Hoi Elise
Nou ons weekendje weg was erg geslaagd, Daantje sliep gewoon net als thuis in het bungalowpark (we waren erg bang dat ze in het campingbedje van mn ouders niet goed zou slapen, gelukkig waren we bang voor niks). Als je met zo'n kleintje weg gaat moet je je natuurlijk nog wel gewoon aan alle vaste voed- en slaaptijden houden, maar het was al lekker om een keertje uit ons eigen huis weg te zijn. Het was wel een hele volksverhuizing: bedje mee, kinderwagen mee, een hele grote tas met eten en kleertjes voor mevrouw, een tas met speelgoed enz enz. Al miijn eigen spulletjes konden bijna in een enveloppe haha. Heb jij nu ook vakantie? Jammer van dit rotweer he? Of is het bij jullie wel lekker? We zijn inmiddels ook al twee keer een dagje met zn tweetjes op pad geweest, dat was ook wel fijn hoor, een dagje Amsterdam en een dagje Den Haag/Scheveningen. Maar hoe de oma's dan ook zeggen doe maar rustig aan, jullie mogen zo laat terugkomen als jullie willen.... we waren toch telkens rond 6 uur weer thuis, en dan ben je zo blij dat er zo'n lief klein hummeltje van alweer 5 maanden op je zit te wachten met een lieve glimlach. Daantje kletst nu trouwens weer wel gelukkig... waar je je toch allemaal druk om kunt maken met zo'n kleintje he? Dr haartje groeien ook ineens heel hard en ze worden net zo donker als die van mij en mijn man (donkerbruin), en volgens mij zijn ze net zo stijl als die van mij. Vinden jullie het ook zo grappig als je telkens iets van jezelf terugziet in je kindje? Daantje is ook al een beetje verlegen af en toe, daar hebben mijn man en ik ook altijd "last" van gehad, gek om te zien dat je dat dus ook doorgeeft aan je kindje.
Ik geef haar nu trouwens verse fruithapjes, banaan of banaan met peer, met de staafmixer krijg ik net het zo fijn als olvarit en Daantje vindt het veel lekkerder, met Olvarit begon ze toch altijd wel een beetje te protesteren en belandde de helft op haar slabber, vanmorgen met de banaan met peer (en een lepel rijstebloem voor de dikte) had ze niet een druppel op dr slabber geknoeit, alles ging op. Het groentehapje vindt ze alleen nog steeds niet echt lekker helaas, maar dat zal vanzelf wel komen, we blijven gewoon proberen. Hoe doet Anne-Sophie het met de hapjes? Vindt ze alles lekker?
Wij hebben trouwens al een kinderstoel, van Ikea een witte is het, hij is echt spotgoedkoop. Een collega van mij had dus een triptrapstoel en de stoel van Ikea en ze vond die van Ikea veel fijner, daarom hebben wij die gekocht, maar ze heeft er nog niet in gezeten, zitten kan ze echt nog niet zelf. Bij de ikea stoel zit er namelijk geen voetenplankje waar ze zich op af kunnen zetten, en dat schijnt soms wel een uitkomst te zijn om ze zittend te houden.... ben benieuwd, hij staat nog ongebruikt op de logeerkamer.
Gaan jullie ook nog weg deze zomer (nou ja zomer... t lijkt wel herfst hier)?
Hebben jullie het ook wel eens over "de tweede"? Wij wel, we hebben al namen!!! Erg he? Voorlopig wachten we nog even hoor, het je-weet-wel gaat gelukkig wel weer, ik had amper pijn. T voelde wel anders als eerst, net alsof de hele boel van binnen verschoven was ofzo... maar goed dat zal er wel bijhoren.
Is Anne-sophie trouwens ook zo gek op de afstandsbediening? Als Daantje al die knopjes ziet wordt ze helemaal wild! Ze zit nu bij me op schoot, mee te kijken naar mn laptop, ze was de box even beu.
Liefs Femke