muizeke/espritxx

Hoi Femke,

Ik heb ook even tijd voor mezelf gevonden! Toen ik zwanger was, heb ik bijne elke dag wel op dit forum gekeken en nu moet ik er echt tijd voor vrijmaken! Eigenlijk lees ik ook alleen onze topic (of er moet iets interessants staan bij de andere topics) Anne-Sophie zit heerlijk te spelen in de box en Gerco is naar de Paasdienst dus het is hier lekker rustig! Speelt Daantje ook nog veel in de box? Anne-Sophie kan zich er nog prima in vermaken. Gelukkig maar, want anders loopt ze de hele dag achter me aan te stappen. Het is zo grappig om te zien hoe zo'n klein hummeltje loopt. Het lijkt net alsof ze een paar wijntjes teveel op heeft.

Dat jasje van de Zara is gaaf he??? Ik had er het liefste al een meegenomen voor vorige winter, maar ze zijn inderdaad een beetje koud aan de bovenkant. Maar volgende winter komt er zeker 1tje aan de kapstok te hangen! Ik heb trouwens wel een zomeruitvoering gevonden in Harderwijk! Het staat haar zo schattig. Ze heeft er zo'n wit met blauw gestreepte sjaal bij...helemaal af! (en deze keer helemaal geen roze!! ik ben het roze ook een beetje zat..het staat haar wel heel erg leuk maar ze moet toch ook een beetje aan andere kleurtjes wennen...straks kent ze alleen roze)

Ik houd ook van dat kak hoor! Ze heeft vandaag een blauw wikkelvestje aan met een wit truitje eronder en dan een spijkerrokje met een wit/blauw gestreept rokje eronder (zo'n soort onderrokje) en dan een witte legging met een kantje (en inderdaad een knipje met een zijscheiding...das nog een heel gedoe met zo weinig haartjes...maar gelukkig zit ze er niet aan en blijft het aardig zitten)
We moeten straks op verjaardagsvisite dus dan zorg ik er maar voor dat ze er extra leuk uitziet..doe jij dat ook????
We moeten naar de zus van Gerco (jippie) We hebben nog steeds niets van zijn ouders gehoord!! Ik begrijp dat echt niet! Ze houden het nu al twaalf weken vol! Vorige week kwam ik zn moeder tegen op de fiets en ze fietste me zo voorbij!!! Dus ik ben al een poos schoonmoederloos...en dat bevalt eigenlijk prima.

Anne-Sophie moet de 22ste weer voor haar prikken (wij zijn die dag vier jaar getrouwd dus we hebben het lekker gepland) Kreeg Daantje ze trouwens ook in haar armpjes nu?? Dat lijkt me echt verschrikkelijk. In haar beentjes had Anne-Sophie het niet zo in de gaten..Ben benieuwd of ik het droog houd haha!

Grappig dat jullie die glijbaan hebben gekocht! Anne-Sophie heeft sinds vrijdag een zandbak! Ze vind het helemaal geweldig!!! We moeten alleen wel steeds haar handjes komen afvegen want dat zand aan haar handjes vind ze maar niets. Gerco heeft haar gelijk verwend met een nijntjespeelset voor in de zandbak (gelukkig niet zo duur als zn fiets) Dus gisteren zat mevrouw met haar papa in de zandbak te spelen. Erg leuk allemaal tot ze over het randje kukelde! Nu zit  de rechterkant van haar gezichtje onder de schrammetjes! Mama gelijk in tranen natuurlijk! Ik vond het zo zielig! En ik was gelijk boos op Gerco omdat hij haar niet goed in de gaten had gehouden (Anne-Sophie had nergens last van...ze huilde eerst wel natuurlijk maar daarna ging ze weer vrolijk de zandbak in) Ze is ook zo vlug!

Gaaf dat jullie naar de Efteling zijn geweest. Dat is vanaf hier wel een eind rijden. Hoe lang doen jullie erover voordat je er dan bent?? Heerlijk dat Daantje zo lekker heeft geslapen. Wij gaan met koninginnedag lekker de stad in en ik hoop dat Anne-Sophie dan ook even slaapt in haar wagen. En anders gaan we gewoon even naar huis (we wonen dichtbij het centrum dus dat scheelt) De dierentuin lijkt me ook gaaf!

Hoe gaat het trouwens met staan? Kan Daantje al zelf staan? Grappig he dat ze zich nu opeens zo snel gaan ontwikkelen. Het lijkt wel of ze elke dag bijleren. Zit Daantje ook overal aan? Anne-Sophie doet als ze ergens stiekem aan wil zitten eerst haar handjes op haar rug en roept dan heel hard neenee om het vervolgens toch wel te gaan doen...het ziet er zo schattig uit! Dat ik er bijna niet boos om kan worden.

Ze sjeest nu door de kamer met haar loopauto. Ze heeft door hoe ze m zelf om moet draaien ( en dat gaat met veel geweld) Ze botst eerst ergens in volle vaart tegenaan en gooit dan de loopauto de andere kant op (daar gaan alle meubels)

Zoo...ik ga nog maar eens even iets doen! er ligt in ieder geval al weer een was te wachten dus ik hoef me nog niet te vervelen!

Wij gaan trouwens morgen zwemmen (voor het eerst met Anne-Sophie) Ik heb eindelijk een band gevonden dus we kunnen nu echt veilig naar het zwembad!

Fijne dagen!

Liefs Elise

Hoi Elise,

Wat hebben we een heerlijke paasdagen achter de rug he? Lekker met het zonnetje erbij. Daantje heeft trouwens 3 dagen koorts gehad van de prikjes en nu zit ze helemaal onder de vlekjes, gelukkig waren we op het cb al gewaarschuwd dat ze dat ervan zou kunnen krijgen. Het was wel even vermoeiend, maar ze was ook zo zielig dat t geen moeite kost om haar de hele dag te verzorgen. Gelukkig was het gisteren al minder en vandaag koortsvrij. Ik hoop wel dat dit het was, want van de ene prik zou ze na 10 dgn nog last kunnen krijgen, dat is woensdag pas.

En ben je je schoonouders nog tegengekomen bij je schoonzus? Lijkt me heel raar, maar ik snap jullie helemaal hoor, als ze zo raar doen. Dan kun je ze inderdaad beter maar negeren denk ik.

Trouwens ik pimp Daantje ook altiojd helemaal als er iets te doen is! Lekker showen met je mooi dochtertje is niks  mis mee toch???

Zaterdag ga ik lekker naar Amsterdam met mn zwangere nichtje, heerlijk naar de Zara enzo, zie het heeeelemaal zitten, Daantje blijft die dag bij mijn ouders logeren, dus we kunnen zondag lekker uitslapen. Das alweer lang geleden hoor, bij jullie ook of niet? Gaat Anne-Sophie ook wel eens logeren? Het is nu eigenlijk niet echt nodig, maar het leek ons goed het toch af en toe te doen, zodat ze gewend is aan een ander huis en bedje als alleen haar eigen bed, ik was zelf nogal eenkennig vroeger, en dat willen we bij Daantje proberen te voorkomen.

De Efteling was erg gaaf, we rijden er ongeveer 35 minuten op een ritje naar de Efteling, dus dat is wel te doen, het Dolfinarium is voor jullie natuurlijk om de hoek, dat is voor ons weer een enorm eind weg.

haha wat grappig dat Anne-Sophie al weet wanneer iets niet mag, Daantje weet het ook maar probeert het dan stiekem toch...ik blijf gewoon consequent nee zeggen en haar handjes weg doen als ze iets doet wat niet mag. Ik hoop dat het ook een keertje blijft hangen. Ze kan nu trouwens ook weer heel voorzichtig zelf gaan zitten als ze is gaan staan, dat scheelt mij een hoop geren, als ik nu vanaf de andere kant van de kamer roep ga maar weer voorzichtig zitten, dan doet ze dat gelukkig ook. Ze is wel heeeel voorzichtig, als ze niet zeker weet dat ze ergens langs durft te stappen gaat ze weer kruipen. Ze valt daarom ook eigenlijk niet.

Leuk hoor een zandbak, die willen wij ook nog, een schommel gaat denk ik niet lukken want dan staat de hele grasmat in een keer vol! Zielig dat Anne-Sophie gevallen is, maar dat kan je denk ik toch bijna niet tegenhouden, ik denk als Daantje straks loopt dat het ook wel regelmatig raak zal zijn. Maar het blijft natuurlijk wel heel zielig he?

Grappig dat ze lomp zijn he? Daantje gooit dr speelgoed en alles ook met een rotgang van hier naar daar, ze gooit trouwens ook met haar drinkbeker, ik probeer haar dat af te leren door hard te zeggen dat het niet mag en boos te kijken. Maar het werkt voor geen meter, heb jij nog tips?

En hoe was het zwemmen? Was het leuk geweest? Daantje is er dol op, meestal maar een uurtje hoor, maar het is wel gezellig om met zn drietjes te gaan zwemmen vind ik. Ze is ook zo lief in dr gestipte badpakje.

Gaaf dat Anne-Sophie al achter haar karretje aan loopt zeg, ik hoop dat het hier ook niet meer zo lang zal duren, nu loopt ze het liefst terwijl mama haar handjes allebei vast heeft, ik groei helemaal krom ;-)

Ik ga even bankhangen, vandaag nog niet gedaan! Daantje ligt al lekker te slapen, dus ik ben even vrij :)

Liefs Femke

Hoi Femke,

Zo..ik heb nog net even een kwartiertje voor schooltijd om een berichtje te typen. Gelukkig is dit mn laatste werkdagje voor de meivakantie. Hier in Zeewolde hebben ze altijd maar 1 week vakantie in mei (baal baal) Maar gelukkig hebben we dit jaar 4 en 5 mei ook vrij en die vallen precies op een maandag en dinsdag. Ik hoef dus 6 mei pas weer aan de slag!! Heerlijk!!!

Mijn zusje vertelde zondag dat ze zwanger is!!!! Grappig he? Ik heb maar niet verteld dat wij vanaf deze maand ook weer voor 100% aan de slag gaan.   Het wordt hun eerste kindje. Ze heeft gelijk al mn zwangerschapskleding meegenomen (waar ze in paste...ze heeft net 1 maatje meer dan ik) Wel   weer leuk hoor..al die kleding. Al ben ik nu ook wel blij dat ik weer helemaal buikloos ben...Nog even lekker slank de zomer in!

Gerco heeft gisteren met zn ouders gepraat. Zn moeder had DE oplossing voor het probleem: Ze had bedacht dat Gerco dan maar alleen met Anne-Sophie bij hen moest komen. Ik kon dan thuisblijven (zo hadden ze ook geen gezeur, want ik was toch alleen maar lastig) Pffff...Ik was zooo boos. Dus de sfeer hier in huis is weer helemaal gezellig!

Hoe gaat het met Daantje?? Met Anne-Sophie gaat het helemaal goed.
We moeten morgen naar het CB voor de prikken...Is Daantje er nog erg ziek van geweest of is ze inmiddels weer helemaal opgeknapt?

Nou..ik ga even theedrinken...
Vanavond hebben we een cursus over rekenen (echt wat voor mij want ik ben niet echt een rekenwonder) Dus het wordt een lange dag!

Liefs Elise

Hoi Elise,

Nou ik heb nog 10 minuutjes en dan mag ik weer naar huis dus nog snel even een berichtje typen, allereerst, gefeliciteerd met je zusje! Wat gaaf zeg, krijgt Anne-Sophie een nichtje of neefje!

Wat een rotopmerking van je schoonmoeder, ik hoop dat Gerco het niet met haar eens was, kan me voorstellen dat het allemaal lastig is hoor, het blijven toch zijn ouders, maar als ze zo reageren... bah, dan zou voor mij de lol er ook al lang af zijn geweest hoor.

Daantje zit op het moment weer onder de vlekjes, ik denk nog een nawee van de prik misschien, ze heeft in totaal 4 dagen koorts gehad en nu 2 x onder de uitslag gezeten, dit was echt voor haar de heftigste prik tot nu toe. Ik hoop dat Anne-Sophie er niet zoveel last van krijgt hoor, maar gelukkig is dit wel de laatste prik tot ze 4 jaar zijn dus zij we er even vanaf.

Ik had trouwens heel veel kleertjes gescoord voor Daantje in Amsterdam, bij de Zara heb ik me helemaal laten gaan, en daarna bij de H&M nog een keer.... Oja en ik schilder toch? Ik weet niet of ik dat ooit vertelt heb, maar nu mocht ik in de zaak waar ronald werkt mijn werken ophangen, heb ik toch 2 schilderijtjes verkocht!!!! hahaha geweldig, ik ben zo trots erop, was toch mooi extra shopbudget!

Oow ik mag naar huis, veel sterkte met de prikjes morgen, ik hoor wel hoe t gegaan is.

X Femke

Hoi Femke,

Heb je inmiddels al goede schoentjes gevonden?
Ik vond het een heel gedoe om de eerste schoentjes te kopen. Anne-Sophie heeft nu schoentjes van Dr Visser. Dat zijn soepele schoenen (niet te zwaar aan haar voetjes en een soepele,buigbare zool) Ze stapt er vrolijk op los dus volgens mij zitten ze wel lekker. En ik heb vorige weer crocs voor haar gekocht (roze) Ze vind ze helemaal geweldig! Ze zijn superlicht dus ze kan er goed op lopen...Heb gelijk maar een paar oranje aangeschaft voor de zomer...nu zijn ze er nog (de fabriek is failliet)

Gaaf dat je schilderijen hebt verkocht! Je had niet verteld dat je schilderde (maar wel dat je kunstacademie had gedaan) Wat schilder je allemaal?? Altijd leuk als iemand je werk koopt! En gelijk weer een goede reden om te gaan shoppen. Ik heb me ook nog even heerlijk laten gaan in de stad! Het budget was nog steeds niet op (het valt niet mee om net zoveel geld uit te geven als Gerco aan zn nieuwe fiets heeft gedaan)
Maar ik ben nu wel een nieuwe spijkerbroek, wat shirtjes en een witte broek rijker...en ik paste zowaar weer in maatje 27!!! hoera!!!

Mn zusje is helemaal blij met haar zwangerschap! Het is echt leuk om het een keer van de andere kant mee te maken (en dan van dichtbij) Ben benieuwd wanneer wij weer twee streepjes te zien krijgen op de zwangerschapstest! Volgende maand doen wij wel een beetje rustig aan, want anders hebben we straks twee hummeltjes jarig in februari!

Anne-Sophie is helemaal goed gekeurd op het CB! Ze kon zelfs al een toren bouwen van kleine blokjes. Dat deed ze daar zomaar uit zichzelf (ik wist niet eens dat ze dat kon) De arts was helemaal verbaasd! De prikken vond ze maar niets! Ik moest haar samen met mn moeder vasthouden...gelukkig is het voor een goed doel! s Avonds was ze wat jengelig (heb haar maar even een zetpil gegeven) En daarna heeft ze nergens last van gehad. Ik ben benieuwd of ze ook nog vlekjes krijgt!

Gaan jullie nog iets leuks doen met koninginnedag? Hier in Harderwijk is het de hele dag feest!

Liefs Elise

Hoi Elise,

Daar ben ik weer eens, we hebben een drukke vakantie achter de rug, vanalles gedaan, de tuin flink onder handen genomen, wezen winkelen, Daantje is nog een nachtje bij mijn schoonouders wezen logeren, toen ben ik zelf lekker naar de stad geweest en heb ik met mn moeder de behangboom op haar volgende kamer gemaakt. Hij is echt super geworden, ik zal binnenkort wel een fotootje plaatsen.

En we hebben schoentjes, lichtroze van shoesme, hele soepele schoentjes, gekocht bij de bijenkorf. Was nog een heel gedoe, Daantje vond er niks aan in de schoenenwinkels namelijk.....

Ik schilder trouwens vanalles, abstract of gewoon naar de werkelijkheid, heb gelijk weer twee nieuwe gemaakt om op te hangen op de plek waar mn verkochte schilderijen hingen. En Daantjes fotoboek heb ik afgemaakt, heb het in de vakantie besteld bij het Kruidvat, dus ik hoop dat ik het binnen een paar dagen op mag gaan halen, daar zit echt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel werk in, maar volgens mij is ie wel mooi geworden, het is een xl boek van 28 bij 38 cm met 130 pagina's foto's  geworden. Met een hele lieve babyfoto voorop en achterop de kaft een foto van haar verjaardag. Dan is het cirkeltje rond van haar eerste jaar. Ze krijgt nu trouwens onder kiesjes en boven snijtanden. Alles tegelijk lijkt het wel. Gaaf dat je trouwens weer in 27 past! Ik nog net niet, toen we er weer echt voor gingen ben ik ook meteen met lijnen gestopt (slecht he?), maar ik heb me voorgenomen om als ons gezin compleet is me heel fanatiek op sporten en lijnen te gaan strorten.
Ben trouwens zaterdag naar de kapper geweest, had al last van uitvallende haren sinds een maand of 5 na Daantjes geboorte, nu heb ik een pittige boblijn laten knippen die achter korter is dan voor, dus voor lijkt t nog lang, ik denk dat er wel 25 cm van mn haar af is, maar ik was het zo beu, die haren in het putje na het douchen. Of onder mn kussen, bah.
Leuk zeg van je zusje, dat heb ik met mijn nichtje, die is nu ongeveer 24 weken, t voelt ook als de dag van gisteren dat ik zelf 24 weken was.... hoop dat het snel weer raak mag zijn. Denk dat ik ergens half mei mn nod heb, tenminste als mn cyclus weer rond de 35 dgn ligt. Dat is nu al twee keer achter elkaar geweest dus ik hoop dat er wat regelmaat in zit nu. Wanneer is het bij jullie weer spannend???  
Met koninginnedag zijn we met vrienden die pas hun tweede zoontje gekregen hebben naar de markt gewandeld, met Daantje en hun twee knullen. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik t toch wel erg leuk vind dat wij in ieder geval 1 meisje hebben. Hun gezin is zo compleet zeggen ze, maar ik denk dat als wij twee zoontjes gekregen hadden ik misschien nog wel een derde had gewild in de hoop dat t een meisje zou zijn. Klinkt wel  erg slecht van me  als ik het zo opschrijf.

Gaaf dat Anne-Sophie weer goedgekeurd is, heeft ze ook helemaal geen uitslag meer gehad? Dan bof je wel hoor, hier is Daantje er echt goed ziek van geweest. Ze kan trouwens ook torentjes bouwen met haar stapelbekers, ineens deed ze het gewoon, glim jij dan ook van trots??? Heeft Anne-Sophie trouwens ook een spleetje tussen haar twee voortanden? Daantje wel, maar ik hoor van mensen dat die nog tegen elkaar gaan staan als de kiesjes komen. Soms staat ze nu trouwens ineens helemaal los zonder dat ze het in de gaten heeft, alleen als ze het merkt zoekt ze meteen iets   om tegen te steunen of een handje om vast te pakken, ze wil echt geen risico's nemen, gek he?

Ik zit nu bijna als enige hier op kantoor, bijna iedereen heeft 2 weken vakantie genomen, maar ik wilde mn uren sparen voor de zomervakantie. Dus vandaar, maar zo is het wel erg saai hoor. Oja gisteren heb ik bij Daantje een klein stukje van haar haartjes geknipt, haar pony hing steeds voor haar ogen, nu ziet ze er ook alweer wat ouder uit, gek is dat he?

Nou ik ga nog even wat doen, zal snel nog wat foto's plaatsen.

Liefs Femke

Daantje met haar staartjes, lief he?

Oja en dit is de behangboom, de stam   heb ik uitgeknipt uit echt oud retro behang en de blaadjes heb ik gemaakt van drie verschillden soorten behang van pip studio.

op de boom moet trouwens nog een echt vogelhuisje komen, misschien met een lampje erin, daar zijn we nog niet helemaal uit, tegen deze wand komt dan straks over een jaartje haar grote bed te staan.

Terug
Bovenaan