muizeke/espritxx

Hoi Femke,

Heerlijk he die twee weken vakantie!
Het is hier omgevlogen!

Met koninginnedag zijn we met onze oude buurtjes gezellig de stad in geweest. Zij hebben een zoontje dat twee dagen jonger is dan Anne-Sophie. Zelfs het uit eten ging goed! Wat een drama trouwens he daar in Apeldoorn! Wij wonen niet zo heel ver van Apeldoorn vandaan en ik ga daar vaak shoppen. Dat zoiets gebeurt in ons landje. Ik moet er niet aan denken dat wij daar hadden gestaan met de kinderwagen...pfff!

Gerco had geen vakantie dus Anne-Sophie en ik hadden het rijk alleen. M'n jongste zusje heeft nog twee dagen gelogeerd omdat mn ouders een paar dagen weg waren.

Mis jij de tijd voor jezelf soms ook niet?? Ik ben reuzeblij met Anne-Sophie en zou haar voor geen goud meer willen missen. Maar ik zou het stiekem ook wel heerlijk vinden om weer eens even een dagje uit te slapen en op de bank te hangen! Ik ben echt de hele dag druk in de weer (van de wasmachine naar de vaatwasser haha)

Wij hebben deze maand ons best weer gedaan voor hummel nummer twee! Nu maar afwachten of het gelukt is. Mijn cyclus schommelt tussen de 26 en 28 dagen..om en om zeg maar..Het lijkt ons helemaal geweldig nog zo'n hummeltje erbij!
Gisteren ging ik met mn zusje een eerste babypakje kopen voor hun toekomstige spruit (zo noemen ze de baby) Zooo schattig al die kleine kleertjes! Het lijkt alweer zo'n tijd geleden dat Anne-Sophie zo klein was! Ik moet oppassen dat ik niet jaloers wordt op al die zwangeren haha! Gelukkig besef ik ook heel goed hoe rijk we zijn met onze hummel! Het lijkt wel of ze elke dag meer leert en ook meer gaat praten.

Wat een ontzettend gave boom zeg!!! Die wil ik ook!!!! Kun je m hier in Harderwijk ook niet op de muur komen plakken?? haha!!
Wij kunnen nog niet beginnen aan de nieuwe kamer van Anne-Sophie. Eerst moet Gerco de zolder afmaken. Hij is gisteren weer druk aan de klus gegaan dus er zit weer een beetje tempo in. Hij heeft het ook zo druk met zn werk enzo (en dan die lastige ouders er nog bij) Gelukkig biedt het klussen een beetje afleiding!

Gaaf zeg die staartjes van Daantje! Volgens mij duurt het bij Anne-Sophie nog jaren voordat er eindelijk staartjes in kunnen. Voorlopig ben ik al blij met een knipje
Over haar gesproken...je kapsel klinkt helemaal leuk! Mijn haar valt ook ontzettend uit! soms ben ik bang dat ik niets meer overhoud! Volgende week heb ik een afspraak bij de kapper. tot die tijd heb ik het maar opgestoken met een band in mn haar...vallen de haren er ook niet zo snel uit..haha!

Leuke polo heeft Daantje trouwens aan? Anne-Sophie heeft vandaag dezelfde aan (lang leve de Hema)

Ik heb vrijdag trouwens nog bij de Huisartsenpost gezeten met onze dame. Haar pink werd helemaal dik! Hij was drie keer zo dik als de andere! Bij ons is het altijd feest in het weekend...dan is er geen spreekuur en zit ik steeds in dubio of ik de huisarstenpost wel kan verblijden met een bezoekje (of het wel ernstig genoeg is zeg maar) Gelukkig was de arts blij dat we gekomen waren want haar vinger was flink ontstoken. Ze was twee weken geleden gevallen met een lavasteen in haar handje (We hadden stenen van de Vesuvius meegenomen en ze in de tuin gelegd) Anne-Sophie zoekt sinds ze kan lopen de hele tuin af naar beestjes (die ze dan vervolgens doodknijpt) en toen heeft ze waarschijnlijk de stenen ontdekt. En daar is ze mee gevallen. Ze had wel een klein wondje maar ik had het schoongemaakt en er een pleister opgeplakt. Maar nu ging het toch opeens ontsteken. Ze zit nu aan de antibiotica..En nu maar hopen dat het overgaat!
Ze heeft trouwens ook helemaal geen last meer gehad van de prikjes!

Ik zal ook weer eens wat foto's plaatsen (het kan wel even duren want we zitten zonder laptop )

Super dat je fotoboek af is! Bijzonder dat er al een heel jaar voorbij is...

Liefs Elise

Ha Elise,

Zo weer even tijd voor mezelf, gisteren was ik vrij en heeft mijn moeder Daantje 's morgens rond 10 uur opgehaald, waardoor ik lekker de hele dag kon poetsen. Dat schoot tenminste goed op, anders is het even snel snel tussendoor als ze slaapt, nu had ik van de zolder tot beneden echt alles gedaan! Heerlijk, 's avonds zijn we haar weer op gaan halen, en dat is ook wel heel erg leuk hoor, ik zou haar voor geen goud kunnen missen. Maar inderdaad, tijd voor jezelf is er eigenlijk amper he? En net als gisteren, ik denk er dan niet eens aan om te gaan bankhangen als ik weet dat ik in die vrije uurtjes ook de was, het konijnenhok, de slaapkamers en de badkamer kan doen. Ben echt een poetsmiep geworden. Vorige week toen ze bij mijn schoonouders was logeren ben ik wel lekker de stad ingeweest. Heerlijk, ik merkte wel dat ik in het begin nog aan het haasten was, toen dacht ik ineens, oow ik kan gewoon rustig aan doen, want ik hoef alleen op mezelf te letten. Maf he? Daantje is trouwens de laatste maand veel makkelijker met zelf spelen, scheelt heel veel met eerst. Toen kon ze zichzelf hooguit 10 minuutjes zelf vermaken, maar nu is dat  soms een heel uur. Dat is echt heel erg fijn, denk dat het ook komt omdat ze nu overal langs kan lopen en ze kruipt ook heel snel. Oja woensdag heeft ze voor het eerst los gelopen! Ineens liep ze aan, toen ze bij mij stond! Gaaf he? Mijn moeder was erbij, die had gelijk tranen in dr ogen, en ik ook meteen natuurlijk hahaha stelletje helden dat we zijn.

Morgen komt mn broertje logeren en zondag gaan we met zn allen naar de dierentuin, onze tweede moederdag alweer! Wat gaat het snel he? Onvoorstelbaar gewoon.

Leuk dat je mn boom mooi vindt, ben ook erg blij met het resultaat, was nog een hele klus om hem uit te tekenen en op de muur zien te krijgen. Denk trouwens dat het deze maand bij ons niet gelukt is, we hebben wel flink geklust alleen niet toen ik mn ei had, ik had namelijk van die ovulatietesten gebruikt en had dat tegen ronald gezegd, zo van vandaag moet het echt hoor want ik heb een ei! Ik was helemaal overenthousiast en heb het geloof ik wel 10 keer tegen hem gezegd, waardoor ie een beetje geirriteerd raakte (de sfeer was ver te zoeken hier in huis), hij vond het helemaal niet leuk meer als het "moest" dus ik was goed pissig, een hele maand voor niks.... grrrr mannen, af en toe.... Dus als ik die stomme testjes nog ooit gebruik dan ga ik maar niet meer vertellen of ie positief is of niet, ik gooi gewoon mn charmes in de strijd ;-)

Hoe gaat het met de pink van Anne-Sophie? Is hij al weer dun geworden? Zielig hoor als ze iets mankeert he?

Ik heb net een stuk van de herdenkingsdienst van Apeldoorn zitten kijken, wat een ellende he? Ik weet nog dat we die dag buiten zaten te eten en binnen stond de tv aan en ronald was even iets halen in de keuken en zei dat er iets goed mis was, ik dacht dat er iets aangebrand was in de keuken, maar dat was dus dat drama op tv. Echt erg hoor brrrr. En inderdaad, je zult er inderdaad maar gestaan hebben met je kinderwagen, moet je niet aan denken.

Lang leve de Hema ja hahaha, heb jij toevallig ook al dat roze blousje met donkerroze stippen gekocht? Die hing bij ons gisteren, was weer een nieuwe lading kleren binnen bij onze Hema. Kreeg straks trouwens t mailtje van t kruidvat dat ik over 2 werkdagen ons fotoboek op kan komen halen, ben errug nieuwsgierig hoe ie geworden is.

Ga je iets spectaculairs laten doen bij de kapper? Ze zei trouwens tegen mij dat er nu wel veel mensen klagen over haaruitval, tis schijnbaar de tijd van het jaar daarvoor, maar ja bij mij valt het al een half jaar uit. Gelukkig zei ze dat ik niet kaal aan het worden was want dat er nog genoeg haar op stond. Ben nog steeds blij met mijn korte coupe, hij valt 's ochtens gewoon stijl en ik hoef er niks aan te doen, behalve nu natuurlijk wel vaker naar de kapper dan eerst. De laatste keer was namelijk toen we trouwden, november 2007, dus t was ook hooooooooooooooooog tijd hihil.

Nou geniet van je tweede moederdag!

Liefs Femke

Hoi Femke,

Eigenlijk moet ik nu druk aan het werk zijn, maar de kids zijn heerlijk een half uur aan het lezen dus kan ik mooi even een verhaaltje typen in de baas zn tijd!

Hoe was het in de dierentuin? Vond Daantje het leuk?? Wij willen ook een keer met Anne-Sophie naar de dierentuin, maar ik weet niet zo goed of ze er echt al wel iets aan heeft..

Ohhhh mannen!! Dus jullie gaan ook voor de volgende ronde? Wij hebben dat ook wel eens...dan roep ik de hele dag dat het echt moet en dan wil Gerco niet! Dan zegt ie dat op deze manier de lol eraf is en dat ie het niet op commando kan
Ik ben heel benieuwd of het deze maand gelukt is..Zijn die testen eigenlijk handig?? Hoe werken ze precies? Misschien ga ik ze ook wel aanschaffen...heb geen zin om een hele poos te wachten..

Anne-Sophie haar pink was trouwens niet onstoken maar gebroken!! Ik was toch maar naar de huisarts gegaan omdat het maar dik bleef. Hij liet ons gelijk foto's maken in het ziekenhuis. (het moest nog twee keer ook omdat haar vingertje er de eerste keer niet goed opstond) En toen bleek dat het toch gebroken was...Ze moet nu twee weken in een een spalk en dan moeten we weer een foto maken...zooo zielig! Ze heeft er zelf gelukkig weinig last van. Haar pink en wijsvinger zitten nu aan elkaar geplakt zeg maar...

Ik heb nog geen idee wat voor een kapsel ik ga doen...Meestal laat ik me verrassen door de kapper.

Nou ik ga weer even wat doen...

Wat heb jij voor moederdag gekregen??
Ik wist dit jaar echt niet wat ik wilde hebben dus heb maar een bon van de lingeriezaak gevraagd...altijd handig voor onze baby2pogingen haha!

Liefs Elise

Ha Elise,

Nou daar ben ik weer, ben van t weekend superberoerd geweest, had iets verkeerds gegeten en daar heb ik 3 dagen last van gehad, overgeven enzo... brrrrr.

De dierentuin was heeel erg leuk geweest, we hadden gelukkig heel mooi weer gehad! Daantje vond de beestjes ook leuk om te zien, rond een uurtje of 3 zijn we weer richting huis gereden en hebben we nog gegourmet bij mijn ouders. Was echt een gezellig dagje, jullie ook een leuke dag gehad?

Ben trouwens ongi geworden, nu na 32 dagen dus er zit vooruitgang in, nou ja ik bedoel dat mn cyclus weer wat korter is geworden. Had het deze maand ook niet verwacht gezien ons akkefietje ;-)   Die testen zijn heel handig trouwens, ik had kruidvat huismerk, er zitten er 5 in een doosje. Je begint ermee als je op zn vroegst je ei verwacht (ronald vindt ei trouwens een raar woord zegt ie, dus ik noem die term maar niet meer hahaha, misschien is ie bang dat ie mn ei breekt ofzo) en je plast gewoon over zo'n staafje (niet met ochtendurine) en als het ene venster lichter is dan het controle venster heb je geen ei, maar als dat ene venster gelijk is of donkerder dan het controlevenster dan heb je een ei. Weet je wat ik zo fijn vond? Ik had altijd wel wat van die onduidelijke pijntjes, maar wist nooit zeker of dat een ei was, maar ja dat was het dus wel want ik had een positieve test tegelijk met die krampen.

En jeetje een gebroken pinkje? Hoe gaat het met je kleine hummeltje? Geneest het een beetje goed? Heeft ze er veel last van of valt het mee?

En hoe is je kapsel geworden? Ben je er tevreden mee? Ik had voor moederdag een riem gekregen en een kleine dvd speler voor op de slaapkamer, en ronald en Daantje hadden toen ik ziek was spontaan van die lekker ruikende pioenrozen gehaald, keilief vond ik dat. Daantje had van de bloemenman een losse gerbera gekregen die paste leuk bij haar rode jas en volgens ronald heeft ze die de hele weg vastgeklemd gehad in haar handje en blij dat ze ermee was!

Weet je wat ze van de week trouwens deed? Mijn ouders hebben een aanbouw aan het huis die van glas is en daar staat daantjes speelgoed en er zit een deur in naar de tuin en daardoor kan je haar schommeltje zien hangen. Maar die deur zit meestal op slot, alleen als ze thuis zijn niet. Ze keek dus door het raam naar de schommel, ze kruipt naar de bijkeuken waar het sleutelkastje hangt, ze wijst ernaar en maakt duidelijk dat ze opgetild wil worden dus ons mam tilt haar op. Wil ze een sleutel uit het kastje en met een uitgestrekt armpje geeft ze aan dat ze de deur in de aanbouw open wil maken om te gaan schommelen hahaha grappig he? En alles zonder woorden!
Nou ik ga nog even snel wat doen, zit nu op kantoor namelijk en het is hier superdruk!

Liefs Femke

Hee Femke,

Nou..hier is het virus ook toegeslagen! Ik heb al twee dagen koorts! Bah...en inmiddels heb ik wel gemerkt dat je als mama echt niet ziek kunt zijn! Gelukkig slaapt Anne-Sophie 's middags nog een hele poos dus dan kan ik zelf ook even gaan liggen...
Ben jij inmiddels helemaal opgeknapt?
Wij zijn deze week druk bezig geweest voor baby nummer twee! haha! Ziek of niet ziek...  En nu maar hopen dat het gelukt is. Vorige maand was dit ook onze lucky maand dus we zullen zien! Heb jij ook altijd buikpijn rond je eisprong? Tenminste...ik denk dat ik dan mn eisprong heb...zo'n gekke pijn onderin je buik zeg maar!
Hoe gaat het met Daantje? Is ze inmiddels al aan het stappen geslagen???
Met Anne-Sophie gaat het weer helemaal goed. Woensdag zijn we naar het ziekenhuis geweest om haar pinkje te controleren. Toen mocht ook eindelijk haar spalk eraf! Gelukkig is alles weer goed aangegroeid en zal ze er helemaal niets aan overhouden (gelukkig maar) We moesten alleen zoooo lang wachten in het ziekenhuis (we hebben er wel een uur gezeten!) Dat is toch belachelijk! Alsof een klein kindje zo lang stil kan zitten...(ze heeft lief gespeeld dus uiteindelijk viel het reuze mee)
Anne-Sophie plast trouwens sinds een week of twee op het potje! Ik had een tijdje geleden een potje gehaald en het in de kamer gezet. Ze vind het toilet reuze interessant en wil maar wat graag mee kijken als Gerco of ik moeten plassen haha!
Opeens zei ze: bah? en pakte ze het potje. Ik heb haar er voor de grap opgezet en toen deed ze een hele grote plas! Gelijk weer een tranen met tuiten moment natuurlijk! En nu wil ze steeds op de pot. Ze heeft er inmiddels ook al een keer op gedrukt! We zijn nog helemaal niet bezig om haar zindelijk te maken...daar vind ik haar eigenlijk nog veel te jong voor. Maar ze heeft zo'n lol als ze geplast heeft. Dan gooien we samen de plas in het toilet en mag zij op de doorspoelknop drukken...dan zwaait ze nog even (doei bah zegt ze dan)...gekke meid he??
Grappig he dat ze zich al zo duidelijk kunnen maken. Als Anne-Sophie iets wil haalt ze ook alles uit de kast om dat ons duidelijk te maken..
Gaan jullie trouwens nog iets leuks doen met de Pinksteren?? Wij gaan zondag lekker aan de bbq!
Enne...nog 7 weken en dan is het vakantie!!!!! Een heerlijk vooruitzicht!

Ik duik lekker mijn bedje in...

Liefs Elise

Ha Elise,

Ben je inmiddels al hersteld? Balen is dat als je ziek bent he? Toen ik voedselvergiftiging had had Ronald vrij gepakt. Ik moest al overgeven bij het idee dat ik voor Daantje een boterhammetje zou moeten smeren, erg he? Was heel blij dat hij dat geregeld had met zijn werk, want ik kon werkelijk niks meer. Fijn dat het zo goed gaat met het pinkje zeg, en al plassen op het potje? Wauw, wat knap!!! Ik was nog niet op het idee gekomen om er eentje aan te schaffen maar wie weet ook maar eens proberen. Daantje komt ook altijd naar het toilet toe als we daar zijn, sommige dagen achtervolgd ze me sowieso op de voet. Ze heeft nu trouwens ineens wel iets van 6 tanden/kiesjes die allemaal tegelijk doorkomen. Ze zit constant met haar vuistjes in haar mondje, nu waren van het weekend de homeopatische druppels op, balen zeg, alle winkels dicht. Dus ga ik straks maar snel weer halen, die hielpen bij de vorige tandjes nl erg goed.

Ze loopt nu trouwens ook af en toe al los, zo schattig, alleen als ze het dan even niet meer weet ploft ze op haar knietjes, dus die zitten onder de blauwe plekken.

Gisteren hadden we verjaardag van een goede vriendin van ons, maar Daantje vond er niks aan. Ze begon meteen te huilen toen ze al die vreemde mensen bij elkaar zag. Ook was het nichtje van 10 maanden van mn vriendin er, die gaf dus geen kik, huilde niet, en iedereen vond haar zo leuk en schattig. En bij Daantje hoorde ik alleen: ja dat kindje is erg eenkennig, maar dat was haar vader vroeger ook (ronald heeft bij de moeder van mijn vriendin op de peuterspeelzaal gezeten vroeger), nou leuk om te horen grrr. Terwijl ze veel last had van haar tandjes en de warmte, maar ga dat maar eens uitleggen met zo'n drukte. Maar goed, mijn vriendin was natuurlijk wel heel lief voor dr, alleen al die familie die er was en ons niet kenden deden geen poging. Ik keek vroeger ook altijd eerst de kat uit de boom en ik vind het niet gek dat Daantje dat dus ook heeft, die vindt het gewoon niet leuk als er allemaal vreemde volwassenen recht voor haar neusje 'leuk' doen. Achja het zal vanzelf wel goed komen, alleen is het niet zo leuk om te horen dat ze tegen mekaar zitten te zeggen hoe eenkennig ze wel niet is. Terwijl dat best meevalt, want als ze in de supermarkt of winkel vreemde mensen ziet gaat ze wel zitten lachen enzo, alleen niet tegen zo'n grote groep tegelijk. Zucht, ik moet het me waarschijnlijk gewoon niet zo aantrekken.

Oja gisteren zaten we net heeeerlijk te bbqen, met mijn broertje, ronald en Daantje en ineens komt er me toch een stortbui uit de lucht, alles was binnen een minuut kletsnat, wij balen, het was al de hele dag straaaaaaaaalend weer. Snel nog gered wat er te redden viel. Jullie nog lekker gebbqed? Zondag was het hier wel droog, hadden we beter ook zondag kunnen doen.

heej ik duim voor je dat dit weer de lucky maand is hoor! Was bij ons ook (hahaha dat had je vast niet gedacht), dus ik hoop ook op een positieve maand! Alhoewel een zomerbaby me ook heeeeeel leuk lijkt, maar ja daar durf ik niet op te gokken hoor, we grijpen nu elke gelegenheid aan zal ik maar zeggen. Wanneer heb je je nod? Ik heb nu zo ongeveer een ei geloof ik want ik heb weer buikpijn (nooit geweten dat dat een ei was... )

Ik ga nog snel wat doen hier, en inderdaad al aftellen richting de zomervakantie, die valt laat dit jaar he? Ik heb pas de week van 27 juli vrij... kan niet wachten, lekker naar zee met zijn drietjes (hopelijk met nr 4 onderweg....)

X Femke

Hoi Femke,

Hier weer even wat foto's van Anne-Sophie:

Hier heeft onze dame een grote plas op het potje gedaan!

Lekker spelen in huis...

Hier is ze mn horloge aan het testen haha! Zit Daantje ook overal aan??

Liefs Elise

Heej Elise,

Hoe is het daar? Hier alles goed, lekker zonnetje buiten, heerlijk weekend dus en net lekker de strijk weggewerkt dus nu vrij. Ik ga dadelijk even met Daantje naar de hertjes fietsen, brood geven, vindt Anne-sophie dat soort dingen ook leuk om te doen? Daantje is dol op dieren.

Wat een mooie foto's zeg, wat is het al een dametje geworden, en dat plassen op het potje, echt gaaf, doet ze dat nu regelmatig?
Ik heb volgende week mijn nod, maar gisteren had ik al zin in zoet eten, dat heb ik eigenlijk nooit, alleen voordat mn ongi eraan komt... denk dat het niet raak is deze keer. En bij jullie? Wel spannend he?

Ik heb net mn hyves pagina bijgewerkt, zal meteen nog wat fotootjes plakken hier. Vanmorgen trouwens Daantjes tweede paar schoenen gekocht, de eerste waren al klein aan het worden. Nu heb ik hele leuke van klavertje vier (van dat merk had ik nog nooooit gehoord) , ze zijn knalrood met knalroze en half hoog met veters, dr kliltteband schoentjes gooide ze namelijk al 10 keer op een dag zelf uit. Maar net had ze ineens ook al door hoe ze een dubbele knoop uit een vetertje moet halen.... hahahaha.

Hoe gaat het trouwens met je schoonmoeder? Is er nog contact of helemaal niet meer? Kan me voorstellen dat geen contact een hoop rust geeft.

Ben je ook zo aan het aftellen richting de zomervakantie? Ik kan niet wachten, heeerlijk lekker niks doen. Zaaaalig.

Fijn weekend nog

X Femke

Terug
Bovenaan