Ha Elise,
Geeft toch niks dat Anne-Sophie een flinke tante is, dat lijkt me juist fijn,dat ze het zo goed doet, op de foto’s zou je echt niet zeggen dat ze al 9 kilo weegt, ze oogt helemaal niet zo stevig vind ik. Maar wat zielig van die spruw, en stom dat ze jullie vertellen dat het vanzelf overgaat! Hoe gaat het inmiddels? Ik snap dat je daarmee niet tot na het weekend wil wachten, wij hebben Daantje ook een keertje vrijdagavond meegenomen naar de huisartsenpost toen we twijfelden of die bultjes op haar gezicht niet een teken waren dat ze de koortsuitslag van mn man had overgekregen (dat waren uiteindelijk verstopte talgkliertjes, maar je maakt je wel meteen ongerust he?)
Oow je bent ook al aan het werk gegaan, ergens vond ik het jammer, maar op zich is zo’n dag even alleen voor jezelf bezig zijn ook wel fijn hoor. Viel het een beetje mee? Daantje wordt ook eenkennig trouwens, laatst had mijn moeder haar bij mijn ouders thuis uit het bedje gehaald en bracht haar mee naar beneden (toen ik voor Daantje was wezen shoppen) en toen ze mij zag, keek ze ineens heel verbaasd naar mijn moeder en toen met een enorme pruillip naar mij: zo van ‘ik zat op jou te wachten mama’. Stiekem voel ik me ook wel vereerd hoor, heb jij dat niet? Gelukkig kent ze mijn ouders wel goed en mijn broers ook, maar vrienden van ons die ze niet elke week ziet, die kent ze nog niet, daarvoor ziet ze ze dan toch echt te weinig.
Die tweede trouwens, we hebben een goed gesprek gehad en hebben het nu even laten rusten, maar zoals het er nu naar uitziet (als we er allebei hetzelfde over blijven denken) is er een kans dat we rond december weer een poging gaan wagen… Er waren trouwens best veel reacties op mijn topic geweest, ook van mensen die zeiden dat het met geen enkel leeftijdsverschil rustiger is in huis (als je er al eentje van 3 jaar hebt is het niet rustiger) kijk dat zijn dan de dingen die ik graag lees, stom he? Eigenlijk vraag je iets, maar wil je gewoon graag een bevestiging van wat je zelf vind, tenminste dat heb ik dan. En alle kindjes zijn natuurlijk anders, dat Daantje redelijk makkelijk is (ze heeft natuurlijk ook wel eens een mindere dag, maar die vallen volgens mij wel mee) wil niet zeggen dat nr 2 dat ook automatisch is. Ikzelf was ook errug rustig en nog, maar mijn broertje was ontzettend druk, wij schelen 2,5 jaar, ons jongere broertje is 7 jaar jongen dan ik, dat is wel weer fijn omdat je dan al 2 kindjes hebt die zichzelf redelijk kunnen helpen, maar aan de andere kant hebben we niet zoveel samen gedaan vroeger. En nu nog niet eigenlijk, hij zit nog middenin zijn vrijgezellen-uitgaan-fase hahaha die ben ik toch al een tijdje ontgroeid. Achja alles heeft voor- en nadelen, we kijken het wel even aan en voor hetzelfde geld duurt het straks ineens onverwacht lang voordat ik zwanger raak (ik moet zeggen dat je bij een eerste natuurlijk ook niet de handicap hebt van een knip enzo….), dat is toch wel een beetje een angstbeeld wat ik heb, maar goed wie weet is het ook wel meteen raak. Inderdaad als je andere verhalen leest dan denk ik: pffff we mogen in onze handjes wrijven met snel zwanger worden, fijne zwangerschap en mooie gezonde dochter J
Ik zit nu trouwens op kantoor, nog een uurtje en dan mag ik weer naar huis, lekker knuffelen als ze nog niet in haar bedje ligt!
Groetjes Femke
PS: ben nog steeds benieuwd naar je kaartje hahaha of ben je nog in gevecht met de pc?