Muizeke/Espritxx




Ha Elise,

Toevallig zeg van dat behang! Mijn nichtje had het ook al, die stond ook al zo te kijken toen ze bij ons langskwam haha, het is gewoon ook heel leuk behang! Oow je hebt de Zara gevonden? Ik ben er echt enthousiast over, keileuke winkel. Morgen ga ik lekker een dag in Amsterdam winkelen met mijn nichtje, dat is zoooo lang geleden. Eerst deden we dat 2x per jaar, een keer voor de zomer en een keer voor de wintercollectie. Maar mama gaat morgen los! hahah Pinpas in de aanslag en shoppen maar
 Anne-Sophie begint ook al zo'n echt klein meisje te worden he? Vooral die foto met haar badcape vind ik erg schattig, maar eigenlijk zijn ze allemaal leuk, dat wordt nog lastig met een fotoboek maken he? Volgens mij wordt die van ons net zo dik als het telefoonboek (en dan alleen van het eerste jaar :)   Dat rompertje heeft Daantje trouwens ook, die vind ik ook zoooo geinig (lang leve de hema!) eigenlijk zonde om er kleertjes overheen te doen he?

Ze kan nou zeker wel beter drinken met speentje 3 ? Daantje slurpt vooral de papfles 's avonds in een keer leeg en het fruithapje vindt ze ook lekker, de eerste hap is telkens even wennen, maar daarna eet ze bijna een half potje leeg. Hoe was het bij jullie op het bureau? Alles goed met Anne-Sophie? En mogen jullie nu ook aan de fruithapjes beginnen? Is ze niet ziek geworden van de prikjes? Oja Daantje vindt 4 flessen en een fruithapje trouwens prima, ze heeft geen extra honger en ze slaapt nog steeds alle nachten door gelukkig.

En shoppen voor Daantje is ook zoooooooo leuk, ik ben benieuwd of ik morgen wel met iets voor mezelf terugkom hahaha, het zal wel weer niet!!! En ik raak ook niet uitgepraat over d'r, soms denk ik "nu even niet Femke, die mensen worden gek van je hahaah" Maar het kost wel moeite om het over iets anders te hebben, zeker als ze inderdaad weer net iets anders kan wat je eerst nog niet opgevallen was.   Tegenwoordig vindt ze het liedje "klap eens in je handjes" helemaal geweldig, meteen een big smile op dr gezicht.

Oow ze gooien nu net hier de mama's met Flair in de brievenbus, die had ik besteld op de website van flaironline.nl, daar kan je een flair maken met een eigen foto voorop (drie keer raden wie er op mijn cover staat....... ik denk dat je het wel goed raadt!).
Zometeen even kijken of ie goed gelukt is.

Nou ik ga snel nog wat doen hier, wil wel morgen met een gerust hart gaan shoppen, dus ik moet vandaag nog wat opruimen enzo...joepie!

X Femke
 
Hoi Femke,

En is je huis weer helemaal tiptop?  Helemaal klaar om te shoppen? Er gaat niets boven een dagje Amsterdam. Ik ging er ook regelmatig heen. Ben benieuwd of je ook iets voor je zelf inslaat...haha! Als ik ga winkelen kom ik met tassen vol voor Anne-Sophie thuis en heb ik niets voor mezelf..dat hoort erbij denk ik! Shoppen is echt mijn hobby! En vooral nu ik mijn eigen maatje weer helemaal terug heb...dan is het echt: shop till you drop!

Bij het cb was alles goed! Onze dame weegt (schrik niet) 8300 gram! Ze is nu 66 cm en haar hoofdje was 44 cm in omtrek. Gelukkig had ik nu die nare arts niet (de vorige keer hadden we zo'n vreselijke arts...alles was fout en ik werd er helemaal onzeker van)
Nu was er een verpleegkundige en zij was erg tevreden over Anne-Sophie. We mogen ook gaan beginnen met een groentehapje (fruit mag hier pas bij 7 maanden maar ik heb niet echt geluisterd en vandaag het eerste echte fruithapje gegeven)

Anne-Sophie krijgt sinds gisteren ook vier flessen.
7.30 uur
11.30 uur
15.00 uur fruithapje (een paar hapjes)
17.00 uur fles
groentenhapje
21.00 uur laatste fles

Ik was van plan om alles zelf te gaan maken maar ik heb toch maar wat potjes ingeslagen. In het begin schijnt dat toch makkelijker te zijn. En volgens mij ga ik het nooit zo vloeibaar krijgen als dat potje.
En ze vond het heerlijk!!!! Vandaag heb ik haar appel gegeven. Ze trok even een zuur gezicht (zo schattig...) en daarna vond ze het helemaal geweldig. Ze deed zelfs haar mondje open voor een nieuw hapje (ik vond het zelf trouwens ook wel lekker) Haar hele gezichtje zat er trouwens wel onder..haha..ze proest en blaast bubbeltjes. Ik had haar ook niet echt fruithapjeproof aangekleed (ze had een witte jurk aan) En het was natuurlijk weer een emotioneel moment..zou dat ooit nog overgaan?

Hoeveel geef jij Daantje? Anne-Sophie krijgt nog geen half potje. Gelukkig kun je het 24 uur bewaren. Dus morgen nog een beetje.
Doe jij een groentenhapje en een fruithapje op 1 dag? Ik heb al worteltjes ingeslagen...ik ben benieuwd.
Waarom moeten jullie in de laatste fles wat rijstebloem doen? Daar hebben ze het hier helemaal niet over gehad. Wat een verschil he tussen die CB's.

Speen drie is hier geen suc6. Anne-Sophie verslikt zich steeds. Dus nu heb ik vandaag maar een 1 2 3 speen van avent gehaald. Die kan je op verschillende standen zetten. Nu maar hopen dat dat beter gaat. Ze kan niet eeuwig speen twee blijven gebruiken. Het is trouwens heerlijk dat ze nu om 21.00 uur de laatste fles krijgt. Hebben mijn man en ik ook nog wat tijd voor elkaar. Anders is je avond zo om...

Lachen zeg van dat behang! Ik vond het in de winkel gelijk leuk. Het is net even iets anders maar net niet te opzichtig!
Hebben jullie trouwens je nieuwe bank al?

Ik heb de Zara ontdekt hoor...wat een superleuke winkel is dat...Het was maar goed dat ik mn pinpas vergeten was anders had ik de hele collectie meegenomen! Aan de andere kant ook een gelukje dat ik m vergeten was...nu kan ik lekker nog een keertje terug. Ik ga meestal naar Bengels of Het Koningskind. Dat zijn leuke kleine winkeltjes hier in de stad. Hebben ze hele leuke spulletjes (het is alleen niet goed voor je pinpas om daar vaak heen te gaan)

Hoe is het bij jullie met de oranjegekte? Zijn ze in Brabant (of woonde je nou niet in brabant) ook helemaal losgelagen?? Hier zijn veel straten helemaal oranje. Bij ons in de straat is het gelukkig nog rustig (op wat AH welpies na)

Wij gaan dit jaar niet op vakantie. We vinden Anne-Sophie nog iets te klein. Volgend jaar gaan we waarschijnlijk weer lekker naar Italie. En nu hebben we nog genoeg te doen in ons huis...schiet jullie zolder al op? Onze zolder wordt een winterproject.
Mijn man is blij dat ie even uit kan puffen.
En mijn ouders zitten dichtbij op een camping dus daar gaan we een aantal dagen heen (kunnen we s nachts mooi thuis slapen)

Gaat het trouwens goed met het oppassen terwijl je werkt? Anne-Sophie doet het prima bij mijn moeder. En mijn moeder vindt het heerlijk! Elke keer zegt ze...is het nu al weer tijd om naar huis te gaan? haha...dat zegt ze volgens mij niet meer als Anne-Sophie straks gaat kruipen en overal aan wil zitten...
Ik vind het wel heerlijk dat ik me geen zorgen hoef te maken of alles wel goed gaat als ik werk. Ik zou niet weten waar ze beter zou kunnen zijn dan bij mijn ouders. Mijn schoonouders is geen optie want dat zijn hele nare mensen (dat klinkt erg onaardig maar het is toch echt zo. Zij mogen echt niet op Anne-Sophie passen)

Nou ik ga nog eventjes wat doen...we krijgen vanavond visite dus ik moet nog even snel het huis door. Vroeger was ik echt een schoonmaakfreak maar nu heb ik daar niet altijd tijd meer voor. Vind het veel te leuk om met Anne-Sophie bezig te zijn..haha! daar kan geen schoonmaakmiddel tegenop!
Gelukkig is het hier nog steeds geen chaos dus dat scheelt...

Fijn weekend en geniet van je dagje shoppen!!

Liefs Elise

ps: wat worden onze meiden al groot he? Het worden al echt minidametjes!
 

Ha Elise

Eindelijk even tijd om wat te typen, het is op het moment druk op het werk en thuis ook, de timmermannen komen maandag onze zolder doen en die moest nog leeg enzo! Het winkelen in Amsterdam was zaaalig, het was alweer veel te lang geleden, wij gaan dan ook echt harder lopen als we een winkel zien die we leuk vinden, erg he? Ik had best wel wat gekocht en voor mijn man ook, t was alleen opruiming en dan hebben ze vaak van die tafels met bulten kleding, dan heb ik  nooit zoveel zin om daartussen te graaien. Maar over een maandje zal de wintercollectie er wel al hangen, weer een excuus om te gaan. Amsterdam is voor ons trouwens ook het shop-Mekka, ik vind het zo leuk om te winkelen, je kan me echt blij maken met een dagje shoppen in het vooruitzicht hihi.

Anne-Sophie groeit goed zeg! Fijn toch dat alles goed is, ik vind dat telkens weer fijn om te horen, en als ze dan zeggen dat we 'een alert dametje' hebben, dan zitten wij weer te glimmen van trots, zeker wel herkenbaar??? Daantje krijgt haar fruit ook maar even uit een potje, ik wil ook vers doen, maar ik denk dus ook niet dat ik het zo vloeibaar krijg als olvarit. Bij ons cb zeiden ze dat we haar ook op stukjes banaan en broccoli (???) mogen laten sabbelen, maar daar wil ik nog even mee wachten hoor. Ik denk niet dat ze echt lekker gaat slurpen aan een stukje gekookte broccoli. Eerst maar eens worteltjes van Olvarit proberen. En dan over een maandje ofzo aan het verse beginnen. Daantje had vandaag een beetje krampjes maar meestal eet ze ongeveer een klein potje per dag, dat verdeel ik dan over 's morgens en 's middags, zondag wil ik eigenlijk wel groentehapje gaan proberen. Ben benieuwd, haar ontlasting is trouwens ook ontzettend verandert, echt vaster nu, eerst hoorde ik het altijd als ze haar luier vol maakte, maar nu niet meer, het ruikt nu alleen wel veeeel sterker haha en als ik haar verschoon dan stopt ze tegenwoordig het liefst allebei dr voetjes in haar mond. Oja de rijstebloem maakt het laatste flesje wat dikker, volgens mij is dat omdat ze meestal het late flesje afschaffen wanneer je van 5 naar 4 flesjes gaat en dan gaat er in het laatste flesje (wat bij ons toch al nooit echt laat was) iets extra's. Daantje is er gek op, dat flesje heeft ze echt het snelst op van alle flesjes, ze doet er tegenwoordig amper 5 minuten over!!! Dat is echt een verbetering met 2 maandjes geleden zeg! Wel raar ja dat die cb's het allemaal anders doen, bij mijn moeder op het werk was een babytje die met 3 maanden alle prikjes al gehad had???? Raar he?

Onze bank is er trouwens, hij zit zaaaalig, vooral de longchair die eraan zit, die zit precies voor het tv-hoekje, nou daar ga ik mezelf dadelijk weer neerplanten, mijn man gaat meestal op woensdag even darten en kletsen met zijn vrienden en dan heb ik het rijk alleen, zalig (op zijn tijd dan he).

Zara is leuk he? In Amsterdam zit ie ook, het was nu alleen een beetje chaos met die uitverkoop, volgende keer beter, de oranjegekte was hier ook losgeslagen, helaas is het al weer over (ik vind het eerlijk gezegd niet zo heel erg), en ja ik woon in Brabant, in Boxtel (zegt je vast niks, ligt tussen Den Bosch en Eindhoven). Geboren en getogen zullen we maar zeggen, mijn man ook en Daantje nu dus ook, hoezo honkvast??? DAantje vindt het gelukkig ook prima als de oma's op komen passen, ik merk alleen wel dat mijn schoonmoeder soms dingetjes anders doet... ze bedoelt het goed hoor alleen om Daantje nou in slaap te gaan zitten aaien als ze niet wil slapen, ik snap dat het lief bedoelt is maar ik was het niet echt van plan, dan geef ik een subtiele hint aan mijn man en die geeft het dan wel door aan zijn moeder. Ach iedereen doet natuurlijk ontzettend zijn best maar wij (lees IK haha mijn man is daar veel gemakkelijker in) willen graag onze opvoeding zelf bepalen. Jammer dat je niet zo'n leuke schoonouders hebt, die van mij doen ontzettend hun best, ik heb nu gelukkig wel een betere band met ze als vroeger, maar mijn eigen ouders staan wel bovenaan, zo werkt dat gewoon toch? De dingen die mijn moeder met Daantje doet voelen gewoon vertrouwd omdat ik zelf zo ben opgevoed, dus daar heb ik gewoon helemaal geen moeite mee.

Wij doen misschien een weekendje center parcs tegen het eind van de vakantie, dan is ze al 6!!! maanden wooow wat gaat het hard he?

Nou morgen nog een dagje werken en dan weekend. Hoe staat het met jullie wens voor een tweede? Wij willen er echt heel graag eentje bij, maar we wachten voorlopig nog maar eventjes, even lekker van Daantje genieten.

En inderdaad het worden al echte minidametjes, ik zal zo nog eens een fotootje plaatsen,

X Femke
 
Hoi Femke,

Wat een supermooie bank zeg!!! Heerlijk dat relaxstukje eraan. Lijkt me helemaal geweldig. En na een dag mamazijn is het vast lekker om daar even uit te puffen!
Wat wordt Daantje al een grote meid zeg! Leuk he dat ze nu al best wel stevig kunnen zitten. Anne-Sophie wil ook bijna niet meer liggen. Ze wil steeds zitten en om zich heen kijken.

Wij (nou ja..ik) zijn sinds vorige week begonnen met de groenten en fruit (de fruithapjes mochten eigenlijk nog niet) hapjes. Anne-Sophie vindt het allemaal heerlijk!
Als eerste hapje kreeg ze worteltjes. Ze vond het eerst maar vreemd maar op een gegeven moment had ze helemaal de smaak te pakken (haar hele hoofdje was oranje)
Ze krijgt een half potje per keer dus daar kan ik dan mooi twee keer mee doen. Ze heeft ondertussen al bloemkool, worteltjes en sperzieboontjes gehad. Gelukkig eet ze alles zonder moeite op. En het fruithapje s morgens vindt ze ook erg lekker. De flessen gaan er ook nog zonder moeite in en om 21.00 uur ligt ze te slapen dus hebben we eindelijk ook een beetje avond voor onszelf! Niet dat ik het erg vind als Anne-Sophie wakker is...kan ik lekker met haar knuffelen.
Haar ontlasting is ook helemaal anders. Mijn man vindt het geweldig want hij had echt een hekel om haar poepbroek te verschonen. Nu het wat steviger is vindt hij het opeens helemaal prima. Haar billetjes zijn nu veel makkelijker schoon te maken. Alleen ruik je het inderdaad al van een grote afstand..haha!

Ik ben woensdag nog met haar naar de huisarts geweest. Tijdens het afdrogen ontdekte ik achter haar linker tepeltje een bultje. Het lijkt een beetje op een klein knikkertje. Ik was helemaal geschrokken (dacht gelijk aan allemaal erge ziektes)
Dus toch maar even de huisarts gebeld en toen moesten we gelijk maar even langskomen. Anne-Sophie vond het allemaal prima en had er geen pijn aan (gelukkig)
Nu blijkt het een cyste (schrijf je dat zo??) te zijn. Helemaal onschuldig (als het niet verder gaat groeien, want dan gaan ze het weghalen) Het schijnt wel vaker voor te komen bij meisjesbaby's en vaak verdwijnt het weer na een paar maanden. Pffff gelukkig dat het niet ernstigs is! Ik had me al van alles in mn hoofd gehaald....

Boxtel ken ik inderdaad niet...Dat is ook wel een heel eind bij ons vandaan. Wij wonen op de Veluwe in Harderwijk (stad van de paling en het Dolfinarium...ken je dat?) Ook geboren en getogen. We hebben nog wel een tijdje in Zeewolde gewoond (een dorp op  20 minuten afstand van Harderwijk...iets verder uit de buurt bij de ouders van mijn man) maar daar hebben we het maar 2 jaar volgehouden en toen zijn we weer teruggegaan naar Harderwijk! Eens een Harderwijker...altijd een Harderwijker zeggen ze hier...haha! Gaaf dat je dicht bij Den Bosch woont. Volgens horen en zeggen kun je daar heerlijk shoppen!

Grappig dat je Daantje aan broccoli mag laten sabbelen! Dat heb ik nog nooit gehoord! haha! Het lijkt mij inderdaad ook helemaal niets. Ik zie Anne-Sophie al zitten met een stronk broccoli in haar handje. Dan klinkt banaan lekkerder...
Gek he dat het zo verschilt qua CB's. Ik denk dat ze daar ook een hele hoop zelf verzinnen. Ben er van overtuigd dat we als mama's echt wel weten wat het beste voor onze meiden is...toch?

Ik zal ook weer even wat foto's plaatsen...

Fijn weekend!

Liefs Elise
 
Ha Elise,

dankje, wij vinden de bank ook erg geslaagd, hij zit heeerlijk!
Over de hapjes gesproken: daantje vond eerst fruit wel redelijk lekker, toen dacht ik laat ik ook eens worteltjes proberen, maar dat vond ze niks en nu is ze de laatste paar dagen ook niet meer gek op fruit. Misschien dat ik er nog maar een paar weekjes mee moet wachten, haar flesje vindt ze echt nog het lekkerste wat er is.Ik denk dat ik over een paar weekjes eens ga proberen zelf een banaan te pureren en door een zeef te halen en dan kijken of ze dat wel lust, misschien dat dat iets minder zuur smaakt als Olvarit (welk merk potjes hebben jullie trouwens? en smaken die ook een beetje zurig?)

 Ze brabbelt deze week trouwens superweinig, maar ze is wel al de hele week bezig om haar voeten in haar mond te stoppen, als ik haar overeind zet hangt ze meteen weer met haar koppie bij haar voeten. Gek he dat ze eerst wel veel kletste en nu nauwelijks? Volgens mij heeft ze dr energie nu voor iets anders nodig ofzo, of zou dat niet kunnen?  

Sinds gisteren hebben we ook de wieg van de wandelwagen vervangen voor het zitje, ze lag steeds vaker te jengelen in de bak en als we haar dan oppakten zodat ze de omgeving kon zien was het telkens over. Het was niet zo dat de bak helemaal vol lag, en ook is ze nog geen 6 maanden (dat adviseren ze bij Bugaboo) maar wij hadden wel het gevoel dat ze eraan toe was, tis nog wel een klein hoopje mens hoor in zo'n zitje haha.

Nou gelukkig was dat bultje niks, mij heb je ook meteen op de kast met zoiets... ik heb dat bij mezelf ook trouwens, ik stel de huisarts-bezoekjes altijd zo lang mogelijk uit! Hier heeft trouwens van de week een vader zijn dochtertje van 2 doodgereden op hun eigen inrit, afschuwelijk he? Ik heb nu helemaal zoiets van altijd checken waar ik Daantje en haar karretje het beste neer kan zetten als we haar in de auto tillen, een ongeluk zit in een klein hoekje, ik moet er echt niet aan denken aan zoiets brrrr.

Harderwijk ken ik wel, van het Dolfinarium, maar dat is inderdaad wel een paar uurtjes rijden vanaf hier. We zijn er een paar jaar geleden nog geweest, die grote zeerob is erg leuk. Heet die niet Igor ofzoiets? Den Bosch is inderdaad lekker shoppen, je moet dan eigenlijk de kleine straatjes doen en niet de hoofdstraten, maar ik vlieg meestal zelf ook op de Only en Vero Moda af hoor (beter voor mn budget).

Vanavond komt mijn broertje op Daantje passen, hij geeft haar het laatste flesje en legt haar in bed, wij gaan op bezoek bij vrienden die praktisch bij ons om de hoek wonen, dus als het niet gaat zijn we zo terug gelukkig haha, ik ben benieuwd of ze het goed vindt om door hem in haar bedje gelegd te worden. Maar anders staan we binnen 3 seconden weer thuis.
Mijn man belde net dat de timmermannen al klaar zijn met de zolder, en mn schoonouders zijn nu alles schoon aan het maken, superfijn. Alleen nu moeten we nog schilderen en stucadoren (schilderen doen we wel zelf, maar stucen niet). Ik denk dat we dat na de vakantie doen hoor, je kan wel bezig blijven he? Maar dat zullen jullie ook wel weten nu met het nieuwe huis!

Morgen lekker vrij en dan donderdag mn laatste werkdag voor de vakantie, zaaaalig, lekker met zn drietjes genieten. Ben er wel aan toe, maar toch is het anders omdat ik al zoveel weken verlof gehad heb, normaal loop ik nu ongeveer op mijn tandvlees en dat heb ik dit jaar wat minder.  Jij hebt denk ik ook al bijna vakantie of niet?

Nou geniet van het lekkere weer in elk geval en ik hou je natuurlijk ook in de vakantie op de hoogte van alle ontwikkelingen!

X Femke


 
Hee Femke!

Jij hebt al vakantie! Wat lekker zeg! Ik zit hier nog steeds te puffen in mn klaslokaal (gelukkig weet ik sinds de bevalling hoe ik goed moet puffen...haha)
Is het bij jullie ook zo warm?

Nog twee weekjes en dan is het bij ons ook eindelijk vakantie! De kinderen en ik ook..zijn er erg aan toe.
Volgende week is mijn man al vrij dus hij gaat twee dagen op Anne-Sophie passen. Ik ben benieuwd! Het gaat vast helemaal goed, maar het is wel eens goed voor   hem om te zien hoe het is om twee hele dagen met haar alleen te zijn. En als het mis gaat kan ie altijd mn moeder bellen..haha!

Anne-Sophie krijgt ook potjes van Olvarit. Zij vindt ze erg lekker. Ze heeft nu helemaal de smaak te pakken...Ze doet uit zichzelf haar mondje open en als het niet snel genoeg gaat begint ze wild met haar armen en benen te zwaaien.
Ik wil het eigenlijk ook zelf gaan maken, maar omdat ze nu maar een half potje per keer krijgt is dat zo'n gedoe...
Wij zijn begonnen met de groenten en daarna het fruit.
Misschien moet Daantje nog even wennen??

Wat grappig dat Daantje haar voetjes in haar mond doet.Dit heeft Anne-Sophie nog niet ontdekt. Ze kijkt er wel steeds naar, maar stopt ze nog niet in haar mond. Ze is veel te druk met draaien (dit lukt bijna! Haar armpje zit steeds in de weg) en ze gooit alles door de box. Nog even en ze trekt de mobile eraf! haha!
Kan Daantje ook zo hard gillen van plezier??
Anne-Sophie kletst de ene dag ook meer dan de andere hoor! Soms is ze zo druk met iets anders dat er helemaal geen geluid uit komt. Dan zit ze ons alleen maar aan te staren.

Een tweede hummeltje lijkt mij helemaal geweldig. Ik denk dat we als Anne-Sophie 1 is weer een poging gaan wagen. Het is gewoon zo leuk om een kindje te hebben!
Maar goed...nog maar even wachten dus...

Wij gaan trouwens binnenkort al maar een kinderstoel aanschaffen. Ze kan er nu nog niet in maar het zitten gaat al steeds beter. Ze wil ook alleen maar zitten. Weten jullie al welke stoel jullie gaan kopen? Wij denken aan een triptrapstoel   ken je die?

Ohh..ze zijn klaar met de toets!

Groetjes!!!

 
Ha Elise

We gaan zometeen een weekendje weg met zn drietjes (Daantjes eerste vakantie!!!), tis een hele volksverhuizing hoor, de auto zit bomvol hahah. We gaan naar Marinapark in Volendam, ben benieuwd hoe het zal gaan, zodra we terug zijn zal ik een langer verhaaltje typen!

x Femke
 
Terug
Bovenaan