muizeke/espritxx

Oja de stoel en het geboortekaartje...

Nou de stoel is geweldig, ik vind hem ook zo handig om haar hapjes te voeren, ze beweegt wel, maar ze wrijft niet alle hapjes meer aan mij af. Ze zag er laatst uit met het stoofpotje... alles oranje, ze eet nu dus echt die grote potten in 1x leeg, ongelofelijk he? Eerst vond ze er niks aan, nu is ze er dus schijnbaar echt aan toe.

Het kaartje voor Daantje was een eigen ontwerp, ik had een wandkleedje gemaakt van vilten lapjes, met een hertje en paddestoelen en wat wolkjes erop. Daar hadden we een foto van genomen en dat was de voorkant van ons kaartje. Wacht ik zal em wel eens opzoeken, dan plaats ik een fototje hier.

Hee Femke,

Wat een supermooi kaartje zeg! En origineel. Die van ons is niet zo creabea hoor...kwam gewoon uit een boek. Ik zal er even een foto van plaatsen (via de laptop...die mijn man mee heeft naar zn werk..zucht)

Tja...mannen he? Het is ook overal hetzelfde haha!
De sfeer is hier al een stuk beter maar nog niet helemaal optimaal...komt wel weer goed.

Las net je topic over een tweede...het blijft kriebelen he?
Ik scheel met mijn zusje ook maar 15 maanden. Mijn moeder vond het wel heel erg druk met twee van die hummels (en zij was de hele dag thuis) Het lijkt mij ook erg leuk maar ik zie het nu nog niet zo zitten...vooral met werken enzo..En we hebben net een nieuw huis. Ik zie mijn man de roze kamer van Anne-Sophie nog niet 1 2   3 weer over schilderen...haha...hij is blij dat ie af is!
Wij hebben er trouwens een half jaartje over gedaan voordat ik zwanger was. Kwam denk ik meer door mezelf. Ik vond het zoooo spannend. Toen ik daar niet meer zo over na ging denken was ik zwanger...gek he?

Ohh...ik hoor mn hummel huilen...
Straks even een langer bericht!

Liefs Elise

hoi hoi, ja dat topic over een tweede: het kriebelt echt, ik heb nl zoiets van of nu meteen proberen of pas volgend jaar mei ofzo (wij zijn nu nl alledrie al in de winter jarig en het lijkt me zoooo leuk als de tweede in de lente/zomer komt), bij Daantje was ik redelijk snel zwanger, binnen 4 maanden, tenminste dat vond ik zelf best snel na bijna 10 jaar de pil geslikt  te hebben.  Ik was erg benieuwd naar de verhalen van anderen dus vandaar het topic. Ik twijfel ook wel hoor, moet er nog maar eens goed met mijn man over praten.
X femke

ps: leuk trouwens dat je ons kaartje mooi vond, ben erg benieuwd naar dat van jullie!

Hoi Femke,

Pfff ben al een hele poos aan het proberen het geboortekaartje hierheen te verplaatsen maar er is iets mis met het fototoestel (volgens de computer) Lang leve de electrische apparaten!

We zijn donderdag ook weer naar het CB geweest! Anne-Sophie was proefkonijntje op de terugkomdag voor de CBartsen. Ze deed het prima en kreeg nog een leuke nijntjebal als bedankje! Onze dame weegt nu 9630 gram en is bijna 72 cm lang. Een flinke tante dus! Maar alles gaat prima in verhouding omhoog dus ze doet het prima. Ze had toch spruw in haar mondje. De arts daar zei dat het vanzelf overging. Nou niet dus...vanmiddag zat haar hele mondje en lipjes eronder!! Heb de huisartsenpost maar gelijk gebeld (wilde niet tot na het weekend wachten) We hebben gelijk een soort gel gekregen die ik in haar mondje moet aanbrengen. Alle flessen moeten na de voedingen uitgekookt worden. De knuffels allemaal gewassen dus we zijn weer helemaal schoon! Ik snap echt niet dat die arts zei dat het zomaar over zou gaan. Nu zit ze er helemaal onder (het zit ook in haar keeltje) Gelukkig moet het met de gel snel overgaan...ze heeft er verder niet heel veel last van..gelukkig maar!

Anne-Sophie haar tweede tandje is trouwens doorgekomen. Het staat zo schattig!! Bij Daantje nog niets te zien? En ze kan er hard mee bijten!!
Dus nu zijn we druk aan het tandenpoetsen. Dat vindt ze zo interessant!
Kan Daantje zich trouwens al terugomrollen? Hier is het na een tijdje nog steeds brullen geblazen!

De sfeer in huis is trouwens weer oke! Haha die mannen ook!!

En...heb je al besloten om voor een tweede te gaan? Wij wachten tot Anne-Sophie 1 is. Duurt gelukkig niet zo lang meer..haha...kan bijna niet wachten!
Heerlijk he dat snel zwanger zijn...het is toch echt wel een voorrecht! Je hoort soms hele andere verhalen!

Nou...maandag moet ik weer aan de bak! Het lokaal is er klaar voor en ik eigenlijk ook. Al waren deze weken met Anne-Sophie ook wel helemaal super!
Wordt Daantje trouwens ook een beetje eenkennig? Ons dametje wel! Ze wil het liefste haar mama de hele dag om haar heen. En ze gaat ons ook al een beetje uitproberen..dat wordt wat!

Hee fijn weekend! Het wordt lekker weer dus dat komt vast goed!

Liefs Elise

Ha Elise,

Geeft toch niks dat Anne-Sophie een flinke tante is, dat lijkt me juist fijn,dat ze het zo goed doet, op de foto’s zou je echt niet zeggen dat ze al 9 kilo weegt, ze oogt helemaal niet zo stevig vind ik. Maar wat zielig van die spruw, en stom dat ze jullie vertellen dat het vanzelf overgaat! Hoe gaat het inmiddels? Ik snap dat je daarmee niet tot na het weekend wil wachten, wij hebben Daantje ook een keertje vrijdagavond meegenomen naar de huisartsenpost toen we twijfelden of die bultjes op haar gezicht niet een teken waren dat ze de koortsuitslag van mn man had overgekregen (dat waren uiteindelijk verstopte talgkliertjes, maar je maakt je wel meteen ongerust he?)

Oow je bent ook al aan het werk gegaan, ergens vond ik het jammer, maar op zich is zo’n dag even alleen voor jezelf bezig zijn ook wel fijn hoor. Viel het een beetje mee? Daantje wordt ook eenkennig trouwens, laatst had mijn moeder haar bij mijn ouders thuis uit het bedje gehaald en bracht haar mee naar beneden (toen ik voor Daantje was wezen shoppen) en toen ze mij zag, keek ze ineens heel verbaasd naar mijn moeder en toen met een enorme pruillip naar mij: zo van ‘ik zat op jou te wachten mama’. Stiekem voel ik me ook wel vereerd hoor, heb jij dat niet? Gelukkig kent ze mijn ouders wel goed en mijn broers ook, maar vrienden van ons die ze niet elke week ziet, die kent ze nog niet, daarvoor ziet ze ze dan toch echt te weinig.

Die tweede trouwens, we hebben een goed gesprek gehad en hebben het nu even laten rusten, maar zoals het er nu naar uitziet (als we er allebei hetzelfde over blijven denken) is er een kans dat we rond december weer een poging gaan wagen… Er waren trouwens best veel reacties op mijn topic geweest, ook van mensen die zeiden dat het met geen enkel leeftijdsverschil rustiger is in huis (als je er al eentje van 3 jaar hebt is het niet rustiger) kijk dat zijn dan de dingen die ik graag lees, stom he? Eigenlijk vraag je iets, maar wil je gewoon graag een bevestiging van wat je zelf vind, tenminste dat heb ik dan. En alle kindjes zijn natuurlijk anders, dat Daantje redelijk makkelijk is (ze heeft natuurlijk ook wel eens een mindere dag, maar die vallen volgens mij wel mee) wil niet zeggen dat nr 2 dat ook automatisch is. Ikzelf was ook errug rustig en nog, maar mijn broertje was ontzettend druk, wij schelen 2,5 jaar, ons jongere broertje is 7 jaar jongen dan ik, dat is wel weer fijn omdat je dan al 2 kindjes hebt die zichzelf redelijk kunnen helpen, maar aan de andere kant hebben we niet zoveel samen gedaan vroeger. En nu nog niet eigenlijk, hij zit nog middenin zijn vrijgezellen-uitgaan-fase hahaha die ben ik toch al een tijdje ontgroeid. Achja alles heeft voor- en nadelen, we kijken het wel even aan en voor hetzelfde geld duurt het straks ineens onverwacht lang voordat ik zwanger raak (ik moet zeggen dat je bij een eerste natuurlijk ook niet de handicap hebt van een knip enzo….), dat is toch wel een beetje een angstbeeld wat ik heb, maar goed wie weet is het ook wel meteen raak. Inderdaad als je andere verhalen leest dan denk ik: pffff we mogen in onze handjes wrijven met snel zwanger worden, fijne zwangerschap en mooie gezonde dochter J

Ik zit nu trouwens op kantoor, nog een uurtje en dan mag ik weer naar huis, lekker knuffelen als ze nog niet in haar bedje ligt!

Groetjes Femke

PS: ben nog steeds benieuwd naar je kaartje hahaha of ben je nog in gevecht met de pc?

Terug
Bovenaan