Muizeke/Espritxx

Hoi Femke!

Hoe gaat het? Is het bij jullie ook zoooo warm? Ik zit hier te puffen in mijn klaslokaal. Heb er weer een werkdagje opzitten.
Schiet het al op met de zolder? Vies is dat he dat je van die viezigheid tegenkomt! Ik kan ook helemaal niet tegen stof. Bah vind het zo vies!
Wat een schattige foto van Daantje zeg. Wat kan ze haar hoofdje al goed optillen. En het is ook echt een meid!

Nou...wij zijn verhuisd! Pffffff wat een onderneming. Ik ben blij dat ik voorlopig niet meer hoef te verhuizen. Toen wij naar ons tijdelijke huisje gingen verhuizen dacht ik dat ik alle zooi weggegooid had en alles wat we wilden bewaren netjes   in dozen had gedaan. Maar toen ik alles ging uitpakken kwam ik nog een heleboel rommel tegen. Heb het gelijk maar weggegooid! Maar nu zitten we heerlijk in ons nieuwe huis. Anne-Sophie moet echt wennen. Ze zit steeds om zich heen te kijken met een blik van...hier snap ik helemaal niets van...waar we nu weer zijn. We hebben ook eindelijk de box neergezet (hier past ie gelukkig wel in de kamer) Dat vindt ze heerlijk! Ze ligt gezellig te praten en stopt alle beestjes in haar mond. Lekker...alles zit onder de kwijl! Heeft Daantje dat ook?
En we hebben nu eindelijk een zolder! Wat een luxe zeg. Dat hadden we in ons vorige huis niet. Het is nog niet af maar er is in ieder geval ruimte zat. Er kunnen nog een heleboel kindjes bij...haha...Maar voorlopig moet ik mijn zwangerkriebels nog maar even onder controle houden. Ik heb net de wieg opgeruimd! Anne-Sophie slaapt sinds zaterdag in het ledikantje! Wat een humpie is het dan nog in zo'n groot bed (vergeleken bij de wieg is natuurlijk alles groot) Ze vond het in het begin wel vreemd hoor...Ze lag echt met zo'n zielig lipje te kijken. Maar gelukkig ging ze wel slapen. En het is nu lekker donker op haar kamer dus ze wordt ook niet meer zo vroeg wakker. Ik moet haar nu zelfs wakker maken. Is dat bij Daantje ook zo'n gedoe? Anne-Sophie moet zich eerst een kwartier uitrekken (gaat gepaard met een heleboel windjes...haha) Ze heeft dan natuurlijk ook de hele nacht ingebakerd gelegen dus ze moet dan even bewegen...En daarna zakken haar oogjes vaak weer dicht. Helemaal handig als ik moet werken..haha..
We geven haar nu ook 180 cc water en 6 schepjes. Ze drinkt de fles niet altijd helemaal leeg. Ze zit gewoon vol na 160cc En zondag hebben we voor het eerst een beetje danoontje start gegeven (mag eigenlijk nog niet..oeps) we geven haar dan 3 hapjes ofzo. Zooooo schattig. Ze trok eerst een heel vies gezicht en duwde met haar tongetje alles weer naar buiten, maar daarna had ze de smaak te pakken en deed ze zelfs haar mondje open..ik werd er natuurlijk weer helemaal emotioneel van...mijn man hoopt dat ik dan niet bij alle nieuwe dingen wordt maar ik ben bang van wel. Het ziet er ook zo lief uit. Dan vind ik haar nog veeeeeel liever (als dat nog kan)
Ik vertel het maar niet aan de cb arts. Van haar mag ze het pas bij 6 maanden! Nou zo lang ga ik echt niet wachten hoor. En toen ik las dat Daantje het bij 4 maanden al mocht dacht ik bij mezelf...dan mogen wij het ook wel proberen. Dus videocamera in de aanslag. Zetten jullie alles ook op film? Wij zitten onderhand aan de camera vastgeplakt.
Heb je trouwens al een doopjurk gevonden? en zijn jullie zelfgemaakte uitnodigingen mooi geworden?

Nou ik ga weer even wat doen en dan lekker mn hummel ophalen en heerlijk genieten van ons nieuwe huis.
We hebben thuis nog geen internetaansluiting dus ben blij dat ik op mijn werk het forum kan bekijken...
Ik zal ook snel weer even een foto van Anne-Sophie plaatsen. Doe jij dat ook via hyves? ik heb geen idee hoe het anders moet..ben niet zo technisch met de computer..haha

Geniet van het mooie weer! of ben je ook aant werk?

Liefs Elise
 



Hoi Elise

Nou hier was het gisteren ook echt plakkerig warm, Daantje heeft heel wat gezweet en water gedronken. Gisteren was ze zelfs zo moe dat ze om 20.00 uur al vast in slaap viel, normaal leggen we haar rond 20.45 uur in dr bedje. Ze slaapt echt heel goed  en dat is zoooooo fijn! Maar dat zul je zelf ook wel ervaren hebben he? Fijn dat anne-Sophie nu ook langer slaapt, het 's morgens wakker maken is echt mijn favoriete moment van de dag, ze blijft maar rekken en gapen hahaha en met dr oogjes knijpen als ik haar rolgordijntje open doe. Heej Daantje laat trouwens helemaal geen windjes meer sinds we haar voeding voor de helft met omeo maken,   misschien een tip? Alleen als ze moet poepen ontsnapt er soms wat lucht maar toen ze nog last had van krampjes was ze ook de hele dag aan het windjes laten.

Het lijkt wel of die dames van ons zo'n beetje alles tegelijk doen, Daantje kwijlt ook de hele dag door en stopt nu alles (liefst dingetjes van stof, dus dr eigen shirtjes of spuugdoekjes) in haar mond. Soms wel een hele vuist en soms ook iets te ver waardoor ze weer moet kokhalzen. Fijn he een zolder? Dat merk je pas als je hem niet hebt, onze timmerman heeft het superdruk maar heeft beloofd het geheel af te maken voordat onze vakantie begint. Dus het hangt er nu even een beetje armoedig bij op zolder maar goed, daar hebben we weinig last van eigenlijk.

Daantje zat laatst trouwens met een nijntje rammelaar heel hard te rammelen en echt met twee handjes vast te houden en ineens sloeg ze hem tegen haar gezichtje aan, oooh pure ellende, je zag dat hele gezichtje betrekken, zoooo zielig, doet Anne-Sophie zoiets ook? En dan zo kijken van wat is me nu toch overkomen!

Wauw jullie hebben het eerste hapje al gehad! Lijkt me zoooo leuk, we wachten nog even tot na het volgende cb bezoekje (dan is ze 4 mnd en 2 dgn), we leven er al echt naartoe, we gaan er ook een hele ceremonie van maken. Wel raar trouwens dat jullie pas bij 6 mnd mogen, ze verkopen nl ook olvarithapjes die ze vanaf 4 mnd  al mogen hebben.  Ik snap trouwens wel dat je er emotioneel van wordt hoor, heb ik ook bij alles! Mijn man vind dat ik een beetje teveel aan de camera en fototoestel vastgeplakt zit, alles moet erop, fijn dat het herkenbaar is! Ze kan nog geen boertje laten of ik heb hem vastgelegd. Gisteren nog gefilm dat ze tegen haar boxmobiel lag te kletsen, lief is dat he? We hebben trouwens een zwembad voor dr gekocht, alhoewel zwembad een groot woord is, het is een ronde van de Hema met jip en janneke erop, het ding is 60 cm in doorsnee en 11 cm hoog hahaha echt ieniemienie, maar leuk voor de waterpret komende zomer.

De doopjurk is binnen! Een hele lieve witte van de Zara (hebben jullie die daar ook? Vind ik een hele leuke winkel, ook heel leuk voor baby's) met een beetje ouderwets kant eraan en zo'n apart broekje voor over de luier. Ik had trouwens twee tassen vol, want ze was alweer uit vanalles gegroeid, shirtjes draagt ze nu in 62/68 en broekjes ook. Op de uitnodigingen hebben we hele leuke reacties gehad, we hadden een foto van haar waarop ze voluit lacht en dan de tekst komen jullie ook? op de voorkant.  We hebben ongeveer 25 mensen in totaal dus dat wordt wel gezellig druk.

Ik plaats trouwens ook alle fotos via Hyves, ik weet ook niet hoe het anders zou moeten, ben benieuw naar een nieuwe foto van Anne-Sohie, ze veranderen zo snel he? Bij Daantje beginnen de haartjes boven haar hoofdje nu ineens heel hard te groeien maar ze heeft nog wel een kaal kransje achterop. Ze aait trouwens nu best vaak met haar handjes over haar hoofd en laatst begon ze dus keihard te huilen, had ze zelf wat haartjes uit haar hoofd getrokken per ongeluk , tsja!

Nou ik zit weer op kantoor, morgen lekker een vrije dag, hopelijk blijft het droog, het is hier vandaag de hele dag al rotweer.

Hoe gaat het met het huis? Voel je je er ook al echt thuis of is het nog even wennen?

x Femke
 
Hee Femke,

Grrrrr....We hebben nog steeds geen internetverbinding thuis..dus ik moet braaf wachten met computeren tot ik weer op mn werk ben...
Ik stuur snel een berichtje...gaat vandaag nog wel lukken

x
 
Hoi Femke,

Even tijd voor een berichtje.
Is het bij jullie ook zo warm? Ik puf hier zowat mn lokaal uit (maar wat wil je ook met 29 kids erbij)
Hier gaat alles prima! We genieten lekker van ons nieuwe huis. Anne-Sophie vindt het maar raar. Ze moet echt nog even wennen. Ze slaapt trouwens sinds gisteren zonder inbakerdoek. Wij helemaal zenuwachtig of ze wel zou gaan slapen, maar ze slaapt heerlijk. We hebben een slaapzak voor haar gekocht en dat gaat prima!! Ik had een hele leuke gezien maar die was 65 euro!!! Dus die heb ik maar niet gekocht. Nu hebben we een leuke van de C&A (veel goedkoper en even leuk)
Grappig dat Daantje en Anne-Sophie zoveel hetzelfde doen...Anne-Sophie stopt alles wat binnen handbereik is in haar mond. Als ik haar vasthoud begint ze zelfs aan mij te sabbelen...Ze wil trouwens ook niet vaak meer op mn arm liggen. Mevrouw wil de hele tijd rechtop zitten (dan kan ze goed om zich heen kijken)
Ze ligt sinds vorige week in de wandelwagen..Dat gaat erg goed (de kinderwagen werd echt te klein)...jammer...want in een kinderwagen zijn ze nog zo lekker klein.
Wij hebben die Zara winkel niet hier. Hebben ze daar leuke spulletjes?
Super dat je een doopjurk hebt gevonden. Ben benieuwd naar de foto!
Ik zal ook weer even een foto van Anne-Sophie sturen als onze computer weer werkt. We zouden vorige week al aangesloten worden maar dit is nog niet gebeurd! Lang leve de techniek!
Wat geef jij je man eigenlijk voor vaderdag?
Ik heb het handboek voor vaders met dochters besteld   (erg leuk...hoe maak je vlechtjes en hoe speel je met de barbies...haha) En verder wilde hij een knipschaar voor de tuin dus ik ben snel klaar.

Ohh..de kids zijn klaar met schrijven dus ik ga weer even aan het werk. Straks nog een uurtje crea en dan is het weer klaar. Morgen schoolreisje dus ik kom mn twee dagen wel door!!

Geniet van het zonnetje! Of zit je ook binnen?

Liefs Elise

ps: hoe is het met de zwangerschapskriebels??
 
 

Hoi Elise

Hoe was het schoolreisje?
Het is hier ook heel warm geweest, we hebben wat afgezweet, Daantje ook, op een gegeven moment wist ik ook niet meer hoe ik haar vast moest houden, want ze had het zo warm. Nu is het wel lekkerder weer, iets minder heet in elk geval.Fijn dat Anne-Sophie nu zonder doek kan slapen, Daantje ligt ook meestal in een slaapzakje (wij hebben een leuke van het kruidvat, kost ook bijna niks :) te slapen, behalve als het heel heet is, dan leg ik haar alleen in een rompertje in bed. Ze ligt nu trouwens ook heerlijk te slapen, de laatste tijd doet ze het ochtendslaapje heel goed, die van rond de middag redelijk, maar het slaapje van 15.00 uur maar amper. Het is net alsof ze dat niet meer nodig heeft ofzo. In elk geval gaan we maandag weer naar het cb voor de prikjes en dan ga ik dat meteen even navragen. Zaterdag is ze alweer precies 4 maanden, wat gaat de tijd snel he?
hahah wat grappig dat Anne-Sophie ook niet meer op je arm wil liggen, Daantje dus ook niet, als we haar plat leggen doet ze alle moeite om toch haar hoofdje recht te houden, en dat kan ze eigenlijk ook heel goed (beter dan ikzelf hahaha, mijn buikspieroefeningen staan op een laag pitje) ik hou haar nu meestal met 2 handen rond haar middeltje vast en dan zit ze dus zelf, dat koppie gaat dan van links naar rechts, ze ziet alles! Als ik met haar op de bank zit, dan ziet ze ook al haar speelgoedjes liggen, want als ik dan iets oppak dan volgt ze het helemaal met haar hoofdje.
Ze past trouwens nog goed in de kinderwagenbak, maar ik merk wel dat wanneer we de maxi-cosi op het onderstel hebben zitten, ze dan veel meer te kijken heeft. Maar als ze niet meer lekker in de bak zou liggen zou ik ook aan het andere zitje beginnen (slik ....weer zo'n stap he?)

Zara vind ik een geweldige winkel, ze hebben heren, dames en kinderkleding en qua prijs een beetje H&M-achtig (ik koop liever veel dingetjes die niet zo duur zijn dan 1 superdure trui ofzo, voor een spijkerbroek maakt het me niet zoveel uit, die moeten wel gewoon goed zijn).

Ik had eigenlijk een ijsmachine van Philips besteld voor vaderdag (mijn man eet liters ijs, zelfs in de winter brrrr), alleen kreeg ik laatst een mailtje van de winkel dat het pas eind juni werd dat ze hem konden leveren, tsja toen heb ik hem maar afgezegd, ik vind het wel zo leuk om echt iets te kunnen geven zondag. Dus misschien loop ik nog ergens tegen zo'n ding aan, ik ga dadelijk even met Daantje bij Ikea een grote lijst kopen, want ik heb een foto van haar besteld voor Vaderdag (30 bij 45) heel grappig, zit ze in een matrozenpakje in haar bumbo-stoeltje (das voor babys vanaf 3 mnd,ze kan er nu redelijk in zitten, maar dat doen we telkens maar heel kort). Maar dat handboek lijkt me ook wel grappig, mijn man leek een zoontje altijd heel leuk (ik denk dat de meeste mannen dat wel hebben), maar nu hij een dochter heeft heeft ie ineens zo'n ideaalbeeld van 3 dochters in zijn hoofd hahaha, hij is helemaal om!

Mijn babykriebels vallen nu wel mee, ik geniet nu vooral van Daantje en elke dag kan ze weer iets meer (als ze nu huilt komen er trouwens echt traantjes uit viel me ineens op!), maar het is nog zeker niet over! Ik denk dat we tegen het einde van dit jaar misschien wel weer een poging zullen wagen. We vinden het nog steeds allebei leuk als er niet teveel leeftijdsverschil tussen zit, dus wie weet.... En hoe is het met jouw kriebels? Houdt je verstand je ook nog even tegen? Of toch niet? Zou wel gaaf zijn als we nog een keertje tegelijk zwanger worden.

Nou ik ga nog snel wat doen, we moeten nog vanalles in huis halen voor de doop en vanavond komt de pastoor hier langs, druk druk druk!
ik ben benieuwd naar Anne-Sophie, hopelijk heb je snel internet thuis!

X femke
 
JAHHOEEEEEEEE!!!

Internet doet het weer!
Nu nog even uitvogelen hoe ik de foto's van Anne-Sophie van het fototoestel naar de computer krijg...

Ik plaats zo snel mogelijk een berichtje!

xxx
 
Gezellig dat je weer internet hebt! Ben erg benieuwd naar Anne-Sophie.

Wij zijn vanmorgen weer naar het cb geweest voor de 4 mnd prikjes. Daantje deed het gelukkig allemaal goed, alleen wel hard gehuild bij het tweede prikje, die stof die ze erin spuiten schijnt nogal te prikken (erg zielig). Gelukkig was verder alles qua ontwikkeling goed, we mogen nu gaan proberen om over te schakelen op 4 flesjes per dag, dat wordt dus om 7, 12, 16 en 20/21.00 uur een flesje, in de laatste fles mogen een paar extra schepjes rijstebloem (straks al geprobeert maar ze kreeg het niet door de nr 3 speen gezogen, morgen een papspeen kopen), verder mag ze dan tussen 7 en 12 een fruithapje en tussen 16 en 20.00 uur een groentehapje. Wel eerst allemaal voorzichtig proberen maar het fruithapje vond ze hartstikke lekker:



Dr kin zat helemaal onder en ze trok het lepeltje uit mijn hand, zooo schattig. Het echte eerste lepeltje heeft mijn mag gegeven, ik gunde hem die eer natuurlijk wel  maar snel daarna wilde ik natuurlijk ook proberen (t geheel is vastgelegd op foto EN video haha). Ze vond het eerst een beetje vreemd, maar na een hapje of 3 begon ze al geluidjes te maken om meer en deed ze zelf dr mondje open.

Oja ze was nu trouwens 5950 gram en 63 cm, schijnbaar precies gemiddeld voor haar leeftijd.

De doop was trouwens heel gezellig geweest, Daantje had helemaal niet gehuild in de kerk en gelachen naar de pastoor, daarna zijn we met zijn allen bij ons thuis lekker wezen eten. Iedereen vond dat we het goed verzorgd hadden (veeeeeel te veel eten, maar ja  hoe vaak  zet je eten op tafel voor 25 mensen...?). Mijn vader had de foto's gemaakt maar die   moet ik nog krijgen, zelf heb ik er ook een paar van Daantje in dr jurkje:






Ze had ook van die hele lieve gehaakte slofjes aan, maar thuis hadden we die toch maar uitgedaan, ze kreeg er zo'n zweetpootjes van!

Nu ligt ze trouwens met een paracetamolletje op bed, ze kreeg toch weer een beetje verhoging van de prikjes, maar zo met zon zetpilletje kan ze gelukkig goed slapen. Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat met de 4 flessen, deze week willen we het echt gaan proberen (ze liet trouwens ook al regelmatig een fles bijna staan, dat schijnt ook een teken te zijn dat ze eraan toe is), we doen deze week fruithapje banaan 's ochtends en als dat goed blijft gaan en ze nog gewoon volle luiers maakt dan willen we volgende week aan het serieuze knoeiwerk gaan beginnen (worteltjesalarm!!!).

Was jullie vaderdag trouwens geslaagd? Die van ons viel tegelijk met de doop maar was echt wel leuk, ik had mijn man een foto van Daantje gegeven, hij leek op deze ze keek alleen net iets anders:


Hij is er helemaal mee in zijn nopjes, hij hang groot in de kamer. En ik had een ijsmachine gekocht voor um, die viel ook goed, vandaag zelfgemaakt bananenijs op, erg lekker!

Daantje was ook ontzettend verwend, ze heeft geld gekregen voor dr spaarrekening en een heel leuk barok stoeltje (zie de eerste foto in dr doopjurk), een keigrappig kinderserviesje (beetje op de groei maar mn tante kon hem niet laten staan..) Verder nijntjeslofjes, een badboekje, een hele mooie pop (van little rubens uit zweden, superlief) rammelsokken, ehm dat was het geloof ik wel.

Hoe gaat het met het huis? Alles goed? Is Anne-Sophie al gewend? Grappig is dat dat ze ziet dat ze ergens anders is he? Daantje zag ook heel goed dat zondag de kamer vol tafels stond en de slingers aan het plafond vond ze helemaal geweldig, toen iedereen naar huis was had ik haar even in de box gelegd, tot ik op een gegeven moment dacht wat is ze toch stil... toen lag ze hevig geinteresseerd de slingers aan het plafond te bewonderen.

Nog 3 weekjes werken en dan lekker zomervakantie, gaan jullie nog weg? Wij willen tegen het einde van de vakantie een weekendje bungalowpark doen, maar wel last minute, je weet maar nooit   met zo'n kleintje, misschien krijgt ze dan wel net tandjes en willen we liever thuis zijn, oja bij het cb zeiden ze trouwens dat haar ondertandjes al "klaarstaan" in de onderkaak, ik heb idd ook wel twee witte streepjes gezien, ben benieuwd wanneer ze doorkomen!

Zijn jullie oook al geweest voor de 4mnd prikjes?

T was weer een heel verhaal (over Daantje kan ik uuuuuren doorgaan hahaha, als het te erg wordt dan hoor ik het graag )

Liefs Femke



 
Hee Femke,

Wat een superleuke foto's zeg!
En erg toevallig: Jullie hebben hetzelfde behang als wij (dat zag ik op de foto waarop iemand Daantje omhoog houdt) Wij hebben dat behang op 1 wand in de huiskamer...grappig zeg!
Fijn dat alles goed is gegaan met het dopen. Anne-Sophie moest wel even huilen toen het water over haar hoofdje ging. Had Daantje dat ook?
Echt een gaaf jurkje zeg! Ik moet ook maar even dringend naar die Zara winkel. Ik heb ontdekt dat ie ook vlak bij ons in de buurt zit...dus daar ga ik zeker een keertje heen.
En dat stoeltje is ook mooi zeg! Leuk he al die cadeaus!
Dat van dat eten herken ik wel...wij hadden dat ook! Maar goed...liever teveel dan te weinig toch?
Hier dan eindelijk wat foto's van Anne-Sophie:



Mijn moeder kon zich weer niet beheersen...haha! Dus heeft ze een badponcho gekocht. Eigenlijk is ie voor als we zijn wezen zwemmen. Maar dat zijn we nog niet wezen doen. Ik vind het nog een beetje te vroeg om met haar naar het zwembad te gaan. En als ik er aan denk dat al die kinderen in het babybadje plassen...mmm dan wacht ik liever nog eventjes.



Ze vindt het trouwens heerlijk om op haar buikje te liggen. Ze probeert ook al om te rollen maar dat lukt nog niet echt...haar hand zit steeds in de weg...echt schattig!



Wat lekker dat jullie Daantje al een fruithapje mogen geven...En lekker dat ze vier flessen mag. Toen ik je berichtje las kwam ik erachter dat ik ook nog steeds speen drie op de fles moet doen...lekker knullig he? Voelde me zo'n muts! Arme Anne-Sophie! Heeft ze zo hard moeten zuigen voor er wat uit de fles kwam?! Maar gelukkig zit ie er nu op!
Wij moeten morgen naar het bureau! Ik ben heel benieuwd. Ik ga zeker vragen of we ook mogen beginnen met het fruithapje want dat lijkt ons ook zooo leuk! En volgens mij gaat Anne-Sophie het ook wel lekker vinden.
Morgen krijgt ze ook weer twee prikken. Ik kan er maar niet aan wennen. Vind het zo naar dat ze haar pijn doen! Gelukkig heeft Anne-Sophie er weinig last van...gelukkig!



Het slapen zonder de inbakerdoek gaat trouwens prima. Ze ligt nu helemaal languit in haar bedje! haha...



Dat praten over Daantje herken ik wel hoor! Dus dat geeft niets!
Ik kan ook niet stoppen met praten over Anne-Sophie!
Op school worden ze er soms helemaal gek van..haha!
Maar er is ook zoveel te vertellen. En elke keer als ze iets nieuws doet of kan ben ik weer helemaal hoteldebotel..heb jij dat ook?

Vaderdag was erg geslaagd. Mijn man heeft het handboek voor vaders met dochters gekregen en dat was een groot suc6! Verder nog een wenksproeier en een knipschaar voor ons toekomstige gras! Die foto van Daantje is erg leuk! En wat een leuk pakje heeft ze aan! Shop jij jezelf ook nog helemaal suf? Vorige week hadden ze weer 50% korting bij de Hema dus heb ik maar weer een hele tas vol meegenomen! Ze heeft nu maatje 62 maar ik koop alvast een heleboel in 68...dan heeft ze dat alvast!

Nou ik ga even douchen want voetbal begint zo...haha...zit jouw man ook al vol spanning op de bank? Mijn man houdt niet van voetbal maar als Nederland speelt is het toch wel de moeite waard om te kijken.

Liefs Elise
 
Terug
Bovenaan