, en laatst heeft ie na een ongeluk ook nog een depressie gekregen, best wel zielig maar echt niet gezellig. Sinds Daantje er is gaat het gelukkig wel veel beter.

ojee Daantje sloeg met een rammelaar op dr hoofdje, even troosten..

Zo nu zit ze bij me op schoot, ze trok een hele zielige pruillip, kan Anne-Sophie dat ook? Daantje kan ook echt zuchten na een inspanning, keilief vinden wij dat!

Hopelijk heeft Anne-Sophie geen astma, maar de huisarts zal er toch wel verstand van hebben denk ik?

Leuk dat jullie naar LImburg gaan,   daar gingen wij vroeger ook regelmatig op vakantie, in Valkenburg, Gulpen en Euverem hebben we in n bungalowpark gezeten, ik vind dat Limburgs accent ook zo vriendelijk.

Nu is het hier weer tijd voor t flesje!

Liefs Femke
 
Zo Daantje ligt in haar bedje, ik heb net na de fles nog even haar nageltjes geknipt, doe jij dat ook zo vaak bij Anne-Sophie, Daantje heeft nogal de neiging in haar gezicht te wrijven als ze moe wordt en als haar nageltjes dan ook maar een klein beetje lang zijn heeft ze meteen weer een grote kras ergens. Leuk van die fotosessie zeg, dat wil ik ook nog een keertje doen, bij ons doen ze dat soms in de Albert Heijn. Ben erg benieuwd hoe Anne-Sophie erop staat, krijg je die foto's dan ook digitaal?

Hier nog een paar van Daantje op vakantie



 
Hoi,

Wat een weertje he?
Hier giet het verschrikkelijk! Het regent al de hele dag! Bah zeg..echt een goed begin van de zomervakantie. Het lijkt wel herfst!
We hebben vandaag een tripptrapp stoel gekocht! Een donkerbruine...past goed bij de rest van de meubels. Alleen de beugel om er een kinderstoel van te maken wordt nageleverd...das wel balen want nu kunnen we m nog niet uitproberen. Nog even geduld dus.

De nagels van Anne-Sophie groeien ook heel snel. Het is echt een heel gedoe om ze goed te knippen met het nagelschaartje. Die kleine vingertjes friemelen de hele tijd heen en weer. Ik ben steeds bang dat ik haar velletje knip. Maar goed...het moet wel want anders zitten we onder de krabben en zijzelf ook. Ze wil nu steeds aan ons gezicht zitten en ze knijpt al lekker in onze wangen. Dat wordt nog wat.

We hebben trouwens ook zo'n activitykleed gehaald. Echt grappig! Er zit muziek in en er staan twee bogen op waar beestjes aan bungelen. Anne-Sophie vindt m helemaal geweldig! Er zit ook een spiegel bij. Ze is dan zo verbaasd dat er aan de andere kant van de spiegel ook een kindje zit..Heeft Daantje dat ook?

Grappig he dat fantaseren over een tweede. We waren vanmorgen bij vrienden en die hadden een soort spelletje met een naald en draad (ik geloof er helemaal niet in maar het was wel grappig) Je moest de naald aan de draad hangen en m dan boven je hand houden. Als de naald rondjes ging draaien kreeg je een meisje (dat deed ie bij mij de eerste keer...maar goed we hebben ook echt een meisje) en de tweede keer ging ie heen en weer...dat betekende dat de volgende een jongen wordt ( zit ik met mn hele meisjescollectie!!) en de derde keer bleef ie stilhangen. Dus dat worden dus twee kinderen...een broertje voor Anne-Sophie...wat een giller zeg!!! Ik geloof er echt helemaal niets van. De volgende wordt gewoon weer een meisje..haha!!
De meisjesnaam is nog best wel lastig hoor...(voor de tweede dan)
Het moet wel echt bij Anne-Sophie passen...dus we fantaseren er vrolijk op los. Als Anne-Sophie 1 is gaan we maar weer eens een poging wagen. Ben benieuwd hoe lang het dan duurt...of hoe kort natuurlijk!

Er kwam vandaag met de post ook weer een doos vol Esprit...Ik heb maar alvast een winterjas aangeschaft! Was nu in de sale dus dat scheelt een hele hoop...Gelijk maar maatje 86 genomen dus daar kan ze als het winter wordt mooi in. En nog twee schattige jurkjes (en witte en een roze) Nu mag ik van mn man niets meer kopen want hij is bang dat hij anders zn kast af moet staan aan Anne-Sophie

Ohh...er is er 1tje wakker!

Groetjes!!!

liefs Elise

 
Hoi Elise
Wat staat Anne-Sophie er mooi op, je zou helemaal niet zeggen dat ze 8 kilo weegt, tis echt een klein dametje aan het worden he? En dat hapje hahaha, leuk voor later he zo'n foto! Mooi ook die muur op haar kamertje, is dat verf of behang?
Gisteravond kon ik niet slapen, toen heb ik al liggen bedenken hoe ik Daantjes grote slaapkamer aan zal gaan pakken straks, als ze uit het babykamertje verhuisd. Ik vind die grote figuren van retrobehang ook keileuk (een boom of een of ander dier), maar we zullen nog wel zien, nu staat die kamer nog vol met onze zolderspullen, want de zolder is dus nog niet klaar. Ik heb tegen mijn man gezegd dat ik (nu zijn vakantie af is gelopen)   wel een kastenwand maak (ik met mijn grote mond hahaha) ... denk dat ik even wacht tot mn ouders terug zijn van vakantie en  ons pap  dan even lief aankijk .

Daantje heeft gisteren trouwens tuingroenten van Olvarit gegeten, ze vond het nog redelijk lekker ook, beter in elk geval dan ons experiment met de bloemkool laatst. Dus het warme hapje hebben we hier nu ook ingevoerd, dat doen we na haar slaapje van 17.00 uur. Het cb adviseerde dat tussen 13.00 en 16.00 te doen, maar mij leek het handiger om het rond onze eigen etenstijd te doen, dan kunnen we straks gewoon tegelijk eten.

Als het goed is wordt het nog lekkerder weer deze week, ik zag dat ze 27 graden voorspellen, zaaalig, hoop dat we niet blij zijn gemaakt met een dooie mus.

Oow jullie gaan in feb. weer proberen? Spannend, ik nijg naar november hahaha, maar dat is wel vrij snel al... ach we zien wel of het ons nog een keertje gegund is. Twee meisjes lijkt mij ook wel heel leuk, maar een jongetje erbij is ook keileuk, ik heb zelf ook 2 broertjes en geen zusjes maar dat gaat ook allemaal goed. Als ik al een jongetje gehad had, had ik toch wel erg op een meisje gehoopt, maar dat meisje hebben we al! In elk geval hopen we op een gezond hummeltje nog een keertje. Ik heb best wel weer zin in zo'n dikke buik, vond het toch wel een ervaring om noooooit te vergeten.

Kan Anne-Sophie trouwens al zelf zitten in de stoel? Daantje gaat echt naar voren hangen, dus we moeten nog even wachten. Ze heeft van opa en oma zo'n loopstoel gekregen die je ook als schommelstoel kunt gebruiken, maar daar hangt ze ook nog echt in, dus dat moet ook nog even wachten, ze vindt de speeltjes wel heel leuk die erop zitten. Ik sta trouwens ook heel vaak met haar voor de spiegel, soms begint ze naar zichzelf te lachen en soms kijkt ze weg, haha alsof ze denkt wie is dat kindje?

Nou ik ga snel de badkamer poetsen en de was doen (had ik van t weekend niet zoveel zin in, dus nu ligt er extra veel....)

X Femke
 
Hee Femke!

Joehoe! De zon schijnt hier volop!!! En nu maar hopen dat het zo blijft! Kan Anne-Sophie eindelijk haar zomerjurkjes een keertje aan.
Ze kan zich trouwens sinds gisteren helemaal zelf omdraaien naar haar buik. Het is supergrappig om te zien, maar ze kan helaas niet zelf terugdraaien dus na een tijdje zet ze het op een gillen en moeten we haar weer op haar rug leggen. Ze heeft de smaak helemaal te pakken want ze draait de hele dag (gelukkig niet in bed) Kan Daantje dit ook al?

Straks even een langer berichtje want ik ben druk aan het eten koken...De liefde van mijn man gaat door zn maag! haha!

Liefs ELise
 
Terug
Bovenaan